نوشته شده توسط : محمد

دانلود مقاله تاثیر فضای آموزی بر دانش آموزان

فهرست مطالب

مقدمه

اهمیت و ضرورت تحقیق

اهداف تحقیق

بیان مسئله

فرضیه های تحقیق

انواع متغیرها

تعاریف عملیاتی واژه ها

« مدرسه ی شاداب مدرسه ای برای زندگی »

بازی بهترین وسیله آموزش

 « نمایش خلاق »

کاربرد نقشه های مفهومی در فرآیند یاددهی و یادگیری

نتیجه گیری

عوامل جذاب سازی محیط آموزشگاه

۱- تبدیل کلاس درس به یک محیط آموزش بسیار جالب

۲- رنگهای مربوط به دگور کلاس بهتر از رنگهای قوی ، روشن و امید بخش باشد .

۳- دانش آموزان را تشویق کنید با خود عکسهای جالب به کلاس بیاورند تا به نمایش عملکردشان بیافزایند .

۴- از گیاهان سبز استفاده کنید تا به واسطه ی آنها ، محیط کلاس جذاب تر و صمیمی تر به نظر برسد .

۵- کتاب ها به همان اندازه که برای مطالعه سفید هستند باعث تزیین کلاس نیز می شوند .

۶- وسایل جالبی از قبیل تصاویر و عکسهای قابل توجه را در کلاس ، کنار هم جمع کنید .

۷- اسباب و اثاثیه کلاس را دوباره مرتب کنید .

۸- مراقب روش کار خود باشید .

۹- به طور منظم ، نمودارها را عوض کنید .

منابع

مقدمه

کارشناسان تربیتی شرایط متعادل فضای آموزشی لازم برای هر ثبت نام را بین ۵ تا ۳ متر مربع عنوان کرده اند در صورتی که در بعضی مدارس از فضای آموزش از یک متر مربع کمتر است . وسایل و تجهیزات نیز باید در شرایط متعارف و قابل قبول باشد وقتی که تندرستی و سلامت روان و تحقق بخشیدن به دیگر ابعاد تربیت انسان به عنوان هدفها و وظایف مدرسه مطرح می شود چگونه می توان از ساختمان های غیر بهداشتی و فاقد شرایط و وسایل لازم برای زیست گروهی عنوان مدرسه استفاده کرد و دوباره بازده کار نگران نبود مسائل فوق ما را بر آن داشت تا مقایسه ای بین وضعیت موجود و وضعیت مطلوب در فضای آموزشی مدارس ابتدایی دخترانه داشته باشیم .

(((برای دانلود کلیک کنید)))

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , ,
:: برچسب‌ها: دانلود مقاله تاثیر فضای آموزی بر دانش آموزان ,
:: بازدید از این مطلب : 589
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 12 آبان 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

دانلود پروژه تأثیرمشاوره گروهی به شیوه مراجع

فهرست مطالب

چکیده

فصل اول

کلیات تحقیق

مقدمه

بیان مسئله

سؤال پژوهش

تعریف مفهومی وعملیاتی متغیرها واصطلاحات

تعریف عملیاتی مشاوره گروهی مراجع محوری

تعریف عملیاتی خودپنداره

تعریف عملیاتی نوجوانی

بزهکار

اهمیت وضرورت موضوع

اهداف تحقیق

هدف اصلی تحقیق

اهداف جزئی تحقیق

فرضیه های تحقیق

فصل دوم

مبانی نظری و پیشینه تحقیق

نظریه های مراجع محوری

روان درمانی مراجع محوری

روان درمانی

فرضیه های کلی این رویکرد

اهداف مشاوره گروهی

در مشاوره گروهی

فرآیند درمان و رابطه درمانی

شرایط رابطه درمانی

خود پنداره

تعاریف خود پنداره

شکل گیری خودپنداره

الف) شکل گیری خود پنداره دوران کودکی

ب) شکل گیری خودپنداره دوران نوجوانی

ج) تکوین خود

بزهکاری

نوجوان بزهکار کیست؟

علل و عوامل مؤثر در بزهکاری

علل و عوامل کلی بزهکاری

عوامل مؤثر در بزهکاری

۱) عوامل اجتماعی

۲) عامل اقتصادی

۳) روابط والدین ونوجوان

۴) نقش دوستان و همسالان در بزهکاری

۵) نقش والدین و خانواده

نقش عوامل محیطی در بزهکاری

مدرسه

موقعیت نوجوان و اهمیت خانواده

تحقیقات انجام شده در داخل کشور

تحقیقات انجام شده در خارج ازکشور

فصل سوم

روش تحقیق

مقدمه

روش پژوهش

جامعه آماری

روش نمونه گیری

نمونه آماری

ابزار تحقیق

دستورالعمل اجرایی آزمون

روایی

پایایی

فرایند درمان

شرایط ایجاد رابطه

مراحل مشاوره گروهی مراجع محوری

روش¬های آماری تحلیل داده¬ها

فصل چهارم

یافته های تحقیق وتجزیه وتحلیل آنها

۴-١- بررسی ویژگی‌های جمعیت مورد مطالعه بر اساس آمار توصیفی

۴-١-١- توزیع فراوانی آزمودنی ها برحسب سن آن ها

جدول ۴-١: توزیع فراوانی آزمودنی ها بر حسب سن آن ها

۴-١-٢- توزیع فراوانی آزمودنی ها برحسب میزان تحصیلات آن ها

جدول ۴-٢: توزیع فراوانی آزمودنی ها بر حسب میزان تحصیلات آن ها

۴-١-٣- توزیع فراوانی آزمودنی ها برحسب وضعیت طلاق در خانواده آن ها

جدول ۴-٣: توزیع فراوانی آزمودنی ها بر حسب وضعیت طلاق درخانواده آنها

۴-١-۴- توزیع فراوانی آزمودنی ها برحسب وضعیت اقتصادی خانواده آن ها

جدول ۴-۴: توزیع فراوانی آزمودنی ها بر حسب وضعیت اقتصادی خانواده آن ها

۴-١-۵- توزیع فراوانی آزمودنی ها ی گروه آزمایش بر حسب خودپنداره آنها به تفکیک مرحله پیش و پس آزمون

جدول ۴-۵: توزیع فراوانی آزمودنی ها ی گروه آزمایش بر حسب خودپنداره آنها به تفکیک مرحله پیش و پس آزمون

۴-۱-۶- توزیع فراوانی آزمودنی ها ی گروه گواه یا شاهد بر حسب خود پنداره آن ها به تفکیک مرحله پیش و پس آزمون

جدول ۴-۶: توزیع فراوانی آزمودنی های گروه شاهد برحسب خود پنداره آن ها به تفکیک مرحله پیش و پس آزمون

۴-۲- تحلیل یافته‌ها بر اساس آمار استنباطی

فرضیه ۱ :

فرضیه ۲ :

جدول۴-۸: همبستگی بین میزان تاثیر پذیری خودپنداره از مشاوره گروهی به شیوه مرجع محوری و سطح سواد

فرضیه ۳ :

جدول۴-۹: همبستگی بین میزان تآثیر پذیری خودپنداره از مشاوره گروهی به شیوه مراجع محوری و سن

فرضیه ۴ :

جدول۴-۱۰: همبستگی بین میزان تأثیر پذیری خودپنداره از مشاوره گروهی به شیوه مراجع محوری و وضعیت اقتصادی

فرضیه ۵ :

جدول۴-۱۱: مقایسه میانگین خودپنداره ( تفاضل پس آزمون از پیش آزمون گروه گواه با گروه آزمایش) بر حسب وجود طلاق در خانواده

فصل پنجم

بحث ، نتیجه گیری ، پیشنهادات

۵-۱- خلاصه و نتیجه گیری

پیشنهادات

محدودیتهای پژوهش

منابع و مآخذ

پرسشنامه

چکیده

هدف ازانجام این پژوهش مشخص کردن تأثیرمشاوره گروهی به شیوه مراجع محوری درتغییرخودپنداره نوجوانان بزهکاراست. پژوهشگربه دنبال رد یا تأیید فرضیه به این شرح می باشد:

 فرضیه اول : مشاوره گروهی به شیوه مراجع محوری درتغییرخودپنداره نوجوانان بزهکاراست.

فرضیه دوم : بین میزان تأثیرپذیری خودپنداره با مشاوره گروهی به شیوه مراجع محوری وسطح سواد رابطه وجود دارد.

فرضیه سوم : بین میزان تأثیرپذیری خودپنداره با مشاوره گروهی به شیوه مراجع محوری ودرآمد رابطه وجود دارد.

فرضیه چهارم : بین میزان تأثیرپذیری خودپنداره با مشاوره گروهی به شیوه مراجع محوری وسن رابطه وجود دارد.

فرضیه پنجم : بین میزان تأثیرپذیری خودپنداره با مشاوره گروهی به شیوه مراجع محوری وطلاق والدین رابطه وجود دارد.

این پژوهش آزمایشی است وجامعه آماری آن کلیه نوجوانان بزهکار هستند که درکانون اصلاح وتربیت استان بوشهر نگه داری می شوند از۱۶ نوجوان بزهکاری که دراین مرکز حضورداشتند ۸ نفربه عنوان گروه شاهد و۸ نفر آزمایش تقسیم شدند. ابتدا پیش آزمون برای هردوگروه اجرا شد وبعد ازاجرای پیش آزمون اعضای گروه آزمایش در۷ جلسه وبه مدت ۶۰ دقیقه مشاوره گروهی به شیوه مراجع محوری انجام شد وسپس پس آزمون برای هردوگروه اجرا شد. ابزار اندازه گیری دراین تحقیق پرسشنامه خودپنداره راجرزبود.داده های حاصل بوسیله آزمون t مستقل وضریب همبستگی پیرسون واسپیرمن براون مورد تجزیه وتحلیل قرارگرفت.نتایج واطلاعات بدست آمده نشان می دهد که بین دوگروه آزمایش وشاهد درعامل خودپنداره تفاوت معنا داری وجود دارد.

(((برای دانلود کلیک کنید)))

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , ,
:: برچسب‌ها: دانلود پروژه تأثیرمشاوره گروهی به شیوه مراجع ,
:: بازدید از این مطلب : 701
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 12 آبان 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

دانلود پروژه بررسی عوامل موثر بر رضایت شغلی کارمندان دانشگاه آزاد اسلامی

فهرست مطالب
فصل اول
مقدمه
بیان مسئله
موضوع تحقیق
فرضیات تحقیق
هدف تحقیق
ویژه کردن موضوع
اهمیت وضرورت تحقیق
تعاریف مفاهیم نظری وعملیاتی متغیرها
فصل دوم
مبانی نظری تحقیق
ادبیات تحقیق
نظریه های متفکران درمورد رضایت شغلی
فصل سوم
روش اجرای تحقیق
ابزار گردآوری اطلاعات
روش وشیوه ی نمونه گیری
جامعه آماری
تعیین حجم نمونه
روش تجزیه وتحلیل اطلاعات
فصل چهارم
ارائه یافته ها
فصل پنجم
تجزیه وتحلیل یافته
فصل ششم
نتیجه گیری
پیشنهادات
منابع و موأخذ
پیوستها
پرسشنامه
جدول کدبرگ (راهنمای پرسشنامه)
فهرست جداول
جدول۴-۱
جدول۴-۲
جدول۴-۳
جدول۴-۴
جدول۴-۵
جدول۴-۶
جدول۴-۷
جدول۴-۸
جدول۴-۹
جدول۴-۱۰
جدول۴-۳۲
جدول۴-۳۳
جدول۴-۱۳
جدول۴-۱۴
جدول۴-۱۵
جدول۵-۱
جدول۵-۲
جدول۵-۳
جدول۵-۴
جدول۵-۵
جدول۵-۶
*فصل اول:
- مقدمه
- بیان مسئله
- موضوع تحقیق
- فرضیات تحقیق
-ویژه کردن موضوع
- اهمیت وضرورت تحقیق
- تعریف مفاهیم نظری وعملیاتی متغیرها
* مقدمه:
با توجه به محیط امروزی که تغییر ویژگی غیر قابل انکارآنست، سازمانها برای دوام وحتی بقاءبایستس خود را باتغییر وتحولات هماهنگ نماید ومدیران بایستی قادر باشند به بهره برداری همراه با رضایت شغلی دست یابند. بهبود وبازسازی سازملن براساس محیط متغیر امروزی وزمینه ای که علوم رفتاری سازمانی به وجود آورده مطرح شده است. که درواقع یک نوع استراتژی برنامه ریزی شده برای روبروشدن با تحولات است. بدون اقدام به تحول وبهسازی سازمان نمی تواند همگام با زمان به عمر خود ادامه دهد. مهمترین منبع حرکت سازمان به سوی اهدافش نیروی انسانی است. واین درسایه رضایت وخرسندی این نیرو است که پدیدار می گردد.اطلاع مدیران سازمانها از میزان رضایت شغلی کارکنانش وهمچنین متغیرهایی که بارضایت شغلی رابطه دارند ضروری است.
دنیای امروزه دنیای سازمانهاست. .درحقیقت سازمانهاهستند که رکن اصلس اجتماع کنونی را تشکیل می دهند. ودر این سازمانها دو عامل بسیار مهم وحیاتی وجود دارد. یکی مدیریت که مهمترین عامل در حیات رشد وبالندگیویا مرگ سازمانی محسوب می شود ودیگری انسانها، که گردانندگان اصلی سازمانها می باشند. آنانند که به کالبد سازمانها جان میبخشند وتحقق هدفها را میسر می سازند. ودرواقع تنها توفیق سازمانها مستقیماً به استفاده موثر از منابع انسانی بستگی دارد، که بدون انسان سازمان بی معنی ومدیریت امری موهوم است(حقیقی۱۳۸۰)واگر سازمانهای اصلی وعمده کشور به هدفهای خود برسند سیستم اقتصادی کل کشور به هدف خود می رسند وکشور به سوی رونقوآبادانی گام بر می دارد.(ایتونر،ترجمه فارسسی)
عصرما، عصر تغییر وتحولات شتابنده ودور ازانتظار است. در چنین فضایی پراز تغییر وتحول باید مدیران وسازمانها دائماً آماده وگوش به زنگ تحولات ورویارویی با تغییرات باشند. جز براین راهی برای داوام وبقاء وجود ندارد.(اموانی، مهدی ،۱۳۷۴) به عقیده برومند (۱۳۷۴) تغییر، حقیقت زندگی است همه چیز تغییر می کندوتنها تغییر است که تغییر نمی کند. سازمانها باید برای دوام حتی بقاء خود را با تحولات هماهنگ کرده وفعالیتهای وسیعی را درتمام حوزه های تغییر انجام دهند. هیچکدام از سازمانهای دولتی وخصوصی با درجازدن نمی توانند دربازار کار رقابت کنند. همه سازمانها برای بقء نیازمند اندیشه های نوو نظرات بدیع وتازه اند. انکار ونظرات جدید همچون روحی در کالبد سازمان دمیده می شود وآنرا از نیستی وفنا نجات می دهد. درعصر ما برای بقاء پیشرفت وحتی حفظ وضع موجود،باید جریان نوجویی ونوآوری را درسازمان تداوم بخشید. تا از رکود ونابودی آن جلوگیری شود. برای آنکه بتوان در دنیای متلاطم ومتغیر امروزی به حیات ادامه داد باید به خلاقیت ونوآوری روی آرود. ضمن شناخت تغییر وتحولات محیط برای رویارویی با آنها پاسخهای بدیع وتازه تدارک دید وهمراه تاثیر پذیری ازاین تحولات برآنها تاثیر نهاد وبدانها شکل دلخواه داد.(الوانی، مهدی، ۱۳۷۴).
گذر زمان پرشتاب واجتناب ناپذیر است. آنچه دراین میان از اهمیت فوق العاده ای برخوردار می باشد توجه به عامل دیاکلتیک فرهنگی است. دیاکلیتیک فرهنگی به معنی توجه به ریشه ها وسنتهای قومی وبومی ازیک طرف استفاده ازنوآوریها وتکنیکهای جدید وجهانی از طرف دیگر است. بریدن ازریشه ها واصالتها، بیهویتی به دنبال دارد ونتیجه توجه نکردن به تکنیکها ونو آوریها، ارتجاع وعقب ماندگی خواهد بود. اصل دیاکلتیک فرهنگی در مجموع حوزه های تخصصی علوم ودر تمام جنبه های زندگی قابل پیاده شدن واجرا است. ومهمترین عامل برای پویایی ورشد به شمار می رود.(خوش خبر،۱۳۷۱).

به عقیده برومند(۱۳۷۴) بهبود وبازسازی سازمان براساس محیط متغیر امروز و++++++ علوم رفتاری کاربردی است. متخصصان نیروی انسانی را مهمترین وبنیادی ترین سرمایه هر سازمان می دانند که توسعه کارایی وبالندگی آن وابسته به کارکرد شایسته ودرست این نیرو می باشد. مدیریت سازمان برای کارا کردن نیروی انسانی باید راهبردهایی بیندیشد تا بواسطه آن رضایت شغلی بدست آید ومتبلور شود. تحقیق حاضر درپی بررسی عوامل موثر برمیزان رضایت شغلی کامندان دانشگاه آزاد اسلامی واحد رفسنجان که یکی از جلوه های بهره وری است می باشد تا با شناخت وبه کارگیری هرچه بیشتر این فنون درسازمان به نحو مطلوبتری به اهداف برسیم. وسازمان بتواند خودش را با شرایط متغیر محیطی سازگار نماید وبتواند جوی به وجود آورد که با کمک کارکنان که با میل ورغبت بدون اعمال زور است مشکلات سازمان راحل نمود.

(((برای دانلود کلیک کنید)))

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , ,
:: برچسب‌ها: دانلود پروژه بررسی عوامل موثر بر رضایت شغلی کارمندان دانشگاه آزاد اسلامی ,
:: بازدید از این مطلب : 719
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 12 آبان 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

دانلود روش تحقیق مقایسه رضایت از زندگی زناشویی در زنان شاغل و خانه دار ساکن شهر تهران

فهرست مطالب

فصل اول : کلیات پژوهش
مقدمه  ۱
بیان مسئله  ۳
سوالات پژوهش  ۴
فرضیه‌های پژوهش  ۴
اهداف پژوهش  ۴
اهمیت و ضرورت پژوهش  ۵
تعریف متغیرهای پژوهش  ۶

فصل دوم : پیشینه‌های پژوهش
مقدمه  ۷
تعریف ازدواج  ۸
عشق و ازدواج  ۱۰
مقاصد ازدواج  ۱۰
رضایت زناشویی  ۱۱
۱۲ نکته مهم مربوط به مکمل‌های زناشویی در ازدواج  ۱۲
اشتغال زن  ۱۴
تعریف شغل و اشتغال  ۱۴
علل کار کردن  ۱۵
اشتغال زنان و برداشتهای متعدد  ۱۶
انگیزه‌ها و عوامل اشتغال زن  ۱۷
آثار و نتایج اشتغال زن  ۱۸
اثرات اشتغال زن بر شوهر ۱۹
زنان شاغل و رضایت از زندگی زناشویی  ۲۰
مروری بر پژوهش‌های داخلی  ۲۱
مروری بر پژوهش‌های خارجی  ۲۲

فصل سوم : روش پژوهش
مقدمه  ۲۴
طرح پژوهش  ۲۴
جامعه آماری  ۲۴
روش نمونه برداری  ۲۵
ابزار پژوهش  ۲۵
پرسشنامة رضایت زناشویی اینریچ  ۲۵
روایی و اعتبار پرسشنامه اینریچ  ۲۷
روش ارائه و نمره گذاری پرسشنامه  ۲۷
روش گردآوری داده‌ها  ۲۷
روش تحلیل آماری  ۲۸

فصل چهارم : یافته‌های پژوهش
مقدمه  ۲۹
جدول ۴-۱  ۲۹
جدول ۴-۲  ۳۰
جدول ۴-۳  ۳۱
جدول ۴-۴  ۳۲
جدول ۴-۵  ۳۳
جدول ۴-۶  ۳۴

فصل پنجم : بحث و نتیجه گیری
مقدمه  ۳۵
خلاصه تحقیق  ۳۵
نتیجه گیری  ۳۶
پیشنهادها  ۳۷
محدودیت ها  ۳۷

منابع  ۳۹

(((برای دانلود کلیک کنید)))

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , ,
:: برچسب‌ها: دانلود روش تحقیق مقایسه رضایت از زندگی زناشویی در زنان شاغل و خانه دار ساکن شهر تهران ,
:: بازدید از این مطلب : 668
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 12 آبان 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

دانلود روش تحقیق بررسی رابطه بین پرخاشگری والدین وافسردگی کودکان قطع پنجم ابتدایی

فهرست
چکیده      ۷
فصل اول: کلیات تحقیق     ۸
مقدمه     ۹
بیان مسئله    ۱۰
اهمیت و ضرورت تحقیق    ۱۱
فصل دوم: پیشینه و ادبیات تحقیق    ۱۳
پرخاشگری    ۱۴
انواع پرخاشگری    ۱۸
علل وانگیزه های پرخاشگری   ۲۲
کروموزمهای جنسی و پرخاشگری  ۲۵
نظریه یادگیری اجتماعی  ۳۰
پرخاشگری چگونه یادگرفته می شود  ۳۵
کنترل پرخاشگری  ۴۱
اختلال دوقطبی            ۴۷
دیس وتایمی و سیکلوتایمی                      ۵۱
سیکوتیک در برابر نوروتیک           ۵۳
افسردگی قطبی          ۶۵
نظریه های مربوط به افسردگی           ۶۷
نقش وراثت در اختلالات دو قطبی          ۷۲
الگتروشوک درمانی          ۷۶
نظریه های روان یویایی                    ۸۱
نظریه یادگیری         ۸۶
نظریه شناختی         ۹۳
بی پناهی آموخته شده اولیه         ۹۷
فصل سوم: روش تحقیق       ۱۰۰
جامعه آماری       ۱۰۱
روش آماری مربوط به فرضیه ها                 ۱۰۳
فصل چهارم: یافته ها وتجزیه وتحلیل داده ها      ۱۰۵
فصل پنجم: بحث نتیجه گیری      ۱۱۳
پیشنهادات     ۱۱۶
محدودیت     ۱۱۷
منابع وماخذ     ۱۱۸
 چکیده:
هدف از تحقیق حاضر بررسی رابطه بین پرخاشگری و افسردگی در بین دانش آموزان مقطع پنجم ابتدایی شهرستان ابهر که فرضیه عنوان شده عبارتند از اینکه بین پرخاشگری و افسردگی رابطه معنی داری وجود دارد که جامعه مورد مطالعه   دانش آموزان مقطع پنجم ابتدایی شهرستان ابهر است که از بین ۱۳۵۰ نفر، ۷۰نفر بصورت روش نمونه گیری طبقه ای و به عنوان حجم نمونه انتخاب گردیده که پرسشنامه های افسرگی و پرخاشگری بر روی آنها اجرا گردیده است که بعد از اجرای پرسشنامه در بین آزمودنیها و بدست آوردن نمرات خام از طریق روش آماری ضریب هم بستگی آمار را بدست آورده که نتایج بدست آمده حاکی از آن است که بین افسردگی و پرخاشگری رابطه معنی داری وجود دارد و سطح معنی داری آن برابر      ۰۵/۰p> است.
 فصل اول
کلیات تحقیق
مقدمه :
پرخاشگری یکی از پدیده های مهم روانی ـاجتماعی است که قسمت اعظم تاریخ مدون انسان پیرامون آن رقم خورده است. برخی سپیده دم تاریخ را با بیان قتل هابیل بدست قابیل آلوده به پرخاشگری و خشونت می دانند. کوالسکی بر اساس پژوهشهای انجام شده خود می نویسد: از ۵۶۰۰ سال پیش تا امروز بشر فقط ۲۹۲ سال در صلح و صفا گذارنیده و بقیه را در جنگ و ستیز بوده است اگر تاریخ انسان را ورق بزنیم پر از خونخواری و قتل و غارت و کشتار و بزرگترین افتخار قهرمانان تاریخ این بوده است که توده های گسترده تری از انسانها را کشته یا به کشتن داده اند. از آن سردار رومی می توان نام برد که چهل هزار غلام را در روم به صلیب کشیده است. که تمام این موارد نمونه هایی بارز از پرخاشگری در ایران و جهان بوده است که به طور گسترده خود را نشان می دهد ولی پرخاشگری امروزه در مدارس و حتی در خانواده و خانه ها در بین زنان و مردان خود را نشان می دهد که به صورت زنی که از شوهر خود انتقاد می کند یا مردی که حضور همسرش را در یک مهمانی نادیده می گیرد و تمام این موارد که می تواند در زندگی زناشویی باعث پرخاشگری شود و بدون در نظر گرفتن فرزندان که چه ضربه ای به روحیات آنها خواهد خورد و تمام این نوجوانان و جوانان سرخورده می تواند حاصل این زندگی های بدون برنامه باعث پرخاشگری به دلیل خشم یا برای هیجان ایجاد نمی شود. بلکه هدف به دست آوردن پاداشهای مطلوب مثل پول یا کالای با ارزش است و تمام این موارد ممکن است که در نظر فرد دیگر امری نامطلوب جلوه کند که تمام مشکلات را بوجود آورد و پرخاشگری ناشی از خشم که این نوع پرخاشگری عموماَ با علائم برانگیختگی هیجانی و اغلب ناشی از ناکامی است که در زندگی زوجین دیده می شود که تمام موارد را می تواند در گوشه گیری و انزواطلبی فرزندان و به گونه ای افسردگی تاثیر بگذارد که این مسأله باعث می شود کودک بعدها دچار ناراحتیها می شود که عامل اصلی ناراحتی خود را در والدین خود می دانند.

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , ,
:: برچسب‌ها: دانلود روش تحقیق بررسی رابطه بین پرخاشگری والدین وافسردگی کودکان قطع پنجم ابتدایی ,
:: بازدید از این مطلب : 676
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 12 آبان 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

دانلود پروژه تاثیر موسیقی در کاهش اضطراب

تاثیر موسیقی در کاهش اضطراب

فهرست مطالب
فصل اول – کلیات تحقیق
مقدمه
بیان مساله
سوال مسئله
اهداف تحقیق
اهمیت و ضرورت تحقیق
فرضیه تحقیق
متغیرهای تحقیق
تعاریف عملیاتی واژه ها و مفاهیم
فصل دوم – پیشینه تحقیق
اضطراب
یادگیری اضطراب
۱- محبت ( پاداش ) – خشم ( تنبیه ) به مقدار مساوی
۲- محبت ( پاداش ) بدون تنبیه
۳- خشم ( تنبیه ) بدون پاداش
۴- محبت ( پاداش ) کم – خشم ( تنبیه ) زیاد
۵- محبت ( پاداش ) زیاد – خشم ( تنبیه ) کم
اضطراب سرکوب کننده است
اضطراب
دستگاه روانی
رشد روان جنسی
نابهنجاریها و اختلالات روانی
اختلالات اضطرابی
اضطراب تعمیم یافته
اضطراب رعبی
فوبی
هانز کوچولو ( مورد مشهودی از فوبی )
وسواس فکری و عملی
علل اختلالات اضطرابی
دیدگاه زیست شناختی
۲- دیدگاه روان پویایی
۳- دیدگاه رفتار گرایی
۴- دیدگاه شناختی
۵-دیدگاه انسان گرایی و اصالت وجودی
نظریه نئوفرویدیها درباره اضطراب
آدلر و روان شناسی فردی
کارل یونگ و روان شناسی تحلیلی
اریک فرام
هینز کاهوت
فصل سوم – روش تحقیق
جامعه مورد مطالعه
حجم نمونه
روش نمونه گیری
ابزار اندازه گیری در تحقیق حاضر
روش آماری مربوط به فرضیه ا
روش تحقیق 
فصل چهارم – یافته ها وتجزیه وتحلیل داده ها
مقدمه
جدول ۱-۴   نمرات آزمودنیها از گزینه بله آزمون در اضطراب و تاثیر موسیقی بر روی آن و فراوانی و درصد فراوانی این آزمون
جدول ۲-۴  فراوانیهای مورد انتظار مشاهده شده در رابطه با تاثیر موسیقی پاپ بر کاهش اضطراب
نمودار ترسیم کاهش اضطراب در بین دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر به خصوص رشته مدیریت صنعتی در سال ۸۵-۸۳
فصل پنجم – بحث و نتیجه گیری
بحث و نتیجه گیری
منابع
ضمایم – ( پرسش نامه اضطراب سنج کتل )

(((برای دانلود کلیک کنید)))

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , ,
:: برچسب‌ها: دانلود پروژه تاثیر موسیقی در کاهش اضطراب ,
:: بازدید از این مطلب : 611
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 12 آبان 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

بررسی ملاکهای انتخاب دوست در بین دانش آموزان پایه اول پسر در مقطع متوسطه شهرستان ملایر

فهرست مطالب
فصل اول
بیان مسئله ۹
بیان هدف ۱۰
ضرورت اجرای طرح ۱۱
سوالات تحقیق ۱۲
بیان فرضیه ۱۳
تعاریف عملیاتی ۱۳
فصل دوم تاریخچه تحقیق و مطالعة منابع مربوط به موضوع
نوجوانی ۱۶
تاثیر معاشران ۲۰
دوست یابی ۲۵
طرد شدن و پذیرفته شدن از سوی همسالان ۲۹
تحقیقات انجام شده ۳۶
فصل سوم روش اجرای تحقیق
جامعه ۴۳
نمونه و روش نمونه گیری ۴۳
روش جمع آوری اطلاعات ۴۴
ابزار تحقیق ۴۴
روش آماری بکار رفته ۴۴
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل
تجزیه و تحلیل داده ها ( اطلاعات) ۴۷
توصیف اطلاعات رابطه با فرضیه ها ۴۷
فصل پنجم
سوالات و داده‌‌ها ۴۷
تفسیرنتایج ( بحث و خلاصه) ۸۹
بیان مسئله ۹۲
نتیجه گیری کلی ۹۲
نمودار ۹۳
کاربرد و منابع ۹۵
فهرست منابع ۹۵

پرسشنامه ۹۷

(((برای دانلود کلیک کنید)))

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , ,
:: برچسب‌ها: بررسی ملاکهای انتخاب دوست در بین دانش آموزان پایه اول پسر در مقطع متوسطه شهرستان ملایر ,
:: بازدید از این مطلب : 719
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 12 آبان 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

دانلود پروژه تاثیر موسیقی در کاهش اضطراب

تاثیر موسیقی در کاهش اضطراب

فهرست مطالب
فصل اول – کلیات تحقیق
مقدمه
بیان مساله
سوال مسئله
اهداف تحقیق
اهمیت و ضرورت تحقیق
فرضیه تحقیق
متغیرهای تحقیق
تعاریف عملیاتی واژه ها و مفاهیم
فصل دوم – پیشینه تحقیق
اضطراب
یادگیری اضطراب
۱- محبت ( پاداش ) – خشم ( تنبیه ) به مقدار مساوی
۲- محبت ( پاداش ) بدون تنبیه
۳- خشم ( تنبیه ) بدون پاداش
۴- محبت ( پاداش ) کم – خشم ( تنبیه ) زیاد
۵- محبت ( پاداش ) زیاد – خشم ( تنبیه ) کم
اضطراب سرکوب کننده است
اضطراب
دستگاه روانی
رشد روان جنسی
نابهنجاریها و اختلالات روانی
اختلالات اضطرابی
اضطراب تعمیم یافته
اضطراب رعبی
فوبی
هانز کوچولو ( مورد مشهودی از فوبی )
وسواس فکری و عملی
علل اختلالات اضطرابی
دیدگاه زیست شناختی
۲- دیدگاه روان پویایی
۳- دیدگاه رفتار گرایی
۴- دیدگاه شناختی
۵-دیدگاه انسان گرایی و اصالت وجودی
نظریه نئوفرویدیها درباره اضطراب
آدلر و روان شناسی فردی
کارل یونگ و روان شناسی تحلیلی
اریک فرام
هینز کاهوت
فصل سوم – روش تحقیق
جامعه مورد مطالعه
حجم نمونه
روش نمونه گیری
ابزار اندازه گیری در تحقیق حاضر
روش آماری مربوط به فرضیه ا
روش تحقیق 
فصل چهارم – یافته ها وتجزیه وتحلیل داده ها
مقدمه
جدول ۱-۴   نمرات آزمودنیها از گزینه بله آزمون در اضطراب و تاثیر موسیقی بر روی آن و فراوانی و درصد فراوانی این آزمون
جدول ۲-۴  فراوانیهای مورد انتظار مشاهده شده در رابطه با تاثیر موسیقی پاپ بر کاهش اضطراب
نمودار ترسیم کاهش اضطراب در بین دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر به خصوص رشته مدیریت صنعتی در سال ۸۵-۸۳
فصل پنجم – بحث و نتیجه گیری
بحث و نتیجه گیری
منابع
ضمایم – ( پرسش نامه اضطراب سنج کتل )

(((برای دانلود کلیک کنید)))

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , ,
:: برچسب‌ها: دانلود پروژه تاثیر موسیقی در کاهش اضطراب ,
:: بازدید از این مطلب : 801
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 12 آبان 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

بررسی ملاکهای انتخاب دوست در بین دانش آموزان پایه اول پسر در مقطع متوسطه شهرستان ملایر

فهرست مطالب
فصل اول
بیان مسئله ۹
بیان هدف ۱۰
ضرورت اجرای طرح ۱۱
سوالات تحقیق ۱۲
بیان فرضیه ۱۳
تعاریف عملیاتی ۱۳
فصل دوم تاریخچه تحقیق و مطالعة منابع مربوط به موضوع
نوجوانی ۱۶
تاثیر معاشران ۲۰
دوست یابی ۲۵
طرد شدن و پذیرفته شدن از سوی همسالان ۲۹
تحقیقات انجام شده ۳۶
فصل سوم روش اجرای تحقیق
جامعه ۴۳
نمونه و روش نمونه گیری ۴۳
روش جمع آوری اطلاعات ۴۴
ابزار تحقیق ۴۴
روش آماری بکار رفته ۴۴
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل
تجزیه و تحلیل داده ها ( اطلاعات) ۴۷
توصیف اطلاعات رابطه با فرضیه ها ۴۷
فصل پنجم
سوالات و داده‌‌ها ۴۷
تفسیرنتایج ( بحث و خلاصه) ۸۹
بیان مسئله ۹۲
نتیجه گیری کلی ۹۲
نمودار ۹۳
کاربرد و منابع ۹۵
فهرست منابع ۹۵

پرسشنامه ۹۷

(((برای دانلود کلیک کنید)))

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , ,
:: برچسب‌ها: بررسی ملاکهای انتخاب دوست در بین دانش آموزان پایه اول پسر در مقطع متوسطه شهرستان ملایر ,
:: بازدید از این مطلب : 607
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 12 آبان 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

دانلود پروژه تاثیر برنامه های ماهواره ای بررشد اجتماعی نوجوانان

فهرست مطالب
چکیده ۱
فصل اول ۳
مقدمه ۴
بیان مسئله ۵
اهمیت ضرورت پژوهش ۶
هدف کلی ۷
تعاریف نظری پژوهش ۸
فصل دوم ۹
رشد اجتماعی نوجوان ۱ ۱۰
رشد اجتماعی نوجوان ۲ ۱۳
رشد اخلاقی و اجتماعی جوانی ۱۵
رشد اجتماعی ۱۶
تصمیم دشوار برای ماهواره ۱۷
تاثیر مادر در رشد اجتماعی کودک ۲۰
رشد بدنی تند ۲۱
رفتارهای ناهنجار نوجوان ۲۲
چرا رشد اجتماعی ضروری است ۲۵
رشد و تکامل اجتماعی ۲۶
تغییر رفتار اجتماعی در نوجوانی ۳۰
دیدگاه های مختلف در مورد رشد اجتماعی ۳۱
تعریف ارتباط ۳۳
کارکردهای وسایل ارتباط جمعی ۳۴
وضعیت تلویزیون ایران ۳۷
اثرات ووسایل ارتباط جمعی ۴۲
نقش آموزشی و آگاهی بخشی ۴۳
رسالت ووظایف ارتباط جمعی ۴۶
عوامل موفقیت رسانه ها در جلب مشارکت مردم ۴۸
نقش رسانه ها در شگل گیری افکار عمومی ۵۰
درد تنهایی ۵۳
قضاوت ۵۷
انتقاد ۶۰
سوال های زیاد و نامناسب ۶۶
احساس گناه ، پشیمانی ، تاسف ۷۱
فصل سوم ۷۳
جامعه آماری مورد مطالعه ۷۴
تعیین حجم نمونه و روش نمونه گیری ۷۵
روش اجرای پژوهش ۷۹
فصل چهارم ۸۱
مقدمه ۸۲
جدول آماری پژوهش ۸۳
فصل پنجم ۸۶
بحث و نتیجه گیری ۸۷
محدودیت های پژوهش ۹۰
پیشنهادات پژوهش ۹۱
منابع و ماخذ ۹۲

چکیده
رشد اجتماعی فرآیندی است که از طریق آن فرد، آگاهیها، ارزشها، برقراری روابط اجتماعی و مهارتهای اجتماعی را کسب می کند و این اکتسابات او را قادر می سازند که با جامعه وحدت یابد و به نحوی انطباق یافته رفتار کند). نظیری، ۱۳۸۱)
مسئله ماهواره در سطح بین الملل در سال ۹۶۷ در کمیته فرعی حقوقی استفاده صلح جویانه از فضای ماورای جو مطرح شد. یعنی پخش مستقیم ماهواره هنگامی مورد توجه قرار گرفت که تحولات تکنولوژی آنچنان پیشرفته نبوده و به گفته دکتر داود باوند، کارشناس حقوق بین الملل و استاد دانشگاه هدف اولیه استفاده از ماهواره در دهه ۶۰ بیشتر برای توسعه آموزش از جمله مبارزه با بی سوادی بود، بخصوص در جوامعی مثل: استرالیا، روسیه و هند که قلمرو گسترده ای داشتند روستاهای دور دست نمی توانستند از امکان آموزشی و تحصیل برخوردار باشند). هاشمی، (۱۳۸۱
اینک در پژوهش حاضر نظر بر این است که بدانیم این تکنولوژی پیشرفته چه رابطه ای با رشد اجتماعی نوجوانان جامعه کنونی ما دارد؟ فرضیه های پژوهش عبارتند از:
ـ بین تماشای برنامه های ماهواره و رشد اجتماعی نوجوانان ۱۵ الی ۱۸ ساله رابطه وجود دارد.
ـ بین دختران و پسران دبیرستانی در میزان رشد اجتماعی تفاوت وجود دارد.
جامعه آماری پژوهش حاضر عبارت است که از کلیه نوجوانانی که در سال تحصیلی ۸۶۸۵ در دبیرستانهای شهر ابهر مشغول به تحصیل می باشند و نمونه پژوهش عبارت است از ۳۰ نفر نوجوانی با گرایش به برنامه های ماهواره که حداقل روزانه یک ساعت به تماشای برنامه های تلویزیونی ماهواره مشغولند و ۳۰ نفر نوجوانی که هیچ علاقه ای به تماشای این برنامه ندارند. از این میان نیمی از این افراد را دختران و نیمی دیگر را پسران تشکیل می دهند.
پس از انتخاب جامعه و نمونه تعدادی از نوجوانان مدارس دولتی انتخاب و پس از مصاحبه از آنان، نتایج دسته بندی شده و با توجه به اهداف و سوالات پژوهش مورد مطالعه و تجزیه و تحلیل قرار گرفت که نتایج حاصل عبارتند از:
۱ـ رابطه معنا دار و معکوس بین تماشای ماهواره و رشد اجتماعی وجود دارد بطوری که هر چه تمایل به تماشای ماهواره بیشتر باشد رشد اجتماعی ضعیفتر خواهد بود.
۲ـ تفاوت بین دختران و پسران نوجوان در میزان رشد اجتماعی معنا دار است. بدین صورت که پسران بیش از دختران رشد اجتماعی دارند.

(((برای دانلود کلیک کنید)))

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , ,
:: برچسب‌ها: دانلود پروژه تاثیر برنامه های ماهواره ای بررشد اجتماعی نوجوانان ,
:: بازدید از این مطلب : 624
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 12 آبان 1392 | نظرات ()