نوشته شده توسط : محمد
  • دانلود پروژه بررسی تاثیر زنگ ورزش بر روی سلامت روانی دانش اموزان پنجم ابتدایی ابهر

فهرست مطالب

فصل اول:کلیات تحقیق                                                              ۲

بیان مسئله                                                                                  ۵

سوال مسئله                                                                                ۶

اهداف تحقیق                                                                               ۶

اهمیت و ضرورت تحقیق                                                                ۶

فرضیه های تحقیق                                                                        ۷

متغیرهای تحقیق                                                                           ۷

تعاریف عملیاتی و نظری واژه ها و مفاهیم                                          ۸

فصل دوم: پیشینه و اربیات تحقیق                                               ۹

مقدمه و کلیات                                                                              ۱۰

مختصری درباره تاریخچه بهداشت روانی در ایران                              ۳۲

بهداشت روانی و ورزش                                                                ۴۱

مراحل رشد و ارتباط آن با ورزش                                                   ۴۹

نقش بزرگسالان در ورزش کودکان و نوجوانان                                  ۵۰

نقش مربی در بهداشت روانی                                                          ۵۲

پژوهش در انگیزه ، رضایت و تعارض                                                  ۵۳

بهداشت روانی و اجتماع                                                               ۵۶

عوامل اجتماعی موثر در بهداشت روانی                                           ۵۹

مرکز راهنمایی کودک                                                                    ۶۰

کودکان و نوجوانان ناسازگار                                                           ۶۱

علل پیدایش رفتار کودکان و جوانان ناسازگار                                     ۶۲

علل عاطفی                                                                              ۶۳

فصل سوم: روش تحقیق                                                           ۶۹

جامعه مورد مطالعه                                                                    ۷۰

روش نمونه گیری                                                                         ۷۰

ابزار اندازه گیری درتحقیق                                                             ۷۱

روش تحقیق                                                                                ۷۲

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل یافته ها                                           ۷۳

جدول ۱-۴: نمرات خام آزمودنی ها از آزمون سلامت روانی                     ۷۴

جدول ۲-۴ : مقایسه سلامت روانی                                                   ۷۸

فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری                                                    ۸۱

بحث و نتیجه گیری                                                                        ۸۲

محدودیت های تحقیق                                                                     ۸۴

ضمائم پرسشنامه سلامت روانی گلدنبرگ                                           ۸۶

پرسشنامه سلامت عمومی(QHG)                                                    ۸۷

منابع و ماخذ                                                                               ۹۵

چکیده :

هدف از تحقیق حاضر بررسی تأثیر زنگ ورزش بر روی سلامت روانی دانش آموزان مقطع پنجم ابتدایی شهرستان ابهر که فرضیه های عنوان شده عبارتند از مقایسه سلامت روانی در بین دانش آموزان ورزشکار و غیر ورزشکار و فرضیه دوم عبارتند از بررسی افزایش زنگ ورزش بر روی سلامت روانی دانش آموزان که جامعه مورد مطالعه عبارتند از دانش آموزان مقطع پنجم ابتدایی شهر ابهر که ۸۰نفر به عنوان نمونه انتخاب گردیده که انتخاب نمونه ها بطور تصادفی بوده است و جهت آزمون فرضیه ها از روش آماریtمتغییر مستقل و…. استفاده گردیده که نتایج بدست آمده نشان می دهد که تاثیر افزایش زنگ ورزش در بالا رفتن سلامت روانی دانش آموزان می تواند تاثیر زیدی داشته باشد و همین طور بین دانش آموزان ورزشکار و غیر ورزشکار از لحاظ سلامت روانی تفاوت معنی داری وجود دارد .

(((برای دانلود کلیک کنید)))



:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , ,
:: برچسب‌ها: دانلود پروژه بررسی تاثیر زنگ ورزش بر روی سلامت روانی دانش اموزان پنجم ابتدایی ابهر ,
:: بازدید از این مطلب : 669
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 آبان 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

دانلود مقاله بررسی رابطه پرخاشگری و پیشرفت تحصیلی در بین دانش اموزان مقطع ابتدایی به جز مقطع اول دبستان شهر قزوین

فهرست مطالب

چکیده

فصل اول(کلیات تحقیق)

بیان ۳

اهمیت و ضرورت                                                                                ۴

اهداف ۵

فرضیه ۶

فصل دوم(پیشینه و ادبیات تحقیق)

مقدمه فصل دوم                                                                                  ۹

تعریف ۱۰

علل و ریشه های خشم                                                                         ۱۱

علل ۱۳

تظاهرات خشم                                                                                     ۱۴

عملکردهای رایج پیرامون خشم                                                             ۱۵

علل بروز پرخاشگری                                                                           ۱۶

والدین و کودکان پرخاشگر                                                                   ۲۳

تربیت منفی والدین                                                                               ۲۶

تربیت مثبت والدین                                                                               ۲۷

راه کارهای مناسب خشم                                                                      ۳۰

نتیجه ۳۳

عوامل موثر بر پرخاشگری                                                                             ۳۴

عوامل ۳۶

احساس ۳۸

بی ۴۰

غمزدگی و افسردگی، قربانی بودن                                                        ۴۱

احساس در دام بودن                                                                           ۴۲

مجازات ۴۴

مقررات و انتظارات را مشخص و روشن بیان کنید                                   ۴۵

چگونه تنبیه کنید                                                                                  ۴۶

با طفل جر و بحث نکنید و چانه نزنید                                                      ۴۷

جدی ۴۹

زیاده از حد گوش نکنید                                                                        ۵۰

منطقی ۵۲

روشهای مجازات                                                                                 ۵۳

تعریف پرخاشگری                                                                               ۵۸

انواع ۶۰

علل و انگیزه های پرخاشگری                                                               ۶۳

کروموزومهای جنسی و پرخاشگری                                                      ۶۶

بلوغ جنسی و پرخاشگری                                                                     ۶۷

درستی و نادرستی نظریه ناکامی- پرخاشگری                                                ۷۰

نقش رسانه های گروهی و فبلمهای تلویزیونی در آموزش پرخاشگری      ۷۸

کنترل پرخاشگری                                                                                ۸۱

فصل سوم(روش تحقیق)

جامعه مورد مطالعه                                                                              ۸۶

حجم نمونه ۸۶

روش نمونه گیری                                                                                ۸۶

ابزار اندازه گیری                                                                                 ۸۷

روش آماری مربوط به زمینه                                                                ۸۸

روش ۸۸

فصل چهارم(یافته ها و تجزیه و تحلیل داده ها

جدول نمرات خام آزمودنی ها ازآزمون پرخاشگری معدلی                      ۹۱

جدول بررسی رابطه بین پرخاشگری والدین و پیشرفت تحصیلی              ۹۳

جدول مقایسه پرخاشگری در بین دانش آموزان دوم و پنجم ابتدایی                   ۹۴

جدول مقایسه پرخاشگری در بین دانش آموزان سوم و چهارم ابتدایی      ۹۵

جدول مقایسه پرخاشگری در بین دانش آموزان ممتاز و ضعیف               ۹۶

فصل پنجم(بحث و نتیجه گیری)

بحث و نتیجه گیری                                                                               ۹۸

محدودیت ۱۰۱

منابع و ۱۰۳

ضمائم

چکیده

هدف از تحقیق حاضر بررسی رابطه پرخاشگری والدین و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان مقطع ابتدایی به جز مقطع اول دبسیتان شهرستان قزوین است که فرضیه های عنوان شده عبارتند از اینکه بین پرخاشگری والدین و پیشرفت تحصیلی رابطه وجود دارد و همین طور بین پرخاشگری دانش آموزان ضعیف و دانش آموزان ممتاز تفاوت وجود دارد و همین بین پرخاشگری مقاطع دوم و چهارو سوم و پنجم تفاوت وجود دارد که جامعه مورد مطالعه عبارتند از دانش آموزان مقطع ابتدایی به جز مقطع اول دبستان است که ۹۰ نفر به عنوان نمونه انتخاب گردیده و جهت سنجش فرضیه ها از روش آماری t متغییر مستقل و ضریب بهم بستگی استفاده گردیده که نتایج بدست آمده حاکی از آن است که بین پرخاشگری والدین و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان رابه معنی داری وجود دارد و همین طور بین پرخاشگری دانش آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی تفاوت وجود ندارد.

(((برای دانلود کلیک کنید)))

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , ,
:: برچسب‌ها: دانلود مقاله بررسی رابطه پرخاشگری و پیشرفت تحصیلی در بین دانش اموزان مقطع ابتدایی به جز مقطع اول دبستان شهر قزوین ,
:: بازدید از این مطلب : 680
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 آبان 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

 

دانلود مقاله بررسی رابطه بین پذیرش اجتماعی و ویژگی های شخصیتی در بین دانشجویان رشته برق و مکانیک دانشگاه آزاد

بررسی رابطه بین پذیرش اجتماعی و ویژگی های شخصیتی در بین دانشجویان رشته برق و مکانیک دانشگاه آزاد

فهرست مطالب
چکیده ۱
فصل اول
(کلیات تحقیق)

مقدمه ۳
اهمیت ضرورت تحقیق ۵
اهداف تحقیق ۶
بیان مسئله ۶
فرضیه های تحقیق ۷
متغیرهای تحقیق ۸
پذیرش اجتماعی ۸
ویژگیهای شخصیتی ۹
فصل دوم
(پیشینه و ادبیات تحقیق)

منابع فصل دوم ۱۱
دو نقش اساسی جامعه پذیری ۱۲
جامعه پذیری انتظاری ۱۲
عوامل یا کارگزاران جامعه پذیری ۱۶
ساز و کارهای جامعه پذیری ۲۰
طبقه اجتماعی ۲۲
نظریه های جامعه پذیری ۲۴
نظریه های جامعه شناختی جامعه پذیری ۲۵
مید رشد خود را سه مرحله نشان می دهد ۲۸
نظریه های روان شناختی جامعه پذیری ۳۰
تضاد میان سه بخش شخصیت ۳۲
فرهنگ و شخصیت ۳۸
تعریف فرهنگ ۳۸
عناصر اصلی فرهنگ ۳۹
ویژگیهای فرهنگ ۴۲
مفهوم شخصیت ۵۶
تأثیر فرهنگ در شخصیت ۵۸
شخصیت اساسی یا پایه ۶۴
فرهنگ و بیماری ۶۷
بررسی هشیاری ۷۴
بررسی رفتار ۷۵
بررسی ناهوشیار ۷۷
بررسی علمی شخصیت ۷۸
تعریفهای شخصیت ۷۹
ویژگیهای منحصر به فرد ۸۲
ذهنیت در نظریه های شخصیت ۸۷
سؤالهایی درباره ماهیت انسان ۹۰
فصل سوم
(روش تحقیق)

جامعه مورد مطالعه ۹۷
حجم نمونه،روش نمونه گیری ۹۷
ابزار اندازه گیری در تحقیق ۹۸
آزمون ویژگیهای شخصیتی مینه سوتا ۹۹
روش تحقیق ۱۰۰
روش آماری مربوط به فرضیه ها ۱۰۱
فصل چهارم
(یافته ها و تجزیه و تحلیل داده ها)

مقدمه فصل چهارم ۱۰۳
فصل پنجم
(بحث و نتیجه گیری)

نتیجه گیری ۱۱۷
پیشنهادات ۱۱۹
محدودیت ها ۱۲۰
منابع و مآخذ ۱۲۱
چکیده :
هدف از تحقیق حاضر برسی پذیرش اجتماعی ویژگیهای شخصیتی در بین دانشجویان رشته های برق ومکانیک دانشگاه آزاداسلامی واحد ابهر که فرضیه های عنوان شده عبارتند از اینکه بین ویژگیهای شخصیتی وپذیرش اجتماعی رابطه معنی داری وجود دارد وفرضیه های جزئی اینکه بین افسردگی هیپوکندریا ،هیستری ،پارانویا ،انحرافات اجتماعی ،وپذیرش اجتماعی رابطه وجود دارد که جامعه مورد مطالعه عبارتند از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر در دو گروه مکانیک وبرق که حجم نمونه بدست آمده ۱۰۰نفر است که آزمون ویژگیهای شخصیتی وپذیرش اجتماعی بر روی آن اجرا گردیده که جهت آزمون فرضیه تحقیق از روش آماری ضریب همبستگی پیرسن استفاده گردیده که نتایج بدست آمده حاکی از آن است که بین ویژگیهای شخصیتی وپذیرش اجتماعی رابطه معنی داری وجود دارد وسطح معنی داری آن برابر ۵%است .

(((برای دانلود کلیک کنید)))

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , ,
:: برچسب‌ها: دانلود مقاله بررسی رابطه بین پذیرش اجتماعی و ویژگی های شخصیتی در بین دانشجویان رشته برق و مکانیک دانشگاه آزاد ,
:: بازدید از این مطلب : 612
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 آبان 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

دانلود پروژه بررسی رابطه بین خود پنداره و شخصیت روان شناسی در بین دانشجویان دختر رشته مشاوره روان شناسی دانشگاه ازاد

فهرست مطالب

فصل اول کلیات ۲

بیان ۴

اهمیت و ضرورت                 ۵

فرضیه و متغیرهای                 ۶

فصل دوم پیشینه                 ۸

روان شناسی ۹

فصل سوم جامعه آماری و روش ۶۳

جامعه مورد ۶۴

حجم ۶۴

روش نمونه                 ۶۴

ابزار اندازه گیری                                                                                                                                 ۶۵

روش ۶۷

روش آماری مربوط به ۶۸

روش جمع آوری                 ۶۸

فصل چهارم یافته ها و تجزیه و تحلیل آنها                                                                                      ۶۹

فصل پنجم بحث و نتیجه ۸۰

محدودیت ۸۳

منابع و ۸۴

  چکیده

هدف ازتحقیق حاضربررسی رابطه بین خود پنداره وشخصیت روان نژندی دربین دانشجویان دختررشته روان شناسی ومشاوره دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر است که فرضیه عنوان شده عبارتند از اینکه بین خود پنداره وشخصیت روان نژندی رابطه معنی داری وجود دارد که جامعه مورد مطالعه عبارتند ازدانشجویان دختررشته روان شناسی ومشاوره است که ازبین جامعه مورد نظر ۸۰نفربه عنوان نمونه انتخاب گردیده وآزمون شخصیت روان نژندی کوندور وهمین طور درک ازخویشتن راتوس برروی آنها اجراگردیده است که جهت آزمون فرضیه تحقیق ازروش آماری ضریب هم بستگی پیرامون استفاده گردیده که نتایج بدست آمده حاکی ازآن است که بین خود پنداره وشخصیت روان نژندی رابطه معنی داری وجود دارد وسطح معنی داری آن برابر۵% است .

فصل اول

“کلیات تحقیق”

 مقدمه

انسان موجودی اجتماعی است وبدین خاطر ادامه زندگی وی به شیوه ای معقول وموفقیت آمیزبه صورت انفرادی تقریبا غیرممکن است .انسان ازبدوتولد با دیگران ارتباط برقرارمیکند این دیگران درمرحله بسیارمحدود است وشامل گروه کوچک خانواده می باشد

اما درمسیررشد با گروههای دیگری که به تدریج بزرگترمی شوند مانند همبازیها ،دوستان ،که درزمینه رشد اجتماعی وی رافراهم می آورند .رشد اجتماعی فردمانند سایرزمینه های رشدی اوکم کم وسعت یافته وتقریبا تمام فعالیتهایش تحت تاثیر اطرافیان قرارمی گیرد ، رشد اجتماعی هم چنین برای بیشتر افراد به تدریج وبه طورطبیعی دربرخورد با تجربه ها حاصل می گردد رفتارمناسب ومطلوب اجتماعی میتواند برای رسیدن به خودیابی وخود شکوفایی نقش بسزایی داشته باشد . دردوره نوجوانی ، رشد فرد درجنبه های مختلف ادامه می یابد .علائم برخی ازجنبه های رشد مانند رشد جسمی رابه سرعت وبایک نگاه میتوان دریافت مثل رشد وزن وقد که به طورآشکار ازافزایش وزن وبلند شدن قد مشهود است ، شخصیت هم باید تاثیر تربیت درست ومناسب قرارگیرد وگاهی عدم روابط درست ومناسب با اطرافیان باعث ایجاد روابط نادرست وشخصیت روان نژندی درفرد می شود که تمام اینها می تواند دررسیدن به خود شکوفایی وخودیابی نقش منفی داشته باشد واگراین روابط به درستی صورت نپذیرد موفقیت اودربه کارگیری استعدادها وشکوفا ساختن آنها به حداقل خواهد رسید به علاوه بسیاری از روابط ورفتارهای مناسب ونامناسب مثل به اوج رسیدن ، شکوفا شدن شخصیت ویا خودخواهی ووابستگی به دیگران درتشخیص وتمیز بین واقعیت ها ، رویا ها وتخیلات که جزرفتار ضد اجتماعی روان نژندی است که دراین حالت فرد دربسیاری ازموارد نمی تواند درست تصمیم بگیرد ویا بتواند برنامه ریزی خود برای رسیدن به خودیابی وخود شکوفایی که تمام اینها بستگی به اوضاع اجتماعی وخانوادگی وفردی افراد دردوره نوجوانی وجوانی دارد وتاکید روان شناسی انسان گرابرای کتنگری وخود شکوفایی ورسیدن به خود پنداره قوی رامیتوان بانقل قول معروف کارل راجرز نشان داد : ارگانیزم یک گرایش وتلاش اساسی دارد – شکوفا کردن – حفظ نمودن وتقویت کردن خود تجربه گر ، ارضا کردن نیازهای فیزیولوژیکی – ارگانیزم راحفظ وتقویت میکند تافرد بتواند ازشخصیت روان نژندی دورشود .

بیان مساله

درک ازخویشتن وخود پنداره تلاش فطری درجهت رشد کردن است وخودپنداره فرایند است ، فرایند پشت سرگذاشتن نزولی – ارزیابی های دفاعی ووابستگی به دیگران همراه با پیش روی به سمت جرات آفریدن ، ارزیابی های واقع بینانه وخودگرائی است ، خودشکوفایی جریان زیربنایی حرکت به سمت تحقق بخشیدن سازنده امکانات فطری است ؛ خودشکوفایی تحقق بخشیدن هرچه کاملتراستعدادها ، قابلیت ها وتوانایی های انسانی است درمسیراصلی که خود پنداره رابه عنوان فرایند مشخص میکند ، استقلال وگشودگی به تجربه وتجربه پذیری است ، استقلال به معنی دورشدن ازوابستگی به دیگران وپیشروی به سمت توانایی روزافزون متکی بودن به خود وتنظیم کردن رفتارخویش است واگرگاهی نیازها مطابق با قدرت یا نیرومندی شان درسلسله مراتب نباشد باعث به وجود آمدن شخصیت نامناسب وروان رنجوری درفردمی شود که گاهی اوقات باید درنظرداشت که بعضی ازروابط مانند عدم روابط درست با دیگران وارزیابی ازاشخاص ودنیای اطراف درروابط بین فردی وعدم تحمل فشار وبالا بودن سطح اضطراب وتمام این عوامل باعث به وجود آمدن شخصیت روان نژندی درفردمی شود که برای درک خود پنداره دچار اختلال می شویم .

آیا نوع شخصیت وتمایل به رفتارهای نادرست وروان رنجوری میتواند فردرابه خود پنداره قوی برساندویا اینکه فردازخود میتواند درک مناسبی داشته باشد یا نه رابطه بین این متغیر وجود ندارد .

اهمیت وضرورت تحقیق

به نظرمی رسد که برخی نگرش ها واعمال والدین موجب میشود که جوان به عزت نفس خوبی برسد یکی ازتحقیقات نشان داده است که والدین ونوع رفتارفرد وشناخت شخصیت درراه خود میتواند فردرابه خویشتن یابی برساند وازتواناییها وضعف های خود آگاهی داشتن وخودرابا آنچه شخصی تروبا ارزش تراست پذیرفتن ومنظوراین است که فرد بتواند به خودیابی وخود شکوفایی برسد ودرشناخت رفتارنادرست وافکارپریشی خود راه درستی راانتخاب کند که امید است با ارائه این گونه تحقیقات وارائه راه حلهای مناسب بتوانیم میزان افکارروان پریشی راکاهش دهیم وشخصیت فرد را درجهت مثبت آن راهنمایی کنیم وهمین طوربرای رسیدن به خودیابی وخود شکوفایی قدم مناسب ومثبتی برداریم واهمیت وضرورت این تحقیق درمراکزآموزشگاهی ونهاد خانواده میتواند نقش بسزایی داشته باشد .

اهداف تحقیق

هدف ازتحقیق حاضر بررسی رابطه بین خود پنداره وروان نژندی دربین دانش جویان رشته روان شناسی ومشاوره دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر است واینکه واینکه آیا بین شخصیت روان نژندی ومقیاس های مختلف آن مانند افسردگی ،ضعف روانی ،هیستری ، هیپرکندریا ، رفتارضد اجتماعی و….. وخودپنداره رابطه معنی داری وجود دارد یا نه ؟

(((برای دانلود کلیک کنید)))

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , ,
:: برچسب‌ها: دانلود پروژه بررسی رابطه بین خود پنداره و شخصیت روان شناسی در بین دانشجویان دختر رشته مشاوره روان شناسی دانشگاه ازاد ,
:: بازدید از این مطلب : 561
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 آبان 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

دانلود پروژه رابطه بین خلاقیت با جنسیت در دانشگاه آزاد اسلامی

چکیده

پژوهش حاضر به بررسی رابطه جنسیت و خلاقیت پرداخته است. جامعه آماری پژوهش شامل همه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل است. گروه نمونه نیز شامل ۵۰ نفر دانشجوی دختر و ۵۰ نفر دانشجوی پسر بود که به صورت تصادفی و مستقل انتخاب شده اند.

سنجش خلاقیت بر اساس آزمون خلاقیت ژان – لوئی سیله شامل سه قسمت، خلاقیت کلامی، خلاقیت تکمیل تصاویر، خلاقیت تفسیر تصاویر است که پس از انجام و بررسی با استفاده از روش آماری t برای دو گروه مستقل مورد تحلیل قرار گرفت و نتیجه زیر حاصل شد : پس از جمع آوری اطلاعات و بررسی گروه ها مشخص شد که بین خلاقیت با جنسیت رابطه معناداری وجود ندارد.

مقدمه

هدف نخستین هر انسانی توانایی بخشیدن به خرد و اندیشه است. نعمت آموزش و پرورش پذیری در بهینه سازی انسان و سازندگی تن و روان تموج آن دو آدمی را به خداوند که سرچشمه خرد و اندیشه و نظام آفرین هستی است پیوند می دهد. آموزش و پرورش کارسازترین و نیرومندترین ابزار انسان است.

آفریننده جان و خرد بدو توان آموختن بخشید که تا با علم و عمل در راه سازندگی قیام کنند. زندگی بدون آفرینندگی خاموش و به گورستان ماننده است. واژه خلاقیت مترادف با ابداع، توانایی پیش بینی و ایجاد ایده است. می خواهیم رابطه بین خلاقیت و جنسیت را مورد مکالمه و بررسی قرار دهیم و اما مطلبی که این رابطه از اهمیت خاصی برخوردار نموده. نقش جنسیت ر تفکر خلاق است و اینکه جنسیت آدمی در میزان خلاقیت او موثر است یا خیر.

در مسئله خلاقیت علاوه بر عامل هوش و جنسیت، مسئله شخصیت و فرهنگ اجتماعی و خانوادگی افراد را هم بایستی مدنظر قرار داده و اهمیت زیادی برای آن قائل شد، چرا که بسیاری از استعدادهای خلاق به صورت بالقوه باقی می ماند و اجازه بروز به آن داده نمیشود که این مسئله ناشی از همان فرهنگ خانوادگی و اجتماعی است.

نتیجه تحقیق نشان داد که میزان خلاقیت در پسران نوجوان بیشتر از دختران نیست، به عبارت دیگر رابطه معنی داری میان میزان خلاقیت و جنسیت مشاهده نمیشود.

بیان مسئله :

تصور عامه بر این است که زنان نسبت به مردان از خلاقیت کمتری برخوردارند. اما باید گفت ممکن است زنان از نظر قدرت جسمی ضعیفتر از مردان باشند، اما نه در قدرت تصور، در حقیقت آزمایش های متعدی نشان داده است که در زمینه خلق ایده های بدیع زنان استعداد بیشتر از خود بروز می دهند. اغلب زنان تصور خود را به مقیاس وسیعی بیشتر از شوهرانشان مورد استفاده قرار می دهند، چه بسا کار مردان یکنواخت و معمولی است در حالی که زن هر ساعتی از روزباید به تنهایی به عمل بپردازد و تصمیماتی اتخاذ کند. زنان کسانی هستند که وسعت قدرت خلاقیت انان روز به روز رو به افزایش است. (تورنس، ۱۳۷۵)

در طی تحقیقی که پال تورنس انجام داده زنان و مردان در خلاقیت تفاوت خاصی دارند. تفکر خلاق مستلزم بیش از حد می باشد که در جامعه خصلت کاملاً زنانه و عدم وابستگی به غیر و اتکا به خدا خصلتی کاملاً مردانه است. ازاین رو یک پسر بسیار خلاق نسبت به همجنسان خود بیشتر دارای صفات زنانه و یک دختر بسیار خلاق در مقایسه با همجنسان خود بیشتر دارای صفاتی مردانه به نظر می رسد.

موضوع پژوهش :

 رابطه بین خلاقیت، جنسیت در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل

 سوال پژوهش :

 آیا بین خلاقیت و جنسیت رابطه وجود دارد؟

ضرورت و اهمیت پژوهش

فراهم کردن امکانات آموزشی و رشد کودکان تیزهوش به ویژه تیزهوشانی که از بهره هوشی بالاتر برخوردارند یکی از وظایف اصلی مسئولان است زیرا این قشر به عنوان یکی از مهمترین منابع رشد و خوکفایی هر جامعه و در واقع تضمین کننده پیشرفت آینده کشور خواهد بود. و یکی از پربهاترین سرمایه های کشور محسوب میشود. لذا بی توجهی و عدم رسیدگی به این نیروی عظیم ضربه و خسارتی جبران ناپذیر به قدرت جامعه زده و موجبات عقب ماندگی را فراهم می سازد. پرورش نیروی متخصص جهان رابطه تنگاتنگی با آهنگ رشد و برنامه ریزی هر کشور دارد این مسئله بخصوص برای کشور ما که در مراحل اولیه رشد و خودکفایی ره می پیماید حائز اهمیت بوده و امری حیاتی محسوب میشود (صمیمی به نقل از کاظمی، مجله رشد، ۱۳۶۹).

به علت واقع جوامع بشری به مسائل پیچیده فزاینده وابستگی متقابل بین کشورها، تحلیل رفتن منابع طبیعی سرعت فزاینده تغییرات ونیاز به ابداع خلاقیت، اجتناب ناپذیر است و از سوئی نیاز به یافتن تصویری هر چه جامع تر، غنی تر و دقیق تر از آینده برای هر جامعه از ضروریات است.

- لذا هر جامعه ای برای رسیدن به بقاء و توسعه خویش باید خود را به استعدادهای درخشان مجهز کنند.

هدف کلی پژوهش :

- هدف پژوهشگر از این تحقیق عبارت است از پی بردن به رابطه میان جنسیت و خلاقیت. تحقیق می خواهد بررسی کند که اصولاً آیا رابطه ای میان این دو متغیر وجود دارد یا خیر؟

فرضیه های پژوهش :

۱- خلاقیت در پیران بیشتر از دختران است.

۲- بین خلاقیت کلامی دختران و پسران تفاوت وجود دارد.

۳- بین تفسیر تصاویر دختران و پسران تفاوت وجود دارد.

۴- بین تکمیل تصاویر دختران و پسران تفاوت وجود دارد.

(((برای دانلود کلیک کنید)))

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , ,
:: برچسب‌ها: دانلود پروژه رابطه بین خلاقیت با جنسیت در دانشگاه آزاد اسلامی ,
:: بازدید از این مطلب : 648
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 آبان 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

دانلود مقاله مقایسه تفاوت ویژگی‌های شخصیتی دانشجویان پسر رشته‌های کامپیوتر روانشناسی و معماری

فهرست مطالب

چکیده

موضوع تحقیق حاضر عبارت است از مقایسه تفاوت ویژگی‌های شخصیتی دانشجویان پسر رشته‌های کامپیوتر، روانشناسی، معماری. فرض تحقیق نیز عبارت است از اینکه بین ویژگیهای کامپیوتر، روانشناسی، معماری رابطه وجود دارد. جامعه مورد مطالعه تمامی دانشجویان مشغول به تحصیل در رشته‌های کامپیوتر، روانشناسی و در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن است، و نمونه تحقیق از هر گروه تحصیلی به تعداد ۳۰ نفر انتخاب شده که مجموعاً ۹۰ نفر می‌باشند. ابزار مورد استفاده آزمون شخصیت آیزنک است بر طبق استف اده از روش آماری جدول خی۲ فرض تحقیق شد بدین معنی که دانشجویان هر رشته ویژگیهای شخصیتی خاصی دارند.

فصل اول: طرح تحقیق

مقدمه

موضوع تحقیق

مساله‌های تحقیق

هدف و اهمیت تحقیق

فرضیه تحقیق

مشخص کردن متغیرها

تعریف مفاهیم و اصطلاحات

فصل دوم: ادبیات تحقیق

تاریخچه و تعریف

شکل‌گیری شخصیت

عوامل ارثی

عوامل محیطی

نظریه‌های شخصیت

نظریه روان پویایی

ارزیابی

نظریه صفات

نظریه یادگیری

نظریه پدیدار شناختی

دیدگاهی در مورد دیدگاهها

ارزیابی شخصیت

طبقه‌بندی آزمونها

انواع آزمونها

فصل سوم: روش تحقیق

روش و نوع تحقیق

جامعه تحقیق

نمونه و روش نمونه‌گیری

ابزار تحقیق

روش اجرا

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده‌ها

جدول خی دو

تفسیر

فصل پنجم: خلاصه بحث و نتیجه‌گیری

خلاصه بحث

محدودیتها و مشکلات

پیشنهادات

فهرست منابع

(((برای دانلود کلیک کنید)))

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , ,
:: برچسب‌ها: دانلود مقاله مقایسه تفاوت ویژگی‌های شخصیتی دانشجویان پسر رشته‌های کامپیوتر روانشناسی و معماری ,
:: بازدید از این مطلب : 838
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 آبان 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

دانلود مقاله بررسی رابطه دینداری و میزان طلاق بین زنان شهر تهران

فهرست مطالب

چکیده ۱
فصل اول: ۲
مقدمه ۳
بیان مسئله ۵
اهمیت و ضرورت پژوهش ۷

متغیرها و تعاریف عملیاتی آنها ۱۰

فصل دوم: ۱۲
دین و تعاریف آن ۱۳
دو معنی برای دین در تاریخ ادیان ۱۴
مشکلات مربوط به ارائه تعریف جامع از دین ۱۷
خاستگاه و نقش دین ۱۷
تاریخچه دینداری ۲۲
ضرورت دینداری و خدا پرستی ۲۴
ارزش زندگی دینی ۲۴
آثار دین در زندگی ۲۵
فواید دینداری در حیطه روان شناختی ۲۶
نقش روانی دین ۲۹
دین و جامعه ۳۲
نقش اجتماعی دین ۳۳
علل رویگردانی از دین ۳۵
روشهای اندازه گیری دینداری ۳۶
حوزه‌های مطالعه روابط روان شناسی و دین ۳۹
دیدگاه‌های نظری در مورد دین ۴۳
طلاق و تعریف آن ۶۲
تاریخچه طلاق در جوامع قدیم ۶۴
طلاق در ادیان ۷۱
طلاق در کشورهای مختلف ۷۵
نظر اسلام پیرامون طلاق ۷۹
مشکلات ناشی از طلاق ۸۴
علل و عوامل طلاق ۸۶
دیدگاه‌های نظری پیرامون طلاق ۹۵
تحقیقات پیشین در زمینه دینداری و طلاق ۱۰۰

فصل سوم: ۱۱۳
طرح پژوهشی ۱۱۴
جامعه آماری ۱۱۵
روش تحقیق ۱۱۵
ابزار پژوهش ۱۱۶
روش جمع آوری اطلاعات ۱۱۶

فصل چهارم: ۱۲۰
تجزیه و تحلیل داده‌های آماری ۱۲۱
توصیف داده‌ها ۱۲۲
تحلیل داده‌ها ۱۲۹

فصل پنجم: ۱۳۱
خلاصه نتایج پژوهش ۱۳۲
محدودیتهای پژوهش ۱۳۳
پیشنهادات ۱۳۴
منابع ۱۳۵
پیوست ۱۴۰

(((برای دانلود کلیک کنید)))

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , ,
:: برچسب‌ها: دانلود مقاله بررسی رابطه دینداری و میزان طلاق بین زنان شهر تهران ,
:: بازدید از این مطلب : 595
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 آبان 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

دانلود مقاله بررسی نگرش فرهنگیان نسبت به عوامل موثر بر رعایت حجاب توسط معلمان

فهرست مطالب
فصل اول
۱-۱- مقدمه :
۲-۱-۱- بیان مسئله
۳-۱- ۱- اهمیت موضوع
اهداف تحقیق
الف : هدف کلی
ب : هدف جزئی
فصل دوم
مروری بر تحقیقات پیشین
پیشینه داخلی :

فصل سوم
۱-۳- مروری بر نظریات :
۱-۱-۳- نظریه فمنیستی دردوان معاصر :
۲-۱-۳- ویل دورانت :
۳-۱-۳- دیدگاه جامعه شناسی درباره حیای زن:
۴-۱-۳- لمبروز:
۵-۱-۳-مطهری :
۶-۱-۳- وست کوت :
فلسفه وحکمت وجوب پوشش و حجاب برای زنان
۷-۱-۳- کتاب چهره عریان زن عرب می نویسد :
۸-۱-۳- دیدگاه زیست شناسی وروان شناسی درباره حیای زن :
۹-۱-۳- دیدگاه اسلام درباره حیای زن :
۱۰-۱-۳- امام خمینی (ره)
۱۱-۱-۳- نظریه فمنیستی
۱۲-۱-۳- نظریه جامعه پذیری :
۲-۳- چارچوب نظری

فصل چهارم :
روش شناسی تحقیق
۱-۴- روش تحقیق :
۲-۴- تکنیک های تحقیق :
۳-۴- جامعه آماری
۳-۴- نمونه آماری
۵-۴- حجم نمونه
۶-۴- تعریف عملیاتی مفاهیم ومتغیرها
۱۵-۶- ۴- پایایی: (Riabiliy)
فصل پنجم
تجزیه و تحلیل داده ها
۱-۵: آمار توصیفی
۲-۵:  آمار استنباطی
۱۹ فرضیه
فصل ششم
۱-۶: بحث و نتیجه گیری
منابع:
پرسشنامه :

(((برای دانلود کلیک کنید)))

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , ,
:: برچسب‌ها: دانلود مقاله بررسی نگرش فرهنگیان نسبت به عوامل موثر بر رعایت حجاب توسط معلمان ,
:: بازدید از این مطلب : 642
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 آبان 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

دانلود پروژه بررسی تیپ شخصیتی(درون گرا- برون گرا) در بازیگران گروه های مختلف تئاتر

فهرست مطالب

چکیده

فصل اول: طرح تحقیق
مقدمه
بیان مسئله
اهمیت و ضرورت تحقیق
پرسش های پژوهشی
فرضیه های پژوهشی
تعریف مفهومی
تعریف عملیاتی

فصل دوم: ادبیات و پیشینه تحقیق
تاریخچه ی در ارتباط با موضوع شخصیت
تعاریف شخصیت
عوامل موثر در تعیین شخصیت
شکل گیری شخصیت
رشد شخصیت
ابعاد شخصیت
نظریه های شخصیت
تیپ شناسی شخصیت ویلیام شلدون
تیپ شناسی شخصیت امیل کرچمر
تیپ شناسی شخصیت یونگ
نظریه ریموند بی کتل
نظریه هانس جی آیزنگ
نظریه پنج عامل رابرت مک کری و پل کاستا
نظریه خلق وخو آرنولد باس و رابرت پلامین
دیدگاه فطری درمورد صفات شخصیتی
تئاتر چیست
نظریه خاستگاه آیینی
نظریه های دیگر درباره خاستگاه آیینی
تئاتر کلاسیک و شخصیت بازیگران تئتار کلاسیک
تئاتر نئوکلاسیک و شخصیت بازیگران تئاتر نئوکلاسیک
تئاتر مدرنیسم و شخصیت بازیگران تئاتر مدرنیسم

فصل سوم: روش تحقیق
مقدمه
جامعه آماری
نمونه و روش نمونه گیری
ابزار اندازه گیری
آزمون شخصیتی آیزنگ
اعتبار و روایی پرسشنامه شخصیت آیزنگ
روش اجرای تست آیزنگ

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل آماری
مقدمه
تجزیه و تحلیل فرضیات
جدول شاخص های آمار توصیفی ۲ متغیر سبک های تئاتر و نوع شخصیت
جدول بررسی فرضیه

فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات
خلاصه
محدودیت های پژوهش
پیشنهادات پژوهش
بحث و نتیجه گیری
منابع
ضمایم

(((برای دانلود کلیک کنید)))

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , ,
:: برچسب‌ها: دانلود پروژه بررسی تیپ شخصیتی(درون گرا- برون گرا) در بازیگران گروه های مختلف تئاتر ,
:: بازدید از این مطلب : 845
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 آبان 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

دانلود پروژه روانشناسی اختلالات خواب در میان دانشجویان پزشکی و غیر پزشکی

فصل اول

بیان مسئله

مقدمه

پیشینه‌ی پژوهش

تاریخچه‌‌ی موضوع پژوهش

اهداف تحقیق

اهداف ویژه

فرضیات پژوهش

اهمیت پژوهش

متغیرها

مستقل

وابسته

روش انجام پژوهش :

محیط پژوهش :

ابزار تحقیق :

روش‌های تجزیه و تحلیل داده‌ها :

روش‌های آماری مورد استفاده :

محدودیت‌های تحقیق :

تعریف واژه‌ها :

۱- کیفیت خواب

فصل دوم : ادبیات پژوهش

مراحل خواب طبیعی : NORMAL SLEEP STYLE

الگوی EEG در خواب NON REM

EEG در مرحله‌ی دوم (STAGE II)

مرحله‌ی چهارم خواب (STAGE IV)

الگوی EEG در خواب REM

اختلال خواب

طبقه بندی کلی اختلالات خواب

بدخوابی یا دیس سومنیا:

اختلالات داخلی – روانپزشکی و خواب :

اختلالات فرضی یا طبقه بندی نشده‌ی خواب [۱]:

انواع اختلالات خواب

۱- بی‌خوابی[۲] :

حمله ی خواب ( نارکوپسی [۳])

خر خر

سندرم پاهای بی‌قرار

وقفه‌ی تنفسی ( آپنه )

بررسی نظریات موجود ، پیرامون خواب :

نظریات برخواسته از دیدگاه روان شناسی :

نظریات برخواسته از دیدگاه زیست پزشکی و عصب شناسی :

نظریات برخواسته از فلسفه و عرفان :

۱- دانشمندان علم روانشناسی :

A-1)فروید  ۱۸۷۰ – ۱۹۳۷)

تعبیر خواب از دیدگاه فروید ( روان کاوی )

A-2) یونگ ( ۱۸۷۵- ۱۹۶۱)

A- 3)‌ آلفرد آدلر  ۱۸۷۰ – ۱۹۳۷)

B نظریات دانشمندان علوم عصب شناسی و زیست پزشکی

B-1) جری زیگل

صرفه جویی و ذخیره انرژی در زمان خواب :

B-2) نظریه‌ی برانگیختگی سنتز [۴]

B-3) نظریه‌ی کارکرد حافظه و یادگیری رویا

B-4) نظریه‌ی گریفن

C- نظریات دانشمندان علوم فلسفه و عرفان :

بررسی آیات و احادیث ،‌پیرامون خواب:

پیشینه‌ی پژوهش :

مطالعات مشابه داخلی :

پراکندگی اختلال :

آپنه‌ی خواب :

سندرم پای بی‌قرار :

کابوس شبانه :

راه رفتن در خواب :

افراد فاقد اختلال :

نتایج حاصل از مقایسه‌ی دموگرافیک :

جنس :

وضعیت تاهل

مصرف چای یا قهوه :

مطالعات مشابه خارجی :

فصل سوم : روش تحقیق

زمینه یابی :

محیط پژوهش :

تعریف :

نمونه‌گیری در دسترس

تعریف نمونه‌ی در دسترس :

متغیر :

متغیر مداخله گر :

ابـزار تحقیق

پرسشنامه :

ماتیلدا وایت رایلی( ۱۹۶۳، ۱۸۴)‌

روش‌های آماری مورد استفاده :

آمار توصیفی ،‌تحلیلی :

فصل چهارم : نتایج (فصل چهارم موجود نیست)

فصل پنجم : نتیجه گیری

تحلیل فرضیات پژوهش :

فرض شماره‌ی ۲:

فرض شماره ۱:

فرض شماره ۳ :

فرض شماره‌ی ۴

تحلیل نتایج پژوهشی :

پیشنهادات و انتقادات :

فهرست منابع :

منابع لاتین

(((برای دانلود کلیک کنید)))

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , ,
:: برچسب‌ها: دانلود پروژه روانشناسی اختلالات خواب در میان دانشجویان پزشکی و غیر پزشکی ,
:: بازدید از این مطلب : 535
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 آبان 1392 | نظرات ()