نوشته شده توسط : محمد

بررسی عدم استقبال سوادآموزان از کلاسهای نهضت سوادآموزی در شهرستان نیشابور
فهرست مطالب
فصل اول
مقدمه
چکیده تحقیق
اهمیت موضوع
مسئله تحقیق
بیان موضوع
هدف تحقیق
فرضیات تحقیق
سئوال تحقیق
روش انجام تحقیق
جامعه آماری
روش جمع آوری اطلاعات
تعریف علمی مفاهیم و متغیرهای مورد مطالعه
آموزش بزرگسالان: (Adult Education)
نهضت سوادآموزی
خودشکوفایی: (Self-Actualization)
بالغ و رشید (Alult)
انگیزه پیشرفت (Achierement motire)
آموزش بزرگسالان
آموزش پایه بزرگسالان (Adult Basie Education)
آموزش مداوم آموزش پیگیر (Lifelong Education, Permanent Education)
فصل دوم
بررسی پیشینه تحقیق
ادبیات تحقیق
سابقه پژوهشی موضوع
بررسی مسائل سوادآموزی ایران قبل از انقلاب اسلامی
تعلیمات اکابر
آموزش سالمندان
آموزش بزرگسالان
کمیته ملی پیکار جهانی با بی سوادی
فعالیتهای کمیته پیکار جهانی  با بی سوادی به سه دوره تقسیم شده است
فصل سوم
روش پژوهش
جامعه نمونه و روشهای نمونه گیری
روشهای جمع آوری اطلاعات
روشهای آماری

فصل چهارم
یافته های پژوهشی
جدول شماره ۱- زمان مناسب برای تشکیل کلاسها و ضرورت تغییر کلاس با تغییرفصل
جدول شماره ۲- تأثیر ویژگیهای آموزشیار بر یادگیری سوادآموزان
جدول شماره ۳- گرایش نمونه ها به آموختن مواد مختلف
جدول شماره ۴- تأثیر سواد در ابعاد مختلف زندگی نمونه ها
جدول شماره ۵- میزان رضایت نمونه ها از عوامل مختلف در سوادآموزی
جدول شماره ۶ : اهمیت تشویق
جدول شماره ۷- بررسی میزان ذوق و علاقه سوادآموزان
جدول شماره ۸- دلیل بی سواد ماندن سوادآموزان تا سنین بزرگسال
جدول شماره ۹- تطبیق اوقات فراغت بزرگسالان با ساعات تشکیل کلاس
جدول شماره۱۰- مقایسه نمرات سوادآموزان با آموزشیاران و مسئولین نهضت سوادآموزی
فصل پنجم
تفسیر و نتیجه گیری
پیشنهادات
محدودیت ها
منابع و مآخذ

(((برای دانلود کلیک کنید)))

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , ,
:: برچسب‌ها: بررسی عدم استقبال سوادآموزان از کلاسهای نهضت سوادآموزی در شهرستان نیشابور ,
:: بازدید از این مطلب : 585
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 آبان 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

بررسی مقایسه ای سلامت روانی بین سالمندان ساکن خانه سالمندان و سالمندان ساکن در منزل

فهرست:
فصل اول (مقدمه)
بیان مسأله:
اهداف تحقیق:
سوالات پژوهش:
مفاهیم و متغیرهای بکار رفته در پژوهش:
مفاهیم به کار رفته در پرسشنامه سلامت روان GHQ – ۲۸ :
فصل دوم
پیشینه تحقیق
مقدمه:
پیشینه نظری
مفهوم سلامت روان شناختی یا سلامت روان
مفهوم سلامت روان در نظریه های روانکاوی:
دیدگاه فروید (۱۸۵۶) در ارتباط با سلامت روان:
مفهوم سلامت روان در نظریه روانی اجتماعی و زیستی آدلر (۱۸۷۰)
نظریه اریکسون (۱۹۶۳) در ارتباط با سلامت :
نظریه کورت لوین )۱۸۹۰( در ارتباط با سلامت روان:
نظریه کارل راجرز (۱۹۰۲) در ارتباط با سلامت روان:
مفهوم سالمندی در نظریه های مختلف:
پیشینه پژوهشی:
مقایسه سلامت عمومی و حمایت اجتماعی بین
سالمندان ساکن در خانه:
سالمندان و سالمندان ساکن در خانواده های شهر اهواز:
(بررسی کیفیت زندگی سالمندان مقیم در منزل و سرای سالمندان در
شهرستان ساری، سال ۱۳۸۴)
یافته ها:
فصل سوم
روش تحقیق
روش تحقیق:
جامعه آماری:
روش نمونه گیری:
نمونه:
روش گرد آوری اطلاعات:
ابزار مورد استفاده پژوهش:
شیوه تجزیه و تحلیل داده:
فصل چهارم
یافته های تحقیق
مقدمه:
فصل پنجم
بحث، تفسیر، نتیجه گیری
محدودیت های پژوهشی :
پیشنهادات:
منابع:
پیوست
جدول (۱) سالمندان ساکن سرای سالمندان شهر بستک
جدول (۲) سالمندان ساکن در منزل شهر بستک
جدول (۳) سالمندان ساکن در سرای سالمندان شهر گرگان
جدول (۴) سالمندان ساکن در منزل شهر گرگان

(((برای دانلود کلیک کنید)))

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , ,
:: برچسب‌ها: بررسی مقایسه ای سلامت روانی بین سالمندان ساکن خانه سالمندان و سالمندان ساکن در منزل ,
:: بازدید از این مطلب : 620
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 آبان 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

دانلود مقاله کودک آزاری و راهکارهای مقابله با آن

کودک آزاری و راهکارهای مقابله با آن

فهرست مطالب
عنوان صفحه
موضوع پژوهش ۱
چکیده موضوع ۲
مقدمه پژوهش ۴
طرح نامه ی پژوهش ۵
کلیات ۶
مسئله ی پژوهش ۷
اهمیت و ضرورت انتخاب موضوع ۸
اهداف پژوهش ۱۰
کلید واژهها ۱۲
تعریف واژه ها و اصطلاحات ۱۳
روش پژوهش ۱۵
پرسش های اصلی پژوهش ۱۶
پرسش های فرعی پژوهش ۱۶
فصل اول : ادبیات پژوهش ۱۷
کودک و کودک آزاری ۱۸
تنبیه و خشونت در فرهنگ مردم ۱۹
انواع کودک آزاری ۲۱
علل بروز کودک آزاری ۲۴
آثار و تبعات کودک آزاری ۳۰
فصل دوم : ادبیات پژوهش ۳۳
کودک آزاری در قانون ۳۴
آمار کودک آزاری ۴۰
راههای مقابله با کودک آزاری ۴۴
فصل سوم : نتایج ، پیشنهادات ، محدودیت ، منابع و مأخذ ۵۲
نتیجه گیری ۵۳
پیشنهادات ۵۵
محدویت ۵۷
منابع و مأخذ ۵۸
در این پژوهش ضمن اشاره به مفهوم کودک آزاری از دیدگاه جوامع بین المللی و ارائه آمار جهانی و کشوری به آثار و تبعات ، علل بروز آن و نقش قوانین در پیش گیری این گونه آسیب های اجتماعی می پردازم .
تا بدین وسیله بتوانم گامی هر چند ناچیز در جهت پیشبرد اهداف تعلیم و تربیت اسلامی را با توجه به آنچه که در دین مبین اسلام نسبت به تکریم کودک و محبت به او اشاره شده است بیان کنم
گاهی شنیده می شود که می گویند ” بچه باید کتک بخورد تا آدم شود ” و بسیار
نکته های دیگر که به وفوردر گفتگوهای مردم دیده می شود . این حکایت از رخنه کردن خشونت در فرهنگ کشور ما دارد .
در این زمینه برخی از موافقان می گویند تنبیه های جزئی مانند پشت دستش زدن آسیب چندانی به کودک نمی رساند و فقط به او گوشزد می کند که باید رفتارش را درست کند . اما کارشناسان می گویند که عرف بودن حتی یک تلنگر باعث می شود که رفتار سوء با کودکان جدی گرفته نشود و فقط رفتارهای شدیدتر از آن اگر شناسایی شود مورد پیگرد قانونی قرار بگیرد . اما شناسایی سوء رفتارهای شدید و پیگیری آنها با دشواری  های زیادی روبروست .
براساس همین گرایش نادرست فکری و تربیتی است که در ایران بیش از ۵۰ درصد والدین در خانواده های ایرانی معتقدند که تنبیه به عنوان یک ابزار تربیتی برای کودک لازم است و ۴۰ درصد والدین ایرانی نیز به تنبیه بدنی گرایش دارند .
که در این زمینه کتابهای زیادی نوشته شده است و همچنین مقالات و پژوهش های زیادی انجام پذیرفته است که در این جا از چند کتاب دراین پژوهش استفاده نمود ه ام را یاد می کنم .
سیف ، علی اکبر : روان شناسی پرورشی ، تهران ، انتشارات آگاه .
شعاری نژاد ، علی اکبر : فرهنگ علوم رفتاری ، تهران ، انتشارات امیر کبیر .
شریعتمداری ، علی  : روانشناسی تربیتی ، تهران ، انتشارات امیر کبیر .
معتمدی ، زهرا ، رفتار با کودک ، تهران ، نشر لک لک .
کمتر کسی را می توان دید که در کودکی مورد آزار و اذیت این و ان قرار نگرفته و به نوعی تنبیه نشده باشد . کودکان همواره آسیب پذیر ترین اقشار جامعه هستند که به دلائل مختلف از جمله پایین بودن سن و نداشتن مهارتهای کافی قادر به حفاظت و حمایت کامل از خود نبوده و نیازمند حمایت بزرگسالان و به خصوص والدین خود هستند .
اینان انسان هایی هستند که اغلب با حقوق خود آشنا نیستند و نمی توانند در برابر انواع بدرفتاریها در خانواده از خود محافظت کنند .

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , ,
:: برچسب‌ها: دانلود مقاله کودک آزاری و راهکارهای مقابله با آن ,
:: بازدید از این مطلب : 579
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 آبان 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

دانلود پروژه تأثیر استرس شغلی بر رضایت شغلی کارمندان اداره کل مالیاتهای غرب تهران

تأثیر استرس شغلی بر رضایت شغلی کارمندان اداره کل مالیاتهای غرب تهران
فهرست
مقدمه
بیان مسئاله
هدف تحقیق
ضرورت و اهمیت تحقیق
سؤالات تحقیق
سوالات فرعی تحقیق
فرضیات فرعی
فرضیات تحقیق
متغیرهای تحقیق
واژگان تخصصی تحقیق
قلمرو تحقیق
محدودیتهای تحقیق
فصل دوم
پیشینه پژوهش
تاریخچه
آشنایی با اداره کل مالیاتهای غرب تهران
تحقیقات انجام شده در جهان
نگرشهای مختلف نسبت به استرس
ماهیت استرس
انواع استرس
عوامل بوجود آورنده استرس
رابطه بین استرس و دفاع ایمنی
علایم و نشانه های استرس
بیماری های جسمی
طرق مقابله با استرس یا کاهش آن یا غلبه بر آن
استرس شغلی
رضایت شغلی
تعریف رضایت شغلی
اهمیت و ویژگیهای رضایت شغلی
ابعاد رضایت شغلی
منشأ رضایت شغلی
مدلهی رضایت شغلی
فصل سوم
مقدمه
منابع جمع آوری  داده ها
منابع ثانویه
منابع اولیه
روش تحقیق
جامعه آماری
روش نمونه گیری
حجم نمونه
ابراز جمع اوری داده ها
روایی پرسشنامه
پایایی پرسشنامه
مقاسهای مورد استفاده
آزمون آماری مورد استفاده
۱-۱- مقدمه
از آنجا که بیشتر عمر ما در محیط کار سپری می شود و بسیاری از روابط و مناسبات ما در طول ساعات کار شکل می گیرد، می توان از کار به عنوان بخش بسیار مهمی از زندگی یاد کرد. با توجه به اهمیت ابعاد مختلف کار در زندگی انسانها ، می توان گفت که رضایت شغلی و تمایل به انجام کار نیز تأثیر بسزایی در نحوه خشنودی انسانها از وضعیت زندگیشان دارد. از سوی دیگر، سلامت روانی انسانها نیز دز گرو همین رضایت شغلی است،چنانکه می توان گفت انسانهایی که دستخوش نارضایتی شغلی هستند، دچار استرسهای شدیدی در زندگی خانوادگی و اجتماعی می شوند. بررسیهای انجام گرفته، نشان می دهد که تقریباً در تمامی مشاغل استرس وجود دارد، اما میزان و تأثیر آن به لحاظ  نوع و ماهیت استرس و خصوصیات شخصی افراد، در مشاغل گوناگون، متفاوت است ( پارکز[۱]، ۱۹۹۲، ص ۵۷ )
از جمله مشخصات یک سازمان سالم، این است که سلامت جسمی و روانی کارکنان، به اندازه تولید و بهره وری مورد توجه قرار گیرد. در جامعه سالم،‌ مسئولیت سازمانهای تولیدی، منحصر به تولید هر چه بیشتر کالا و خدمات سود آور نیست و مدیران سازمانهای چنین جوامعی می دانند که تولید بیشتر، نتیجه و محصول مدیریت اثر بخش است. مدیریت اثر بخش نیز بدون توجه  و اعتقاد به سلامت روانی کارکنان حاصل نمی شود. در مورد اهمیت توجه به بیماریهای روانی در محیط کار، کافی است بگوییم که هیچ پدیده ای به اندازه سلامت روانی برای کارگر اهمیت ندارد ( ساعتچی، ۱۳۷۵، ص ۹۱).
شیوع و گستردگی استرس در محیط کار، محققان را بر آن داشته است که به تحلیل گسترده این موضوع در سازمان و تأثیر آن بر عملکرد کارکنان بپردازند. عده ای  از صاحبنظران رفتار سازمانی تا آنجا پیش رفته اند که استرس را « بیماری شایع قرن» نامیده اند و معتقدند دامنه این بیماری، به علت پیچیدگی روز افزون سازمانها، ابرازها و روشها، درصورت عدم برنامه ریزی صحیح افزایش خواهد یافت. این تحقیق شامل پنج فصل کلیات، پیشینه و ادبیات تحقیق، یافته و تجزیه و تحلیل داده ها و نتیجه گیری و پیشنهادات است.
۲-۱- بیان مسئاله :
در زندگی همه افرادی که در یکی از مشاغل مختلف جامعه فعالیت می کنند، استرس وجود دارد و به اشکال مختلف به آنها فشار وارد می کند. تحولات شغلی تغییرات سازمانی، انتقالات، ترفیعات ، تغییر حقوق، دستمزدها، تنبیهات شغلی و همچنین دگرگونیهای اجتماعی، از جمله مسائلی هستند که به نحوی بر فرد تأثیر می گذارند و او را دچار آشفتگی، نگرانی یا تشویق می کنند. این نگرانیها و تشویقها در مشاغل مختلف، متفاوت است. با وجود آنکه آمارهای دقیق در مورد میزان تنش ( استرس) به هنگام کار در مشاغل مختلف در دسترس نیست، ولی براساس تخمین و مطالعات انجام گرفته می توان بر آوردهایی را در این مورد ارائه داد. مثلاً‌ آکادمی پزشکان خانوادگی امریکا تخمین می زند که حدود  کسانی که در محل کارشان مورد بازدید و ارزیابی قرار گرفته اند، دارای نشانه هایی از تنش هستند. نتایج بررسیهای انجام شده در کشور ما نیز، بیانگر این است که استرس، نقش عمده ای را در محیطهای اداری و کارمندی، وقتی آشکار می شود که بدانیم گسترده عظیمی از نیروهای فعال جامعه را این قشر تشکیل می دهد. به نظر می رسد که عوامل استرس زا در مشاغل اداری، با توجه به ماهیت و شکل کار، متفاوت است، به خصوص در آن دسته از مشاغل و محیطهای اداری که دارای روابط و مناسبات ارباب رجوعی است و کارمندان بیشتر در ارتباط و تعامل با مسائل و مشکلات مردم قرار دارند، این تفاوت بیشتر به چشم می آید. تحقیق حاضر در مورد سازمان و تشکیلاتی (‌ اداره کل مالیاتهای غرب تهران)‌ انجام گرفته است که بخش عمده ای از آن به لحاظ ماهیت و ویژگیهای شغلی: دارای روابط و مناسبات ارباب رجوعی بسیار و نیز وجود عوامل استرس زا، تا چه اندازه موجب استرس کارمند گردیده و این فشارها و استرسها تا چه اندازه رضایت شغلی وی را تحت تأثیر قرار می دهد تا با توجه به مطالبی که پیش از این مندرج گردید، بدلیل اهمیت سلامت روانی و جسمی و رضایت شغلی کارکنان، و به منظور ارتقای عملکرد و بهره وری سازمان، با بررسی این نکته، سعی در به حداقل رساندن عوامل استرس زا و به تبع آن خود استرس و تنش در سازمان کنیم.
۳-۱ – هدف تحقیق:
بطور کلی، هدف اصلی این تحقیق، بررسی تأثیر استرس شغلی بر رضایت شغلی کارمندان اداره کل مالیاتهای غرب تهران است تا بتوان عوامل مؤثر بر استرس و رضایت شغلی کارکنان را شناسایی کرد.
۴-۱- ضرورت و اهمیت تحقیق:

با در نظر گرفتن اهمین رضایت شغلی و سلامت جسمی و روانی، و نیز وجود منابع متعدد استرس، بویژه در مشاغل صنعتی، بررسی اثر استرس برسلامت روان و رضایت شغلی کارکنان، اهمیت بسزایی دارد، چرا که استرس زیاد و شدید، اصولاً  سلامت افراد را به مخاطره انداخته و از خشنودی و رضایت آنان می کاهد

(((برای دانلود کلیک کنید)))

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , ,
:: برچسب‌ها: دانلود پروژه تأثیر استرس شغلی بر رضایت شغلی کارمندان اداره کل مالیاتهای غرب تهران ,
:: بازدید از این مطلب : 730
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 آبان 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

دانلود پروژه سوء تغذیه و تأثیر آن در روح و جسم نوجوانان

سوء تغذیه و تأثیر آن در روح و جسم نوجوانان
فهرست مطالب
کلیات
مقدمه
فصل اول : تغذیه
تغذیه
تاریخچه غذا
عهد قدیم تا دوران آگاهی
هرم غذایی
فصل دوم: گروههای غذایی
ویتامین ها
کربوهیدارتها
چربی ها
امگا- ۳ و امگا- ۴
پروتئین ها
املاح معدنی
آهن
سدیم و پتاسیم
کلسیم
ید
روی
آب
فصل سوم: اهمیت تغذیه
تغذیه در دوران بلوغ
ویژگی های رفتاری تغذیه در نوجوانان
اهمیت تغذیه در دختران
تأثیر تغذیه در خوجوانان در موفقیت جامعه
توصیه های تغذیه ای
اهمیت صبحانه و میان وعده ها
فصل چهارم: عوارض ناشی از تغذیه نادرست
جسمی:
مشکلات ناشی از تغذیه ناسالم
چاقی
منشاءچاقی
عوارض رژیم های نادرست
کم خونی ناشی از فقر آهن
کم خونی مگالوپلاستیک
کم خونی پرنی سیوز
کم خونی همولتیک
کم خونی ناشی از کمبود مس
کربوهیدارت ها و پوسیدگی دندان
گواتر
کمبود ویتامین A
کمبود ویتامین B
کبمود پروتئین

روانی:
افسردگی
افسردگی جوانان
افسردگی و تغذیه
فصل پنجم: مصاحبه
مصاحبه با دکتر حسینی متخصص تغذیه
فصل ششم: جمعبندی
فصل هفتم: پیوست
منابع

« خلاصه»
غذا نیاز انسان را به ماده و انرژی تأمین می کند ماده برای ساختن بافتهای جدید و رشد بدن لازم است و به این علت تغذیه مقوله بسیار مهمی است مخصوصاً در نوجوانان که هم در سن رشد هستند و هم دارای فعالیت بسیار زیاد.
غذاها شامل موارد زیر است:
۱- هیدراتهای کربن ۲- چربی ها ۳-  پروتئین ۴- مواد معدنی و ویتامین ها و آب هیدارت های کربن انرژی زا هستند و مقدار آنها در غذاهای مختلف متفاوت است. چربی ها هم مانند هیدراتهای کربن انرژی زا هستند و به دو نوع گیاهی و جانوری وجود دارد چربی ها برای بدن ضروری هستند زیرا بدن را گرم نگه می دارد و درساختار سلول هم شرکت دارند اما مصرف بیش از حد آنها خطر ابتلاء به بیماری های قلبی عروقی را افزایش می دهد. بدن انسان قادر به ساختن همه پروتئین های مورد نیاز بدن نیست به این علت باید حتماً از  پروتئین استفاده شود زیرا کمبود پروتئین باعث بروز بیماری کواشیورکور می شود.
نیاز حیاتی بدن به آب که بسیار آشکار است انسان بیشتر آب موردنیاز بدنش را از آشامیدن آب و مابقی را از آب موجود در غذاها بدست می آورد انسان بدون آب زنده نخواهد ماند.
هرچند بدن املاح معدنی را به مقدار کم و اندک نیاز دارد اما نبود این مواد باعث بوجود آمدن بیماریهایی مثل: آنمی( کمبود آهن) گواتر( کاهش ید)
بدن قادر به ساختن هیچیک از ویتامینها نیست اما منابع غذایی که ویتامن ها در آب یافت می شود فراوان است کمبود ویتامین باعث بیماریمختلف( جسمی و روانی) می شود که درا دامه به شرح آنخواهیم پرداخت.

اهداف تحقیق:
در این بخش تلاش ما بر مطالعه اهداف زیر بوده استک
۱- بررسی مواد غذایی موردنیاز بدن
۲- گروههای غذایی و میزان نیاز بدن به آنها
۳- نقش مواد غذایی در جسم نوجوانان
۴- نقش مواد غذایی در روح و روان نوجوانان
۵- – بررسی بیماری هایی که در اثر تغذیه نادرست بوجود می آیند…

(((برای دانلود کلیک کنید)))

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , ,
:: برچسب‌ها: دانلود پروژه سوء تغذیه و تأثیر آن در روح و جسم نوجوانان ,
:: بازدید از این مطلب : 618
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 آبان 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

دانلود پروژه پرورش تدریجی روان کودک

پرورش تدریجی روان کودک

فهرست مطالب
عنوان صفحه
چکیده
مراحل اولیه کودک
هوش کودک تنها راه احساس اوست
دنیای حقیقت برای کودکان
ادراک کودک
هوش کودک
پیدایش حافظه
تداعی معانی یا تصورات ذهنی
زبان و تکلم
عامل زبان با عمل، چه اندازه  همآهنگ است؟
کودک در خانواده
شناختن دنیای خارج
احساسات و عوامل عاطفی کودک
استقلال
نتیجه
کودک در معرض خطر اخلاقی
کودک موضوع قانون
مجمع سازمان ملل متحد
جمع آوری
منابع و ماخذ
چکیده:
روانشناسی کودک از نظر کلی بحث تازه و مستقلی است که درباره هشیاری و بیداری روان کودک و تأثیر آن در رشد و نمو تدریجی او گفتگو می کند. و به ما می آموزد این موجود کوچک و ناتوان که روزی یک قطعه گوشت و پوست ناتوانی بوده چگونه رفتار و  کردار خود را در این جهان وسیع آموخته و با چه شرایطی تا دوران جوانی رسیده است.
 پرورش تدریجی روان کودک با آنچه که مربوط به مراحل رشد و پیشرفت اعضای بدن و مراحل بلوغ او است کاملاً متفاوت و جدا از هم هستند و این دو مرحله مستقل دارای شرایط مخصوصی است که هر دو به موزات هم پیش می روند و در راه مستقیم خود از یکدیگر کمک می گیرند از آن گذشته برای شناختن مراحل روانی کودک کافی نیست که کودک از زمان بدنیا آمدن مورد مطالعه قررا دهیم زیرا قبل از بدنیاآمدن در زمانیکه نطفه او بسته می شود در آن محیط تنگ و تاریک بدون اینکه ما بدانیم عوامل و شرایطی وجود دارد که اساس زندگی آینده او پایه گذاری می شود و از این بحث نتیجه می گیریم که از یک نقطه نظر تئوری روانشناسی کودک بایستی از زمان قبل از تولد مورد بررسی قرار گیرد و بدانیم که این کودک در کدام محیط و تحت کدام شرایط و از کدام خانواده بوجود  آمده و این هنوز خود بحث بسیار مفصل و پیچیده ای است که پایه آن برروی قوانین و توارث وزن شناسی استوار می گردد و بعداز تولد شرایط آموزش و پرورش و بسیاری عوامل دیگر در پیشرفت اعضای بدن و سلسله اعصاب او مؤثر است و با عواملی که در رشد و نمو اعضای بدن تأثیر دارد روان او نیز در کش و قوس تحولات زندگی مراحل خود را خواه ناخواه می پیماید.

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , ,
:: برچسب‌ها: دانلود پروژه پرورش تدریجی روان کودک ,
:: بازدید از این مطلب : 554
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 آبان 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

دانلود پروژه بررسی خصوصیات مدیران مدارس شهری و تطبیق آن با آئین نامه انتصاب مدیران

فهرست مطالب

چکیده
اهداف مد نظر تحقق
جامعه آماری
ابزار گردآوری اطلاعات
فصل اول : کلیات
مقدمه
بیان مسئله
اهداف تحقیق
روش انجام تحقیق
اهمیت موضوع تحقیق
محدودیتهای تحقیق
تعریف واژه ها و اصطلاحات
خلاصه ای از سایر فصلها
فصل دوم : ادبیات و پیشینة تحقیق
مقدمه
ادبیات تحقیق
مدیریت چیست
مدیریت اسلامی
ویژگیهای اختصاصی و اخلاقی مدیر
ایمان
تقوی
نیت خالص
اخلاص
تواضع
شرح صدر
سایر ویژگیها
مدیریت آموزشی
پیشینة تحقیق
تعریف مدیریت آموزشی
ب : سابقة موضوع تحقیق ( پیشینة تحقیق )
تحقیق اول
موضوع تحقیق
محدودیت های پژوهش
روش تحقیق توصیفی
تحقیق دوم
موضوع تحقیق
تحقیق سوم
فرضیات :
محدودیتها
فصل سوم : روش تحقیق
عنوان تحقیق
اهداف کلی تحقیق
نوع تحقیق
جامعه آماری
حجم نمونه
ابزار تحقیق
محدودیتهای تحقیق
موقعیت تاریخی و جغرافیایی شهرستان ساوجبلاغ
اطلاعات کلی درباره مدارس شهرستان ساوجبلاغ
فصل چهارم : تجزیه و تحلیل داده ها
تجزیه و تحلیل داده ها :
فصل پنجم : نتیجه گیری و پیشنهادات
نتیجه گیری
یافته های اصلی
یافته های جانبی
پیشنهادات
منابع و مأخذ
ضمائم و پرسشنامه

(((برای دانلود کلیک کنید)))

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , ,
:: برچسب‌ها: دانلود پروژه بررسی خصوصیات مدیران مدارس شهری و تطبیق آن با آئین نامه انتصاب مدیران ,
:: بازدید از این مطلب : 706
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 آبان 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

دانلود پروژه رابطه سبک اسناد با پیشرفت تحصیلی در دختران و پسران سال سوم دبیرستان

فهرست مطالب
فصل اول
مقدمه
زمینه و بیان مسئله
اهمیت و ضرئرت پژوهش
سئولات پژوهش
متغیرهای پژوهش
تعاریف مفهومی
تعاریف عملیاتی
فصل دوم:پیشینةنظری وپژوهشی
خلاصه فصل
اسناد
نظریه های اسناد
سو گیری های اسناد
اسنادهای اصلی
ابعاد اسناد
اسنادها؛موفقیت وشکست
اسناد وجنسیت
اسناد وپیشرفت تحصیلی
فصل سوم:روش پژوهش
خلاصه فصل
روش تحقیق
جامعه اماری وروش نمونه گیری
ابزار تحقیق
روش نمره گذاری پرسشنامه
روش اجرا
اعتبار وپایایی پرسشنامه
روش آماری
فصل چهارم:یافته های پژوهش
خلاصه فصل
یافته های توصیفی
یافته های تحلیلی
بررسی رابطه ابعاد سه گانه اسنادپس از شکست در دختران وپسران
بررسی رابطه ابعاد سه گانه اسناد پس از موفقیت در دختران وپسران
بررسی رابطه سبک اسناد با پیشرفت تحصیلی
بررسی پیش بینی پیشرفت تحصیلی دانش اموزان در دوجنس دختر وپسربا ابعاد سه گانه اسناد در موفقیت وشکست
یافته های دیگر
فصل پنجم :بحث ونتیجه گیری
بحث ونتیجه گیری
محدودیت های تحقیق
پیشنهادات
منابع فارسی

منابع انگلیسی

(((برای دانلود کلیک کنید)))

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , ,
:: برچسب‌ها: دانلود پروژه رابطه سبک اسناد با پیشرفت تحصیلی در دختران و پسران سال سوم دبیرستان ,
:: بازدید از این مطلب : 603
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 آبان 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

دانلود پروژه شناخت عوامل مؤثردر بد حجابی دانش آموزان دختر

فهرست مطالب

شناخت عوامل مؤثردر    ۱
بدحجابی دانش آموزان دختر    ۱
فصل اول:    ۲
۱-۱- مقدمه    ۳
۱-۲- بیان مساله پژوهش    ۴
۱-۳-اهمیت وضرورت تحقیق    ۵
۱-۴-اهداف تحقیق    ۶
۱-۵-فرضیه هاوپرسشها    ۶
۱-۶-تعاریف عملیاتی    ۶
۲-۱-ریشه پیدایش بد حجابی در جهان    ۸
۲-۲-آثار مخرب بی حجابی در جهان    ۱۰
۲-۲-۱ – از بین رفتن شخصیت زن و ایجاد نا امنی    ۱۰
۲-۲-۲-سستی بنیان خانواده    ۱۲
۲-۲-۳-گسترش فساد در جامعه    ۱۲
۲-۲-۴-آسیب پذیری فعالیت ها ومسئولیت های اجتماعی    ۱۳
۲-۳-علل گسترش فرهنگ بی حجابی درایران وسایر کشورها    ۱۳
قرهّ العین یا فاطمه در خانواده اهل نظروفکروبحث متولدگشته بودوبامسائل فقهی مختصراّآشنا بود.    ۱۴
۲-۴-عوامل بدحجابی در قبل از انقلاب    ۱۸
۲-۵-تهاجم فرهنگی پس از انقلاب    ۱۸
۱) شجاعی ، محمد: در وصدف ، چاپ اول ، انتشارات نشر محیی ص ۷۹-۷۶    ۱۹
۲-۶- قرآن وحجاب    ۲۱
۲-۶-۱-وظائف مشترک بین زن و مرد    ۲۳
۲-۶-۲- دواستثناء    ۲۴
۲-۶-۳-بررسی اقوال    ۲۶
۲-۶-۴- کیفیت پوشش    ۲۷
۲-۶-۶-جلباب    ۲۷
۱-۳-تعریف جامعه آماری    ۳۰
۲-۳-نمونه آماری و روش نمونه برداری    ۳۰
۳-۳-حجم نمونه و روش تعیین آن    ۳۱
۳-۴-روش گردآوری داده ها    ۳۲
۳- ۵- رواییِِِِ واعتبار پرسشنامه    ۳۴
۳-۶- طرح پژوهش    ۳۵
r =    ۳۵
۳-۷- روشها تجزیه و تحلیل داده ها    ۳۵
۳-۸- محدودیتهای تحقیق    ۳۶
۳-۹- متغیرهای مستقل و وابسته    ۳۶
۴-۱-توصیف داده ها در خصوص شناخت دختران نسبت به حجاب    ۳۸
۴-۱-۱-میزان پذیرش حجاب در بین دختران    ۳۸
۴-۱-۳- آیا چادر همان پوشش کامل است؟    ۳۹
۴-۱-۴-  شناخت دانش آموزان از قرآن راجع به پوشش    ۴۰
۴-۱-۵- شناخت نسبت به الگوهای حجاب    ۴۱
۴-۱-۶-تشویق خانواده برحجاب دختران    ۴۱
۴-۱-۷- تأثیر خانواده بر پوشش دختران    ۴۲
۴-۱-۸-تأثیر پوشش دوستان    ۴۳
۴-۱-۹-تأثیر پوشش معلمان و مسئولین مدرسه    ۴۴
۴-۱-۱۱-تأثیر اقوام وهمسایگان بر پوشش دانش آموزان دختر    ۴۵
۴-۱-۱۲-تأثیر خودنمائی بر پوشش دختران    ۴۶
۴-۱-۱۳-لباس و مد    ۴۷
۴-۱-۱۴-عقده های روانی و کمبود عاطفی    ۴۸
۴-۱-۱۶-پوشش وموفقیت در ازدواج    ۴۹
۴-۱-۱۷-نقش حجاب در ازدواج    ۵۰
۴-۱-۱۸-نقش حجاب درطلاق    ۵۱
۴-۱-۱۹-تأثیر حجاب در خودآرایی    ۵۱
۴-۱-۲۰-حجاب و حفظ معنویت    ۵۲
۴-۱-۲۱-حجاب و اعتدال روحی    ۵۳
۴-۱-۲۲-مدگرایی و اقتصاد خانواده    ۵۴
۴-۱-۲۳-تأثیر از مراکز بزهکاری در پذیرفتن پوشش    ۵۴
۴-۱-۲۴-میزان اعتقاد فرد به حجاب    ۵۵
۴-۱-۲۵-نقش فیلمهای سینمائی در ترویج بدحجابی    ۵۵
۴-۱-۲۶-نقش برنامه های تلویزیون در ترویج بدحجابی    ۵۶
۴-۱-۲۸-نقش فیلمهای  ویدئوئی ، سی دی  درترویج بد حجابی  یا    ۵۷
بی حجابی    ۵۷
۴-۱-۲۹-برنامه های تلویزیونی و ارائه الگوهای برتر پوشش    ۵۸
۴-۱-۳۰-روزنامه ها و مجلات و ارائه پوشش مناسب    ۵۹
۴-۲-تحلیل داده ها    ۶۰
۴-۲-۱-پذیرش حجاب    ۶۰
۴-۲-۲-پذیرش چادر    ۶۰
۴-۲-۳-آشنائی با حجاب در سایر ادیان    ۶۰
۴-۲-۴-آشنائی با حدود حجاب در اسلام    ۶۰
۴-۲-۵-آشنائی با الگوهای اسلامی در خصوص حجاب    ۶۰
جمع بندی نظرات در خصوص میزان شناخت دانش آموزان    ۶۱
۴-۲-۶-تشویق خانواده درر عایت پوشش    ۶۲
۴-۲-۷-تأثیررعایت حجاب ازطرف نزدیکان بر پوشش دانش آموزان    ۶۲
۴-۲-۸-تأثیر پوشش همکلاسیهاودوستان بردانش آموز    ۶۳
۴-۲-۹-تأثیر پوشش معلمان و مسئولین مدرسه برحجاب دانش آموزان    ۶۳
۴-۲-۱۰-تاثیر برخورد مسئولین مدرسه در حجاب دانش آموزان    ۶۳
جمع بندی نظرات در خصوص میزان تاثیر مراکز آموزشی در پوشش دانش آموزان    ۶۳
۴-۲-۱۱-میزان تأثیر رعایت حجاب اقوام و همسایگان برحجاب دانش آموزان    ۶۵
۴-۲-۱۲-بدحجابی و خودنمائی    ۶۵
۴-۲-۱۳-بدحجابی و مد    ۶۵
۴-۲-۱۴-بدحجابی و عقدهای روانی    ۶۵
جمع بندی نظرات راجع به حجاب و مسائل روحی روانی    ۶۵
۴-۲-۱۵- تأثیر پوشش نا مناسب بر ازدواج دختران    ۶۷
۴-۲-۱۶-تأثیر پوشش مناسب بر ازدواج دختران    ۶۷
۴-۲-۱۷- ارزش گذاری مردان نسبت به زنان در امر ازدواج    ۶۷
۴-۲-۱۸-پوشش و طلاق    ۶۷
۴-۲-۱۹-پوشش در پائین آوردن انگیزه خودآرایی    ۶۷
۴-۲-۲۰-رعایت پوشش و حفظ معنویت    ۶۸
۴-۲-۲۱-رابطه مد گرائی واعتدال روحی زن ومرد    ۶۸
۴-۲-۲۲-مدگرائی و اقتصادخانواده    ۶۸
۴-۲-۲۳-تأثیربازدیدازمراکز بزهکاری در پذیرش پوشش دختران    ۶۸
۴-۲-۲۴-ارزیابی حجاب خود    ۶۸
۴-۲-۲۵-رسانه ها و ترویج بدحجابی    ۶۸
۴-۲-۲۶-تأثیربرنامه های تلویزیونی درترویج بدحجابی وبی حجابی    ۶۹
۴-۲-۲۷-تأثیربرنامه های ماهواره ای درترویج بدحجابی جهانی    ۶۹
۴-۲-۲۸-تأثیر فیلمهای ویدئویی و سی دی در ترویج بدحجابی    ۶۹
۴-۲-۲۹-تلویزیون و ارائه الگوهای برتر پوشش    ۶۹
جمع بندی نظرات راجع به رسانه ها و ترویج بدحجابی    ۶۹
۴-۲-۳۰-روزنامه ها و مجلات و ارائه پوشش مناسب    ۷۱
تحلیل استنباطی    ۷۳
۵-۱-بحث و تفسیر نتایج فرضیه ها    ۷۵
۵-۱-۱-بحث و تفسیر در خصوص فرضیه اول پژوهش    ۷۵
۵-۱-۲-بحث وتفسیر در خصوص فرضیه دوم پژوهش    ۷۶
جمع بندی ونتجیه گیری:    ۷۷
۵-۱-۳-بحث و تفسیر در خصوص سئوال پژوهش :    ۷۸
۵-۲-سایر یافته های پژوهش وتفاسیر آنها    ۷۹
۵-۳- توصیه ها و پیشنهادات    ۸۳
پرسشنامه    ۸۷
فهرست منابع    ۹۰

چکیده
همه میدانیم حجاب وپوشش یکی ازمو ضوعات مهم فرهنگی است ودین اسلام بعنوان دژی محکم در مواجهه با مفاسدو بی بندوباریهای اخلاقی وجنسی بآن نگریسته و مسلمانان را به رعایت آن سفارش نموده است .پر واضح است که عدم رعایت آن زمینه از بین رفتن ارزش های اخلاقی دیگر را دربر دارد.

بی اقبالی و کم توجهی به این موضوع مهم که در سالهای اخیر محسوس و ملموس است ما را بر آن داشت ریشه یابی نموده و علل گرایش دختران جوان به بدحجابی را بررسی کنیم وبرای محدود کرون دامنه ی تحقیق و دقیق بودن پژوهش دبیرستان های دخترانه ی پایه سوم و مراکز پیش دانشگاهی ناحیه۷ را که در آن به خدمت مشغولم انتخاب نمودم.برای این منظور۱۳%از کل جامعه ی آماری بعنوان نمونه وبه طور تصادفی انتخاب شدند واز طریق پرسشنامه نظرات آن ها درخصوص علل گرایش به بدحجابی مورد بررسی و سنجش قرار گرفت.

(((برای دانلود کلیک کنید)))

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , ,
:: برچسب‌ها: دانلود پروژه شناخت عوامل مؤثردر بد حجابی دانش آموزان دختر ,
:: بازدید از این مطلب : 808
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 آبان 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

دانلود مقاله آزادی اطلاعات و حریم خصوصی

فهرست مطالب

مقدمه

بخش اول: آزادی اطلاعات

گفتار اول: مناسبات آزادی بیان و آزادی اطلاعات

گفتار دوم: جایگاه آزادی اطلاعات در اسناد بین المللی

بند اول: منشور ملل متحد اعلامیه جهانی حقوق بشر

بند دوم: میثاق حقوق مدنی و سیاسی

بند سوم: کنوانسیون اروپایی حقوق بشر

بند چهارم: کنوانسیون آمریکایی حقوق بشر

بند پنجم: اعلامیه حقوق بشر اسلامی

بند ششم: منشور آفریقایی حقوق بشر و مردم ۱۹۸۱ م

بند هفتم: سایر اسناد

گفتار سوم: شناسایی اصل آزادی ارتباطات در یونسکو

بند اول: اقدامات سازمان یونسکو بین سالهای ۱۹۶۰ تا ۱۹۷۰

بند دوم: اقدامات یونسکو بین سالهای ۱۹۷۶ تا ۱۹۹۸

گفتار چهارم: جایگاه تکنولوژی های ارتباطی در جریان آزاد اطلاعات

بند اول: مطبوعات

بند دوم: خبرگزاریها

بند سوم: رادیو

بند چهارم: تلویزیون

بند پنجم: ماهواره

قسمت اول: تلاش بین المللی برای تعیین اصول حاکم بر پخش مستقیم

قسمت دوم: پارزایت

بند ششم: اینترنت

قسمت اول: فیلترگذاری و سرود نمودن سایت

قسمت دوم: قواعد اخلاقی و رفتاری

قسمت سوم: رمزنگاری، گفتار کدبندی شده

گفتار پنجم: ارزیابی عملکرد جمهوری اسلامی ایران در ارسال پارزایت بر روی برنامه های ماهواره ای و فیلترینگ اینترنت

بند اول: ارسال پارزایت بر روی برنامه های ماهواره ای

بند دوم: ارزیابی عملکرد جمهوری اسلامی در خصوص اعمال فیلترینگ

بخش دوم: حریم خصوصی

گفتار اول: حق حفظ حریم خصوصی

گفتار دوم: حریم و امنیت اطلاعات

بند اول: حق حریم و آزادی بیان

بند دوم: حق حریم و جریان فرامرزی داده های فردی

بند سوم: حق حریم و شبکه On Line

گفتار سوم: بررسی کنوانسیون شورای اروپا در خصوص حمایت از افراد در مقابل پردازش خودکار داده های شخصی ۱۹۸۰ م

گفتار چهارم: بررسی منشور حقوق اساسی اتحادیه اروپایی مورخ ۷ دسامبر ۲۰۰۰ م

نتیجه گیری

منابع و مآخذ

(((برای دانلود کلیک کنید)))

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , ,
:: برچسب‌ها: دانلود مقاله آزادی اطلاعات و حریم خصوصی ,
:: بازدید از این مطلب : 611
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 آبان 1392 | نظرات ()