نوشته شده توسط : محمد

 

دانلود مقاله علل فرار دختران و پسران از خانه
فهرست مطالب
مقدمه : ۴
منظومه چهارم گفتگوی شیطان ۶
تعریف نوجوان : ۸
تحلیل کارشناسان : ۱۳
اهمیت خانواده : ۱۶
تاثیر خانواده : ۱۷
آمار به دست آمده : ۳۱
عوامل موثر در فرار : ۳۳
عوامل بزهکاری کودکان و نوجوانان : ۳۵
فقر : ۳۸
طلاق : ۴۵
اختلافات خانوادگی : ۴۹
عوامل بزهکاری اطفال : ۵۲
۱-خلاء و فقر فرهنگی ۵۲
کانون اصلاح و تربیت : ۵۵
سیاست های قضایی در خصوص نوجوانان : ۵۷
راه چاره کدام است ؟ ۶۶
اداره آگاهی درباره فرار دختران از خانه می گوید : ۶۷
فهرست منابع ۶۹
 مقدمه :
همه می خواهند جوانانی برومند و شایسته داشته باشند که به آنها افتخار کنند جهت حرکت دین و مذهب ، اخلاق ، روانشناسی و سایر علوم در حیطه ارتباطات و اخلاقیات و سنن و آداب و رسوم اجتماعی و دیدگاه کلی حاکم بر خانواده نیز در همین راستا و برای نیل به این مقصود است اما متاسفانه می بینیم که همه این تلاشها و کوششها برای برآوردن این خواست و آرزو کافی نیست . آمار وحشتناک زندانیان ، افزایش اعتیاد و جرم و بزهکاری ، افزایش باندهای فساد ، فرار دختران از خانه ، روابط نا مشروع و لجام گسیخته بین نسلهای جوان همه و همه شاهد این مدعا است .
خانواده ، اولیای مدرسه ، مربیان تربیتی ، سخنوران مذهبی ، مشاوران مدارس همه دست اندرکار تربیت نسل جدید هستند اما ظاهراً تربیت است و نتایج برعکس می دهد . دین ستیزه خزنده در سطح مدارس ، نتیجه تعبیر خاص و تحمیل گرایانه از دین و توسل به خشونت و زور در امور پرورشی است . به این مسائل باید فرزند سالاری ، از بین رفتن ارزش کار و تحریف معنای آن ، ساعات زیاد بیکاری نسل جوان و زیاده خواهی و رایگان خواهی و مطالبت زیاده از حد بعضی از جوانان و بسیاری مسائل دیگر فرهنگی و اجتماعی را افزود .

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , ,
:: برچسب‌ها: دانلود مقاله علل فرار دختران و پسران از خانه ,
:: بازدید از این مطلب : 761
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 12 آبان 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

بررسی رابطه افسردگی  و وزن در بین جوانان دختر حدود سنی ۲۵-۱۸ شهرستان ابهر

مقدمه:
افرادی که دستخوش یک یا چند حملة افسردگی عمیق بدون وجود حمله های مانی می شوند تحت عنوان افسردگی شدید نام برده شده اند این اختلال عمومأ با مسائل عمدة بهداشتی همراه است میزان شیوع این اختلال در ایالات متحده در حدود ۱ تا ۲ درصد در مردان و ۳ تا ۶/۴ درصد در زنان گزارش شده است(میر و دیگران ۱۹۸۴) خطر این اختلال در طول زندگی – یعنی درصد کسانی که در بعضی از مراحل زندگی خود افسردگی شدید را تجربه نموده اند در مردان ۸ تا ۱۲ درصد و در زنان ۲۰ تا ۲۶ درصد گزارش گردیده شده است در بین کسانی که در بیمارستانهای روانی بستری می شوند بیشترین فراوانی مربوطبه اسکیزوفرنیها و پس از آن افسردگی است اما در مراکز بالینی خارج از بیمارستان ، بیماران افسرده بیشترین درصد را شامل می شوند به نحوی که تخمین زده شده است ۳/۱ کل بیماران روانی را تشکیل می دهد(و ودراف – ۱۹۷۵) بعضی از افراد، بیشتر از دیگران مستعد به افسردگی هستند که این افراد ممکن است از لحاظ تیپ شناسی مانند افراد چاق یا افراد بلغمی مزاج و امثال آنها که شیوع افسردگی شدید در طبقات اجتماعی – اقتصادی پایین به نحوی بی تناسب بیشتر از طبقات اجتماعی و اقتصادی بالاست، هم چنین شیوع افسردگی در زنان دو برابر از مردان گزارش شده است، محققان کوشیده اند که نظریه هائی دال بر این که این تفاوت ناشی از تغییرات هورمونها و تفاوتهای نقش اجتماعی است عنون کنند هر چند ممکن است که این امر مربوط به تبیین رویه های تشخیصی باشد.در بعضی از مطالعاتی که در این زمینه صورت گرفته معلوم شده است که گرچه اختلالات خلقس بیشترین شیوع را در جامعه داراست ولی از این حیث در زنان و مردان تفاوتی وجود ندارد، کسانی که این مطالعات را انجام داده اند چنین اظهار داشته اند که در واقع ممکن است شیوع این اختلال در زنان و مردان یکسان باشد ولی در مردان تحت عنوان اختلالاتی از قبیل می بارگی تشخیص داده شود در حالی که این حالت در زمان نمی تواند باشد.زمان این تصور وجود داشت که آمادگی ابتلا به افسردگی در سنین مختلف، متفاوت است یعنی در میان سالی و افسردگی در افراد بیشتر در معرض خطر ابتلا به این بیماری قرار دارند.(سید سعید حمدی – ۱۳۸۲)
فهرست
عنوان صفحه
فصل اول : کلیات تحقیق
مقدمه
بیان مساله
اهداف تحقیق
فرضیه تحقیق
فصل دوم : پیشینه و ادبیات تحقیق
اختلالات خلقی
حمله مانی
بیخوابی
خلق افسرده
نبود لذت یا علاقه نسبت به فعالیتهای عادی زندگی
آشفتگی خواب
احساس گناه وبی ارزشی
جدول شماره
شیوع افسردگی شدید
اختلال دو قطبی
نظریه های مربوط به افسردگی
نظریه های زیست شناختی
نقش وراثت در اختلالات دو قطبی
اثرات لیتیوم
درمان براساس نظریه های زیست شناختی
الکتروشوک درمانی
نظریه های روان پویایی
نظریه یادگیری
نظریه شناختی
نظریه شناختی بک درباره افسردگی
درمانگری شناختی افسردگی
شکل  مقایسه جریان اسنادی در افراد افسرده و غیر افسرده
صحت ودقت شناختی در افسردگی
این موضوع با یکی از مشاهدات فروید مطابقت دارد
فصل سوم: روش تحقیق
جامعه مورد مطالعه
ابزار اندازه گیری در تحقیق
روش تحقیق
فصل چهارم : یافته ها و تجزیه و تحلیل داده ها
یافته ها و تجزیه تحلیل آنها
جدول – نمرات خام آزمودنیها از آزمون افسردگی
جدول – مقایسه افسردگی در بین افراد چاق وافراد لاغر
فصل پنجم : بحث و نتیجه گیری
بحث و نتیجه گیری
پیشنهادات
محدودیت ها
منابع و ماخذ

(((برای دانلود کلیک کنید)))

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , ,
:: برچسب‌ها: بررسی رابطه افسردگی و وزن در بین جوانان دختر حدود سنی ۲۵-۱۸ شهرستان ابهر ,
:: بازدید از این مطلب : 619
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 12 آبان 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

مقایسه اختلال ضعف روانی در بین زنان دارای اختلاف خانوادگی و زنان عادی از طریق آزمون m.m.p.I

فهرست مطالب

چکیده ۱
فصل اول: کلیات تحقیق ۲
مقدمه ۳
بیان مسئله ۵
سوال مسئله ۶
اهداف تحقیق ۶
اهمیت و ضرورت تحقیق ۶
فصل دوم: پیشینه و ادبیات تحقیق ۸
زمینه تاریخی آسیب شناسی روانی ۹
اختلال وسواس-بی اختیاری ۱۹
تعریف ۱۹
شکل گیری وسواس در جریان تحول ۲۵
ضوابط تشخیصی اختلال وسواس-بی اختیاری بر اساس DSMIV 33
دیدگاههای نظری درباره ی اختلال وسواس-بی اختیاری ۳۵
الگوی زیستی شناختی اختلالهای وسواس-بی اختیاری ۴۹
دیدگاه رفتار شناسی طبیعی ۵۲
الگوهای غریزی ۵۴
مکانیزمها و کنشهای فعالیت جانشینی ۵۵
فعالیت های جانشینی در انسان ۵۶
آیینهای وسواسی ۵۷
رهنمودهایی در زمینه درمانگری ۵۹
درمانگری شناختی-رفتاری ۶۳
دارو درمانگری ۶۶
نتیجه گیری کلی درباره شیوه های درمانگری ۶۸
تحقیقات انجام شده در خارج و داخل کشور ۶۹
فصل سوم: تعیین روش تحقیق ۷۱
متغییرهای تحقیق ۷۲
جامعه مورد مطالعه ۷۳
حجم نمونه ۷۳
روش نمونه گیری ۷۳
ابزار اندازه گیری در تحقیق حاضر ۷۴
روش تحقیق ۷۵
روش آماری مربوط به فرضیه ۷۶
فصل چهارم: یافته ها و تجزیه و تحلیل داده ها ۷۷
جدول ۱-۴ : نمرات خام آزمودنی ها از آزمون ۷۸
جدول ۲-۴ : مقایسه ضعف روانی ۸۱
فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری ۸۲
بحث و نتیجه گیری ۸۳
پیشنهادات ۸۶
محدودیت ۸۷
ضمائم پرسشنامه m.m.p.I 88
پاسخنامه ۹۴
منابع-ماخذ ۹۵
چکیده :
هدف از تحقیق حاضر مقایسه ضعف‌روانی در بین زنان دارای اختلالات خانوادگی و زنان دارای زندگی عادی شهرستان ابهر از طریق پرسش ناسر m.m.p.I است که فرضیه عنوان شده عبارت است از اینکه ضعف روانی در بین زنان دارای اختلالات خانوادگی بیشتر از زنان دارای زندگی عادی است جامعه مورد مطالعه زنان حدود سنی ۳۵-۳۰ ساله است که دارای زندگی عادی و دارای اختلالات و مشکل در زندگی هستند که ۶۰ نفر به عنوان نمونه انتخاب شده که آزمون بر روی آنها اجرا گردیده و جهت آزمون فرضیه از روش آماری t متغییر مستقل استفاده گردیده که نتایج بدست آمده نشان می‌دهد که ضعف روانی در بین زنان دارای اختلالات و مشکلات خانوادگی بیشتر از زنان دارای زندگی عادی هستند .

(((برای دانلود کلیک کنید)))

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , ,
:: برچسب‌ها: مقایسه اختلال ضعف روانی در بین زنان دارای اختلاف خانوادگی و زنان عادی از طریق آزمون m , m , p , I ,
:: بازدید از این مطلب : 436
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 12 آبان 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

مقایسه افسردگی در بین جوانان ۱۸ساله ورزشکارو غیر ورزشکار

چکیده :
هدف از تحقیق حاضر مقایسه افسردگی در بین نوجوانان ورزشکار و غیر ورزشکار ۱۸ ساله شهر کرج است که فرضیه های عنوان شده در تحقیق حاضر عبارتست از از اینکه بین ورزش و افسردگی رابطه وجود دارد و همین طور جوانان ورزشکار و غیر ورزشکار از لحاظ افسردگی دارای تفاوت هستند که جامعه مورد مطالعه جوانان ورزشکار و غیر ورزشکار کرج که در حدود ۱۰۰ نفر بعنوان نمونه انتخاب گردیده که انتخاب نمونه بصورت تصادفی بوده است که جهت آزمون از آزمون افسردگی یک دارای ۲۱ سئوال ۴ گزینه ای است بر روی آزمودنیها اجرا گردیده است . جهت آزمون فرضیه ها از ارزش آماری t و متغییر مستقل استفاده گردیده که نتایج بدست آمده نشان می دهد که بین جوانان ورزشکار و غیر ورزشکار ا لحاظ افسردگی تفاوت وجود دارد و سطح ذهنی دارای آن برابر ۵ % است.
 
چکیده
فصل اول : کلیات تحقیق
مقدمه
بیان مسئله
سوال مسئله
اهمیت و ضرورت تحقیق
اهداف تحقیق
فرضیه های تحقیق
تعاریف عملیاتی واژه ها و مفاهیم
فصل دوم : پیشینه و ادبیات تحقیق
اختلالهای افسردگی و آشفتگی – افسردگی
تعریف افسردگی
شکل گیری افسردگی در جریان تحول
افسردگی های دوره اول کودکی
نکات کلی
افسردگی نوزاد به منزله یک واقعیت شایع بالینی
افسردگی اتکایی
تصریحای جدید در قلمرو نشانه شناسی افسردگی زود رس
افسردگیهای زود رس دیگر
افسردگی در خلال دوره های دوم و سوم کودکی
نشانه هایی که مستقیما به افسردگی وابسته اند
نشانه های وابسته به رنج افسرده وار
نشانه های دفاعی علیه افسردگی
رفتارهای معادل افسردگی
افسردگیهای نوجوانی
واکنش اضطرابی افسرده وار
افسردگی مبتنی بر احساس کهتری
افسردگی مبتنی بر احساس رها شدگی
افسردگی مالیخولیایی
معادلهای افسرده وار
فراوانی افسردگی در خلال تحول
طبقه بندی اختلالهای خلقی
گستره اول : افسردگیهای یک قطبی
گستره افسردگی مهاد
ضوابط تشخیصی اختلالهای افسردگی (افسردگیهای یک قطبی)
فصل سوم : روش تحقیق
جامعه مورد مطالعه
حجم نمونه
روش نمونه گیری
ابزار اندازه گیری
روش تحقیق
روش آماری مربوط به فرضیه
فصل چهارم : تحلیل داده های پژوهش
مقدمه فصل چهارم
تجزیه و تحلیل داده ها
فصل پنجم : بحث و نتیجه گیری
بحث و نتیجه گیری
پیشنهادات
محدودیت های تحقیق
ضمائم پرسشنامه افسردگی بک
منابع و ماخذ

(((برای دانلود کلیک کنید)))

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , ,
:: برچسب‌ها: دانلود پروژه مقایسه افسردگی در بین جوانان ۱۸ساله ورزشکارو غیر ورزشکار ,
:: بازدید از این مطلب : 668
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 12 آبان 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

بررسی رابطۀ بین ورزش و بهداشت روانی دانشجویان رشته های ادبیات و تربیت بدنی ورودی ۸۴ دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر
فهرست مطالب:
چکیده  ۱
فصل اول : کلیات تحقیق ۲
مقدمه ۳
بیان مساله ۴
اهداف تحقیق ۵
فرضیه ها ۶
تعاریف عملیاتی ۷
فصل دوم : پیشینه و ادبیات تحقیق ۹
هدف بهداشت روانی ۱۰
ابعاد فعالیتهای بهداشت روانی۱۱
عوامل موثر در تامین بهداشت روانی ۱۲
بهداشت روانی وورزش ۱۹
مراحل رشد و ارتباط آن با ورزش ۲۷
نقش بزرگسالان در ورزش کودکان و نوجوانان ۲۸
نقش مربی در بهداشت روانی ۳۰
پژوهش در انگیزه رضایت و تعارض ۳۲
بهداشت روانی و اجتماع ۳۴
عوامل اجتماعی موثر در بهداشت روانی ۳۸
مرکز راهنمایی کودک ۳۹
کودکان و جوانان ناسازگار ۴۰
علل پیدایش رفتار کودک و جوانان ناسازگار ۴۱
پشگیری اولیه ۴۵
پیشگیری ثالثیه ۴۶
اصول بهداشت روانی ۴۸
شناختن محدودیت ها ۵۰
پی بردن به علل رفتار ۵۲
رفتار تابع تمامیت فرد است ۵۴
نیازهای اولیه ۵۵
فصل سوم : روش تحقیق ۵۶
جامعه مورد مطالعه ۵۷
نمره گذاری آزمون ۵۹
روش تحقیق ۶۰
فصل چهارم : تجزیه و تحلیل داده ها ۶۱
جدول ۱-۴ فراوانی ودرصد فراوانی آزمودنیها ۶۳
جدول ۴-۴ مقایسه بهداشت روانی ۶۶
جدول ۶-۴ مقایسه تمایل به ورزش در بین دانشجویان تربیت بدنی وادبیات ۶۸
فصل پنجم : بحث و نتیجه گیری ۶۹
بحث و نتیجه گیری ۷۰
محدودیت ها ۷۳
پیشنهادات ۷۴
منابع و ماخذ ۷۵
چکیده

هدف از تحقیق حاضر بررسی رابطه ی بین بهداشت روانی وورزش در بین دانشجویان رشته های ادبیات و تربیت بدنی دانشگاه آزاداسلامی واحد ابهر که فرضیه های عنوان شده عبارتند از بررسی  رابطه بین بهداشت روانی وورزش و همین طور مقایسه هریک از متغییرهای عنوان شده در بین دو گروه دانشجویان ادبیات و تربیت بدنی که طبق جامعه مورد مطالعه و برآورد دانش جویان در این دو رشته ۷۲۰ نفر به عنوان جامعه آماری مشخص شده که ۶۰ نفر به عنوان نمونه انتخاب گردیده و آزمون بهداشت روانی گلدنبرگ ۲۸ سوالی بر روی آنها اجرا گردیده است که جهت آزمون فرضیه ها از خی دو و تی متغییر مستقل استفاده گردیده که نتایج بدست آمده حاکی از آن است که بین بهداشت روان وورزش  رابطه معنی داری وجود دارد ولی بین بهداشت روان و ورزش در بین دو گروه ادبیات و تربیت بدنی تفاوت معنی داری وجود ندارد.

(((برای دانلود کلیک کنید)))

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , ,
:: برچسب‌ها: بررسی رابطۀ بین ورزش و بهداشت روانی دانشجویان رشته های ادبیات و تربیت بدنی ورودی ۸۴ دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر ,
:: بازدید از این مطلب : 716
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 12 آبان 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

بررسی مقایسه هوش هیجانی زنان ومردان کارمند شهر قزوین

مقدمه
هیجان ما بسیار پیچیده تر از آن هستند که ابتدا به چشم می خوردند . در هنگام اول همگی هیجان ما را به عنوان احساس می شناسیم ما شادی وترس را می شناسیم زیرا جنبه ی احساسی آنها طبق تجربه ی ما خیلی با ند هستند وقتی با تهدیدیمواجه می شویمترس یا به سمت هدفی پیشرفت می کنیم (شادی )تقزیباًغیر ممکن است که متوجه جنبه ی احساسی هیجان نشویم . اما به همان صورتی که بینی بخشی از صورت است ،احساس نیز فقط جزئی از هیجان است ،هیجان ما چند بُعدی هستند . آنها به صورت پدیده های ذهنی ،زیستی ،هدفمند واجتماعی وجود دارند ،هیجان ها تا اندازه ای احساس های ذهنی هستند به این صورت که باعث می شوند به شیوه خاصی ،مثل عصبانی یا خوشحال ،احساس کنیم امّا هیجان ها واکنش های زیستی هستند زندگی پر از چالش ها ،استرس ها ومشکلاتی است که باید حل شوند وهوش هیجانی به عنوان راه حلهایی برای این چالش ها ،استرس ها ومشکلات وجود دارند ،هیجان ما با هماهنگ کردن احساسات ،بر انگیختگی ،هدف وبیانگری فر‌آیندهای هیجان وضعیت ما در ارتباط با محیط امان تثبیت می کنند دلیونیسون (۱۹۹۹ ) وما را به پاسخهای اختصاصی وکار آمدی مجهز می کند که با مسایل بقای جسمانی واجتماعی متناسب هستند بر خی اعتقاد دارند که هوش هیجانی هیچ هدف مفیدی ندارد به نظر آنها هیجانها فعالیت جاری را مختل می کند ،رفتا را آشفته می کنند وعقل ومنطق را از ما می گیرند هَپ (۱۹۴۸).مندله  (۱۹۸۴)این پژوهشگران هیجان وهوش هیجانی معتقدند که هیجانها هزاران سال قبل وظایف تکاملی سهمی داشتند اما در دنیای مدرن امروزه دیگر این وظیفه را ندارند این موضوع با این اظهار نظر که هیجان قبل از رفتار واقع می شوند تا به سازگاری با شرایطی که مواجه می شویم کلک کنند در تضادهای آشکار قرار دارند . وهمه قبول دارند که هیجانها به نحوی که فکر ،احساس ورفتار می کنیم تأثیر دارند ،بنابراین مسئله این است که آیا هیجانها سازگارند وکار کردی هستند یا ناسازگارند وغیرکارکردی علت اینکه مرد وجناح مسئله (کارکردی در برابر غیر کارکردی )معنی دارند این است که هر درست هستند ،هیجانها هم شاهکار طرح تکاملی هستند به هوش هیجانی انسان در غالب طرح دو سیستمی عمل می کند ،جنبه ی زیستی سیستم هیجان جنبه ای است که انسانها با سایر حیوانات در آن سهیم اند وآن بخشی از سیستم هیجان است که برای حل کردن تکالیف اساسی زندگی تکامل یافته است چون تعداد کمی از تکالیف را تعاءاساسی هستند وسیستم هیجان وهوش هیجانی به صورت قالبی پاسخ می دهد که پاسخها محدود ،اما بسیار مناسبی را بیدج وهماهنگ می کند واین شیوههای قالبی پاسخ دهی به تکالیف اساسی زندگی همانهایی هستند که در اول مطالب بیان کردیم .
(جان مارشال ریو به تألیف یحیی سید محمدی .ص۳۳۸٫سال ۱۳۸۵)
مقدمه
بیان مسئله
اهمیت و ضرورت تحقیق
اهداف ، فرضیه و متغیرهای تحقیق
فصل دوم(پیشینه ادبیات تحقیق)
هیجان چیست؟
رابطه هیجان با انگیزیش
زیست شناسی و شناخت
دیدگاه شناختی
وظایف اجتماعی
ترس
خشم
نفرت غم
شادی
علاقه
ابعاد شناختی هیجان
ارزیابی
فصل سوم (روش تحقیق)
جامعه مورد مطالعه
حجم نمونه
روش نمونه گیری
روش تحقیق
مشخصات آزمون هیجانی باران
ابزار اندازه گیری
معرفی آزمون هوش هیجانی باران
نحوه نمره گذاری
فصل چهارم(یافته ها و تجزیه و تحلیل داده ها)
مقدمه فصل چهارم
فصل پنجم(بحث و نتیجه گیری)
محدودیت ها
پیشنهادات
منابع و مؤاخذ

(((برای دانلود کلیک کنید)))

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , ,
:: برچسب‌ها: دانلود بررسی مقایسه هوش هیجانی زنان ومردان کارمند شهر قزوین ,
:: بازدید از این مطلب : 662
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 12 آبان 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

تأثیر ورزش در کاهش افسردگی جوانان حدود سنی ۱۸ ساله 

چکیده
هدف از تحقیق حاضر بررسی مقایسه افسردگی در بین افراد ورزشکار و غیر ورزشکار و تاثیر ورزش بر روی جوانان حدود سنی۱۸ساله شهرستان ابهر که فرضیه عنوان شده عبارتند از اینکه بین افرادی که ورزش می کنند و افرادی که ورزش نمی کنند از لحاظ افسردگی تفاوت معنی داری وجود دارد.
که جامعه مورد مطالعه عبارتند از دانش آموزان حدود سنی۱۸ساله است که ۱۲۰نفر به عنوان نمونه انتخاب گردیده و آزمون افسردگی بک بر روی آنها اجرا گردیده است که این آزمون دارای ۲۱سئوال ۴ گزینه ای است که بعدازجمع آوری نمرات خام آزمودنی ها از روش آماری t متغییر مستقل استفاده گردیده که نتایج فرضیه به دست آمده به این علت که  t به دست آمده از  t جدول در سطح معنی داری۵%بزرگتر بودمورد تایید قرار گرفته است و بین افسردگی افرادی که ورزش می کنند و افرادی که نمی کنند تفاوت وجود دارد.
چکیده
مقدمه
فصل اول(کلیات تحقیق)
بیان مسئله
اهداف تحقیق
اهمیت و ضرورت تحقیق
فرضیه تحقیق
تعاریف عملیاتی و نظری واژه ها و مفاهیم
روانشناسی در ورزش
روانشناسی ورزشی
آمادگی روانی چیست؟
ضرورت آمادگی روانی
همایش علمی- ورزشی دانشگاه آزاد در تهران
فصل دوم(پیشینه و ادبیات تحقیق)
تعریف افسردگی
شکل گیری افسردگی در جریان تحول
افسردگی های نوجوانی
واکنش اضطرابی افسرده وار
افسردگی مبتنی بر احساس کهتری
افسردگی مبتنی بر احساس رها شدگی
افسردگی مالیخولیایی
معادلهای افسرده وار
فراوانی افسردگی در خلال تحول
طیقه بندی اختلالهای خلقی
گستردة افسردگی مهاد
ضوابط تشخیص اختلالهای افسردگی(افسردگی یک قطبی)
فصل سوم(تعیین روش تحقیق)
جامعه مورد مطالعه
حجم نمونه
روش نمونه گیری
ابزار اندازه گیری
طرح تحقیق
روش جمع آوری مربوط به فرضیه ها
فصل چهارم(یافته ها و تجزیه و تحلیل داد ها)
مقدمه فصل چهارم
جدول نمرات خام آزمودنی ها
تجزیه و تحلیل داده ها
جدول مقایسه افسردگی
فصل پنجم(بحث و نتیجه گیری)
نتیجه گیری
پیشنهادات
محدودیتها
ضمائم(پرسش نامه افسردگی بک)
منابع و مآخذ

(((برای دانلود کلیک کنید)))

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , ,
:: برچسب‌ها: دانلود پروژه تأثیر ورزش در کاهش افسردگی جوانان حدود سنی ۱۸ ساله ,
:: بازدید از این مطلب : 579
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 12 آبان 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

دانلود پروژه رابطه هوش هیجانی با رضایت زناشویی 
فهرست مطالب
چکیده       ۸
فصل اول / کلیات / پژوهش         ۹
مقدمه      ۱۰
بیان مسأله               ۱۲
اهمیت و ضرورت پژوهش           ۱۳
اهداف پژوهش          ۱۵
فرضیه پژوهش          ۱۵
تعاریف عملیاتی         ۱۵
فصل دوم / ادبیات مربوط به تحقیق/            ۱۶
مقدمه      ۱۷
هیجان و هوش هیجانی             ۱۷
رابطه هیجان با تفکر   ۱۸
تاریخچه هوش هیجانی              ۱۹
هوش هیجانی چیست؟             ۲۰
نظریات مطرح شده در حوزه هوش هیجانی                 ۲۴
تئوری هوش هیجانی گلمن        ۲۵
تئوری هوش هیجانی از دیدگاه بار- اون        ۲۷
شناسایی حالت های هیجانی   ۳۳
رضایت زناشویی        ۳۵
بررسی علل نارضایتی از زندگی زناشویی   ۳۷
رضایت زناشویی و هوش هیجانی               ۴۳
هوش عاطفی و نقش آن در تحکیم پیوند زناشویی       ۴۵
تحقیقات انجام شده در زمینه هوش هیجانی و رضایت زناشویی   ۴۷
فصل سوم (طرح تحقیق)           ۵۰
مقدمه      ۵۱
جامعه پژوهش           ۵۱
نمونه آماری              ۵۱
ابزار پژوهش              ۵۲
روش تجزیه و تحلیل داده ها       ۵۲
روایی و اعتبار آزمون هوش هیجانی            ۵۲
پایایی و اعتبار آزمون در ایران      ۵۳
روایی و اعتبار پرسشنامه رضایت زناشویی                 ۵۵
روایی و اعتبار پرسشنامه در ایران              ۵۷
فصل چهارم (تجزیه و تحلیل توصیفی و استنباطی داده ها)          ۵۹
مقدمه      ۶۰
توصیف داده ها           ۶۱
بررسی و آزمون فرضیه ها          ۶۵
فصل پنجم: (خلاصه و نتیجه گیری)             ۶۷
بحث و نتیجه گیری    ۶۸
خلاصه تحقیق           ۶۹
پیشنهادهای پژوهش                 ۶۹
محدودیت های پژوهش              ۷۰
فهرست منابع           ۷۱
پیوست ها                 ۷۲
فهرست جداول
جدول ۴-۱ توزیع فراوانی نمرات رضایت زناشویی          ۶۱
جدول ۴-۲ شاخص های گرایش مرکزی و پراکندگی رضایت زناشویی             ۶۲
جدول ۴-۳ توزیع فراوانی نمرات هوش هیجانی            ۶۳
جدول ۴-۴ شاخص های گرایش مرکزی و پراکندگی هوش هیجانی               ۶۴

جدول ۴-۵ ضریب همبستگی بین هوش هیجانی و رضایت زناشویی              ۶۵

(((برای دانلود کلیک کنید)))

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , ,
:: برچسب‌ها: دانلود پروژه رابطه هوش هیجانی با رضایت زناشویی ,
:: بازدید از این مطلب : 570
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 12 آبان 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

 

بررسی رابطه سخت روئی روان شناختی و باورهای خود درآمدی در دانشجویان دختر و پسر

فهرست مطالب
چکیده ۱
فصل اول : کلیات ۳
مقدمه ۴
طرح مسئله و چهار چوب نظری آن ۷
اهمیت و ضرورت پژوهش ۱۱
اهداف پژوهش ۱۲
فرضیه های پژوهش ۱۲
تعاریف نظری و عملیاتی متغیرها ۱۳
تعریف واژه ها ۱۴
باورهای خود کارآمد ۱۵
فصل دوم : ادبیات و پیشینه پژوهش ۱۷
مقدمه فصل دوم ۱۸
سخت رویی ۱۹
مکانیزم های مداخلاتی سخت رویی در ارتباط بین استرس و بیماری ۲۶
سخت رویی و دیگر سازه های شخصیتی ۲۹
سخت رویی و واکنش های فیزیولوژیک ۳۲
سخت رویی و نمونه های مورد مطالعه ۳۴
سخت رویی و بیماری ۳۶
نقش سخت رویی در فراسوی استرس ، سلامت و بیماری ۳۷
چشم اندازی به زیر بنای مفهومی و آینده سخت رویی ۳۸
اکتسابی بودن سخت رویی ۴۰
پیشینه تحقیق ۴۴
خود کار آمدی ۴۶
ابعاد خود کار آمدی ادراک شده ۴۹
منابع باورهای خود کار آمدی ۴۹
دستاوردهای عملکرد ۵۰
تجربه جانشینی ۵۰
ترغیب کلامی ۵۱
حالت های فیزیولوژیکی ۵۱
تأثیر زمینه های فرهنگی ، اجتماعی روی باورهای خود کار آمدی ۵۲
نقش باورهای خود کار آمدی در انگیزش رفتار و انتخاب آگاهانه ۵۴
پیشینه تحقیق ۲ ۵۷
باورهای منفی اولین کلید برای شکست ۶۰
فصل سوم : روش تحقیق ۶۳
مقدمه فصل سوم ۶۴
جامعه آماری ۶۵
روش نمونه گیری ۶۶
ابزار تحقیق ۶۶
پرسش نامه ارزش های شخصیتی pvq 67
تاریخچه ۶۷
اعتبار از طریق همبستگی ۶۹
پایانی pvq 70
دستورالعمل پرسش نامه ارزش های شخصیتی pvq 72
دستورالعمل تکمیل pvq 73
اجرای pvq 73
جمع آوری pvq 74
نمره گذاری pvq 75
نمره های فرعی و هنجار ها ۷۷
تفسیر نمره های فرعی ۷۷
روش جمع آوری اطلاعات ۷۸
شیوه تجزیه و تحلیل آماری ۷۹
فصل چهارم : داده های تحلیل ۸۰
مقدمه فصل چهارم ۸۱
جدول ۱-۴ ۸۳
جدول ۲-۴ ۸۶
جدول ۳-۴ ۸۹
جدول ۴-۴ ۹۹
فصل پنجم : بحث و نتیجه گیری ۹۳
مقدمه فصل چهارم ۹۴
بحث و نتیجه گیری ۹۶
محدودیت های پژوهش ۹۹
پیشنهادات پژوهش ۱۰۱
منابع ۱۰۳
پیوست ۱۰۶

چکیده :
پژوهش حاضر باعنوان بررسی رابطه سخت رویی روان شناختی خود کار آمدی انجام گرفته است . فرضیه این پژوهش مبنی بر رابطه این دو متغیر مذکور بوده است به منظور انتخاب ، نمونه مناسب از روش نمونه گیریی تصادفی طبقه ای استفاده شده است و ابزار پژوهش ها دو آزمون بود . آزمون های ارزش های شخصی pvq برای سنجش سخت رویی ۴۰ نفر از دانشجویان دختر و پسر دوره کار شناسی مشاوره و راهنمایی و روان شناسی عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر در تابستان ۸۵ اجرا گردیده است طبق روش نمونه گیری به شیوه تصادفی طبقه ای داده ها ی توصیفی زیر به دست آمد ۷۵% دختر ۲۵% پسر ، ۵۰% مشاوره و راهنمایی ، ۵۰% روان شناسی عمومی ، ۳۷% شاغل و ۶۳% غیر شاغل که همگی دانشجو دوره کارشناسی بودند .
در پژوهش ما سه فرضیه مد نظر بود :
۱)بین سخت رویی و باورهای خود کار آمدی در دانشجویان رابطه وجود دارد
۲) بین دانشجویان دختر و پسر در سخت رویی تفاوت وجود دارد
۳) بین دانشجویان دختر وپسر در باورهای خود کار آمدی تفاوت وجود دارد .
از فرمول آماری ضریب همبستگی پیرسون (r) جهت تعیین میزان همبستگی بین دو متغیر و فرمول آماری (t) جهت معنا دار بودن بین دو متغیر هر سه فرضیه را آزمون کردیم که نتایج زیر به دست آمد . در فرضیه اول با توجه به میزان همبستگی بالا دو متغیر (r) و معنا دار بودن بین دو متغیر (t) فرضیه صفر (خلاف ) رد فرضیه ما تأیید شد و نتیجه گیری شد بین سخت رویی روان شناختی و باورها ی خود کار آمدی رابطه معنی داری وجود دارد و در فرضیه دوم با توجه به میزان همبستگی پایین بین دو متغیر (r) و معنا دار بودن بین دو متغیر (t) فرضیه صفر (خلاف) رد و فرضیه ما تأیید شد و نتیجه گیری شد بین دختران وپسران در سخت رویی رابطه معنی دار ی وجود دارد و این میزان در دختران بیشتر از پسران است .
البته به علت کم بودن تعداد نمونه و بر گزاری آزمون در شرایط نامطلوب و یا تأثیر گذار ی عواملی کهاز کنترل پژوهشگر خارج بود نم یتوان به طور قطع به عدم وجود رابطه بین سخت رویی و خود کار آمدی رأی داد .

(((برای دانلود کلیک کنید)))

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , ,
:: برچسب‌ها: بررسی رابطه سخت روئی روان شناختی و باورهای خود درآمدی در دانشجویان دختر و پسر ,
:: بازدید از این مطلب : 619
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 12 آبان 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

بررسی رابطه بین اختلالات شناختی و جهت های مذهبی در بین دانشجویان

فهرست مطالب
چکیده ۱
فصل اول : کلیات تحقیق ۲
مقدمه ۳
بیان مسأله ۴
سئوال مسئله ۵
اهدف تحقیق ۵
اهمیت و ضرورت تحقیق ۵
متغییر های تحقیق ۶
تعاریف عملیاتی و نظری واژه ها و مفاهیم ۶
فصل دوم : پیشینه و ادبیات تحقیق ۷
بهداشت روانی از نظر اسلامی ۸
رابطه بهداشت روانی با رشد شخصیت و تکامل اخلاقی ۹
بهداشت و سلامت روانی کودک از نظر اسلام ۱۱
ملاکهای سلامت و بهداشت روانی از دیدگاه اسلام ۱۶
عزت نفس داشتن و حفظ حرمت دیگران ۲۱
ارتباط روان درمانی و دین ۲۴
خود – روانشناسی ۲۶
زندگی یونگ ۲۸
مشاوره دینی ۴۳
تعلیم و تربیت حوزوی و مشاوره کشیشی ۴۳
تعلیم و تربیت کشیشی کلینیکی (ت ک ک ) ۴۴
همایش نقش دین در بهداشت روان آغاز بکار کرد ۴۵
روانشناسی رابطه بلا و ایمان در دین ۴۷
مددکاری اجتماعی و رابطه روان شناسی و دین ۵۱
فصل سوم : تعیین روش تحقیق ۵۲
جامعه مورد مطالعه ۵۳
حجم نمونه ۵۳
روش نمونه گیری ۵۳
ابزار اندازگیری در تحقیق ۵۴
روش آماری مربوط به فرضیه ۵۵
روش تحقیق ۵۶
فصل چهارم : یافته ها و تجزیه و تحلیل داده ها ۵۷
مقدمه فصل چهارم ۵۸
فصل پنجم : بحث و نتیجه گیری ۶۰
بحث نتیجه گیری ۶۲
پیشنهادات ۶۴
محدویت ها ۶۵
منابع و مآخذ ۶۶
ضمائم : پرسش نامهاختلال شناختی پرسش نامه باورهای دینی ۶۷
چکیده:
هدف از تحقیق حاضر بررسی رابطه بین اختلالات رفتاری در جهت های مذهبی دانشجویان ورودی ۸۵ دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر است فرضیه عنوان شده عبارتند از اینکه بین اختلالات رفتاری و جهت های مذهبی دانشجویان رابطه معنی دارد وجود دارد که جامعه مورد مطالعه عبارتند از دانشجویان ورودی ۸۵ است که ۶۰ نفر به عنوان نمونه انتخاب گردیده که انتخاب نمونه ها به صورت تصادفی بوده است و جهت ازمون فرضیه ها از روش اماری ضریب پیرسون استفاده گردیده که جهت اعتبار آن از t و فرمول آن استفاده نموده که نتایج به دست آمده حاکی از آن است که بین اختلالات رفتاری و جهت های مذهبی رابطه معنی داری وجود داردو در سطح معنی داری ۵% قرار دارد.

(((برای دانلود کلیک کنید)))

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , ,
:: برچسب‌ها: دانلود پروژه بررسی رابطه بین اختلالات شناختی و جهت های مذهبی در بین دانشجویان ,
:: بازدید از این مطلب : 530
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 12 آبان 1392 | نظرات ()