نوشته شده توسط : محمد

دانلود پروژه بررسی عملکرد در الگوهای ترسیمی در کودکان عادی و عقب مانده ذهنی

بررسی عملکرد در الگوهای ترسیمی در کودکان عادی و عقب مانده ذهنی شهر قزوین

فهرست مطالب

فصل اول(کلیات تحقیق)
مقدمه
بیان مسئله
سوالات تحقیق
بیان فرضیه
اهداف تحقیق
تعاریف عملیاتی
ضرورت و اهمیت تحقیق
فصل دوم(پیشینه و ادبیات تحقیق)
ارزشیابی شخصیت کودکان بر اساس ازمونهای ترسیمی
عقب ماندگی ذهنی،معنا و مفهوم عقب ماندگی ذهنی
تعریف روان شناختی عقب ماندگی ذهنی
توزیع فراوانی عقب مانده ذهنی
نقاشی های فرانکنی
سوابق تاریخی و تدوین
نظام نمره گذاری جدید و گسترش یافته
فرضیه های تصویر ذهنی از بدن
نقاشی سالم
تفسیر ساختار و شکل
نقصیه عصب شناختی
آزمون خانه- درخت- آدم
آسیب شناسی عضوی مغز و آزمون بندر گشتالت
معرفی آزمون
فرایند های موثر در بازنگاری طرح ها
ادراک بصری
آزمون دیداری- حرکتی بندر گشتالت
خطاهای ترسیم
ارتباط دست نویسی با حس حرکت در دانش آموزان کم توان ذهنی
روش(جامعه نمونه و روش نمونه گیری)
ابزار(متن دست نویسی)
روایی
روش اجرا
بحث و نتیجه گیری
رابطه یکپارچه بینایی- حرکتی با دست نویسی در دانش آموزان کم توان ذهنی
یافته ها
فصل سوم(روش تحقیق)
جامعه آماری در روش جمع آوری اطلاعات
ابزار تخقیق
طرح تحقیق
فصل چهارم(یافته ها و تجزیه و تحلیل داده ها)
معرفی مورد و کیسهای تحقیق
ارزیابی رفتاری آزمودنی
فصل پنجم(بحث و نتیجه گیری)
بحث و نتیجه گیری
پیشنهادات
محدودیت ها
منابع

مقدمه
کودک نیز مانند بزرگسال همواره با مسائلی مواجه می گردد که تعارض هایی را در وی برمی انگیزد و از آنجا که نقاشی امکان برونریزی یا فرافکنی تمایلات سرکوفته در زمینه نا هشیار را فراهم می سازد ، تجلی مسائل کودک در نقاشی ، شگفت انگیز نیست و می توان بر اساس تفسیر عناصری که در پیرامون یک موضوع اصلی ( مثلاً آدمک ، درخت یا …) به تصویر کشیده می شود راهی به سوی نا هشیار وی گشود . تحلیل شیوه فرافکنی کودک در نقاشی می تواند اطلاعات ارزنده ای درباره عمیق ترین مسائل وی در اختیار ما قرار دهد و داده های ترسیمی امکان اکتشاف منابع درونی ، زیسته های فردی و دستیابی به فرضیه های بارور در مورد شخصیت را فراهم می سازد . این نکته را نیز متذکر شویم که اطلاعاتی که از راه نقاشی به دست می آیند به دوره کودکی محدود نمی شوند و معانی رمزی آنچه که به تصویر کشیده می شود برای بزرگسال نیز صادق اند و می توانند اطلاعاتی درباره شخصیت آنها در اختیار ما قرار دهند در ترسیم خطوط برای سرگرمی ، یا در خلق یک اثر هنری ، رمزها سخن می گویند ، بیان می شوند و به آزاد سازی نیرو می انجامند . نقاشی اثر یک فرد است ، جنبه خاص و منحصر به فرد او را برجسته می سازد ، عمق وجود و همچنین احساس او را به هنگام ترسیم آشکار می کند . از زاویه خط شناسی  محض ، می توان برای خط خطی کردن ها یا خطوط بی شکلی که ظاهراً چیزی را بیان نمی کنند معنای دقیقی قائل شد . به عنوان مثال ، خطوطی که ارتجالاً به هنگام یک مکالمه تلفنی یا گوش دادن به یک سخنرانی ترسیم می شوند ، قابل تفسیر هستند . اگر شکل ها ، خطوط  و جای گرفتن اشکال در فضا یا پاره ای از خصیصه های روانشناختی مطابقت دارند ، پس می توان گفت موضوع هایی که آزادانه توسط یک بزرگسال یا یک هنرمند نقاش به تصویر کشیده می شوند به منزله فرافکنی شخصیت آنها ملحوظ می گردند . وانگهی ، موضوع ترسیم به ندرت جنبه تصادفی دارد و بی تردید ، شیوه ای که بر اساس آن یک موضوع ترسیم می گردد از صافی شخصیت فرد می گذرد و به همین دلیل است که بر مبنای یک موضوع یا یک منظره مشابه ، دو نقاش به ایجاد آثاری کاملاً متفاوت می پردازند . معهذا ، آنچه از طریق آزمون های نقاشی به دست می آید جنبه احتمالی دارد و نمی توان آن را با یقین پذیرفت و بدیهی است که به منظور حصول اطمینان و دستیابی به واقعیت و عمق بیشتر، باید از فنون دیگر و روش های دیگر برای اثبات فرضیه هایی که از راه تحلیل ترسیمی مطرح شده اند، سود جست .
در مجموعه گردآوری شده به بررسی طرح ها و نقاشی در میان کودکان عقب مانده ذهنی و کودکان عادی پرداخته ایم تا به این جهت از طریق ترسیمات آنها به دنیایی که در آن قرار دارند ، پی برد و شاید بتوان از این طریق برای نیازهای عاطفی سرکوب شده آنها پاسخی منطقی یافت .
طبق آنچه که ذکر شد ، در رساله حاضر قصد تحقیق ، در مورد بررسی عملکرد خط و نقاشی در بین کودکان عقب مانده ذهنی و عادی داشته ایم که در ۵ فصل تنظیم شده است که به استحضار می رسد .

(((برای دانلود کلیک کنید )))

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , ,
:: برچسب‌ها: دانلود پروژه بررسی عملکرد در الگوهای ترسیمی در کودکان عادی و عقب مانده ذهنی ,
:: بازدید از این مطلب : 547
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 بهمن 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

دانلود پروژه تعمیرات شبکه‌های برقدار Kv ۲۰

تعمیرات شبکه‌های برقدار Kv ۲۰

فهرست مطالب

فصل اول: شناخت لوازم
سیم‌گیر۱
زین تیر۵
زین اهرمی۶
پنجه فولادی۷
گیره سیم خط گرم۸
سیم بر و ابزار پرس۹
سکوی عایق۱۰
جمپر موقت۱۱
بازوی موقت۱۲
جک کششی۱۳
تجهیزات ایمنی دست۱۴
تجهیزات ایمنی بازو۱۵
ابزار خط گرم۱۶
تیغة گردان۱۶
تیغة ثابت۱۷
شاخة گردان۱۷
دوشاخة ثابت۱۸
اشپیل کش متحرک۱۸
اشپیل‌کش گردان۱۹
اشپیل‌کش فشاری۱۹
اشپیل کش ثابت۲۰
پین نگهدار۲۰
تنظیم کننده توپی حفره۲۱
داسی۲۱
چنگال مقره قابل تنظیم۲۲
چکش۲۲
قلاب طناب۲۳
فیوزکش ۲۳
چاقو پوست کن۲۴
آدابتور عمومی۲۴
پیچ‌گوشتی۲۵
اره چوب ‌بر۲۵
آچار جغجغه۲۵
اره آهن‌بر۲۶
برس پاک‌کننده۲۶
قطع‌کننده حلزونی۲۷
آینه برای دید بهتر۲۷
خط‌کش تاشو۲۸
برس تمیز کننده هادی۲۸
آچار با سری قابل انعطاف۲۸
گیره پتوی عایق۲۹
چوب رابط کششی۲۹
چوب رابط حلزونی۳۱
چوب رابط غلطکی۳۱
آچارعایقی قابل تنظیم۳۲
ست بکس شش گوش۳۳
آچار بکس زاویه دار۳۳
چوب‌های قطع‌کننده۳۴
روغن دان عایق۳۴
گیره ابزار روی کنسول۳۵
چوب عمومی۳۵
تخلیه شارژ الکتریکی به زمین۳۶
کاورینگ۳۷
کاور سیم ۳۷
کاور مقره سوزنی۳۸
کاور کنسول۳۹
کاور تیر۴۰
پتوی عایق۴۰
کاور مقره انتهایی۴۱
عایق پلاستیکی لوله‌ای۴۲
سکوی فرعی ترانسفورماتور۴۴
چرخ طناب۴۵
چرخ طناب سرویس۴۶
قلاب چرخ طناب سرویس۴۶
گیره همه‌کاره۴۷
مدل یکپارچه۴۷
مدل تاشو۴۸
مدل تلسکوپی۴۹
آویزی عایق۴۹
چوب نگهدارنده سیم۵۰
آچار کلمپ خط گرم۵۲
آشکار کننده درجه حرارت۵۳
لوازم شاخه‌زنی۵۴
شاخه زن دستی۵۵
فصل دوم : دستورالعمل کار روی خطوط برقدار
(دستورالعمل ۲ـ۱)
باز و بسته کردن سیم اصلی۵۷
توصیه‌های مهم جهت اصلی کردن در خط گرم۵۷
برداشتن سیم اصلی۵۸
اتصال سیم اصلی۶۳
اتصال سیم اصلی گرم دولا به یک مقره۶۴
اتصال دو سیم اصلی به دور مقره موجود روی دو کنسول۶۶
اتصال سیم اصلی بین مقره در حالت زاویه۶۷
نحوه انجام کار اشپیل‌کش‌ها۶۸
دستورالعمل (۲ـ۲)
تعویض مقره و کنسول شبکه۷۱
لوازم موردنیاز جهت تعویض مقره فاز A72
مراحل تعویض مقره فاز A72
ابزار اضافی برای تعویض مقره فاز B75
مراحل تعویض مقره فاز B76
ابزار اضافی برای تعویض مقره فاز C76
مراحل تعویض مقره فاز C76
دستورالعمل (۲ـ۳)
تعویض مقره و کنسول روی شبکهkv 20 عبوری ۸۱
لوازم موردنیاز جهت تعویض مقره فاز C81
مراحل تعویض مقره فاز C82
ابزار اضافی موردنیاز جهت تعویض مقره فاز A84
مراحل تعویض مقره فاز A85
لوازم اضافی موردنیاز جهت تعویض مقره فاز B85
مراحل تعویض مقره فاز B86
دستور العمل(۲ـ۴)
تعویض مقره فاز وسط با استفاده از پوشش عایقی۹۰
لوازم موردنیاز جهت تعویض مقره فاز B90
مراحل تعویض مقره فاز B91

مقدمه:

تجهیزاتی که در این جزوه آمده، شامل دهها وسیله و ابزار خط‌گرم می‌باشد و انسان را قادر می‌سازد تعمیرات شبکه در خطوط برقدار را براحتی انجام دهد. عایق بکاربرده در تجهیزات خط‌گرم از جنس اپوکسی گلاس می‌باشد، تا در خطوط انتقال و توزیع بتوانند براحتی جایگزین خاصیت عایقی و نیروی مکانیکی مقره شوند. همچنین بعضی از این تجهیزات از تنوع بسیار بالایی برخوردار هستند بطوریکه می‌توانند براحتی با دیگر اجزاء تعویض شوند و کارایی اکیپ تعمیرات را به حداکثر برسانند.

توجه: این تجهیزات باید توسط پرسنل صلاحیت‌دار و با تجربه، با رعایت کامل نکات ایمنی بکاربرده شوند. استفاده از این تجهیزات، بدون آموزش مستمر، کافی و تجربه کار مقدور نمی‌باشد در این جزوه ابزار بکاربرده شده تا سطح ولتاژ kv20 معرفی می‌شوند این ابزار بگونه‌ای طراحی گردیده‌اند، تا اکیپ تعمیرات بتوانند ۹۵ درصد معایب خط را، در‌حالت برقدار برطرف نمایند.

(((برای دانلود کلیک کنید )))

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , ,
:: برچسب‌ها: دانلود پروژه تعمیرات شبکه‌های برقدار Kv ۲۰ ,
:: بازدید از این مطلب : 531
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 بهمن 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

دانلود پروژه تولید گلاب

تولید گلاب

فهرست مطالب
فصل اول : کلیات
تعریف، ویژگیها و مشخصات محصول تولیدی
ویژگی ظاهری
ویژگی مواد اولیه
ویژگی شیمیایی
تعیین مصرف سرانه
نحوه بسته بندی و ظروف بسته بندی
نوع شیشه
نوع پلیمری
نوع پلاستیکی
نشانه گذاری
قیمت فروش
فصل دوم: بررسی های فنی
ارزیابی روشهای مختلف تولید
روش تقطیر خانگی
روش تولید سنتی گلاب
روش تقطیر ساده آزمایشگاهی
روش مدرن تقطیر
اصول کلی و علمی فرایند تولید
بررسی مناطق، مراحل و شیوه های کنترل کیفیت
کنترل کیفیت مواد اولیه
کیفیت آب مصرفی
تعیین PH
تعیین اسیدیته آب
تعیین قلیاییت آب
اندازه گیری سختی تام آب
گرفتن سختی آب
کنترل کیفیت فرآیند
آزمونهای ارگانولپتیک
آزمونهای فیزیکی
مواد شیمیایی لازم
وسائل لازم
روش کار
تعیین وزن پیکنومتر با آب مقطر
تعیین وزن پیکنومتر با گلاب
آزمون های شیمیایی
تعیین اندیس اسیدی
مواد شیمایی لازم
وسائل لازم
روش کار
تعیین اندیس استر
مواد شیمایی لازم
وسائل لازم
روش کار
تعیین اندیس اکسیداسیون
مواد شیمایی لازم
وسائل لازم
روش کار
تعیین مقدار الکل اتیلیک در گلاب
دستگاه تقطیر
اندازه گیری بیکرمات پتاسیم مانده
تعیین مقدار فلزات در گلاب
محلول استاندارد مس
تعیین مقدار سرب در گلاب
جدا کردن و تعیین مقدار سرب
تعیین مقدار ارسنیک در گلاب
لوازم و محلول های مورد نیاز
تهیه کاغذ استات سرب
تعیین محدوده ظرفیت واحد
مشخصه عملکرد واحد تولید گلاب
بررسی ماشین آلات و تجهیزات خط تولید
بررسی تاسیسات عمومی
زمین و زیر بنا
مساحت سالن تولید
مساحت انبارها
مساحت ساختمانهای اداری، رفاهی و خدماتی
فصل سوم : محاسبه اقتصادی
سرمایه های غیر قابل استهلاک
هزینه های غیر قابل استهلاک
هزینه بهره بانکی
هزینه پرسنل غیر مستقیم
هزینه پرسنل مستقیم
مواد بسته بندی
کل سرمایه ی مورد نیاز
هزینه های  قابل استهلاک
تولید گلاب
گلاب به حاصل تقطیر گل های سرخ محمدی Rosa dama scenamiller تازه چیده شده و مخلوط آن با آب که اساس اضافی آن از محلول ابکی جدا شده است اطلاق می گردد. البته در سایر کشورها مثل ترکیه، بلغارستان و فرانسه از گونه های دیگر گل سرخ برای تهیه گلاب استفاده می شود. در حقیقت گلاب محصول سنتی ایران می باشد که برگرفته از گلهای تازه محمدی می باشد و در مورد آن همین بس که متبرک به نام حضرت رسول (ص) می باشد و نام آن حضرت را به همراه دارد.
تولید گل محمدی و تهیه گلاب سالانه برای هزاران خانواده ایرانی اشتغال ایجاد می کند و گردانندگان این رشته بوی خوش طبیعت را به خانه علاقه مندان می برد.
گلاب ایرانی جنبه صادراتی دارد و نشانه مرغوبیت آن ایرانی بودنش می باشد به طوریکه خانه کعبه که قبله مسلمین جهان است با گلاب ناب محمدی کاشان شسته می شود.
از آنجا که گلاب برای طعم دادن به مواد غذایی، آشامیدنی و یا به عنوان ماده معطر کننده به کار می رود بنابراین ویژگیهایش باید به صورتی باشد که خطری برای مصرف کننده نداشته باشد.

(((برای دانلود کلیک کنید )))

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , ,
:: برچسب‌ها: دانلود پروژه تولید گلاب ,
:: بازدید از این مطلب : 518
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 بهمن 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

دانلود پروژه بازنمایی از مهاجرت بین المللی سرمایه های انسانی

بازنمایی از مهاجرت بین المللی سرمایه های انسانی
فهرست مطالب
عنوان
مقدمه
بازنمایی از مهاجرت بین‌المللی سرمایه‌های انسانی
زهکشی بهترین منابع انسانی
تاثیرات فرار مغزها بر کشورهای مبدا و مقصد
دلایل فرار مغزها و راهکارهای جبران آن
نگاهی بر فرار مغزها بر فراز جهان
فرار مغزها از ایران
مشکلات نظری
حرکت و جذب و یافرار مغزها
محرک‌های اصلی حرکت بین‌المللی
مهاجرت از اتحادیه اروپا به امریکا در گروه‌های شغلی مختلف‌
پنج گروه علمی مهم خارجی بین سال‌های ‎۱۹۹۴تا‎۱۹۹۷
پیامدها و گزینه‌های سیاسی
مهاجرت مغزها ، دستیابی به توسعه پایدار را با مانع روبه‌رو می‌کند
فرار مغزها یا شکار مغزها
جمع بندی و ارایه راهکارها
راهکارهای پیشنهادی
مقدمه :
فرار مغزها زمانی رخ می‌دهد که جریان خروجی دانشجویان ثابت است و با جریان ورودی مشابهی از دیگر کشورها جایگزین نمی‌شود‎.  به نظر می‌رسد که رقابت برای کارکنان بسیار ماهر شدید و سخت باشد‎. جریان‌های سنتی مهاجرت افراد بااستعداد بین کشورها از جنوب به شمال‎, اینک در بعضی موارد معکوس می‌شود‎. بیشتر کشورهای واقع در جنوب‎, به‌خصوص در جنوب شرقی آسیا و شرق اروپا‎, از نظر فنی پیشرفت کرده‌اند و به میزان بالایی بر روی اقتصادهای مبتنی بر دانش قرار گرفته‌اند و بنابراین‎, جریان مهاجرت دانشمندان و مهندسان ماهر از آنجاها ممکن است متوقف شود‎. بنابراین‎, حرکت فرار مغزها و جذب مغزها ممکن است در تمام جهات صورت گیرد‎: شمال ‎- شمال‎, شمال‌‎- جنوب‎, جنوب ‎- شمال و جنوب ‎- جنوب‌‎. این حرکت ممکن است کشورهایی مانند ایالات متحده آمریکا را که به میزان بالایی به افراد بااستعداد خارجی وابسته‌اند‎, تهدید کند‎. ملت‌ها به طور روز افزونی انتقال تکنولوژی را در درجه اول به‌عنوان پدیده‌ای با جهت‌گیری افراد در نظر گرفته و از این بیم دارند که مزیت رقابتی‌شان را در آنچه به نظر می‌رسد که یک رقابت جهانی برای مهارت‌های ویژه باشد‎, از دست بدهند‎. بنابراین‎, مهاجرت به میزان بالایی به یک بخش غیرقابل تفکیک سیاست‌های تکنولوژی ملی تبدیل می‌شود‌‎.به طور کلی‎, مقوله مهاجرت و حرکت بین‌المللی نیروهای بسیار ماهر یک موضوع پیچیده و متنوع است و بنابراین‎, نیازمند سیاست‌های بسیار مناسب و متنوع می‌باشد‎. هرگروه از متخصصان بسیار ماهر تحت تاثیر مجموعه‌ای از شرایط و تسهیلات مختلف جذب و کشیده می‌شوند‎. بنابراین‎, عوامل مختلف دفع و جذب در ارتباط با…

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , ,
:: برچسب‌ها: دانلود پروژه بازنمایی از مهاجرت بین المللی سرمایه های انسانی ,
:: بازدید از این مطلب : 422
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 بهمن 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

دانلود پروژه مطالعاتی در مورد سبکهای‌ مدیریتی در سازمانهای‌ تحقیق‌ و توسعه

مطالعاتی در مورد سبکهای‌ مدیریتی در سازمانهای‌ تحقیق‌ و توسعه

فهرست مطالب

مطالعاتی در مورد سبکهای‌ مدیریتی در سازمانهای‌ تحقیق‌ و توسعه ۱
مقدمه‌ ۴
فرایند فعالیت‌های‌ تحقیق‌ و توسعه‌ ۵
نوع‌ فرآیند تحقیق‌ و توسعه‌ ۶
سبکهای‌ سازمانی‌ و مدیریت‌ ۸
فناوری‌ پیشرفته‌ ۱۱
نتیجه‌گیری‌ و مفاهیم‌ مدیریتی ۱۳
برنامه ریزی آموزشی ۱۵
تعامل برنامه‌ریزی آموزشی، برنامه‌ریزی درسی و طراحی آموزشی ۱۷
ارزشیابی آموزشی ۲۱
فرایند ارزشیابی آموزش ۲۱
ستاده‌های مورداستفاده در ارزشیابی آموزشی ۲۲
رویکردهای ارزشیابی آموزش ۲۳
نتیجه گیری ۲۶
مراحل ارزشیابی آموزشی ۲۶
یک برنامه‌ی زمان‌بندی ۲۸
ضرورت ارزشیابی آموزشی ۲۸
ارزشیابی پیشرفت تحصیلی به عنوان یک تخصص ۲۹
ضرورت ارزشیابی آموزشی ۲۹
جایگاه و نقش ارزشیابی پیشرفت تحصیلی در آموزش و یادگیری فرایند – مدار ۳۰
ویژگی ارزشیابی فرایند – مدار ۳۱
ارزشیابی آموزش ۳۲
اهمیت خلا‌قیت و نوآوری در زمینه ارزشیابی آموزشی ۳۳
● ارزشیابی پروژه‌ای ۳۵
اهمیت و ضرورت بازنگری ارزشیابی تحصیلی در آموزش و پر ورش ۳۷
شیوه اجرایی طرح در کلاس: ۴۲
۱ ـ مرحله پایش و بازخورد ۴۲
آسیب شناسی مطالعه در دانش آموزان و شیوه‌های کنترل آن ۴۳
مکاتبات اداری ۴۵
جامعه شناسی ۵۷
اصول عمومی حسابداری ۶۲
اصول بنیادی و مفاهیم حسابداری: ۶۳
طبقه بندی مفاهیم عمومی حسابداری ۶۴
تاریخچه حسابداری ۶۶
خلاقیت و نوآوری در افراد و سازمانها ۶۷
تفاوت خلاقیت و نوآوری ۷۰
فرآیند خلاقیت و نوآوری ۷۲
تکنیک‌های خلاقیت و نوآوری ۷۳
شرایط ایجاد خلاقیت و نوآوری ۷۴
ویژگیهای افراد خلاق و نوآور ۷۵
نتیجه گیری ۷۷
خلاقیت و نوآوری در مدیریت ۷۸
● موانع حل خلاقانه مشکل ۸۰
▪ محدودیتهای ساختگی: ۸۴
۴) بی خیالی: ۸۵
● رفع انسدادهای ادراکی ۸۶
خلاقیت و نوآوری در افراد و سازمانها ۸۷
نقش مدیران آموزشی در پرورش تفکر خلاق ۸۸
حوادث ناشی از کار، واقعیت ها و راهبردها ۸۹
عوامل مؤثر در بروز حوادث ۹۱
نتایج کلی بررسی حوادث ۹۲
نقش بهداشت روانی درکاهش وقوع حوادث شغلی ۹۳
عوامل تشکیل دهنده بهداشت روانی محیط کار ۹۵
راههای مقابله با استرس و فشار روانی ۹۶
منابع و مأخذ: ۹۹

در مطالعات‌ مدیریتی از بررسی‌ وجود و چگونگی‌ تاثیرگذاری‌ تفاوتها بر انتخابهای‌ سازمانی‌ غفلت‌ شده‌ است. تعریف‌ ماهیت‌ تحقیق‌ و توسعه‌ منوط‌ به‌ شناسایی‌ کارکردهای‌ آن‌ است.
تحقیق‌ و توسعه‌ به‌طور سنتی، مجموعه‌ای‌ از مراحل‌ تلقی‌ می‌شود که‌ منعکس‌کننده‌ پیشرفت‌ یک‌ برنامه‌ فناورانه‌ مشخص‌ هستند. طرح‌ غالب، علمی‌ و فناوری‌ پیشرفته‌ سه‌ نوع‌ فرایند زیربنایی‌ تحقیق‌ و توسعه‌ است.
در صنایعی‌ که‌ از الگوی‌ طرح‌ غالب‌ استفاده‌ می‌کنند، فناوری‌ از طریق‌ انفصالهای‌ افزاینده‌ قابلیت‌ رقابت‌ با بهبود کارایی‌ محصول‌ و گسترش‌ دانشی‌ تحول‌ می‌یابد که‌ از قبل‌ وجود داشته‌ است. هر فرایند تحقیق‌ و توسعه‌ از یک‌ مرحله‌ کاوشی‌ و یک‌ مرحله‌ بهره‌برداری‌ تشکیل‌ می‌شود. فرایندهای‌ تحقیق‌ و توسعه‌ را احتمال‌ خطرهای‌ متفاوت‌ به‌ویژه‌ در مرحله‌ بهره‌برداری‌ مشخص‌ می‌سازند. موفقیت‌ یک‌ رقابت‌ به‌ عواملی‌ نظیر شناخت‌ بازار، چگونگی‌ زمان‌بندی‌ نوآوری‌ و پایین‌ بودن‌ هزینه‌های‌ تولید بستگی‌ دارد.

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , ,
:: برچسب‌ها: دانلود پروژه مطالعاتی در مورد سبکهای‌ مدیریتی در سازمانهای‌ تحقیق‌ و توسعه ,
:: بازدید از این مطلب : 540
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 بهمن 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

دانلود پروژه بررسی چاههای حفاری شده سواحل خزر

چاههای حفاری شده سواحل خزر
فهرست مطالب چاههای حفاری شده سواحل خزر. ۷
چکیده تاریخچه ۱-I چاههای کم عمق حفر شده توسط کشورهای فرانسه – آلمان و اتحاد شوروی سابق. ۷
مقدمه : ۷
- شرکت تحقیقات فرانسه. ۸
- کشور آلمان. ۸
- اتحاد شوروی سابق. ۹
۲- I  چاههای اکتشافی حفاری شده توسط شرکت ملی نفت ایران : ۹
نتیجه و پیشنهاد : ۱۰
الف – دشت گرگان به ترتیب اولویت : ۱۰
هدف : ۱۱
لوله های جداری : ۱۱
نوع گل : ۱۱
تبصره : ۱۱
هدف : ۱۱
نوع گل : ۱۲
ب – دشت ساحلی مازندران به ترتیب الویت : ۱۲
هدف : ۱۲
لوله های جداری : ۱۲
نوع گل : ۱۳
هدف : ۱۳
لوله های جداری : ۱۳
نوع گل : ۱۳
ج – دشت ساحلی گیلان به ترتیب الویت : ۱۴
هدف : ۱۴
لوله های جداری : ۱۴
نوع گل : ۱۴
زمین شناسی سطح الارضی چاه مازندران : ۱۶
۲- ۱ تاریخچه چاههای حفاری شده : ۱۸
۳- ۱ موقعیت چاه : ۱۹
۲- چینه شناسی رسوبات چاه مازندران ۱ : ۱۹
بخش ۱ ) ( ۹۵-۷۴/۲ ) ۹۲ متر. ۲۰
سن یخش ۱ آرلوکاسپینبالایی ( قسمت بالایی خزر قدیم ) ۲۰
بخش ۲ ) ( ۹۵ – ۲۲۵ متر ) ضخامت ۱۳۰ متر. ۲۰
لیتولوژی آن شامل : ۲۰
سن بخش ۲ آرلوکاپیسن ( قسمت بالایی خزر قدیم ) ۲۱
بخش ۳ ) ( ۲۵۵ – ۲۲۵ متر ) ضخامت ۳۰ متر. ۲۱
لیتولوژی آن شامل : ۲۱
بخش ۴ ) ( ۲۸۹ – ۲۵۵ متر ) ضخامت ۳۴ متر. ۲۱
بخش ۵ ) ( ۴۰۴ – ۲۸۹ متر ) ضخامت ۱۱۵ متر. ۲۲
بخش ۶ ) ( ۸۷۰ – ۴۰۴ متر ) ضخامت ۴۶۶ متر. ۲۲
لیتولوژی آن شامل : ۲۲
بخش ۷ ) ( ۱۰۵۸ – ۸۷۰ متر ) ضخامت ۱۸۸ متر. ۲۳
لیتولوژی آن شامل : ۲۳
بخش ۸ ) ( ۱۲۰۱ – ۱۰۵۸ متر ) ضخامت ۱۴۲ متر. ۲۳
خلاصه و نتیجه گیری.. ۲۴
تحلیل چینه شناسی رسوبات چاه مازندران I. 25
مشروح چاههای حفاری شده در سواحل خزر ( توسط شرکت ملی نفت ایران ) ۲۸
الف ) دشت مازندران : ۲۸
چاه مازندران شماره ۳ (M – ۳ ) : ۲۹
خصوصیات دشت : ۳۰
ویژگیهای چاههای ساختمان گرگان : ۳۱
چاه شماره ۱ گرگان (Go – ۱ ) ۳۱
چاه شماره ۳ گرگان. ۳۲
چاه شماره ۳ الف  گرگان. ۳۳
آثار گاز و بعضا نفت : ۳۳
چاه شماره ۴ گرگان (Go – ۴ ) ۳۴
چاه شماره ۵ گرگان. ۳۴
ج ) ساختمان ایمر : ۳۵
چاه شماره یک ایمر : ۳۵
د ) ساختمان پهلویدژ ( آق قلا ) ۳۵
چاه پهلویدژ – ۱ : ۳۶
ساختمان اینچه : ۳۶
چاه شماره ۱ اینچه. ۳۶
چاه شماره ۲ اینچه. ۳۷
و- ساختمان قزل تپه : ۳۷
چاه قزل تپه شماره ۱ : ۳۸
* آثار هیدروکربور. ۳۹
چاه قزل تپه شماره ۲٫ ۴۰
نتیجه نهایی حفاری چاههای دشت گرگان سال ۴۸٫ ۴۰
الف ) سواحل جنوبشرقی خزر ( دشت گرگان ) ۴۱
ب) سواحل جنوب غربی خزر ( دشت محدوده انزلی و شفارود ) ۴۱
۲- در کشورهای همسایه سواحل جنوبی خزر. ۴۲
الف ) در جمهوری ترکمنستان. ۴۲
ب ) در منتهی الیه سر حد جنوبی جمهوری آذربایجان (نخجوان ) ۴۲
۳- نتیجه و تفسیر Correlation  چاههای دشت گرگان و ازندران : ۴۲
۱/۳ سکانس زیر دگرشیبی : ۴۳
۲/۳ سکانس رسوبات پالئوسن – ائوسن : ۴۳
۳/۳ سکانس میوسن : ۴۳
۴/۳ سکانس قاره ای Continental Sequence  : ۴۴
نتیجه اینکه ضخامت ایده آل سنگ مخزن چلکن ، فقط در دشت گرگان مناسب است . ۴۵
۵/۳ سکانس پلیوسن بالا ( آقچاگیل ) ۴۵
۶/۳ سکانس کواترنری : ۴۵
رخنمون های سواحل گرگان ، مازندران و گیلان ( زمین شناسی سطح الارضی ) : ۴۶
سوابق تاریخی برداشتهای زمین شناسی : ۴۶
چکیده نتایج ژئوشیمیایی نمونه های سطحی شرق مازندران. ۵۰
جزئیات چینه شناسی مازندران در ۹ مقطع ( از کرتاسه زیرین تا پلیوسن ) ۵۱
- مقطع دره گلند رود : ۵۱
- مقطع جوربند : ۵۱
کرتاسه بالایی و مقایسه در مقاطع علمده و جوربنده : ۵۲
نهشته های Santionian. 52
نهشته های Campanian. 53
نهشته های Maestrichtian. 53
در علمده و گلندرود : ۵۳
در مقطع جوربنده ۵۳
ترسیر : ۵۴
پالئوسن : ۵۵
فسیلهای (روزنداران ) پالئوسن مقطع علمده : ۵۵
در مقطع جوربند ، رسوبات پالئوسن کلا با آبرفت و جنگل پوشیده شده است . ۵۵
در مقطع ( یال شمالی طاقدیس ۷ تن ) و مقطع خرچنگ – کلور : ۵۶
مقطع خرچنگ -  کلود ۵۷
مقطع نوده – تکام : ۵۸
مقطع شمال پل جوارم : ۵۸
در مقطع جوربنده : ۵۹
میوسن فوقانی (Sarmatian ) : 59
مقطع علمده – گلندرود : ۵۹
در یال شمالی طاقدیس جوارم : ۶۰
نوده – تکام ( یال جنوبی طاقدیس ۷ تن ) ۶۰
مقطع خرچنگ – کلود ۶۱
مقطع جوربنده : ۶۱
پلیوسن : ۶۲
( دانه های ایم کنگلومرا نسبت به کنگلومرای قبلی کوچکترند ) ۶۳
رسوبات آقچاگیل : ۶۳
کواترنر در مازندران : ۶۴
سکانس جوانتر کواترنری : ۶۴
مقطع شمال علمده و مقطع جوربند : ۶۴
نتایج مطالعات زمین شناسی سطح الارضی سواحل خزر. ۶۵
حضور دو نبود چینه شناسی : ۶۵
۱- مقطع چینه شناسی جوربند ( جنوب چمستان ) ۱۷۶۲ -۱۶۴۰ H.Z.. 65
سارماسین (۱۶۶۶- ۱۶۴۰ ) H.Z  : ۶۶
اشکوب Konkian – Tarkhanian  (۱۶۸۴ – ۱۶۶۷ H.Z) 66
مایستریشتین ۱۶۸۶ – ۱۶۸۵ H.Z.. 67
کامپانین Campanian  ۱۷۱۱ – ۱۶۸۷ – H.Z.. 67
سانتونین Santonian  (۱۷۱۵ – ۱۷۱۲ H.Z  ) ۶۷
آپسین – آلبین  (۱۷۴۷ – ۱۷۱۶ H.Z ) 68
2- مقطع علمده – گلند رود ۶۸
نهشته های آپشرون ( قاعده کواترنر ) : ۶۹
رسوبات آقچاگیلین : (۱۵۱۹ – ۱۵۱۲ HZ ) : 69
نهشته های چلکن (Brown beds ) 69
سارماسین – تورتونین (۱۵۵۱ – ۱۴۲۴ H.Z ) 70
پالئوسن تحتانی (۱۵۶۲ – ۱۵۵۲ ) ۷۰
ما ایستریشتین ( ۱۵۷۷ – ۱۵۷۶ H.Z ) 71
کامپانین (۱۵۸۳ – ۱۵۷۸ HZ.) 71
سانتونین (۱۶۲۱ – ۱۵۸۴ HZ ) 71
آلبین – آپسین : ( ۱۶۲۹ – ۱۶۲۲ HZ ) 72
3- مقطع چینه شناسی یال شمالی طاقدیس جوارم ( ۱۳۰۵ – ۱۲۹۵ HZ ) 72
ما ایستریشتین : ۷۲
۱/۴ مقطع چینه شناسی ساری – کیاسر ( غرب رودخانه ورند ) (۱۳۱۷ – ۱۳۰۶ HZ ) 73
2/4 – مقطع چینه شناسی ساری – کیاسر ( شرق رود ورند ) ( ۱۳۵۴ – ۱۳۱۸ HZ ) 74
الف ) تحتانی ( ۳۳ – ۱۳۱۸ HZ ) 74
ب ) بخش بالایی ( ۳۵ – ۱۳۳۴ HZ ) 74
5- مقطع چینه شناسی شمال پل جوارم  ( ۱۳۸۱ – ۱۳۵۵ HZ  ) ۷۴
(  ۱۴۲۵ – ۱۳۹۱ HZ ) 74
الف ) بخش تحتانی : ۷۵
ب ) بخش میانی : ۷۵
ج ) بخش فوقانی : ۷۶
۶- مقطع چینه شناسی شمال دهکده نوده ( ۱۴۶۲ – ۱۴۲۶ HZ ) 76
الف ) بخش بالایی : ۷۶
ب) بخش میانی : ۷۷
ج ) بخش تحتانی : ۷۷
۷- مقطع چینه شناسی خرچنگ – کلود ۷۷
۸- مقطع چینه شناسی نوده – تکام ( ۱۲۷۷ – ۱۱۸۵ HZ ) 79
بخش میانی : ۷۹
بخش فوقانی : ۸۰
قاعده کواترنر. ۸۰
رسوبات آپشرون : ۸۰
۹- روستای خان عباسی. ۸۱
مقطع علمده ( گلند رود ) : ۸۱
خلاصه زمین ساخت منطقه. ۸۱
تاریخچه عملیات ژئوفیزیک و نتایج آنها ۸۳
آینده و دورنمای کلی اکتشافی دشت گرگان ، بخش کوهپایه مازندران دشت گیلان و دریای خزر. ۸۵
الف ) دشت شمال گرگان : ۸۵
ب) مازندران : ۸۷
ج) دشت گیلان : ۸۸
د) دریای خزر: ۸۹
ساختمانهای کشف شده : ۸۹
مقطع زیر آب : لیتولوژی چلکن : ۹۲
چاه هفت تن : ۹۴
سلر چاه مازندران ۳ ( M – ۳ ) و دلتای تجن : ۹۵
گل فشان گارنیاریک تپه : ۹۵
چاههای گرگان ۳ و ۳ الف : ۹۶
گل فشان نفت لیچه : ۹۶
۳- جمع بندی و پیشنهادات : ۹۶
نگاهی به رسوبات نئوژن حوضه. ۹۸
پاراتنیس جنوب دریای خزر در منطقه واقع. ۹۸
بین علمده تا نکارود ( شمال گسل شمالی البرز North Alborz Fault ) 98
ویژگیهای پالئوژئوگرافیک حوزه پاراتتیس: ۱۰۱
طرح کلی استراتی گرافی رسوبات نئوژن و دوران چهارم حوزه پاراتتیس شرقی و تطابق آن با سری های هم زمان در حوزه تتیس : ۱۰۳
توالی استراتی گرافی نئوژن در منطقه مورد مطالعه. ۱۰۳
۱- سری رسوبی پلیون فوقانی – پلیوسن تحتانی :بهای نئوژن فوقانی و دوران چهارم را در حوزه مدیترانه و پاراتتیس میانی و شرقی ( حوزه دریای خزر) خلاصه مینمای.. ۱۰۴
۲- تشکیلات مارن وماسه سنگی دارای لوماشل Spaniodontella. 105
3- تشکیلات مارن وماسه سنگی دارای لوشل. ۱۰۶
۴- تشکیلات ماسه سنگی و مارن و ماسه ای                      Sarmatian. 106
5- پلیوسن Continental Series Brown beds. 109
( پلیوسن تحتانی – میانی ) ۱۰۹
رسوبات دوران چهارم ۱۱۲
توالی استراتی گرافی رسوبات دوران چهارم در شمال گسل مازندران. ۱۱۳
۱- رسوبات آشکوب  Apsherpnhan. 113
2- رسوبات کاسپین قدیمی – Ancient Caspian 70000,,,13000. 114
3- رسوبات کاسپین جدید (Novocaspian) 114
ویژگیهای ساختمانی و تکنو نیکی رسوبات نئوژن کرانه جنوبی دریای خزر : ۱۱۵
نگاهی به نتایج فعالیت های اکتشافی. ۱۱۶
دشت گرگان – مازندران و گیلان. ۱۱۶
راهنمای بازدید علمی زمین شناسی. ۱۱۹
از منطقه علمده – گلندرود ۱۱۹
مسیرهای مورد بازدید ( شکل ۲– ۴) ۱۱۹
توقف اول. ۱۱۹
توقف دوم ۱۱۹
توقف سوم ۱۲۰
توقف چهارم ۱۲۰
توقف پنجم ۱۲۰
I . چاههای حفاری شده سواحل خزر
چکیده تاریخچه ۱-I چاههای کم عمق حفر شده توسط کشورهای فرانسه – آلمان و اتحاد شوروی سابق
مقدمه : دستیابی به منابع قابل توجه نفت در طبقات پلیوسن زیرین که در منطقه آذربایجان شوروی  سابق و قفقاز و باکو ( باد کوبه ) به Productive Series   معروف بود در اواخر قرن ۱۹ و سپس گسترش چشمگیر فعالیتهای اکتشافی در خشکی و فلات قاره دریای خزر (شبه جزیره آپشرون در غرب خزر میانه ) و سپس شبه جزیره کراسنوودسک ( ترکمن فعلی از جمهوری ترکمنستان ) – بطور یقین از پارامترهای مثبتی بودند که اکتشاف نفت در رسوبات مشابه موجود در سواحل جنوبی دریای خزر را توجیه نمایند – به همین دلیل ببرسی اکتشافی رسوبات چلکن  Productive Series   از دیر باز مورد علاقه دولت ایران بوده است و کارشناسان خارجی مقیم ایران نیز به این اهمیت و لذا هر از چند گاهی با توجه به شرایط مناسب روز ، حفاریهایی در سواحل خزر جنوبی کشورمان انجام داده اند :
- شرکت تحقیقات فرانسه
این شرکت در سالهای بین ۱۹۳۰- ۱۹۲۸  در ناحیه بین علمده تا دره نکاء  ( شکل -۱ ) دو چاه اکتشافی کم عمق در نزدیکی چشمه های نفتی (See Page  ) ناحیه حفاری نمود . چاه شماره ۱ در نزدیکی (( نفت چال )) در ۵/۱۲ کیلومتری شرق بابلسر حفاری و در عمق ۵/۸۱ متری بدلایل نامعلوم حفر آن متوقف و متاسفانه اطلاعاتی از آن در دسترس نیست (شکل – ۱ ).
چاه شماره ۲ در مغرب دهکده دشت کلا در مسیر بابل – بابلسرو حدود ۱۰ کیلومتری شرق – شمال شرق بابل قرار داشته و عمق نهایی آن ۱۰۷ متر که باز هم طبق مراجع موجود (۱۰) اطلاعاتی از آن در دست نیست ( شکل – ۱ ) .
- کشور آلمان
توسط متخصصین آلمان در سالهای ۳۹- ۱۹۳۸ دو چاه اکتشافی دیگر در سواحل خزر حفاری گردید :
چاه شماره ۱ خشت سر واقع در غرب محمود آباد به عمق ۲۰۳ متر.
چاه شماره ۲ خشت سر نیز در همان حوالی و به عمق ۲۳۰ متر حفاری شد که هیچگونه اطلاع ثبت شده ای از این دو در دست نیست .
- اتحاد شوروی سابق
کارشناسان روسی در زمان اشغال و اقامت خود در ایران بین سالهای ۱۹۴۲- ۱۹۴۱ به حفاری  دو حلقه چاه اکتشافی در نواحی قائمشهر و بندر ترکمن اقدام نمودند :
چاه شماره ۱ در ۱۰ کیلومتری جنوب قائمشهر ( در کنار رود تلاروکمی پائین تر از تقاطع خط آهن با رود مذکور ) ( شکل – ۱ ) .
چاه شماره ۲ در حوالی شرق بندر ترکمن که مطلقا هیچگونه اطلاعی از موقعیت دقیق این چاه و نیز اطلاعات حاصله از حلقه چاه مذکور در دسترس نمی باشد .
۲- I  چاههای اکتشافی حفاری شده توسط شرکت ملی نفت ایران :
در بین سالهای ۱۹۷۰ – ۱۹۶۰ شرکت ملی نفت ایران راسا اقدام به بررسی های اکتشافی در دشت گرگان – منطقه مازندران و دشت گیلان ( ناحیه انزلی ) را نمود و در طی مدت فوق مجموعا ۱۶ حلقه چاه خشکی در سواحل خزر حفاری نمود که از این تعداد ۱۱ حلقه در دشت گرگان ، ۳ حلقه در دشت مازندران و دو حلقه  چاه در غازیان و شفا رود گیلان حفر شده
( شکل – ۲ ) . از میان آثار نفت و گاز اقتصادی در چاه گرگان ۳ گزارش شده است (۲) جدول شماره ۱ .
آثار نفتی در این چاه از مغزه هایی که از اعماق ۸۲۶ – ۷۳۱ متری بدست آمده مشخص شد .
( رسوبات مربوط به آقچاگیل ) و بررسی آزمایشگاهی نیز وجود نفت را در آن تائید نموده است ( ۱۰ و ۲ ) بعلاوه در همین چاه به علت برخورد به گاز ( در عمق ۲۰۰۹ متری رسوبات چلکن ) – چاه دچار حریق گردیده و متاسفانه دستگاه حفاری (National   ۵  ) از بین رفته است .
در چاه جایگزین ( گرگان ۳ الف در ۳۰۰ متری چاه مذکور ) نیز به گاز و همراه – Condensate برخورد شده است که در آزمایشات اولیه قادر به تولید ۵/۷ میلیون پای مکعب در روز در فاصله ۲۰۳۸ – ۲۰۳۵ متری ( نشسته های چلکن ) بوده است  ( ۸ و ۲ )
( جدول شماره ۲ ) .
در چاه شماره ۱ قزل تپه در ناحیه گرگان نیز طی لایه آزمائی های متعددی که همراه با اسید شویی بعمل آمده است یک زون گازی در فواصل ۴۷۵۹ – ۴۳۶۶ متری مشخص گردیده که متاسفانه به علت مشکلات حفاری موفق به آزمایش آن نشده اند ولی با توجه به I . F . P.  تست شماره ۱ انتظار ۵/۶ میلیون پای مکعب در روز – گاز از فاصله فوق ( رسوبات معادل شوریچه سن کرتاسه پائین ) داشته اند که البته بنا به توصیه مهندسی نفت در آنزمان
( سال ۱۳۴۶ ) مقرون به صرفه اقتصادی نبوده است لذا چاه برای همیشه متروکه اعلام گردیده بود . ( ۲ ) ( جدول شماره ۳ ) .
نتیجه و پیشنهاد : با توجه به مطالب گفته شده در این چکیده و نیز مراجعه به گزارشات تکمیلی چاههای ۱۶ گانه حفاری شده خشکی ( سواحل خزر ) پیشنهاد میگردد که از منتهی الیه شرق خزر به منتهی الیه غرب خزر یعنی از دشت گرگان و گنبد کابوس تا شفارود گیلان بررسی ها و عملیات ذیل صورت پذیرد :
الف – دشت گرگان به ترتیب اولویت :
حفاری جدید یک حلقه چاه به عمق نهایی ۳۵۰۰ متر در فاصله ۲۰۰ متری گرگان ۳ و ۱۰۰ متری گرگان ۳ – الف .
هدف : تولید گاز و یا نفت از نهشته های چلکن و سپس ( احتمالا ) کرتاسه  ( شکل – ۳ )
لوله های جداری : Or 2250 m . 20,70m / 13   ۳/۸ ,۶۵۰ m  /   ۹۵/۸ , ۲۱۵۰ m   / ۷ , ۲۴۵۰ m /5 L . 2110 m T.D.
نوع گل : روغنی ( Oil base mud )
تبصره : پیشنهاد Work over     و یا   deepening  چاه قبلی ( گرگان ۳ الف ) داده نمیشود زیرا در طول سالیان دراز ( حدود ۳۵ سال ) قطعا لوله های جداری در اثر فرسودگی های شیمیایی و فیزیکی عمر مفید خود را از دست داده اند .
حفاری جدید یک حلقه چاه به عمق نهائی ۵۰۰۰ متر در فاصله تقریبی ۱۵۰ متری چاه شماره یک قزل تپه ( با کنترل کامل انحراف چاه در هنگام حفاری )
هدف : ارزیابی و انجام تست فواصل تقریبی ۴۷۵۹ – ۴۳۶۶ متری مربوط به رسوبات کرتاسه زیرین ( که در چاه مذکور بعلت مشکلات حفاری موفق بانجام آن نشده بودند .
۳۴۵۰       ۲۲۰۰/۵ L . / 8,800M . /95/8,2400 M. /7 L  . -   ۲۰, ۱۹۰ M./ 13 3
T.D.       ۳۵۵۰           -
نوع گل : روغنی ( Oil base mud )
ب – دشت ساحلی مازندران به ترتیب الویت :
حفاری جدید یک حله چاه به عمق نهایی حداقل ۲۵۰۰ متر در فاصله ۲۰۰ متری چاه حفاری شده ملزندران شماره یک .
هدف : رسیدن به راس رسوبات چلکن و حداقل حفاری ۱۰۰۰ متراز رسوبات این مقطع و آزمایش تولیدی آن .
زیرا در چاه مازندران یک به علت کم ظرفیتی دستگاه حفاری به رسوبات تولیدی ( چلکن ) برخورد نشده است ضمن اینکه طبق شواهد موجود (     )  آثار و گاز نفت هم در اعماق ۱۲۰۱ متری هم مشاهده گردیده است .

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , ,
:: برچسب‌ها: دانلود پروژه بررسی چاههای حفاری شده سواحل خزر ,
:: بازدید از این مطلب : 361
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 بهمن 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

دانلود پروژه بررسی تبلیغات تجاری در رشد فروش بیمه های زندگی در ایران

بررسی تبلیغات تجاری در رشد فروش بیمه های زندگی در ایران 
فهرست مطالب
فصل اول : کلیات تحقیق
مقدمه
بیان اصلی تحقیق
تبیین موضوع و مساله
اهداف تحقیق
فرضیه ها
متغیرهای تحقیق
نوع,روش وقلمرو تحقیق
روش جمع آوری وتجزیه وتحلیل اطلاعات
ضرورت انجام تحقیق
تعریف واژه های تحقیق
فصل دوم : مبانی نظری تحقیق
گفتار اول:خدمات
طبقه بندی انواع خدمات
ویژگیهای امور خدماتی
گفتار دوم:
تاریخچه وسوابق مساله تحقیق
اصول حاکم بر بیمه های بازرگانی
تقسیم بندی انواع بیمه
گفتار سوم:
تبلیغات و آگهی ها
تبلیغات بازرگانی
اهداف تبلیغات بازرگانی
اصول تبلیغات
شرایط اثربخشی تبلیغات
اثرات اجتماعی و اقتصادی تبلیغات
مراحل بوجود آمدن ارتباطات موثر
مزایای تبلیغات
بازاریابی بیمه های زندگی
مکعب بازار
عوامل تشکیل دهنده بازار
بازار آگاه و ناآگاه
قابلیت جذب بازار
اهداف بازاریابی
تحقیق و بررسی در بازار بیمه زندگی
بررسی و اندازه گیری اولویت مصرف کنندگان
شیوه های تماس
پوشه های تبلیغاتی و اطلاعاتی
فرم پیشنهادی
فصل سوم:
روش جمع آوری اطلاعات
مقدمه
بررسی اسناد و مدارک
تحولات بیمه های زندگی در سال ۱۳۷۲
تحولات بیمه های زندگی در سال ۱۳۷۳
تحولات بیمه های زندگی در سال ۱۳۷۴
تحولات بیمه های زندگی در سال ۱۳۷۵
تحولات بیمه های زندگی در سال ۱۳۷۶
روش بررسی میدانی
اطلاعات جمع آوری شده از طریق پرسش نامه
بررسی فرضیه ها با اطلاعات پرسش نامه ها
فرضیه ۱)
فرضیه ۲,۳,۴,۵ )
فرضیه ۶)
فصل چهارم:
روش های آماری و تجزیه و تحلیل اطلاعات
روش تجزیه و تحلیل اطلاعات پرسش نامه
بررسی فرضیه های تحقیق بر اساس روش های آماری
استدلال فرضیه ۱)
استدلال فرضیه ۲)
استدلال فرضیه ۳)
استدلال فرضیه ۴)
استدلال فرضیه ۵)
استدلال فرضیه ۶)
خلاصه نتایج آزمون فرضیه های تحقیق
فصل پنجم:
خلاصه تحقیق,نتیجه گیری,پیشنهادات
گفتار اول:
خلاصه تحقیق
نتیجه گیری
پیشنهادات
پیوست شماره۱)
پرسش نامه
پیوست شماره۲)
واژه نامه
منابع و ماخذ
چکیده: خطر یا ریسک به عنوان  یک پدیده زیانبار از ابتدای خلقت انسان همواره  و همیشه با او بوده است به طوری که انسان را به تفکر و تعمق برای پیدا کردن راه حلهای مناسب برای پیشگیری از این خطرها و یا در صورت واقع شدن این خطرات  کاهش دامنه  خسارت ناشی از آنها وادار نموده است البته تمام راه حلهایی را که آن زمان بشر پیدا کرده بوداز طریق آزمایش و خطا بود ولی از همان ابتدا انسان نیاز به تامین را در خود ارضاء می نمود که نمونه های آن بسیار زیاد است.مثلآ برای محافظت خود از سرما از پوست حیوانات شکار شده استفاده می نمود و نسل به نسل این یا فته ها را تکمیل نموده و انتقال داده است.ولی مقتضیات زمانی بشر امروز با آن زمان تفاوت دارد .پیشرفت جوامع به خودی خود خطراتی را به همراه می آورد که انسان را ناچار به محافظت از خود در مقابل آنها می نماید.

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , ,
:: برچسب‌ها: دانلود پروژه بررسی تبلیغات تجاری در رشد فروش بیمه های زندگی در ایران ,
:: بازدید از این مطلب : 554
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 بهمن 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

دانلود پروژه معماری مزار تاج محل

معماری مزار تاج محل

فهرست مطالب
بخش ۱ )  :     تاج محل مزار چه کسی است؟ ۲
بخش ۲ ) : تاج محل و خصوصیات ظاهری آن ۴
بخش ۱ ) : اهداف کارکردی ۸
بخش ۲ ) : اهداف کالبدی ۹
بخش  ۱ ) : زمینة فرهنگی ۱۲
بخش ۲ ) : زمینة محیطی و جغرافیایی ۱۳
عرصه اول : مزار ۱۵
عرصه دوم : باغ ۱۹
عرصه سوم : جلوخانه ۲۱
عرصه چهارم : چهارسو بازار ۲۲
اصل طراحی ۲۴
اصل تکرار موزون ۳۱
بکارگیری انواع سازمان دهی در طراحی تاج‌محل : ۳۴
سازماندهی محوری : ۳۴
سازماندهی شبکه‌ای : ۳۵
سازماندهی متمرکز برون گرا ۳۷
فصل پنجم : شکل‌ها و عددهای نمادی و رمزی ۳۹
فصل هشتم : معمار تاج‌محل کیست؟ ۴۴
مقبرة ساتی‌النساء خانم ۴۸
بخش دوم : کاخ‌ها ۵۰
بخش سوم : برج‌ها و قلعه‌ها ۵۱
مسجد وزیر خان ۵۹
مسجد جامع ۶۰
مسجد آگرا ۶۰
بخش اول  : گورکانیان و فرهنگ ایرانی ۶۲
فرهنگ و معماری هند ۶۷
بخش سوم  : روابط ایران و هند ۶۹
بخش چهارم : روابط ایران و هند در عهد ساسانیان ۷۱
بخش ۵  :  نفوذ و گسترش زبان فارسی در پهنه‌ی هندوستان ۷۲
بخش ۶   : سیر مذهب در هندوستان ۷۳
بخش ۷ : تقسیم هندوستان براساس مذهب ۷۵
بخش ۸ : رسم نظام طبقاتی هندو ۷۷
بخش ۹  : شهرهای مقدس هندو ۷۹
بخش ۱۱ :  آفرینش جهان هستی ۸۲
بخش ۱۳ : غذا در جامعه‌ی هندو ۸۵
بخش ۱۴ : مکتب فلسفی بودا ۸۸
معماری – مزار – تاج محل
حمد و ستایش خدای یکتایی را سزاست که جهان هستی و آفریدگان را بیافرید و پیامبران را برای هدایت و راهنمایی خلق فرستاد و درود فراوان بر
سید کائنات حضرت محمدبن عبدالله صلی الله علیه و آله و سلم
– پیامبر رحمت و کرامت و فضیلت باد.
« مقدمه »
در ایران، ساختن مزار یکی از شیوه‌های معمول برای بزرگداشت بزرگان مذهبی یا رجال و افراد مهم اجتماعی یا کشوری بود که به ویژه از دوره ایلخانی به بعد بیشتر از گذشته مورد توجه قرار گرفت. در دوره گورکانیان هند که آنان را می‌توان در برخی زمینه‌ها وارث تیموریان دانست، به ساختن مزار برای بزرگان به صورت بارزی توجه شد. در واقع، فرهنگ ساختن مزار و مقبره برای درگذشتگان توسط مسلمین به هند راه یافته است. زیرا پیش از ورود مسلمانان به هند، بسیاری از هندی‌ها اجساد مردگان را می‌سوزاندند و شیوه‌ای برای تجلیل بزرگان خود نداشتند. در این دوران، شماری مزار نیز برای بانوان دربار ساخته شد که تاج محل یکی از آن‌ها به شمار می آید.
تاج محل در ناحیه واقع در هند شمالی است که یکی از زیباترین بناهای موجود در جهان می باشد. این بنا توسط امپراتور مغول « شاه جهان » برای همسرش « ممتاز محل » ساخته شده است تا در آنجا مدفون گردد تاریخ شروع ساخت این بنا در سال ۱۶۳۱ میلادی بوده است و خود امپراتور نیز در آنجا بعد از وفات در سال ۱۶۶۶ میلادی دفن شده است. سنگفرش ورودی این بنا زیبا با ماسه سنگ قرمز فرش شده است که با ورود از دروازه ورودی آن وارد باغی زیبا می‌شویم که جوی‌های زیبایی از میان درختان سرو به شکل دلربایی عبور می‌کنند در قسمت پایانی این جریان آب روح انگیز « تاج محل » بر روی یک تراس مرمری ایستاده است این شاهکار هنر معماری گنبددار، که به شکل مربع است در هر ضلع آن یک مناره باریک گنبد زیبای آن را محاط کرده است.
مقبره امپراتور و همسرش یک تالار هشت ضلعی گنبددار است که دیوارهای آن به شکل بسیار زیبایی با سنگ‌های مرمر که هنرمندانه حکاکی شده‌اند تزئین شده است.
فصل اول : بنای تاج محل
بخش ۱ )  :     تاج محل مزار چه کسی است؟
تاج محل مزار ارجمند بانو ملقب به ممتاز محل، همسر پنجمین پادشاه گورکانی موسوم به شاه جهان است.
ارجمند بانو نوة پسری شخصی به نام میرزا غیاث‌الدین شیرازی بود. میرزا غیاث‌الدین شخصی ایرانی بود که با خانواده‌اش در دورة اکبر، ( سلطنت ۱۴ – ۹۶۳ ه ق ) به هند رفت و در دربار او به کار اشتغال ورزید و در مدت کوتاهی پیشرفت کرد و عهده‌دار فعالیت‌های مهمی شد. پیشرفت این شخص در دورة فرزند اکبر، جهانگیر ( سلطنت ۱۰۳۷ – ۱۰۱۴ ه ق ) چنان بود که به عالی ترین مقام اداری کشور یعنی به منصب صدارت عظمی دست یافتف زیرا جهانگیر با مهرالنساء ملقب به نور جهان، دختر میرزا غیاث‌الدین ازدواج کرد. آصف خان پسر میرزا غیاث و برادر مهرالنساء نیز به عنوان سپهسالار انتخاب شد. ملکه نورجهان از قدرت فوق‌العاده‌ای برخوردار شد و بسیاری از افراد خاندان او در دستگاه سلطنت به کارهای گوناگون اشتغال ورزیدند.
ارجمند بانو فرزند آصف خان و برادرزادة نورجهان، ملکة کشور بود که با شاهزاده خرّم، فرزند جهانگیر ازدواج کرد و فرزندانی از او به دنیا آورد. شاهزاده خرّم که مورد بی‌مهری نورجهان واقع شده بود، پس از مرگ جهانگیر تنها با کمک پدر زن خود، آصف خان توانست بر رقبای خود پیروز شود و قدرت را به دست آورد. وی پس از نشستن بر تخت سلطنت با نام شاه جهان شهرت یافت، همسر او نیز به ممتاز محل ملقب شد.
گفته‌اند شاه جهان همسرش را بسیار دوست داشت و در همة سفرها از جمله سفرهای جنگی نیز او را همراه خود می‌برد. در یکی از این سفرهای جنگی که تقریباً یک سال پس از به  سلطنت رسیدن شاه جهان روی داد و او برای سرکوبی حاکم افغانی دکن عازم شد، ارجمند بانو را که در آن هنگام باردار بود، همراه خود برد. در روزی که پادشاه در جنگ با سپاه دشمن بود، شنید که همسرش دچار درد و کسالت سختی شده است، و امیدی به زنده ماندنش نیست، به همین سبب فوراً خود را به نزد همسرش رساند و از او خواست که هر چه در دل دارد، به او بگوید. وی نیز نکاتی را ابراز داشت که از قول او چنین نوشته‌اند : « … شاها گفته و شنیده ما را عفو فرمایند، عنقریب مسافر هستم … شاها در ایام محبوسی همدرد شما ماندم الحال که ایزد تعالی پادشاهی نصیب شما کرد و فرمانروایی جهان بخشید ما پر حسرت انتقال می‌کنیم و می‌رویم بنابر آن دو وصیت است، امید که هر دو قبول شوند. خدیو جهان اقبال نموده استفسار کردند، بیگم صاحب فرمودند که حق تعالی شما را چهار پسر و چهار دختر داده است برای نام و نشان همین کفایت می کند، چنان نشود که نسل دیگر از کسی پیدا شود که با هم جنگ و جدل دارند. وصیت دوم آنست که برای ما همچنان مکان تعمیر باید که بر منصه ظهور نایاب و کمال عجیب و غریب گردد. اعلیحضرت هر دو وصیت را به دل و جان قبول فرمودند … ».
نوشته‌اند که شدت علاقه‌مندی شاه جهان به همسرش چنان بود که تمام موی سر شاه جهان در سال دوم فوت همسرش سفید شد. او وصیت همسرش را در نظر گرفت و چنان که نوشته‌اند در مدت زندگی خود پس از فوت همسرش که نزدیک به سی و شش سال بود (۱۰۴۰ تا ۱۰۷۶ ه ق ) مجرد ماند و در این مدت دخترش، جهان آرا از او نگهداری می کرد. البته آرزوی ممتاز محل در مورد عدم بروز جنگ میان فرزندانش تحقق نیافت، زیرا اورنگ‌زیب پسر سوم شاه جهان به برادرش داراشکوه که شخصی ادیب و اندیشمند بود، حسادت می‌ورزید. او پدر را دستگیر و زندانی کرد برادرش را به قتل رساند و خود قدرت را به دست گرفت.
شاه جهان وصیت دوم همسرش ممتاز محل را نیز مورد توجه قرار داد و در همان سال (۱۰۴۰ ه ق ) دستور داد مزاری برای او ساخته شود. بنای مزار در زمینی در کنار رودخانه جمنا شروع شد و هفده سال به طول انجامید تا در سال ۱۰۵۷ ه ق طی مراسمی خاتمه بنای مجموعه تاج محل اعلام شد.

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , ,
:: برچسب‌ها: دانلود پروژه معماری مزار تاج محل ,
:: بازدید از این مطلب : 404
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 بهمن 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

دانلود پروژه تصویرگری برای کودکان

تصویرگری برای کودکان
فهرست مطالب
مقدمه ۲
ضرورتهای آفرینشی تازه از تصویر و خیال ۱۶
اندیشه هایی دربارة تصویرگری کتابهای کودکان ۱۸
گسترده خیال پردازی در تصویرگری کتاب های کودکان ۲۰
نگاهی به رنگ آمیزی و چهره پردازی در تصویرگری کتابهای درسی ۲۰
تصویرگران شعر کودک ۲۳
محمد علی بنی اسدی ۲۳
مهنوش مشیری ۲۸
اکبر نیکان پور ۳۱
۱ـ دوره نخست : کاربرد آب رنگ محض ۳۵
دوره دوم : تسلط رنگ در فرم ۳۷
دوره ششم : روایتگری در تصویر ۵۲
بررسی چند ویژگی در آثار بنی اسدی ۵۳
غلامعلی مکتبی ۶۹
دراین سوی مصور کردن
ضرورتهای آفرینش تازه از تصویر و خیال
اندیشه هایی دربارة تصویرگری کتابهای کودکان
نگاهی به رنگ آمیزی و چهره پردازی در تصویرگری کتابهای درسی
تصویرگران شعر کودک
پای صحبت محمد علی بنی اسدی
پای صحبت مهنوش مشیری
پای صحبت اکبر نیکان پور
پای صحبت چند تن از تصویرگران کتاب کودک
مراجع
مقدمه
هر ساله تعداد زیادی کتاب کودک به چاپ می رسد که بیشتر آنها مصور هستند . طرفداران هنرهای سنتی و کلاسیک نسبت به این تصاویر غیر قرادادی که اخیراً در بسیاری از این کتابها به چشم می خورد ، عکس العمل منفی نشان می دهند . برخی از کارشناسان معتقدند که این تصاویر بیش از حد به واقعیت می پردازند و بعضی دیگر آنها را تخیلی انتزاعی و تزئینی می دانند البته همه به این توافق رسیده اند که ارزیابی هنر در این نوع کتابها باید با توجه به خواستهای متنوع و بسیار زیاد کودکان دنیای امروز باشد . احتمالاً تصاویری که به سبک هنرهای معاصر و با توجه به هنرهای سنتی ترسیم می شوند مورد قبول و تحسین کودکان امروزی قرار می گیرند ولی با این وجود و برای آنکه کودک زیبائی هنر سنتی و معاصر را درک کند نیازمند کتابهای جالبی در هر دو زمینه است. کار تصویر گری یک کتاب را چه خود نویسنده آن کتاب و چه تصویرگر به هرحال باید بر اساس اصول تصویر سازی باشد تا هم به بیان جنبه های ارزشمند داستان کمک نماید و هم موضوع آن را گسترده سازد . این مسئله را باید تقریباً در مورد همة کتابها به کار برد . کتابهای تصویری انواع متفاوتی دارند و برخی از آنها هیچگونه موضوع یا نوشته ای ندارند .
تصاویر یک کتاب نه تنها باید زیبائی بخش باشند بلکه باید یک طراحی خوب با معنا و پرمحتوا را منعکس سازند . البته وظیفه ای بیش از این بر عهده دارند هنرمند تصویر گر چه برای کتاب مصور نقاشی کند و چه برای کتابهائی که تصاویر زیادی ندارند به هر حال باید برای درک و فهم بیشتر متن و موضوع داستان کودک را یاری دهد . هنرمند باید صحنه ها و ایده های ارزشمند داستان را باز پروری کند ، هر تصویر باید معادل یکی از عقاید و ایده های بیان شده در متن باشد .

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , ,
:: برچسب‌ها: دانلود پروژه تصویرگری برای کودکان ,
:: بازدید از این مطلب : 389
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 بهمن 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

دانلود پروژه ترسیم نقشه های سیم پیچی موتور

ترسیم نقشه های سیم پیچی موتور

فهرست مطالب
- ۱ – مشخصات لازم برای طراحی و سیم پیچی موتور: ۳
فرم کلافهای سیم پیچی ۷
۳-۱ –  سیم پیچی زنجیره ای ۹
۲-۴-۱-  سیم پیچی دو طبقه موتورهای سه فازه ۱۸
روش استفاده از جدول : ۲۰
۱ – محاسبه قطر سیم ۲۷
حالت اول : ۳۵
فصل دوم : ۴۹
ج: فشار و بار بیش از حد روی موتور ۵۳
درگیر شدن رتور با استاتور: ۵۵
تشخیص عیبهای الکتریکی و رفع ان ۵۶
موتورهای سه فاز : ۵۶
موتورهای یکفازه ۶۱
تغییر خصوصیات ۶۵
نحوه تشخیص ۶۵
موتور راه نمی افتد ۶۵
۲- اتصال کوتاه ۶۵
فصل اول
- ۱ – مشخصات لازم برای طراحی و سیم پیچی موتور:
برای محاسبه و سیم پیچی یک موتور معلومات زیر مورد نیاز می باشد که از روی      پلاک و پوسته موتور ویا با توجه به نیاز واز طریق محاسبه بدست می اید.
الف : تعداد شیار های استاتور : که انرا با  z   نشان داده و ازروی پوسته موتور قابل    شمارش می باشد.
ب : تعداد فازها : موتورهایکه در صنعت استفاده می شوند معمولا بصورت یکفاز و سه فاز می باشند که تعداد فاز ها را با   m   نشان می دهند.
ج : تعداد قطبهای موتور ( p 2   ) تعداد قطبهای موتور را میتوان از رابطه زیر بدست اورد.
و رابطه فوق    ns  دور سنکرون سیدان استاتور می باشد که مقدار ان از دور موتور
کnr بر روی پلاک موتور نوشته میشود کمی بیشتر است.
د : گام قطبی   y  : که عبارتست از فاصله بین مرکز و قطب غیر هم نام مجاور بر حسب تعداد شیار گام قطبی را میتوان از رابطه         بدست اورد.
ه : گام سیم بندی  yz   : عبارتست از فاصله بین دو بازوی یک کلاف بر حسب تعداد شیار.
و : تعداد شیار زیر هر قطب مربوط به هر فاز        حداقل تعداد کلافها برای ایجاد یک جفت قطب در جریان متناوب به اندازه تعداد فازها می باشد اگر بخواهیم در یک ماشین تعداد قطبهای از ۲ بیشتر شده  و برابر با    ۲p  باشد در این صورت حداقل تعداد کلافهای لازم برابر با        p.m  بوده و چون در سیم پیچی یک طبقه هر کلاف دو شیار را پر می کند بنابر این حد اقل تعداد شیار های لازم برای تشکیل  ۲p    قطب توسط  m   فاز  برابر خواهد بود . zmin= 2p* m
همانطور که ذکر شد این تعداد شیار حداقل تعداد شیار های لازم بوده و در هر یک از قطبها یک شیار به هر فاز اختصاص می یابد اما اگر هر یک از بازوهای
کلافها را در چندین شیار مجاور هم پخش نموده و تعداد این شیارها را که عبارت از تعداد شیار زیر هر قطب مربوط به هر فاز می باشد. ql نشان می دهند…

(((برای دانلود کلیک کنید )))

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , ,
:: برچسب‌ها: دانلود پروژه ترسیم نقشه های سیم پیچی موتور ,
:: بازدید از این مطلب : 548
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 بهمن 1392 | نظرات ()