نوشته شده توسط : محمد

پروژه روانشناسی افزایش رضایت زناشویی زنان خوابگاههای دانشکده روان شناسی

بررسی اثر بخشی درمان براساس رویکرد طرحواره- محور بر
افزایش رضایت زناشویی زنان خوابگاههای دانشکده
روان شناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبائی
فصل اول:
۱-۱ مقدمه
۱-۲ بیان مساله
۱-۳٫ اهمیت و ضرورت تحقیق
۱-۴٫ اهداف تحقیق
۱-۵٫ فرضیه‌های تحقیق
۱-۶٫ متغیرهای تحقیق
۱-۷٫ تعاریف مفهومی و عملیاتی واژگان اختصاصی
فصل دوم:
۲-۱٫ خانواده
۲-۲٫ ازدواج
۲-۳٫ رضایت زناشویی
۲-۴٫ عوامل موثر بر رضایت زناشویی
۲-۴-۱٫ سن ازدواج و رضایت‌مندی زناشویی
۲-۴-۲٫ جنس و تفاوتهای جنسیتی در رضایت زناشویی
۲-۴-۳٫ مهارت‌های ارتباطی و رضایت زناشویی
۲-۴-۴٫ تفکر و شناخت در رضایت زناشویی
۲-۴-۵٫ سوابق تربیتی و خانوادگی و رضایت زناشویی
۲-۴-۶٫ خانواده اصلی و نقش شناخت‌ها، اندیشه و باورهای زیر بنایی در رضایت زناشویی
۲-۵٫ طرحواره
۲-۵-۱٫ طرحواره‌ها و افکار خودکار
۲-۵-۲٫ طرحواره‌ها و اسنادها
۲-۵-۳٫ طرحواره‌ها و انتظارات
۲-۵-۴٫ طرحواره‌ها و فرضیات
۲-۵-۵٫ طرحواره‌ها و استانداردها
۲-۵-۶٫ نقش طرحواره‌ها در روابط خانوادگی
۲-۵-۶- الف). شکل گیری طرحواره‌های خانوادگی
۲-۵-۷٫ طرحواره‌های ناکارآمد
۲-۵-۸٫ منشاء طرحواره‌های ناکارآمد اولیه
۲-۵-۹٫ انواع طرحواره‌های ناکارآمد اولیه
۲-۵-۹- الف). حوزه اول: بریدگی و طرد
۲-۵-۹- ب). حوزه دوم: خود گردانی و عملکرد مختل
۲-۵-۹- ج). حوزه سوم: محدودیت‌های مختل
۲-۵-۹- د). حوزه چهارم: معطوف به دیگری بودن
۲-۵-۹- ر). حوزه پنجم: گوش به زنگی بیش از حد و باز داری
۲-۵-۱۰٫ خصوصیات طرحواره‌های ناکارآمد اولیه
۲-۵-۱۱٫ سبک‌های مقابله‌ای ناکارآمد
۲-۵-۱۲٫ طرحواره درمانی
۲-۵-۱۲- الف). شناسایی و ارزیابی طرحواره‌های ناکارآمد اولیه
۲-۵-۱۲- ب). تغییر، اصلاح و بازسازی طرحواره‌های ناکارآمد اولیه
۲-۵-۱۳٫ بازسازی طرحواره‌های حاصل از خانواده اصلی در رویکرد طرحواره- محور
۲-۵-۱۳- الف). راهبردهای تجربی (هیجانی)
۲-۵-۱۳- ب). راهبردهای شناختی
۲-۵-۱۳- ج). تکنیک‌های بین فردی
۲-۵-۱۳- د). الگو شکنی رفتاری
۲-۶٫ حمایت پژوهشی از اثر بخشی رویکرد طرحواره- محور
فصل سوم:
۳-۱٫ روش پژوهش
۳-۲٫ جامعه آماری، نمونه پژوهش و روش نمونه گیری
۳-۳٫ روش جمع آوری داده‌ها
۳-۴٫ ابزار پژوهش و اعتبار و پایایی آزمونها
۳-۴-۱٫ فرم مشخصات دموگرافیک، نمونه مورد پژوهش
۳-۴-۲٫ پرسشنامه DASS
3-4-3. پرسشنامه فرم کوتاه طرحواره یانگ (YSQ)

3-4-4. پرسشنامه رضایت زناشویی امزیچ

(((برای دانلود کلیک کنید )))

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , ,
:: برچسب‌ها: دانلود پروژه روانشناسی افزایش رضایت زناشویی زنان خوابگاههای دانشکده روان شناسی ,
:: بازدید از این مطلب : 599
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 آبان 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

دانلود پروژه بررسی میزان مسئولیت پذیری دانش آموزان

فهرست مطالب

فصل اول

کلیات

مقدمه

آغاز زندگی اجتماعی کودک

مهمترین مراحل تحول شخصیت اجتماعی کودکان از نظر مید

جامعه پذیری

عوامل یا کارگزاران جامعه پذیری

عوامل دیگر

هدفهای جامعه پذیری

اجتماعی شدن

گونه های اجتماعی شدن

تأثیر هنجار ها بر اجتماعی شدن فرد

اهداف اجتماعی شدن

عوامل اجتماعی شدن

خانواده

روابط همالان

مدارس

رسانه های همگانی

سایر عوامل اجتماعی شدن

باز اجتماعی شدن

روشهای پرورش مسئولیت پذیری و رشد عزت نفس

« فصل دوم »

چهارچوب عملی تحقیق

موضوع تحقیق

اهداف تحقیق

هدف کلی

هدف جزئی

طرح مسئله تحقیق

فرضیات

جامعه آماری

روش نمونه گیری و حجم نمونه

روش تحقیق

تعاریف و مفاهیم

پیشینه تحقیق

مسئولیت آموزش ارزش ها وظیفه همه نیروهای تربیتی جامعه

نتایج پژوهش به شرح زیر بوده است :

« فصل سوم »

توصیف یافته های آماری

« فصل چهارم »

تجزیه و تحلیل داده ها و آزمون فرضیات

« فصل پنجم »

ضمائم

نتیجه گیری

محدودیت ها

منابع و مأخذ

پرسشنامه

مقدمه

امروز جامعه در حال پیشرفت، نیازمند افرادی مسئول و خودکفا است و آموزش مسئولیت پذیری به کودکان نیازمند جوی خاص در خانه و مدرسه است.

بایستی شرایطی فراهم کرد تا کودکان و نوجوانان، ابزارهای نگرش و ارزشیابی پیدا کنند تا به کمک آنها بتوانند بهتر تصمیم گیری کنند. تصمیماتی که آنان را در این دنیای پیچیده به سوی زندگی بارور و رضایت بخش رهنمون کند. انسانهای امروز بیش از بیش نیازمند پذیرش مسئولیت برای زندگی و سرنوشت خود هستند و این امر میسر نمی شود مگر اینکه مبنای آموزش و پرورش آنها مبتنی بر افزایش درک کودکان و نوجوانان در مورد نقش خود آنها به تعیین سرنوشت و ساخت کیفیت زندگیشان باشد و برای رسیدن به این اهداف، سعی و کوشش و برنامه ریزی دقیق لازم است.

منابع و مأخذ

 ۱- آنتونی گیدنز ، جامعه شناسی . صبوری ، منوچهر . چاپ مهدی – چاپ هشتم .

۲- بروس کوئن ، مبانی جامعه شناسی . توسلی ،غلام عباس . فاضل ، رضا.

۳- جورج ریترز ، نظریه جامعه شناسی در دوران معاصر . ثلاثی ، محسن .

۴- علاقه بند ، علی . جامعه شناسی آموزش و پرورش . نشر روان . نوبت ۲۷ ، تابستان ۱۳۸۰

۵- قرائی مقدم ، امان ا… . مبانی جامعه شناسی . انتشارات مجد . چاپ اول ، تابستان ۱۳۷۴

۶- گلابی ، سیاوش . اصول و مبانی جامعه شناسی ، چاپ نهم ، ۱۳۷۸

۷- منصور فر ،کریم . آمار در علوم اجتماعی.انتشارات دانشگاه پیام نور . چاپ اول ،۱۳۷۲

۸- محسنی ، منوچهر . جامعه شناسی عمومی .

۹- یان رابرتسون . درآمدی بر جامعه ( با تأکید بر نظریه های کارکرد گرایی ، ستیز ، و کنش نمادین ) بهروان ، حسین . مؤسسه چاپ و انتشارات آستان قدس رضوی . ۱۳۷۲

(((برای دانلود کلیک کنید )))

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , ,
:: برچسب‌ها: دانلود پروژه بررسی میزان مسئولیت پذیری دانش آموزان ,
:: بازدید از این مطلب : 551
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 آبان 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

دانلود بررسی رابطه کمال‌گرایی والدین با عزت‌نفس، جرأت‌ورزی و خودکارآمدی فرزندان

فهرست مطالب
عنوان
فصل اول: کلیات پژوهش
مقدمه
بیان مسأله
اهمیت و ضرورت مسأله
اهداف پژوهش
فرضیه‌های پژوهش
متغیر‌های پژوهش
تعاریف نظری و عملیاتی

فصل دوم: گستره نظری مسأله مورد بررسی و پژوهش‌های مربوط به آن
کمال‌گرایی
نظریه‌های کمال‌گرایی
کمال‌گرایی از دیدگاه اسلام
انواع کمال‌گرایی
ابعاد کمال‌گرایی
ویژگی افراد کمال‌گرا
کمال‌گرایی والدین
عزت‌نفس
اهمیت عزت‌نفس
علل پیدایش عزت‌نفس
جرأت‌ورزی
ویژگی‌های شخصیتی جرأت ورزانه
خودکارآمدی
مؤلفه‌های خودکارآمدی
منابع خودکارآمدی
مروری بر پژوهش‌های انجام شده

فصل سوم: روش پژوهش
طرح پژوهش
جامعه آماری
نمونه آماری
روش نمونه‌گیری
ابزارهای اندازه‌گیری
مقیاس کمال‌گرایی اهواز
پایایی مقیاس کمال‌گرایی اهواز
اعتبار مقیاس کمال‌گرایی اهواز
شیوه نمره‌گذاری مقیاس کمال‌گرایی اهواز
آزمون عزت‌نفس کوپر اسمیت
اعتبار آزمون عزت‌نفس کوپر اسمیت
پایایی آزمون عزت‌نفس کوپر اسمیت
شیوه نمره‌گذاری آزمون عزت‌نفس کوپر اسمیت
پرسشنامه جرأت‌ورزی گمبریل وریچی
پایایی پرسشنامه جرأت‌ورزی گمبریل وریچی
اعتبار پرسشنامه جرأت‌ورزی گمبریل وریچی
شیوه نمره‌گذاری پرسشنامه جرأت‌ورزی گمبریل وریچی
مقیاس خودکارآمدی عمومی
پایایی مقیاس خودکارآمدی عمومی
اعتبار مقیاس خودکارآمدی عمومی
شیوه نمره‌گذاری مقیاس خودکارآمدی عمومی
روند اجراء و جمع‌آوری اطلاعات
روش‌های آماری در تحلیل داده‌ها

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده‌های آماری
داده‌های توصیفی پژوهش
ارزیابی فرضیه‌های پژوهش

فصل پنجم: بحث و نتیجه‌گیری
خلاصه و نتیجه‌گیری
بحث و جمع‌بندی
محدودیت‌های تحقیق
پیشنهادها
فهرست منابع فارسی
فهرست منابع انگلیسی
چکیده:
هدف از این تحقیق بررسی رابطه کمال‌گرایی والدین با عزت‌نفس، جرأت ورزی و خودکارآمدی فرزندان آنها در بین دانش‌آموزان دختر دبیرستان‌های منطقه ۷ آموزش و پرورش شهر تهران در سال تحصیلی ۸۶- ۸۵ است. بدین منظور تعداد ۱۳۰ نفر از دانش‌آموزان دختر مقطع متوسطه منطقه ۷ آموزش و پرورش شهر تهران به شیوه نمونه گیری خوشه‌ای انتخاب شدند. نوع پژوهش توصیفی از نوع همبستگی بود. ابزار مورد استفاده مقیاس کما‌ل‌گرایی اهواز، آزمون عزت‌نفس کوپر اسمیت، آزمون جرأت‌ورزی گمبریل و ریچی و مقیاس خودکارآمدی عمومی بود. به منظور تجزیه و تحلیل داده‌ها از ضریب همبستگی پیرسون استفاده شد. نتایج نشان داد که بین کمال‌گرایی والدین و عزت‌نفس، جرأت‌ورزی و خودکارآمدی فرزندان همبستگی منفی معناداری وجود دارد. همچنین نتایج نشان داد که بین کمال‌گرایی مادران و عزت‌نفس، جرأت‌ورزی و خودکارآمدی فرزندان همبستگی قوی‌تری وجود دارد.
کلید واژه‌ها: کمال‌گرایی، عزت‌نفس، جرأت‌ورزی، خودکارآمدی.
Abstract:
The goal of this study is to evaluate relationship between parent’s perfectionism with their children’s self- esteem, assertiveness and self- efficacy among female highschool students of the district 7 in Tehran.
In this, descriptive correlational study, one hundred and thirty female highschool students in seventh district of Tehran were selected cluster sampling.
Instrument included Ahwaz perfectionism Scale, Cooper smith self- esteem Test, Gambril & Richey Assertiveness Test and General self- Efficacy Scale.
In this reason, pearson correlation factor was used.
Result showed that there is a negative relation among
Parent’s Perfectionism and children’s self- esteem, assertiveness
And self- efficacy. Result also showed that there is stronger correlation among mother’s perfectionism and children’s self- esteem, assertiveness and self- efficacy.
Key words: perfectionism, self- esteem, assertiveness, self- efficacy

(((برای دانلود کلیک کنید )))

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , ,
:: برچسب‌ها: دانلود بررسی رابطه کمال‌گرایی والدین با عزت‌نفس، جرأت‌ورزی و خودکارآمدی فرزندان ,
:: بازدید از این مطلب : 697
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 آبان 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

بررسی مقایسه ای سلامت روانی بین سالمندان ساکن خانه سالمندان و سالمندان ساکن در منزل

فهرست مطالب

بیان مسأله
اهداف تحقیق
سوالات پژوهش
مفاهیم و متغیرهای بکار رفته در پژوهش
مفاهیم به کار رفته در پرسشنامه سلامت روان GHQ – ۲۸
پیشینه تحقیق
مقدمه
پیشینه نظری
مفهوم سلامت روان شناختی یا سلامت روان
مفهوم سلامت روان در نظریه های روانکاوی
دیدگاه فروید (۱۸۵۶) در ارتباط با سلامت روان
مفهوم سلامت روان در نظریه روانی اجتماعی و زیستی آدلر (۱۸۷۰)
نظریه اریکسون (۱۹۶۳) در ارتباط با سلامت
نظریه کورت لوین)۱۸۹۰( در ارتباط با سلامت روان
نظریه کارل راجرز (۱۹۰۲) در ارتباط با سلامت روان
مفهوم سالمندی در نظریه های مختلف
پیشینه پژوهشی
مقایسه سلامت عمومی و حمایت اجتماعی بین سالمندان ساکن در خانه
سالمندان و سالمندان ساکن در خانواده های شهر اهواز
بررسی کیفیت زندگی سالمندان مقیم در منزل و سرای سالمندان در شهرستان ساری، سال ۱۳۸۴
یافته ها
روش تحقیق
جامعه آماری
روش نمونه گیری
نمونه
روش گرد آوری اطلاعات
ابزار مورد استفاده پژوهش
شیوه تجزیه و تحلیل داده
یافته های تحقیق
مقدمه
بحث، تفسیر، نتیجه گیری
محدودیت های پژوهشی
پیشنهادات
منابع
پیوست
جدول (۱) سالمندان ساکن سرای سالمندان شهر بستک
جدول (۲) سالمندان ساکن در منزل شهر بستک
جدول (۳) سالمندان ساکن در سرای سالمندان شهر گرگان
جدول (۴) سالمندان ساکن در منزل شهر گرگان

(((برای دانلود کلیک کنید )))

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , ,
:: برچسب‌ها: بررسی مقایسه ای سلامت روانی بین سالمندان ساکن خانه سالمندان و سالمندان ساکن در منزل ,
:: بازدید از این مطلب : 610
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 آبان 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

دانلود بررسی رابطه میان بازی های رایانه ای و مهارت اجتماعی نوجوانان

فهرست مطالب

فصل اول: کلیات
۱-۱ مقدمه ۹
۲-۱ تعریف مسئله ۱۰
۳-۱  ضرورت و اهمیت انجام تحقیق ۱۲
۴-۱ اهداف تحقیق ۱۲
۵-۱ پیشینه تحقیق ۱۳

فصل دوم: گستره نظری
۱-۲ نوجوانی ۱۶
۱-۱-۲ اهمیت نوجوانی ۱۷
۲-۱-۲ اجتماعی شدن ۱۸
الف) عوامل اجتماعی شدن ۱۹
ب) رسانه های همگانی و نوجوانان ۲۱
۲-۲ بازی های رایانه ای-ویدیویی ۲۲
۱-۲-۲ ارتباط ۲۲
۲-۲-۲ ارتباط جمعی ۲۳
۳-۲-۲ رسانه های گروهی (همگانی) ۲۴
۴-۲-۲ تاریخچه بازی های رایانه ای- ویدیویی ۲۴
۵-۲-۲ محتوای بازی ها ۲۵
۶-۲-۲ تفاوت های دو جنس در بازی ها ۲۶
۷-۲-۲ پیامد بازی ها ۲۷
الف) خشونت ۲۷
ب) عزت نفس ۲۸
ج) آثار جسمانی ۲۸
د) تعاملات اجتماعی ۲۸
۳-۲ مهارت اجتماعی ۲۸

فصل سوم: روش پژوهش
۱-۳ روش تحقیق ۳۸
۲-۳ جامعه آماری ۳۸
۳-۳ حجم نمونه ۳۸
۴-۳ ابزار گردآوری اطلاعات ۳۸
۵-۳ روش استخراج اطلاعات ۴۰

فصل چهارم: یافته های پژوهش
۱-۴ اطلاعات توصیفی ۴۲
۲-۴ تحلیل داده ها ۴۹

فصل پنجم: نتیجه گیری
۱-۵ نتیجه گیری ۵۵
۲-۵ محدودیت ها ۵۶
۳-۵ پیشنهادها ۵۶
فهرست منابع ۵۷

پیوست ها
پیوست الف- پرسشنامه جمعیت شناسی …… ۵۹
پیوست ب- پرسشنامه مهارت های اجتماعی

(((برای دانلود کلیک کنید )))

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , ,
:: برچسب‌ها: دانلود بررسی رابطه میان بازی های رایانه ای و مهارت اجتماعی نوجوانان ,
:: بازدید از این مطلب : 558
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 آبان 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

دانلود مقاله بررسی تاثیر فشار روانی بر عملکرد تحصیلی دانشجویان دانشگاه شاهد شهر تهران

فهرست مطالب

فصل اول
گستره علمی موضوع
مقدمه
بیان مسئله :
سؤالهای مشخص این تحقیق :
اهمیت و ضرورت تحقیق :
اهداف جزئی:
فرضیه های تحقیق:
محدودیت های تحقیق :
تعاریف عملیاتی :
فصل سوم
فرآیند روش شناختی
مقدمه
روش تحقیق :
جامعه آماری:
نمونه آماری :
جمعیت آماری ما را تشکیل می دهند.
روش نمونه گیری :
ابزار اندازه گیری:
نحوه جمع آوری اطلاعات :
روش های آماری :
فصل چهارم
یافته های مربوط به سؤال و فرضیه های تحقیق
یافته های توصیفی :
جدول شماره (۱)فراوانی دانشجویان شاهد وغیرشاهد از نظر رابطه مشکلات روحی دانشجویان و از دست دادن پدر
جدول شماره ۲ فراوانی دانشجویان شاهد و غیرشاهد از نظر ابتلا به مشکلات روانی دانشجویان شاهد و غیر شاهد
فصل پنجم
بحث و نتیجه گیری
پیشنهادات
منابع و مأخذ

مقدمه :

موضوع اصلی تحقیق بررسی تاثیر فشار روانی بر عملکرد تحصیلی دانشجویان دانشگاه شاهد شهر تهران

نظر شخصی در باره تعاریف عملکرد تحصیلی یعنی سنجیدن عملکرد یاد گیرندگان و مقایسه نتایج حاصله با هدفهای آموزشی از پیش تعیین شده به منظور تصمیم گیری در این باره است

وقتی از طریق آزمونها دانشجویان با دانش آموزان سنجش می شوند این سنجش باعث می شود تا عملکرد هابه صورت واقع نمایان شود .

یک تحلیل اسنادی از واکنشها و عملکرد های دانشجویان به بازدهای تحصیلی آنها فرض می کند که دانشجویان به طور فسخی علل موفقیت و شکست خودرا شناسایی می کند و این فراین اسنادی نه تنها در اسناد دادن به علل خاص و واحد از قبیل استعداد ، کوشش ،‌دشواری ، شانسی و فشارهای روحی و روانی است . بلکه همین طور در استنباطهای مربوط به ابعاد اسنادی از قبیل درونی بودن و قابلیت کنترل نیز وجود دارد بعضی از دانشجویان عملکرد و نتایج تحصیلی خوبی دارند که عموما موفقیت خود را درون سازی می کنند . حال آن که دانشجویان نا موفق براهمیت علی عوامل محیطی تاکید می ورزند اما این الگوی اسنادی ممکن است وابسته به چندین فرایند مربوط به هم از جمله سوگیریهای خدمت به خود ، خبر پردازی منطقی و ملاحظات خود – شناساندن باشد .

اسنادها همچنین به صورتی نظام دار به انتظارات مربوط به عملکرد آینده دریک درس  و ای تحصیل و همین طور به واکنش نسیت به باز خود دریافتی از آزمون پیوند دارند طیق یک الگوی چند وجهی پیون اسناد روان و عواطف ، این روابط میان روان و اسنادها هم در سطح چند وجهی و هم در سطوح واحد به وقوع می پیوندند. به علاوه اسنادها بر رفتار اثر دارند ، زیرا بعضی از الگوهای اسنادی منجر به عملکرد ضعیف، کاهش پایداری درماندگی و ناتوانی در طب کمک کارهای درسی می شود . چندین تحقیق نشان داده است که اسنادپس داده به عوامل قابل کنترل و ناپا یدار ممکن است عملکردهای تحصیلی را  را پس از شکست تسهیل کند .

( کریمی ، ۱۳۸۲ص ۱۲۶)

راههای دیگر وجود دارد برای این که عملکردهای را بتوانیم مشاهده کنیم و آن را مورد سنجش قرار دهیم  برای سنجیدن عملکرد دانش  آموزان یا دانشجویان می توان ازطریق ارزشیابی کردن عملکرد یا امتحان و ‍آزمون استفاده کرد.

بیان مسئله :

فشار روانی به طبقه ای کلی از مشکلات اشاره می کند که وجه تمایزشان از سایر مشکلات این است که در فشار روانی به فشارهایی که بر سیستم وارد می شود و واکنش سیستم در برابر آنها توجه می شود، سیستم می تواند فیزیولوژیک ، اجتماعی یا روان شناختی باشد.

(((برای دانلود کلیک کنید )))

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , ,
:: برچسب‌ها: دانلود مقاله بررسی تاثیر فشار روانی بر عملکرد تحصیلی دانشجویان دانشگاه شاهد شهر تهران ,
:: بازدید از این مطلب : 635
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 آبان 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

بررسی نگرش دبیران و دانش اموزان دختر مقطع متوسطه نسبت به اجرای طرح لباس متحدالشکل در شهرستان نیشابور

مقدمه :
انسان خلیفه الله در زمین می باشد، از آنچه خداوند به عنوان امانت در اختیار انسان قرار داده است، فطرت اوست که نیازهای اساسی انسان را در بر دارد. از جمله نیازهای انسان که در روانشناسی و علوم اجتماعی مورد بحث قرار گرفته است نیاز زیبادوستی انسان است.
در عصر حاضر که جهانیان در تلاشند در عرصه ی تعلیم و تربیت بهترین نسل را به دنیا عرضه کنند و بسیاری دیگر نیز در تلاشند فرهنگ های دیگر را مسخ و فرهنگ  و تمدن خود را بر جهان مسلط سازند و به عبارتی دیگر در این عرصه که تهاجم فرهنگی بیداد می کند و استعمارگران در هر حال کوشش های بی ثمری داشته و نتوانسته اند مستعمرات از دست رفته ی خود را بازیابند، دست به تلاش های جدید می زنند تا اذهان جوانان و نوجوانان را به سوی خود و جلوه های کاذبشان جذب کنند.
یکی از مقاصد استعمار فرهنگی در کشورهای استعمارزده و از جمله در کشور ما ایجاد انحراف در بین جوانان می باشد که از طریق نفوذ در تار و پود افکار، عادات، آداب و رسوم زندگی ملت های تحت سلطه و بخصوص قشر جوان سعی می کنند تا جامعه را از اندرون در جهت مطلوب خویش پیش ببرند و فرهنگ اصیل آن ها را با انواع دسیسه ها و طراحی ها و هزاران حیله از دست آنان بگیرند و فرهنگ خاص خود را جایگزین آن نمایند تا بتوانند این قشر را به زیر سلطه ی فرهنگی خویش درآورند. از جمله مسائلی که در پایه های فرهنگی اصیل یک ملت می تواند مؤثر باشد، سبک پوشش آن ملت است که این موضوع خود در جامعه ی ما چشمگیر است. (غلامعلی حداد عادل، ۱۳۷۲، ص ۷)
در مسئله ی پوشش باید فرهنگ ایرانی و اسلامی احیا شود و نوجوانان و جوانان که سازندگان آینده کشور هستند باعث جاودان ماندن عقاید ایرانی و اسلامی باشند. نیاز به نوجویی و نوخواهی در کودک و نوجوان کاملاً مشهود است و ایشان برای ابراز شخصیت و جلب توجه دست به هر کاری می زنند که گاهی در همه جا و مخصوصاً محیط مدرسه مناسب نیست. وظیفه ی اولیای مدرسه است که بهترین الگوی انسانی را ترویج دهند و برای آن راه های مختلفی وجود دارد.
انسان اسلام خود را شریف تر از آن می داند که به جسمش شناخته شود و وظیفه ی خود را خطیرتر از آن می بیند که تنها به بدن نمایی و آرایش جسم بپردازد.
انسان، در همه ی بینش های معنوی و از جمله در اسلام، برای آن لباس به تن نمی کند که تن را عرضه کند، بلکه لباس می پوشد تا خود را بپوشد. لباس برای او یک حریم است. به منزله ی دیوار دژی است که تن را از دستبرد محفوظ می دارد و کرامت او را حفظ می کند.
لباس برای آن است که تحریک جنسی را کم کند، نه آنکه بر قدرت تحریک بیفزاید. لباس «پوست دوم» انسان نیست بلکه «خانه ی اول» اوست.
انسان اسلام، کمال خود را در آن نمی بیند که تن خویش را چون کالایی تزیین کند و به راه اندازد و بفروشد، بلکه به جای آنکه تن خود را به خلق بفروشد، جان خود را به خدای خویش می فروشد.
برپایه ی همین رابطه ی تنگاتنگ فرهنگ و لباس است که می گوییم: لباسی باید بر تن نمود، که نمودار فرهنگ و بینش ما باشد و در تناسب و هماهنگی کامل با اعتقاد و ایمانمان. لباسی که نمایشگر استقلال فرهنگی ما و مظهر وفاداری و سرسپردگی ما به عقیده و آرمانمان و پرچم حرّیت و آزادگی مان باشد. (ستار هدایتخواه، ۱۳۷۵، ص ۱۵ و ۱۶)
در این پژوهش سعی می شود با توجه به محدودیت ها نگرش دبیران و دانش آموزان آن ها نسبت به اجرای طرح لباس متحد الشکل در مدارس متوسطه مورد بررسی قرار گیرد تا با اجرای این طرح در مدارس و نادیده گرفتن تفاوت های طبقاتی، مدارس جبهه ی مبارزه با تهاجم فرهنگی و پیشبرد دانش آموزان در جهت اهداف آنان و همچنین اهداف نظام آموزش و پرورش باشد.

فهرست مطالب :
فصل اول
مقدمه     ۱
بیان مسئله     ۳
اهمیت و ضرورت مسئله پژوهش     ۵
اهداف پژوهش     ۸
فرضیه های پژوهش     ۹
نامگذاری متغیرهای موجود در فرضیه و انواع آن     ۱۰
متغیرهای تعدیل کننده     ۱۱
تعاریف نظری و عملیاتی متغیرهای فرضیه     ۱۲
فصل دوم
ادبیات تحقیق (پیشینه تحقیق)
پیشینه نظری
مقدمه     ۱۸
فلسفه و ضرورتهای پوشش و حجاب اسلامی     ۱۹
پوشش اولیه ادم و حوا     ۲۸
کلاهی که غربیها سر ما گذاشتند     ۲۹
مدل و شکل پوشاک     ۳۱
آثار سوء و خطرات بی حجابی از دیدگاه پزشکی     ۳۳
ابتذال در پوشش و مد پرستی ضرورتی برای ادامه حیات غرب     ۳۴
علل و عوامل بی حجابی و ابتذال در پوشش     ۳۵
رنگ پوشاک     ۳۷
لباس متحد الشکل     ۳۸
پیشینه عملی
تحقیقات انجام شده     ۳۹
۱٫     ۳۹
۲٫     ۴۱
۳٫     ۴۳
۴٫     ۴۵
۵٫     ۴۷
فصل سوم
روش تحقیق
مقدمه     ۵۰
روش تحقیق و علت استفاده از آن     ۵۱
معرفی جامعه    ۵۲
معرفی نمونه و تعیین روش نمونه برداری     ۵۳
معرفی ابزار پژوهش و تعیین روایی و پایایی ابزار     ۵۴
ضمیمه
پرسشنامه مربوط به دانش آموزان     ۵۶
پرسشنامه دبیران     ۵۹
فهرست منابع     ۶۹
فهرست منابع اینترنتی    ۶۴

(((برای دانلود کلیک کنید )))

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , ,
:: برچسب‌ها: بررسی نگرش دبیران و دانش اموزان دختر مقطع متوسطه نسبت به اجرای طرح لباس متحدالشکل در شهرستان نیشابور ,
:: بازدید از این مطلب : 666
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 آبان 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

بررسی تاثیرات مشاوره گروهی والدین به شیوه شناختی رفتاری درکاهش نشانه‌های اضطراب کودکان

فهرست مطالب

چکیده

فصل اول :کلیات پژوهش

مقدمه

بیان مسئله

اهمیت و ضرورت مساله

اهداف پژوهش

پرسشها و فرضیه‌های پژوهش

فرضیه‌های تحقیق

تعاریف نظری و عملیاتی متغیرها

تعریف نظری مشاوره گروهی به شیوه شناختی رفتاری :

اضطراب کودکان

فصل دوم : ادبیات پیشینه‌ پژوهش

مقدمه:

الف – مبانی نظری

اضطراب کودکی

تعریف و طبقه بندی

اضطراب

علائم رایج اضطراب

ترس

انواع ترسهای دوران کودکی

نوزادی

اوایل کودکی

کودک مدرسه‌ای

نگرانی

ترس در برابر اضطراب

علائم عمومی اضطراب در کودکان

اختلال‌های اضطرابی در کودکان

اختلال اضطراب جدایی:

اختلال وحشتزدگی

مدرسه هراسی

اختلال اضطراب فراگیر (GAD)

اختلال وسواس فکری و عملی

اختلال فشار روانی پس از سانحه

مفهوم سازی عمومی اختلال‌های اضطرابی

۱٫ نشانه‌های جسمانی و بدنی

۲٫ آشفتگی‌های ذهنی و شناختی:

۳٫ اجتناب‌ها و واکنش‌های رفتاری

همه گیر شناسی اختلال‌های اضطرابی کودکان و نوجوانی

جدول ۲-۱ میزان شیوع اختلال‌های اضطرابی در کودکان و نوجوانان
(بیدل و ترنر، ۲۰۰۵)

جدول ۲-۲ میزان همبودی نمونه‌هایی از کودکان که تشخیص اولیه
اختلال اضطرابی داشته‌اند. (بیدل و ترنر ۲۰۰۵)

دیدگاههای مختلف در مورد اضطراب

۱٫ دیدگاه روان پویایی

۲٫ دیدگاه زیست شناختی

دیدگاه سالیوان

دیدگاه هورنای

دیدگاه اتو رنک

دیدگاه آدلر

دیدگاه رفتاری

دیدگاه شناختی

دیدگاه وجودی

دیدگاه فرد مدار

دیدگاه گشتالت درمانی

دیدگاه سیستمی

شیوه‌های ارتباطی والدین و تاثیر بر اضطراب کودکان

درمان شناختی- رفتاری CBT

CBT چگونه
عمل می‌کند

چطور فردی می‌تواند این تغییرات رفتاری را بدست آورد؟

درمان اختلال‌های اضطرابی

۱٫ حساسیت زدایی منظم

۲٫ غرقه سازی (درمان با غرقه سازی تجسمی)

۳- الگو برداری

۴٫ کنترل اضطراب

خود گویی مثبت

کنترل هراسها

مداخله مرتبط با والدین

مشارکت خانواده در درمان CBT

دارو درمانی

پیشنهاداتی برای والدین با کودکان مضطرب:

تاثیر محیط و وراثت بر اضطراب کودکان

تاثیر اضطراب بر تحصیل کودکان

روش مشاوره گروهی

قوانین اساسی گروه

فرایند مشاوره گروهی به شیوه شناختی رفتاری

اهداف درمانی گروه درمانی به شیوه شناختی رفتاری

تحقیقات انجام گرفته در داخل و خارج کشور

تحقیقات انجام گرفته در ایران

جمع بندی و نقد و بررسی پژوهشهای انجام شده

 

فصل سوم : روش اجرای پژوهش

الف )‌ طرح پژوهش

نمونه و نمونه گیری:

نمونه مورد مطالعه و روش نمونه گیری

ابزارهای اندازه گیری متغیرها

پرسشنامه علائم مرضی کودک (CSI-4)

مقیاس‌های پرسشنامه علائم مرضی (CSI4)

گروه A-
اختلال کاستی- بیش فعالی

گروه B-
اختلال لجبازی و نافرمانی (سوالات ۲۶-۱۹ در هر یک از پرسشنامه‌های والد و معلم)

گروه C-
اختلال سلوک (سوالات ۴۱-۲۷ در هر یک از پرسشنامه‌های والد و معلم)

گروه D-
اختلالات اضطرابی

گروه E-
اختلالات اضطرابی و تیک

گروه G-
اختلالات خلقی

گروه H-
اختلالات فراگیر رشدی (PDD)

گروه I-
اختلالات اضطرابی

گروه J-
اختلال اضطرابی

گروه K
اختلالات دفع

متغیرها:

اعتبار و روایی پرسشنامه (CSI4)

مدت زمان اجرای پرسشنامه:

شیوه نمره گذاری

روش جمع آوری داده‌ها

 

فصل چهارم : یافته‌های پژوهش

۱٫ توصیف داده‌ها:

نمودارهای مربوط به آمار توصیفی

نمودار۱-۴ نمرات مربوط به پیش آزمون اضطراب فراگیر (درگروه
آزمایش)

نمودار۲-۴: نمرات مربوط به پیش آزمون اضطراب فراگیر (درگروه
کنترل )

نمودار۳-۴نمرات مربوط به پس آزمون اضطراب فراگیر (درگروه آزمایش)

نمودار۴-۴: نمرات مربوط به پس آزمون اضطراب فراگیر (درگروه
کنترل )

نمرات هراس اجتماعی گروه کنترل در پیش آزمون نمودار۵-۴

نمرات هراس اجتماعی گروه آزمایش در پیش آزمون نمودار۶-۴

نمرات هراس اجتماعی گروه کنترل در پس آزمون نمودار۷-۴

نمرات هراس اجتماعی گروه آزمایش در پس آزمون نمودار۸ -۴

نمرات –اضطراب جدایی گروه آزمایش در پیش آزمون نمودار۹-۴

نمرات اضطراب جدایی گروه کنترل در پیش آزمون نمودار۱۰-۴

نمرات اضطراب جدایی گروه آزمایش در پس آزمون نمودار۱۱-۴

نمرات اضطراب جدایی گروه کنترل در پس آزمون نمودار۱۲-۴

تحلیل داده‌ها

پرسش پژوهش

جدول ۳-۴ آمار توصیفی مربوط به نمرات اضطراب فراگیر

جدول ۴-۴ آزمون لون برای برابری واریانس‌ها

جدول ۵-۴ جدول ANCOVA
اثرات بین آزمودنی‌ها (اضطراب فراگیر)

جدول ۶-۴ آمار توصیفی مربوط به نمرات هراس اجتماعی

جدول ۷-۴ آزمون لون برای برابری واریانس‌ها

جدول ۸-۴ جدول ANCOVA
آزمون اثرات بین آزمودنی‌ها (هراس اجتماعی)

جدول ۹-۴ آمار توصیفی مربوط به نمرات اضطراب جدایی

جدول ۱۰-۴ آزمون لون برای برابری واریانس‌ها

جدول ۸-۴ جدول ANCOVA
آزمون اثرات بین آزمودنی‌ها (اضطراب جدایی)

فصل پنجم : بحث ونتیجه گیری

الف )‌بررسی فرضیه‌ها

پرسش اول :

پرسش دوم :

این نتیجه با نتایج حاصل از پژوهشهای :

پرسش سوم :

محدودیتها

پیشنهادات :

الف : پیشنهاد به پژوهشگران بعدی

ب: پیشنهادات کاربردی

منابع و مأخذ

منابع فارسی :

منابع لاتین:

ضمائم

پرسشنامه علائم مرضی کودکان (CSI-4) – ( براساس DSM IV) – فرم ویژه معلمان

پرسشنامه علائم مرضی کودکان (CSI-4) – (‌براساس DSM IV) – فرم ویژه والدین

(((برای دانلود کلیک کنید )))

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , ,
:: برچسب‌ها: بررسی تاثیرات مشاوره گروهی والدین به شیوه شناختی رفتاری درکاهش نشانه‌های اضطراب کودکان ,
:: بازدید از این مطلب : 589
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 آبان 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

دانلود پروژه تاثیر رنگ برحافظه کودکان

فهرست مطالب

فصل اول : مقدمه

مقدمه                                                                                ۱

بیان مسئله                                                                         ۴

هدف پژوهش                                                                       ۴

اهمیت موضوع                                                                     ۴

فرضیات پژوهش                                                                    ۵

متغیرهای اساسی پژوهش                                                    ۵

تعاریف عملیاتی                                                                    ۶

فصل دوم : پیشینه تحقیق

مفهوم رنگ                                                                          ۸

پیدایش رنگها                                                                       ۱۱

دسته بندی رنگها                                                                  ۱۴

رنگ شناسی کودکان                                                            ۲۱

رویت رنگ                                                                            ۲۵

طبیعت رنگها                                                                        ۲۶

آمیزش رنگها                                                                        ۲۷

اختلالات رویت رنگ                                                                ۳۰

فیزیولوژی رنگ                                                                      ۳۲

تقویت درک رنگ                                                                    ۳۳

حافظه                                                                                ۳۴

رشد حافظه در نوباوگی                                                          ۴۰

حافظه چیست ؟                                                                  ۴۲

انواع حافظه                                                                                 ۴۶

حافظه کوتاه مدت                                                                  ۴۷

حافظه بلند مدت                                                                   ۴۹

اندازه گیری حافظه (یادآوری با فرایندشناسی بازآموزی)                         ۵۳

حافظه سازنده                                                                     ۵۶

عوامل موثر بر یادگیری وتقویت حافظه                                                ۵۷

تداعی اندیشه ها                                                                         ۵۹

درباره فرایند به خاطر سپردن                                                   ۶۱

حافظه و فراگیری                                                                  ۶۳

فصل سوم : روش اجرای تحقیق

جامعه آماری                                                                       ۶۹

روش تحقیق                                                                        ۶۹

نمونه                                                                                         ۶۹

حجم نمونه                                                                          ۶۹

روش نمونه گیری                                                                  ۷۰

ابزار تحقیق                                                                         ۷۰

روش و چگونگی اجرا                                                             ۷۰

روش آماری                                                                                 ۷۱

فصل چهارم : تجزیه و تحلیل

جدول شماره ۱ و ۲ برای گروه رنگی و بازشناسی همراه با نمودار   ۷۳

جدول شماره ۳ برای گروه سیاه و سفید همراه با نمودار                        ۷۴

جدول شماره ۴ برای بازشناسی گروه سیاه و سفید همراه با نمودار        ۷۵

فصل پنجم : بحث و نتیجه گیری

خلاصه مطالب                                                                      ۸۲

محدودیتهای پژوهش و پیشنهادات

منابع

ضمایم

چکیده

 چکیده:

در پژوهش حاضر تأثیر رنگ بر حافظه کودکان اول دبستان پسرانه شهید عباسپور شهرستان کرج در سال ۸۴-۱۳۸۳ مورد آزمون قرار گرفته است. جامعه آماری و تعداد دانش آموزان، آزمون شده ۴۲ نفر می باشند که با استفاده از روش دو گروه مستقل و تصادفی مورد سنجش قرار گرفته اند. ابزار اندازه گیری در این پژوهش یک سری تصاویر که تعداد آنها ۲۰ عدد بوده است و به صورت رنگی در همان تعداد بصورت سیاه و سفید تهیه شده است و هر دو گروه با یک سری از این تصاویر یعنی گروهی با تصاویر رنگی و گروه دیگر با تصاویر سیاه و سفید مورد سنجش قرار گرفته اند. مسأله در این پژوهش این بود که آیا رنگ بر حافظه تأثیر مثبت دارد. آیا بین رنگ و حافظه رابطه مستقیم است، که با انجام عملیات آماری که در این پژوهش از آزمون t دو گروه مستقل استفاده شده و پس از تجزیه و تحلیل نتایج زیر بدست آمده که اولاً رنگ بر حافظه تأثیر مثبت دارد، ثانیاً رابطه بین رنگ و حافظه مستقیم است.

منابع:

ابراهیم زاده، مجتبی (۱۳۶۸). حافظه آنی، انجمن اندیشه پیشرفته، انتشارات وحی

اد، ژرارد.(۱۳۶۹). رنگها برای سلامتی شما، مترجم ساعد زمان، تهران:انتشارات قنیه.

بهرامی، هادی. (۱۳۷۲) . آزمونهای شناختی و بالینی، انتشارات دانشگاهی

(((برای دانلود کلیک کنید )))

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , ,
:: برچسب‌ها: دانلود پروژه تاثیر رنگ برحافظه کودکان ,
:: بازدید از این مطلب : 612
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 آبان 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

 

دانلود پروژه بررسی چگونگی گذران اوقات فراغت معلمان زن در شهر ری

فهرست مطالب
چکیده
مقدمه
فصل اول: کلیات (طرح تحقیق) ۱
طرح مسئله ۲
اهمیت و ضرورت تحقیق ۴
اهداف تحقیق ۶
پیشینه تحقیق ۷
فصل دوم: مرور رویکردهای نظری ۱۱
نگاهی اجمالی بر روند تاریخی اوقات فراغت ۱۲
صور مختلف گذران اوقات فراغت در ایران ۱۸
اوقات فراغت از دیدگاه اسلام ۲۲
ادبیات موضوع تحقیق ۲۶
اوقات فراغت از دیدگاه جامعه شناسان و اندیشمندان ۲۸
چارچوب نظری ۳۵
فرضیه های تحقیق ۴۶
انواع وقت ۴۷
ابعاد فراغت ۵۳
متغیرها ۵۶
فصل سوم: روش شناسی تحقیق ۵۷
روش تحقیق ۵۸
تعریف مفاهیم ۶۰
تعریف عملیاتی مفاهیم ۶۲
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل اطلاعات ۶۴
تجزیه و تحلیل داده ها ۶۵
آزمون فرضیه ها ۷۷
فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات ۸۳
نتیجه تحقیق ۸۴
مشکلات تحقیق ۹۰
پیشنهادات ۹۱

منابع

(((برای دانلود کلیک کنید )))

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , ,
:: برچسب‌ها: دانلود پروژه بررسی چگونگی گذران اوقات فراغت معلمان زن در شهر ری ,
:: بازدید از این مطلب : 769
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 آبان 1392 | نظرات ()