نوشته شده توسط : محمد

دانلود پروژه کودکان بدون سرپرست

فهرست مطالب
مقدمه
پروپوزال : بیان مسئله و ضرورت آن
اهداف پروژه
مبانی نظری عام طرح
فصل اول : پدیده بی سرپرستی
۱-۱ بی سرپرستی ، عوامل و تبعات .
فصل دوم : پدیده بی سرپرستی در جهان
۲-۱ تاریخچه حمایت از کودکان بی سرپرست در جهان
۲-۲ نمونه های خارجی
فصل سوم : پدیده بی سرپرستی در ایران
۳-۱ تاریخچه حمایت از کودکان بی سرپرست در ایران
۳-۲ نمونه های موجود در ایران
فصل چهارم : راهکارها و نتیجه گیری
معرفی پروژه
فصل پنجم : طراحی فضا برای کودکان
قوانین و ضوابط شیر خوارگاه ها
بستر طراحی
مبانی نظری عام پروژه
برنامه فیزیکی
فهرست منابع و مأخذموضوع مورد پیشنهاد خانه ای برای کودکان بدون سرپرست است . بی سرپرستی بیشتر از آنکه یک مشکل فردی باشد مشکلی اجتماعی است . امروزه در سرتاسر دنیا با افزایش تعداد کودکان بی سرپرست یا بد سرپرست روبه رو هستیم این روند رو به رشد دلایل زیادی از جمله جنگ ، فقر ، افزایش فساد و فحشا ، اعتیاد و … دارد .
بر اساس آمار سال جاری سرپرستی ۱۷ هزار و ۴۰۷ کودک بر عهده سازمان بهزیستی است که از این تعداد ۵/۱۴% به دلیل فوت والدین ۲۰% به دلیل صلاحیت نداشتن والدین ۵/۱۳% به دلیل جدایی والدین و ۱۶% کودکان به دلیل رها شدن بی سرپرست شده اند.

فهرست منابع و مأخذ :
۱- ایپکچی ، محمد حسن ، مطالعه و ارزیابی دو شیوه سرپرستی شبه خانواده و شبانه روزی مستقل در تهران ، دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی .
۲- بابایی ، ناصر ودیگران ، نگرشی بر پدیده بی سرپرستی و مشکلات فرزندان دور از خانواده ، چاپخانه سازمان بهزیستی کشور ۱۳۶۹٫
۳- بررسی وضعیت روانی –رفتاری فرزندان شبانه روزیهای سازمان بهزیستی استان تهران ، دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی .
۴- رابلیو ، پ و ماسگریو ، جامعه شناسی تعلیم و تربیت ، ترجمه ناهید فخرایی.
۵- راوندی ، مرتضی ، تاریخ اجتماعی ایران ،  جلد اول .
۶- راوندی ، مرتضی ، سیر فرهنگ و تاریخ تعلیم و تربیت در ایران و اروپا .
۷- ساختهای خویشاوندی در ایران .
۲۲- Alexander, Christopher, Sara Ishikawa, Murray Silverstein, a Pattern Language, New York, Oxford University Press, 1977.
23- Allen, Marjory (Baroness), Planning For Play, London, Thames and Hudson, 1975.
24- Architecture Today, no.5, 1998.
25- Architecture For Changing World, The Agha Khan Award For Architecture

(((برای دانلود کلیک کنید )))

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , ,
:: برچسب‌ها: دانلود پروژه کودکان بدون سرپرست ,
:: بازدید از این مطلب : 694
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 آبان 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

دانلود پروژه طراحی، ارزیابی و اجرای دورۀ آموزش پیشگیری از سوء مصرف مواد مخدر

فهرست مطالب
چکیده ۱
مقدمه ۲
فصل اول: طرح کلی تحقیق
بیان مسئله ۵
ضرورت ۱۱
اهداف تحقیق ۱۲
سؤالات و فرضیات ۱۲
تعاریف نظری اصطلاحات ۱۳
تعاریف عملیاتی اصطلاحات ۱۸
فصل دوم: مبانی نظری و پیشینۀ پژوهش ها
پیشگیری از مصرف مواد مخدر ۲۰
رویکرد ها و نظریه های پیشگیری ۲۴
نگرش مثبت به مواد مخدر ۳۶
نظریات سوء مصرف مواد مخدر ۵۰
رویکرد مهارت های زندگی ۵۳
رویکرد مهارت های زندگی ۶۶
برنامه های آموزش پیشگری در مدارس جهان ۷۹
انگلستان ۸۰
آمریکا ۸۵
کویت ۹۳
ایران ۹۵
دورۀ پیشنهادی آموزش فرد- مدار پیشگری از سوء مصرف مواد مخدر ۱۲۵

فصل سوم: روش شناسی
روش تحقیق ۱۳۴
جامعۀ آماری ۱۳۵
شیوۀ انجام طرح ۱۳۵
ابزار اندازه گیری ۱۳۶
شیوۀ تجزیه و تحلیل اطلاعات ۱۳۸
فصل جهارم: نتایج
نتایج بدست آمده از تجزیه و تحلیل اطلاعات ۱۴۱
فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری
بحث و نتیجه گیری ۱۴۶
محدودیت ها ۱۵۹
پیشنهاد ها ۱۶۰
منابع ۱۶۷
فهرست جداول
فصل اول
جدول ۱- ۱: ملاک هایDSM- IVبرای مسمومیت با مواد ۱۵
جدول ۱- ۲: ملاک هایDSM- IVبرای ترک مواد ۱۶
جدول ۱- ۳: ملاک های تشخیصDSM- IVبرای وابستگی به مواد ۱۶
جدول ۱- ۴: ملاک های تشخیصDSM- IVبرای سوء مصرف مواد ۱۷
فصل دوم
جدول ۲- ۱: خلاصه ای از برنامه های آموزشی مدارس ۳۵
جدول ۲- ۲: دسته بندی نظریات با توجه به خود، دیگران، جامعه و طبیعت ۴۶
جدول ۲- ۳: نقطۀ تمرکز رشته ای نظریه ها ۴۷
جدول ۲- ۴:حدود نظریات با توجه به خلاصۀ عنوان، متغیرهای کلیدی، مادۀ موردتأکید و ویژگی های جمعیت شناختی ۴۸
جدول ۲- ۵: عوامل خطر در سوء مصرف مواد ۶۹
جدول ۲- ۶: عوامل محافظت کننده و عوامل خطر برای شروع مصرف داروهای غیر مجاز در بین نوجوانان ۷۰
جدول ۲- ۷: رئوس محتوای برنامۀ پیشگیری از اعتیاد در کتاب تغذیه و بهداشت ۸۵
جدول ۲- ۸: در زمینۀ آموزش پیشگیری از اعتیاد ۸۸
جدول ۲- ۹: معرفی دارو و هشدارهای آن ۸۹
جدول ۲- ۱۰: روش های تدریس درزمینۀ آموزش پیشگیری ازاعتیاددرکشورهای موردمطالعه. ۱۲۴
جدول ۲- ۱۱: تقسیم بندی ابعاد عوامل غیر قابل کنترل (فردی و اجتماعی) ۱۲۶
جدول ۲- ۱۲: تقسیم بندی ابعاد عوامل قابل کنترل (فردی و اجتماعی) ۱۲۶
جدول ۲- ۱۳: عوامل غیر قابل کنترل (فردی و اجتماعی) ۱۲۷
جدول ۲- ۱۴: عوامل قابل کنترل (فردی و اجتماعی) ۱۲۸
جدول ۲- ۱۵: عوامل قابل کنترل (فردی و اجتماعی) در مجموع نظریات پیشین ۱۲۹
جدول۲- ۱۶: تقسیم بندی ابعاد وسطوح مداخلات در پیشگیری از سوءمصرف مواد مخدر ۱۲۹
جدول۲- ۱۷: دورۀ آموزشی فرد- مدار پیشگیری از سوء مصرف مواد مخدر (با تأکید بر عوامل قابل کنترل اجتماعی) ۱۳۰
جدول۲- ۱۸: دورۀ آموزشی فرد- مدار پیشگیری از سوء مصرف مواد مخدر (با تأکید بر عوامل قابل کنترل فردی و اجتماعی) ۱۳۱
جدول۲- ۱۹: امتیاز دورۀ آموزش فرد- مدار پیشگیری از سوء مصرف مواد مخدر مبتنی بر عوامل قابل کنترل فردی و اجتماعی ۱۳۲
فصل سوم
جدول ۳- ۱: دیاگرام طرح پیش آزمون- پس آزمون با گروه کنترل غیرتصافی ۱۳۴
جدول ۳- ۲: نمونه سؤالات آزمون ۱۳۶
جدول ۳- ۳: خلاصۀ محاسبۀtتک متغیری برای بررسی روایی ابزار ۱۳۷
فصل چهارم
جداول ۴- ۱: خلاصۀ اطلاعات توصیفی بدست آمده از تحلیل داده ها ۱۴۱
جدول ۴- ۲: آماره های پیش آزمون و پس آزمون گروه های گواه و آزمایش ۱۴۲
جدول ۴- ۳: آزمون برای واریانس ها ۱۴۲
جدول ۴- ۴: آزمون برای میانگین ها ۱۴۲
جدول ۴- ۵: آزمونtمستقل برای مقایسۀ اختلاف میانگین های پیش آزمون و پس آزمون گروه های گواه آزمایشی ۱۴۳
جدول ۴- ۶: خلاصۀ نتایج تحلیل کوواریانس ۱۴۴
فهرست شکل ها
شکل ۲- ۱: الگوی کلی شروع مصرف ۷۱
شکل ۲- ۲: رابطۀ عوامل مؤثر در سوء مصرف مواد مخدر ۸۱
شکل ۲- ۳: مثالی از رسم نقشۀ پنداره ها برای الکل ۱۱۳
شکل ۲- ۴: مثالی از رسم نقشۀ مفهوم ها برای سیگاز گشیدن ۱۱۴
فهرست پیوست ها
پیوست الف. نگرش سنج سوء مصرف مواد مخدر ۱۶۱
پیوست ب. دورۀ آموزشی فرد – مدار پیشگیری از سوء مصرف مواد مخدر به تفکیک جلسات آموزشی ۱۶۳
چکیده

طرح حاضر با هدف طراحی، ارزیابی و اجرای دورۀ آموزش پیشگیری از سوء مصرف مواد مخدر برای دانش آموزان مقطع متوسطه انجام یافته است. جهت طراحی دوره، نظریات سوء مصرف، پیشگیری و منابع مرتبط مورد بررسی قرار گرفت و با توجه به موارد مشترک و متفاوت نظریات و دوره های پیشین و اعمال نظر متخصصین، دورۀ مذکور طراحی و تدوین شد و مورد تأیید ۵ نفر از روان شناسان قرار گرفت. نگرش سنج دانش آموزان به مواد مخدر، پس از بررسی مبانی نظری مرتبط و ابزارهای پیشین به صورت مقدماتی طراحی گردید. روایی محتوایی آزمون با استفاده ازضریب توافق داوران (۲۸ نفر از اساتید روان شناسی و مشاوره و عموماً با تجربۀ کار بالینی با معتادان) مورد تأیید قرار گرفت. پایایی آزمون مذکور، با اجرای مقدماتی(Pilot)بر روی ۳۰ نفر از دانش آموزان مقطع متوسطه در سال سوم دبیرستان، با استفاده ازآلفای کرنباخ محاسبه شده و ضریب بدست آمده ۷۳۳/۰ می باشد. جهت اجرای دوره، ۲ گروه از دانش آموزان مقطع دبیرستان در پایۀ سوم انتخاب شدند. با استفاده از طرح نیمه آزمایشی پیش آزمون، پس آزمون با گروه گواه پس از اجرای پیش آزمون بر روی گروه ها (نگرش سنج محقق ساخته)، دورۀ آموزشی طی ۴ جلسه برای گروه آزمایشی برگزار گردید. در نهایت، داده ها با استفاده از نرم افزار آماریSpss . 12و با استفاده از آزمون هایtمستقل وتحلیل کوواریانس مورد بررسی قرار گرفت. تفاوت معنی دار در نگرش به سوء مصرف مواد مخدر در گروه آزمایشی گواه از اثر بخشی دوره در ایجاد نگرش منفی به سوء مصرف مواد مخدر داشته است و از این رو دورۀ مذکور می تواند در سطح وسیع تر برای پیشگیری اولیه کاربرد داشته باشد.

(((برای دانلود کلیک کنید )))

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , ,
:: برچسب‌ها: دانلود پروژه طراحی، ارزیابی و اجرای دورۀ آموزش پیشگیری از سوء مصرف مواد مخدر ,
:: بازدید از این مطلب : 565
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 آبان 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

دانلود پروژه کاربرد رایانه در ایجاد و رشد خلاقیت

فهرست مطالب

فصل اول : کلیات
ـ ۱

ـ سؤال ۱
ـ فرﺿﻴﻪ های /> ـ روش ۱
ـ هدف ٢
ـ ضرورت و اﻫﻤﻴﺖ ﺗﺤﻘﻴق                                                                           ٢
ـ مفاﻫﻴﻢ ۶
فصل دوم : مبانی نظری ﺗﺤﻘﻴق
ـ نتاﻳﺞ ﭘﮋﻭﻫﺶ های مربوط به روش آموزش به کمکراﻳﺎﻧﻪ                                        ٨
ـ برخی از نتایج تحقیق بین المللی توسعه ICT در آموزش و پرورش                                ۱٠
ـ استراتژی آموزش الکترونیکی در کشورهای اروپایی                                                  ۱٣
ـ مفهوم خلاﻗﻴﺖ از دﻳﺪﮔﺎه صاحبنظران                                                                  ۱۴
ـ رابطه خلاﻗﻴﺖ ، هوش و پیشرفت تحصیلی                                                            ۱٨
ـ رابطه خلاقیت و نبوغ با بیماریهای روانی                                                              ۱٩
ـ خلاقیت در سطح اجتماعی                                                                              ٢٠
ـ ٢۱
فصل سوم : مزایا و محدودیت های سیستم های رایانه
ـ رایانه ماشین دلهره آور                                                                ٢٣
ـ محدودیت های رایانه                                                                            ٢۵
ـ آموزش برنامه

ـ انواع برنامه های آموزش برنامهای                                                             ٢٧
ـ نتایج پژوهش های مربوط به روش آموزش برنامه ای                                      ٢٨
ـ ماشین ٢٩
ـ آموزش به کمک ٣۱
ـ مزایای آموزش رایانه ای                                                                           ٣۶
ـ زمینه های تسهیل کننده توسعه ICT  در آموزش و پرورش                                ٣٨
ـ یادگیری راهی به سوی پرکردن شکاف دیجیتالی                                          ٣٩
فصل چهارم : داده های آماری
ـ ابزار جمع /> ـ روش جمع آوری اطلاعات                                                                       ۵٩
ـ یافته های ۵٩
ـ جدول شماره /> ـ نمودار شماره ۶۱
ـ جدول شماره ٢                                                                               ۶٢
ـ نمودار شماره /> ـ جدول شماره ۶۴
ـ نمودار شماره ۶۵
ـ جدول شماره ۶۶
ـ نمودار شماره /> ـ جدول /> ـ نمودار ۶٩

فصل پنجم : وارسی فرضیات و نتیجه گیری
ـ تجزیه و تحلیل یافته /> ـ نتیجه ٧٠
فصل ششم : اراﺋﻪ پیشنهادها و راهکارها
ـ فیلتر کردن راهی برای ایجاد محیط سالم در اینترنت                                              ٧۴
ـ اثر بخش کردن استفاده از فناوری اطلاعات و اینترنت                                              ٧٩
ـ راهکارهای گسترش کارآمد و بهینه فناوری اطلاعات در آموزش و پرورش . . .                 ٨٢
ـ آموزش الکترونیکی برای معلمان                                                                       ٨٧
ـ دیدگاه ٨٩
ـ توصیه ٩٠
ـ موانع و مشکلات اصلی در اجرای برنامه آموزش رایانه ای                                           ٩۱
ـ شرایط /> ٭  پیوست ها
٭  منابع

چکیده :

در عصر حاضر که دوره پیشرفت فناوری به خصوص فناوری اطلاعاتی و ارتباطی است کمتر حرفه ای را می بینیم که دستخوش تغییر و تحول قرار نگرفته باشد . تولید اطلاعات ، سازماندهی و اشاعه اطلاعات در سایه وجود رایانه و اینترنت شکل تازه ای به خود گرفته است به طوری که نمی توان از تأثیر این ابزار بر انسان چشم پوشید و ابعاد مثبت آن را در بروز استعدادها و خلاقیت ها نادیده گرفت.
با توجه به تأثیر بسیار زیاد این ابزار بر دانش آموزان و کم توجهی معلمین و مسؤولین به این امر مهم ، می بایست کارهای تحقیقی و پژوهشی زیادی انجام گیرد تا همگان به اهمیت این تغییر و تحول پی ببرند .
بررسی آثار رایانه بر رشد خلاقیت دانش آموزان و معرفی شیوه های مؤثر و مفید کاربرد آن در بروز خلاقیت تحقیقات گسترده ای را می طلبد که با یک برنامه محدود امکان نتیجه گیری درست و دقیق محال می نماید و لازم است شاخص های گوناگونی مورد توجه    قرار گیرند .
در این پژوهش ابتدا به تعریف واژه خلاقیت از دیدگاه صاحبنظران پرداخته شده است . سپس عوامل مؤثر در بروز خلاقیت ، رایانه به عنوان ابزار آموزشی ، فواید و اهمیت استفاده

از رایانه ، علت عدم کاربرد چشمگیر رایانه در آموزش و پرورش ، ضرورت توسعه فناوری اطلاعات و استفاده از اینترنت و مهمتر از همه روش های مؤثر کاربرد رایانه در بروز خلاقیت و . . .  مورد بررسی قرارگرفته است .
بر مبنای موضوع پژوهش به ارائه و اجرای پرسشنامه ای کوتاه مبادرت ورزیده شده است .
در پایان توصیه ها ، موانع و مشکلات و شرایط اجرایی کاربرد رایانه در آموزش و پرورش مورد بررسی قرار گرفته است .
امید است که در آینده ای بسیار نزدیک به نقش این ابزار مهم بیشتر از حال توجه گردد و تحقیقات گسترده ای توسط طالبان علم و پیشرفت انجام گیرد .
مقدمه :
بررسی اهداف آموزش و پرورش در سطح جهان و ایران ، به خصوص در طرح کلیات نظام آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران   نشان می دهد که هدف اساسی ، تربیت افرادی است که با اتکاء به نیروی اراده و تعقل خویش منطقی و خلاق بیاندیشند و به جای وابستگی و استفاده از دستاوردهای اقتصادی و فرهنگی دیگران ، مولد دانش ، تکنولوژی و فرهنگ مناسب برای زندگی مستقل ، فعال و خلاق در « عصر دانایی » باشند

(((برای دانلود کلیک کنید )))

 

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , ,
:: برچسب‌ها: دانلود پروژه کاربرد رایانه در ایجاد و رشد خلاقیت ,
:: بازدید از این مطلب : 635
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 آبان 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

پروژه بررسی و مقایسه‌ میزان اضطراب دانشجویان پسر دانشگاه قبل از امتحانات و در ایام امتحانات

چکیده :
این پژوهش به منظور بررسی و مقایسه میزان اضطراب دانشجویان پسر قبل از امتحانات و در ایام امتحانات صورت گرفته است. پژوهش در سطح دانشگاه تبریز انجام گرفت.
بعد از انتخاب نمونه لازم به منظور جمع‌آوری داده‌ها از مقیاس زونگ استفاده شد.
برای تحلیل داده‌های جمع‌آوری شده آزمون t استفاده شده .T محاسبه شده در سطح ۰۰۱/۰ معنی‌دار است که فرضیه H1 مورد تأیید قرار گرفت. به عبارت دیگر بین میزان اضطراب دانشجویان قبل از امتحانات و در ایام امتحانات تفاوت وجود دارد و این تفاوت از لحاظ آماری معنی‌دار‌ است  و به این ترتیب فرضیه پیشنهادی پژوهش مورد تأیید قرار گرفت.

 فهرست مطالب 
فصل اول : کلیات پژوهش
مقدمه
بیان مسئله
اهمیت و ضرورت پژوهش
اهداف پژوهش
فرضیه‌های پژوهش
تعریف متغیرها
فصل دوم : پایه‌های نظری و پیشنة تحقیق
مقدمه
اضطراب
علائم اضطراب
بیماری‌های که در اثر اضطراب ایجاد می شوند.
رویکردهای نظری به اضطراب
اضطراب امتحان
پیشینه تحقیقات
فصل سوم : روش تحقیق
مقدمه
عنوان
جامعه آماری
نمونه آماری
شیوه  اجرای تحقیق
روش‌های آماری
فصل چهارم : یافته‌های پژوهشی
مقدمه
یافته‌های توصیفی
یافته‌های استنباطی
فصل پنجم : بحث و نتیجه‌گیری
مقدمه
بحث و نتیجه‌گیری
پیشنهادهای کاربردی
پیشنهادهای پژوهشی
محدودیت‌های پژوهش

منابع و ضمائم

مقدمه :
قرن حاضر قرن فن‌آوری، قرن اضطراب و قرن پیچیدگی‌‌هاست که هر کدام انسان را مخاصره کرده‌اند. در میان این گرداب، آن چه از انسان امروزی انتظار می‌رود دانش آموزی و کنار آمدن با پیچیدگی‌های دنیاست. این پیچیدگی، انسان امروزی را بر آن داشته تا با آن کنار آید و برای کنار آمدن بر این وضع، از مکانیزم تعادل حیاتی سود می‌جوید. انسان مجموعه‌ای از هیجانات است که برای مقابله با این پیچیدگی‌ با آنها توسل می‌جوید. در این میان اضطراب مشهود و بارز است. همه ما از معنای واژه اضطراب و چگونگی احساس‌مان در زمانی که می‌گوییم مضطربیم، تصور کلی داریم. ما می‌توانیم تا حدی در مورد تجربه‌ درونی مرتبط با چنین احساس‌هایی هم داستان‌ باشیم. جدا از نظریه‌‌پردازیهای که در مورد اضطراب شده، اضطراب نقش یک علامت خطر را مبنی بر این که جریان بر وقف مراد نیست برای فرد ایفا می کند. در این تلاطم قرن، نقش انسان بر کسب دانش رقم زده است. انسان دانش را کسب کرده و به پیش می‌رود و هرچه می‌آموزد در انبار ذهن خویش آنها را اندوزش می‌کند.
انسان در عصر پراضطراب به پیش می‌رود و علم می‌آموزد ولی ارتباط مخزن اندوزش ذهنی وی با این هیجانات، او را با مشکلات عدیده‌ای مواجه ساخته است. ارتباط بین هیجانات و حافظه بسیار پیچیده است؛ زیرا این دو در بسیاری از زمینه‌ها با یکدیگر روابط متقابل دارند( خداپناهی، ۱۳۷۶).
به هر حال اضطراب به منزله بخشی از زندگی هر انسان، در همه افراد در حد اعتدال آمیز وجود دارد و در این حد به عنوان یک پاسخ سازش یافته تلقی می‌شود، به گونه‌ای که می‌توان گفت اگر اضطراب نبود همه ما پشت میزهایمان به خواب می‌رفتیم، یا فقدان اضطراب ممکن است ما را مشکلات و خطرات قابل ملاحظه‌ای مواجه کند( دادستان، ۱۳۷۶). ولی با این حال اضطراب می‌تواند عملکرد شناختی را مختل سازد و بایستی این پدیده را در موسسات آموزشی مد نظر قرار داد. عملکرد یک دانش آموز در جلسه امتحان تحت تأثیر اضطراب قرار می‌گیرد، این امر نباید سبب شود فکر کنند یادگیری صورت نگرفته است، این دانش آموز ممکن است، جواب سوال‌ها را به خوبی یاد گرفته باشد، اما اضطراب او باعث ناتوانی‌اش در دادن جواب کامل سوال گردد( سیف، ۱۳۷۹).
اگر موقعیتی فراهم شود تا افراد در سطح بهینه هیجانی به آموزش بپردازند در این صورت اضطراب نه به عنوان عامل مختل، بلکه به عنوان یاری رسان در یادگیری ایفای نقش می‌کند. همه می‌دانند که در پایین‌ترین سطح هیجانی، انسان دچار کسالت و خواب‌آلودگی می‌شود و در بالاترین سطوح هیجانی، فرد دچار آشفتگی روانی می‌شود، ولی با این حال در سطح بهینه هیجانی، فرد به بهترین عملکرد دست می‌یابد. سطح پایین انگیختگی با محرومیت حسی ارتباط دارد و انگیختگی زیاد به احساس استرس فشار و ناکامی می‌انجامد و در سطح بهینه انگیختگی، عملکرد به بهترین شکل بروز می‌کند( مارشال ریو ، ۱۳۷۶).
اضطراب به عنوان یک انگیختگی هیجانی در نظر گرفته می‌شود و در دهه‌های اخیر در پرداخت به اضطراب متخصصان بالینی و آموزشی، یکی از نشانه‌های حاصل از اضطرابی سطح بالا را افت تحصیلی نامیده‌اند و از آن به بعد تحقیقاتی در این زمینه انجام گرفته است و افرادی چون دارک  ۱۹۸۹، و بسیاری کسان دیگر، در این زمینه دست به تحقیق زده‌اندو تأثیر اضطراب بر هوش، حافظه، پیشرفت تحصیلی، عزت نفس و … را  مورد توجه قرار داده‌اند.

(((برای دانلود کلیک کنید )))

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , ,
:: برچسب‌ها: دانلود پروژه بررسی و مقایسه‌ میزان اضطراب دانشجویان پسر دانشگاه قبل از امتحانات ,
:: بازدید از این مطلب : 626
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 آبان 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

دانلود پروژه بررسی عزت نفس دانشجویان خودشکوفا در زمینه های ورزشی و تحصیلی

بررسی عزت نفس دانشجویان خودشکوفا در زمینه های ورزشی و تحصیلی 
چکیده
هدف تحقیق حاضر با عنوان بررسی عزت نفس دانشجویان خود شکوفا در زمینه عزت نفس دانشجویان دختر و پیشرفت تحصیلی رابطه بیشتری وجود دارد و در پسران بین عزت نفس دانشجویان پسر پیشرفت ورزشی رابطه عمیق تری وجود دارد . برای این کار جامعه آماری ما دانشگاه آزاد اسلامی بود که ۲۰۰ نمونه انتخاب شد ۱۰۰ نمونه دختر و ۱۰۰ نمونه پسر و نیز برای سنجش خود شکوفایی از میانگین معدل کل در آزمودنیها در ترم های گذرانده استفاده شد و نیز با مراجعه به پرونده تحصیلی و یا سوال از خود آنها به عنوان نمره خود شکوفایی ورزشی و تحصیلی استفاده شد. و از پرسشنامه کوپر اسمیت استفاده شد و از دو روش آمار استنباطی و توصیفی استفاده شده و در آمار توصیفی به نشان دادن میانگین و نمرات عزت نفس دانشجویان دختر و پسر پرداخته ایم و از نمودار و جداول فراوانی استفاده شده است و در مقایسه آمار استنباطی از روش آماری خی دو برای معنی داری و رابطه عزت نفس با خود شکوفایی در متغییر ورزش و تحصیل استفاده کرده ایم. و متغییر مستقل عزت نفس و متغییر وابسته خود شکوفایی و یا عدم شکوفایی تحصیلی و ورزشی دانشجویان است.
فصل اول
مقدمه
ویژگی ها و خصوصیات شخصیتی همواره مورد توجه و مطالعه و تحقیق صاحب نظران و فلاسفه و حکیمان و پزشکان و عرفا در سال های اخیر روان شناسان و روان کاوان و متخصّصان رفتاری و کارشناسان مختلف مددکاری و مشاروه و روان شناسی بوده و هست.
علّت این توجه و علاقه کاملاً روشن است. انسان اگر هم در یک هیأت و کُلّ مورد مطالعه و تحقیق قرار گیرد نمی توان از خصوصیات قد و وزن و علایق و استعدادها و توان و هوش و اراده و تصمیم گیری و انزوا و گریز از گروه و افسردگی و اضطراب و ویژگی های مهمّ او را نادیده گرفت. (توزنده جانی، ۱۳۷۴ ، ص ۱۵)
اگر هم در نظر داشته باشیم به صورت قیاسی رفتارها را بررسی کنیم لاجرم به پرداخت موارد فوق ناگزیریم.
در شکل استقرایی که این اصل است و نمی توان پارامترهای هوش و توانایی و حافظه و احساس و ادارک و تعاملات را نادیده گرفت، اصولاً تحقیق در همین زمینه ها ما را به یک نگرش و نتیجه کلّی معطوف می کند. و تأثیر خود آگاهی از نتایج عملکرد طی تحقیقات تجربی و آزمایشگاهی در سال های اخیر کاملاً به اثبات رسیده است.( پل فرس، ۱۳۸۰، ص ۶۳)
چکیده
فصل اول
مقدمه
کلیات (بیان مسأله)
اهمیت و ضرورت مسئله :
اهداف تحقیق :
متغیرهای تحقیق :
دانشجویان
تعریف نظری خود شکوفایی:
تعریف عملیات خود شکوفایی:
تعریف نظری عزت نفس:
تعریف عملیاتی عزت نفس:
فرضیه های تحقیق:
فصل دوم
یادگیری و انگیزش در خود شکوفایی
تاریخچه
هدف
کارایی شخصی
منابع انتظار پیامد
نظریه انتساب
الگو گیری مبنائی برای یادگیری مشاهده ای
موضوعات اخلاقی در تغییر رفتار
فصل سوم
روش تحقیق
جامعه آماری
نمونه آماری ـ روش نمونه گیری
ابزار گردآوری اطلاعات
روش گردآوری اطلاعات
روش آماری
فصل چهارم
تجزیه و تحلیل یافته ها :
جدول پراکندگی نمرات در ۳ بخش عزت نفس ، ورزش و تحصیل
اطلاعات خام ۱۰۰ دانشجوی دختر در سه زمینه عزت نفس A تحصیلی B و ورزشی C
اطلاعات خام ۱۰۰ دانشجوی پسر در سه زمینه عزت نفس A تحصیلی B و ورزشی C
نمرات سه گانه دختران و پسران دانشجو و نتایج آماری
جدول نمرات عزت نفس و نمرات تحصیلی و ورزشی دختران
جدول ۴ – ۱
جدول نمرات عزت نفس و نمرات تحصیلی و ورزشی دختران
جدول ۴-۲
نمودار نمرات عزت نفس و نمرات تحصیلی و ورزش دانشجویان دختر
برای رسم نمودار نمرات میانی عزت نفس و تحصیلی و ورزش منظور شده است.
جدول ۴-۳ عزت نفس دانشجویان دختر و پیشرفت ورزشی
جدول نمرات عزت نفس و نمرات تحصیلی و ورزش پسران
جدول ۴ –۴
جدول نمرات عزت نفس و نمرات تحصیلی و ورزش پسران
جدول ۴-۵
نمودار نمرات عزت نفس و نمرات تحصیلی و ورزشی پسران
جدول ۴-۶ عزت نفس دانشجویان دختر و پیشرفت تحصیلی
جدول ۴-۷ عزت نفس دانشجویان پسر و پیشرفت ورزشی
جدول ۴-۸ عزت نفس دانشجویان پسر و پیشرفت تحصیلی
عملیات آماری
محاسبه معنی داری نمرات عزت نفس با نمرات پیشرفت ورزشی دانشجویان دختر
محاسبه معنی داری نمرات عزت نفس با نمرات پیشرفت تحصیلی دختران
محاسبه معنی داری نمرات عزت نفس با نمرات ورزشی دانشجویان پسر
محاسبه معنی داری نمرات عزت نفس با نمرات تحصیلی دانشجویان پسر
آزمون فرضیه ها
فصل پنجم
بحث و نتیجه گیری
محدودیتها و مشکلات
پیشنهادات :

منابع و مآخذ

(((برای دانلود کلیک کنید)))

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , ,
:: برچسب‌ها: دانلود پروژه بررسی عزت نفس دانشجویان خودشکوفا در زمینه های ورزشی و تحصیلی ,
:: بازدید از این مطلب : 737
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 آبان 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

دانلود پروژه مقایسه هیپوکندری در بین دانشجویان متاهل و مجرد

مقایسه هیپوکندری در بین دانشجویان متاهل و مجرد

فهرست مطالب
فصل اول
مقدمه ۲
بیان مساله ۴
سوال مسئله ۵
اهداف تحقیق ۵
اهمیت و ضرورتتحقیق ۶
فرضیه تحقیق ۷
تعریف عملیاتی ۷
تعریف نظری ۷

فصل دوم

اختلالات شبه جسمانی ۹
خود بیمار انگاری چیست ۹
شروع وشیوع خود بیمار انگاری ۱۰
خود بیمار پنداری در نوجوان ۱۱
ضوابط تشخیص خود بیمار انگاری بر اساس dsmiv 12
اختلالات بدنی و اختلالات تجزیه ای ۱۴
نمونه ای فلج هیستریایی ۱۸
معیارهای افتراقی اختلالات تبدیلی از اختلالات بدنی ۲۱
هیستری گروهی ۲۲
شرایط ایجاد اختلالات تبدیلی ۲۴
علل مولد خود بیمار انگاری ۲۵
دیدگاه مختلف در مورد خود بیمار انگاری ۲۸
فصل سوم
جامعه تحقیق ۳۲
نمونه تحقیق ۳۲
روش نمونه گیری ۳۲
ابزار تحقیق ۳۳
روایی و اعتبار ابزار تحقیق ۳۴
طرح تحقیق ۳۴
روش آماری ۳۵
متغیرهای تحقیق ۳۵
فصل چهارم
جدول ۱-۴ ۳۷
تجزیه و تحلیل داده ۴۱
فصل پنجم
بحث و نتیجه گیری ۴۳
پیشنهادات ۴۵
محدودیت ها ۴۵
منابع ۴۶
مقدمه
در اختلال هیپوکندریا فرد نگران سلامت خود و ابتلاء به اختلالات بدی فرضی است که عمده شکایت این افراد در رابطه با بیماریهای بدی است و شکایاتی که به الگوی مرضی منطقی محدود نمی شود مثلاً ممکن است از نوعی ناراحتی و درد غیر عادی در ناحیه معده و سینه و سر و دستگاه تناسلی یا سایر قسمتهای بدن شکایت کند .
نظریه های اولیه درباره اختلالات روانی بخصوص بیمار انگاری بود که شیطان در درون فرد مبتلا جایگزین شده و موجب اختلال رفتاری گردیده است . به تعبیر دیگر نظریه های اولیه درباره رفتار نا بهنجار و تبیین نابهنجاری نیروهای جادوئی و ماورالطبیعه مانند دیو شیطان و ارواح خبیثه بودند بنابراین ، برای درمان فرد مبتلا کوشش شد تا شیطان از درون وی بیرون رانده شود به همین دلیل آنان را شلاق می زنند و این اختلالات و بیماریها که بیماری انگاری جزء آسیب شناسی روانی به حساب می آیند که رفتار و احساسها و هیجانهای افراد را از نظر برخورد با محیط و جامعه مورد بحث قرار می دهد و همچنین چگونگی احساس متفاوت بودن افراد از نظر جامعه و برخورد آنان را مورد بررسی قرار می دهد و محدوده رفتار ناسازگار از ترسهای مزمن که نارحت کننده است اما موجب از بین رفتن کامل فعالیت فرد نمی شود تا تعریف شدید واقعیت و ناتوانی در ارتباط با دیگران را شامل می شود و گاهی فقط فرد از رفتارناسازگار خویش ناخشنود است که در این مواقع باعث می شود که مشکلات بدنی خود را دو برابر بیشتر کند و این مسائل باعث دستخوش آشوب ونگرانی می شود بررسی مسئله آسیب روانی و پرداختن به موضوع هیپوکندریا در بین زنان متاهل و مجرد و یا شاغل و غیر شاغل و یا حتی از لحاظ جنسیت مورد بررسی قرار می گیرد و اینکه کدام یک از جنسیتها بیشتر دچار این عارضه و خود بیمار انگاری می شود البته با توجه به آمار بدست آمده در چند سال اخیر میزان هیپوکندریا در مردان بیشتر از زنان است

(((برای دانلود کلیک کنید)))

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , ,
:: برچسب‌ها: دانلود پروژه مقایسه هیپوکندری در بین دانشجویان متاهل و مجرد ,
:: بازدید از این مطلب : 626
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 آبان 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

دانلود پروژه رابطه سلامت عمومی و رضایت شغلی معلمین آموزش و پرورش

رابطه سلامت عمومی و رضایت شغلی معلمین آموزش و پرورش

مقدمه
موضوع این تحقیق عبارتست : «بررسی رابطه سلامت عمومی و رضایت شغلی معلمین خانم آموزش و پرورش ناحیه ۴ کرج».
در این تحقیق رضایت و عدم رضایت نسبت به عوامل و پاداش های مختلف مادی و معنوی و اجتماعی و سلامت عمومی بررسی شده است و در این بررسی ها تاثیر عوامل مادی با شاخص هایی از قبیل حقوق و مزایا، امکانات و تسهیلات، خدمات درمانی، اعطاء مسکن و غیره، و تاثیر عوامل معنوی با شاخص هایی از قبیل تحسین و تمجید، تشویق نامه کتبی، توبیخ نامه، اعطای بورس تحصیلی، توجه به افکار و احساسات فرهنگیان و غیره و یک سری عوامل از قبیل افزایش مسئولیت و نیاز به کسب موفقیت مورد سنجش قرار گرفته و ارتباط هر یک از آنها با رضایت شغلی مورد مطالعه و بررسی قرار می گیرد.
فهرست
فصل اول :کلیات تحقیق
مقدمه
هدف و علت انتخاب موضوع
اهمیت موضوع تحقیق
فرضیه ها
فصل دوم : پیشینه تحقیق
مقدمه
تعریف اخلاق
رشد اخلاق در کودک
رویکرد قدیمی تر
پرخاشگری
خلاصه تحقیق
بررسی تحقیقات گذشته
اهمیت انگیزش
فصل سوم
روش جمع آوری اطلاعات
جامعه مورد مطالعه
روش تحقیق
فصل چهارم
تجزیه و تحلیل سوالات پرسشنامه
فصل پنجم
فرضیه تحقیق
نتیجه گیری
پیشنهادات
منابع

(((برای دانلود کلیک کنید)))

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , ,
:: برچسب‌ها: دانلود پروژه رابطه سلامت عمومی و رضایت شغلی معلمین آموزش و پرورش ,
:: بازدید از این مطلب : 646
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 آبان 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

بررسی مسأله سرقت در ابعاد مختلف – بررسی مسائل و معضلات اجتماعی – علل و عوامل سرقت

فهرست مطالب
تقدیر و تشکر
چکیده :
مقدمه (IN RODUCATION)
طرح مسأله :
واژگان کلیدی :
فصل اول : کلیات
- اهمیت تحقیق
- هدف تحقیق
- روش تحقیق
- سابقه تحقیق
- محدوده تحقیق
 فصل دوم
ادبیات تحقیق :
تعریف سرقت :
انواع سرقت :
اقتصاد و پیشگویی تحول تبهکاری (سرقت)
طبقه بندی سارقین :
۱- طبقه بندی سنی و جنسی سارقین :
۲- دسته بندی سارقین از نظر شیوه و شگرد کار :
وظیفه ما در قبال مالباختگان چیست ؟
وظیفه ما در قبال سارق چیست ؟
برای کشف سرقت چه باید کرد :
نگاهی به وضعیت کلی استان و ارتباط آن با سرقت :
علل وقوع سرقت منازل :
راهکارهای پیشنهادی برای پیشگیری از سرقت :
مبارزه و مقابله با سرقت :
مبارزه و مقابله با سرقت :
۱- تاریخچه جرم سرقت در قوانین ایران
اثر مهاجرت درجرایم (سرقت)
تأثیر بحرانهای اقتصادی و اجتماعی در جرایم
فقر و بیکاری :
علل اجتماعی – اقتصادی سرقت
علل و انگیزه‌های روانی – عاطفی سرقت
عوامل ازدیاد جرم
جرم شناسی سرقت
مطالعه موردی
توصیه‌های ایمنی به مردم (شهروندان) در امر پیشگیری از سرقت
رابطه سرقت با سایر جرائم
رابطه سرقت با اعتیاد:
رابطه سرقت و طلاق:
رابطه سرقت و جعل
رابطه سرقت با ضرب و جرح و قتل:
 فصل سوم
ـ تجزیه و تحلیل
پیشنهادات:
پیشنهادهایی جهت استفاده در طرح پیشگیری از سرقت:
بحث، نتیجه گیری
مصاحبه
منابع و مآخذ

چکیده

این تحقیق که بعنوان پروژه تخصصی و تحقیق جهت ارائه به دانشکده جنایی تهیه گردیده به بررسی مسأله سرقت در ابعاد مختلف می‌پردازد در تبیین ماهیت و علل سرقت نظر گاههایی متفاوت طرح شده است و این نشان دهنده عوامل متعدد در وقوع سرقت می‌باشد.

باید دید از چه عوامل و علل اجتماعی و اقتصادی، و یا حالات هیجانی و نقص بیماریهای روانی که آنها نیز ممکن است زائیده شرائط اقتصادی و اجتماعی باشند، ناشی می‌گردمد و یا بر اثر شرائط خاصی پدید می‌آیند یا بر اثر تکرار، تثبیت شده‌اند سرقت یک نوع رفتار خاص نیست بلکه گسترده‌ای از رفتارهای متعدد است.

در بوجود آمدن آن یک علت وجود ندارد، بطور کلی عوامل مختلفی از جمله خانواده، فقر، مادی فرهنگی، اجتماعی، بیکاری، مهاجرت، رشد جمعیت و غیره در آن تأثیر گذار است پس چندین عامل به هم گره خورده موجب بروز سرقت می‌شود گاهی عوامل مختلف می‌توانند نوعی رفتار را باعث شوند و گاهی نیز انواع مختلفی از  رفتارها می‌توانند از عوامل مشابهی ناشی گردند.

(((برای دانلود کلیک کنید)))

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , ,
:: برچسب‌ها: بررسی مسأله سرقت در ابعاد مختلف – بررسی مسائل و معضلات اجتماعی – علل و عوامل سرقت ,
:: بازدید از این مطلب : 675
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 آبان 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

بررسی مسأله سرقت در ابعاد مختلف – بررسی مسائل و معضلات اجتماعی – علل و عوامل سرقت

فهرست مطالب
تقدیر و تشکر
چکیده :
مقدمه (IN RODUCATION)
طرح مسأله :
واژگان کلیدی :
فصل اول : کلیات
- اهمیت تحقیق
- هدف تحقیق
- روش تحقیق
- سابقه تحقیق
- محدوده تحقیق
 فصل دوم
ادبیات تحقیق :
تعریف سرقت :
انواع سرقت :
اقتصاد و پیشگویی تحول تبهکاری (سرقت)
طبقه بندی سارقین :
۱- طبقه بندی سنی و جنسی سارقین :
۲- دسته بندی سارقین از نظر شیوه و شگرد کار :
وظیفه ما در قبال مالباختگان چیست ؟
وظیفه ما در قبال سارق چیست ؟
برای کشف سرقت چه باید کرد :
نگاهی به وضعیت کلی استان و ارتباط آن با سرقت :
علل وقوع سرقت منازل :
راهکارهای پیشنهادی برای پیشگیری از سرقت :
مبارزه و مقابله با سرقت :
مبارزه و مقابله با سرقت :
۱- تاریخچه جرم سرقت در قوانین ایران
اثر مهاجرت درجرایم (سرقت)
تأثیر بحرانهای اقتصادی و اجتماعی در جرایم
فقر و بیکاری :
علل اجتماعی – اقتصادی سرقت
علل و انگیزه‌های روانی – عاطفی سرقت
عوامل ازدیاد جرم
جرم شناسی سرقت
مطالعه موردی
توصیه‌های ایمنی به مردم (شهروندان) در امر پیشگیری از سرقت
رابطه سرقت با سایر جرائم
رابطه سرقت با اعتیاد:
رابطه سرقت و طلاق:
رابطه سرقت و جعل
رابطه سرقت با ضرب و جرح و قتل:
 فصل سوم
ـ تجزیه و تحلیل
پیشنهادات:
پیشنهادهایی جهت استفاده در طرح پیشگیری از سرقت:
بحث، نتیجه گیری
مصاحبه
منابع و مآخذ

چکیده

این تحقیق که بعنوان پروژه تخصصی و تحقیق جهت ارائه به دانشکده جنایی تهیه گردیده به بررسی مسأله سرقت در ابعاد مختلف می‌پردازد در تبیین ماهیت و علل سرقت نظر گاههایی متفاوت طرح شده است و این نشان دهنده عوامل متعدد در وقوع سرقت می‌باشد.

باید دید از چه عوامل و علل اجتماعی و اقتصادی، و یا حالات هیجانی و نقص بیماریهای روانی که آنها نیز ممکن است زائیده شرائط اقتصادی و اجتماعی باشند، ناشی می‌گردمد و یا بر اثر شرائط خاصی پدید می‌آیند یا بر اثر تکرار، تثبیت شده‌اند سرقت یک نوع رفتار خاص نیست بلکه گسترده‌ای از رفتارهای متعدد است.

در بوجود آمدن آن یک علت وجود ندارد، بطور کلی عوامل مختلفی از جمله خانواده، فقر، مادی فرهنگی، اجتماعی، بیکاری، مهاجرت، رشد جمعیت و غیره در آن تأثیر گذار است پس چندین عامل به هم گره خورده موجب بروز سرقت می‌شود گاهی عوامل مختلف می‌توانند نوعی رفتار را باعث شوند و گاهی نیز انواع مختلفی از  رفتارها می‌توانند از عوامل مشابهی ناشی گردند.

(((برای دانلود کلیک کنید)))

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , ,
:: برچسب‌ها: بررسی مسأله سرقت در ابعاد مختلف – بررسی مسائل و معضلات اجتماعی – علل و عوامل سرقت ,
:: بازدید از این مطلب : 627
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 آبان 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

دانلود پروژه بررسی مسائل ومشکلات مدیران گروههای آموزشی

بررسی مسائل ومشکلات مدیران گروههای آموزشی

طرح ارزشیابی وشیوه اجرای آن
طرح کلی که برای پروژه درنظر گرفته شده است به این صورت می باشد که :
     الف ) تعیین مسائل ومشکلات گروهها ؛ برای اینکه بدانیم مسائل ومشکلات گروهها درچه زمینه هایی خود رانشان می دهند ، ابتدا زمینه هایی که گروهها درآن به فعالیت می پردازند ،باید تعیین گردد . به این منظور جهت تعیین زمینه فعالیت گروهها چهارچوب این فعالیتها را ازشرح وظایف گرههای آموزشی–برگرفته ازآیین نامه دانشگاهها- مشخص کرده ایم .
ب ) پس ازاینکه چهارچوب فعالیت های گروهها تعیین شد ،باید تعیین کرد که مشکلات گروهها دراین چهارچوب چیست …  .  داده های ما نوعاً اطلاعاتی می باشد که مدیر گروه طی مصاحبه دراختیار ما قرار می دهد .
ابزار اندازه گیری
                   بدین جهت برای کسب این اطلاعات ابتدا ازهمه مدیرگروهها وقت می گرفتیم وسپس طی مصاحبه ای اطلاعات رااخذ کرده وضبط کرده ایم .ازجمله دلایلی که ازاین روش برای مصاحبه استفاده کرده ایم وروشهای دیگر را ،مثلاً پرسشنامه ، کنارگذاشتیم  دلایلی را می توان ذکر کرد :
   الف ) نخستین دلیل این است که استفاده ازپرسشنامه درواقع زمینه مشکلات گروهها را یکسان درنظر می گیرد .درحالی که با کمی دقت می توان متوجه شد که ،یکسان درنظر گرفتن مسائل گروهها درقالب پرسشنامه عملاً امکان ندارد به خصوص با توجه به تفاوتهای موجود بین رشته های کارگاهی – مثل جغرافیا،تربیت بدنی یا دروسی ازدانشجویان هنر– بارشته های غیرکارگاهی می توان بیشتر به این موضوع پی برد که ،یکسان درنظر گرفتن مسائل ،یکسان درنظرگرفتن گروهها می باشد ،درحالی که چنین امری به دور از  واقعیت می باشد ،
   ب ) دلیل دیگر اینکه پرسشنامه محدود کردن مسائل ومشکلات درقالبی ازپیش تعیین شده است ، به عبارتی چنانچه ما می خواستیم برفرض با کمک یک یا دو نفر ازمدیران گروهها به تعیین مسائل گروهها اقدام کنیم ،درواقع گذشته از اینکه مسائل گروهها را یکسان درنظر می گرفتیم ،محتوای پرسشنامه را محدود به همین مسائلِ مشخص ،می ساختیم .حال آنکه بسیاری ازمسائل و – بخصوص – مشکلات درگروهها شکل روتین ندارد که بتوان قالب یکسانی را برای آنها ،ازپیش تعیین کنیم .این امر خود مانع از آن می شود که ما بتوانیم از مشکلات خاص گروهها ، باز مانیم .
روشهای گرد آوری داده ها
ازجمله دلایلی که می توان درانتخاب این روش ذکر کرد می توان به موارد ذیل اشاره داشت :
    -  در تحقیقات کیفی ،روش گرد آوری داده های کیفی شامل سه نوع است ؛ ۱ مصاحبه های عمقی  ۲ مشاهده مستقیم        ۳   داده های کلامی مکتوب .
-         برای بررسی وتعیین مسائل ومشکلات مدیران گروهها بهتر دیدیم که طی مصاحبه با ایشان وضبط آن ،داده های لازم را گردآوری کنیم .
-         این پروژه روی مسائل گروهها به صورت مجزا تأکید دارد ،بنابراین انتظار می رود که هر یک ازمدیران گروهها مسائل خاص گروه خود را به صورت اختصاصی عنوان کرده ودرمورد آن شرح دهد ،
-         تعیین نقاط قوت وضعف موجود در هر یک ازگروهها
 جامعه مورد مشاهده دراین پروژه تمام مدیران گروهها دو دانشکده علوم انسانی واجتماعی ودانشکده هنر (دانشگاه مازندران) درنظر گرفته شد ،که متآسفانه علی رغم مراجعات زیاد موفق به گرفتن وقت آزاد ازسه مدیر گروه – گروه مدیریت وگروههای اقتصاد نظری وبازرگانی – نشدیم .ولی مصاحبه با دیگر مدیر گروهها صورت گرفت .
 برای تنظیم داده های بدست آمده ،به دو صورت عمل کرده ایم :
   الف ) نوشتن گزارش مربوط به هر مصاحبه به صورت مجزا ، طوری که خلاصه ای از مصاحبه ضبط شده ،با اشاره به موارد مهم آن ،به صورت گزارش آمده است .
   ب ) دوم اینکه مسائل مختلف درچهارچوبهای مشخصی تحت عنوان ” بررسی مسائل برحسب عوامل “  ارائه شده است . که  دردوشکل متفاوت برای ارائه مطالب انتخاب شده است . این گزارشها در فصل چهارم پروژه ارائه شده است

(((برای دانلود کلیک کنید)))

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , ,
:: برچسب‌ها: دانلود پروژه بررسی مسائل ومشکلات مدیران گروههای آموزشی ,
:: بازدید از این مطلب : 611
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 آبان 1392 | نظرات ()