نوشته شده توسط : محمد

دانلود پروژه تصویر سازی کودکان – بداهه سازی

   فهرست مطالب
    هنر چیست؟
    هنر در تفکر دینی و عرفانی
    هنر از منظر فلاسفه و متفکرین
    هنرمند کیست؟
    دنیای جدید
    خلاقیت
    نظریه‌های مختلف آفرینشگری
    شرایط آفرینشگری
    آفرینشگر
    خیال
    الهام
    الهام ماده خام آفرینشگری
    ناخودآگاه
    رؤیا
    نماد
    سمبولیسم
    ذن
    بداهه سازی چیست؟
    بداهه‌سازی در هنر
    سوابق تاریخی بداهه‌سازی
    فرآیند نقاشی کودک
    مراحل تکاملی نقاشی کودک
    مراحل رشد ذهنی کودک
    نقاشی کودک از نظر روان‌شناختی
    کودکان کار
    مراحل تصویرسازی کودکان کار
    تصویرسازی کودکان معمولی
    تطبیق آثار کودکان کار و کودکان معمولی
    نتیجه گیری
    فهرست تصاویر
    کتابشناسی

(((برای دانلود کلیک کنید)))

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , ,
:: برچسب‌ها: دانلود پروژه تصویر سازی کودکان – بداهه سازی ,
:: بازدید از این مطلب : 812
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 11 آبان 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

دانلود مقاله پست مدرنیسم وهنرهای تجسمی

فهرست مطالب
 فصل اول – پست مدرنیسم
حرکت به سوی مدرنیسم
نقدهای وارد بر مدرتیته  
از مدرنیته تا پست مدرن
پست مدرنیته
شکل‌گیری جامعه فراصنعتی در نیمه قرن بیستم
پلورایسم، ایسم‌زمان ما
 فصل دوم – پست مدرنیسم در هنرهای تجسمی
مؤلفه‌های پست مدرنیسم در هنرهای تجسمی
ویژگی مکانی    
کم‌دوامی و ناپایداری    
انباشتن    
گفتمانی بودن    
پیوندگرایی
تردید در جزمیات مدرنیته
فمینیسم
فصل سوم – معرفی چهارهنرمند معاصر جهان
مایک‌بیدلو و هنر نقل قول
کارلوماریا ماریانی و پست آوانگادیسم
دیویدسالی- کارگردان صحنه‌های تجسمی
۴-جنی هولزر ، هنرمند رسانه یی

فهرست اسامی و واژه ها

(((برای دانلود کلیک کنید)))

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , ,
:: برچسب‌ها: دانلود مقاله پست مدرنیسم وهنرهای تجسمی ,
:: بازدید از این مطلب : 575
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 11 آبان 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

دانلود پروژه صنعت چاپ

فهرست مطالب
مقدمه  
فصل اول
تاریخ چاپ
آغاز حروف چاپی
حروف ایتالیک و حروف نمایشی ( پیتر )
حروف و ماشین‌های حروفچینی ( با روش قالب ریزی )
کشف لیتوگرافی
تاریخ کاغذهای چاپ
تاریخ مرکب های چاپ
 فصل دوم
فرآیندهای چاپ
چاپ مستقیم ‌
چاپ غیر مستقیم  
چاپ غیر تماسی ‌
انواع شیوه های چاپ ‌
« لترپرس » چاپ برجسته  
ماشین چاپ پلاتن ( ملخی )
ماشین چاپ سیلندری تخت ( چاپ مسطح )  
ماشین چاپ روتاری ( دوار )
لیتوگرافی افست ‌
ماشین‌های چاپ پشت و روزن ورقی  
لترست ( افست خشک)  
افست وب
کاغذ برای افست وب  
گراور
ماشین چاپ گراور ورقی
چاپ اسکرین
 فصل سوم
حروف و حروفچینی در چاپ
مبانی حروف  
طبقه بندی سبک های حروف چاپی  
مدرن ‌
سکوپرسریف یا چهارگوش بازواید تزئینی ‌
سنزسریف یا بدون زواید تزئینی ‌
تکست لترز یا حروف خطاطی  
دکورتیوز تایپز یا حروف چاپی تزئینی  
حروف چاپی هم خانواده  
قابلیت خواندن یا خوانا بودن
خط دور حروف
خطوط بین حروف فارسی
فاصله گذاری بین حروف
 فاصله گذاری بین سطرها
ابعاد و اندازه در چاپخانه ها
پونت
پایکا
فاصلة ام
سطر عقیق
حروف چینی
حروف چینی دستی
حروفچینی ماشینی
لاینو تایپ، اینترتایپ
مونوتایپ
لودلو
حروفچینی ماشین تحریری یا چاپ مستقیم
فصل چهارم
عکاسی آثار گرافیکی
دوربین های عکاسی آثار گرافیکی
لنزها  
فیلم
عکاسی خطی
‌عکاسی هافتون
عکاسی با ترام شیشه ای
هافتون ترام سرخود
چاپ عکس
بازافرینی تضاد رنگ و سایه روشن  
بازآفرینی رنگ  
تفکیک رنگ  
ماسک گذاری ‌
رتوش و لا کاری  
 فصل پنجم
مرکب های چاپ
غلظت یا ویسکوزیته
سیالیت یا روانی
تک
خشک شدن
مرکب های لترپرس
مرکب های افست – لیتوگرافیک
مرکب های لترست
مرکب های گراور
مرکبهای فلکسوگرافیک
مرکب های چاپ اسکرین
مرکب های بدون حلال
مرکب های کاتالیتیک
مرکب های به عمل آمدنی یا یو وی
مرکب های ویژه
مرکب های بسیار براق
مرکب های سریع نشست
مرکب های هیت ست
مرکب های متالیک
مرکب های مویسچرست
مرکب های مغناطیسی
مرکب های مقاوم نسبت به ساییدگی
مرکب های فلورسنت
وارنیش و لاک
ویژگی های خاص

منابع

(((برای دانلود کلیک کنید)))

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , ,
:: برچسب‌ها: دانلود پروژه صنعت چاپ ,
:: بازدید از این مطلب : 686
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 11 آبان 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد
  • دانلود مقاله تذهیب و هنر

فهرست مطالب

مقدمه ………………………………………………………………………………………………………. ۱

فصل اول

تاریخچه …………………………………………………………………………………………………… ۶

تعریف تذهیب …………………………………………………………………………………………. ۱۳

ریشه یابی لغت تذهیب ……………………………………………………………………………… ۱۴

واژگان تذهیب: ……………………………………………………………………………………….. ۱۷

ابرک ……………………………………………………………………………………………………… ۱۷

اسلیمی (اسلامی) …………………………………………………………………………………….. ۱۷

بند اسلیمی………………………………………………………………………………………………. ۱۷

تاج ………………………………………………………………………………………………………… ۱۸

جدول……………………………………………………………………………………………………… ۱۸

 ختایی …………………………………………………………………………………………………… ۱۸

داغ…………………………………………………………………………………………………………. ۱۸

دهن اژدر……………………………………………………………………………………………….. ۱۸

سنجاق نشان ………………………………………………………………………………………….. ۱۸

شرفه……………………………………………………………………………………………………… ۱۹

شمسه…………………………………………………………………………………………………….. ۱۹

شمسه کوچک …………………………………………………………………………………………. ۱۹

فرنگی ……………………………………………………………………………………………………. ۲۰

فصاصی ………………………………………………………………………………………………… ۲۰

کتیبه سرلوحه ………………………………………………………………………………………… ۲۰

کمند زرین ……………………………………………………………………………………………… ۲۱

کره ……………………………………………………………………………………………………….. ۲۱

لچک ترنج ………………………………………………………………………………………………. ۲۱

لچکی واگیره …………………………………………………………………………………………… ۲۱

ترنج ………………………………………………………………………………………………………. ۲۲

سرترنج …………………………………………………………………………………………………. ۲۲

سرلوحه………………………………………………………………………………………………….. ۲۳

 کتیبه …………………………………………………………………………………………………….. ۲۳

ترصیع …………………………………………………………………………………………………… ۲۴

حاشیه …………………………………………………………………………………………………… ۲۴

قوس حلزونی …………………………………………………………………………………………. ۲۵

فصل دوم

مکتب های تذهیب ……………………………………………………………………………………. ۲۵

ابزار و مواد کار: ……………………………………………………………………………………. ۲۹

قلم مو…………………………………………………………………………………………………….. ۲۹

طلا و نقره ……………………………………………………………………………………………… ۳۰

مهره ……………………………………………………………………………………………………… ۳۱

کاغذ ……………………………………………………………………………………………………… ۳۲

صفات مهم کاغذ …………………………………………………………………………………….. ۳۲

رنگ ………………………………………………………………………………………………………. ۳۳

پرگار، ترلینگ، خط کش …………………………………………………………………………… ۳۴

شیوه کار تذهیب …………………………………………………………………………………….. ۳۵

اصول قابل اهمیت در کلیات نقش ……………………………………………………………… ۴۰

فصل سوم

ختایی و اسلیمی (دیرینگی و ریشه مشترک) ……………………………………………….. ۴۲

تعریف ختایی و گونه های آن …………………………………………………………………… ۴۳

اسلیمی …………………………………………………………………………………………………… ۴۶

تعریف اسلیمی و گونه های آن …………………………………………………………………. ۴۷

صورت اسلیمی ………………………………………………………………………………………. ۵۲

تزئین اسلیمی ………………………………………………………………………………………….. ۵۳

چنگ و گره …………………………………………………………………………………………….. ۵۴

نشان و انواع آن: …………………………………………………………………………………….. ۵۵

لچک نشان یا کتیبه نشان …………………………………………………………………………. ۵۵

بته جقه نشان …………………………………………………………………………………………. ۵۶

دل نشان ………………………………………………………………………………………………. ۵۶

ابرک نشان (اسلیمی ماری) ………………………………………………………………………. ۵۶

نشان و اصل قاعده (نقش در نقش) …………………………………………………………… ۵۷

تکوین نقوش (ترکیب اسلیمی و ختایی) ………………………………………………………. ۵۸

جایگاه نشان ها در شمسه ……………………………………………………………………….. ۵۸

گره سازی …………………………………………………………………………………………… ۵۹

شرفه ……………………………………………………………………………………………….. ۵۹

فصل چهارم

تحول هنر در تذهیب…………………………………………………………………………………. ۶۰

طراحان و مذهبان قدیم ……………………………………………………………………………. ۶۳

طراحان و مذهبان معاصر ……………………………………………………………………….. ۶۶

فصل پنجم

طرح نشان ……………………………………………………………………………………………… ۷۲

طرح ترنج ………………………………………………………………………………………………. ۷۳

طرح کتیبه ………………………………………………………………………………………………. ۷۴

طرح لچک ………………………………………………………………………………………………. ۷۵

طرح تاج و سرلوح …………………………………………………………………………………… ۷۶

طرح واگیره اسلیمی و ختایی …………………………………………………………………….. ۷۸

طرح حاشیه ……………………………………………………………………………………………. ۷۹

منابع و مآخذ…………………………………………………………………………………………… ۸۰

مقدمه

سپاس خداوندی را که منشا حسن و جمال و زیبایی است و موهبت درک و احساس آن را به بشر عطا فرمود و انسان را در فهم کشف حسن جمالش سزاوار نمود. آن خالق منان گوشه ای از زیبایی های عرش را برای مشاهده بندگان صالح خویش مهیا ساخت و جلوه هایی از ان ملکوت زیبا را به فرش کشید و منظری از رخ پر حسن و جمال خویش را برای آرامش دل انسان ها به دست هنرمندان سالکش متجلی نمود.

این همه نقش می و عکس مخالف که نمود

یک فروغ رخ ساقی است که در جام افتاد

این جلوه های جمال که به جان حقیقت جوی آدمی نشاط و طربی ژرف می بخشد و عقل و حواس را به شادمانی جاودانه معطوف می سازد ، سبب کشش به سوی حقایق زیبا و عالم ملکوت می شود تا روح انسان از قید ظلمات دنیا رهایی یابد و به انوار عالم قدس آشنا گردد. هنرمندان مومن برای کشف بیشتر این زیبایی ها و ابداع آثار جاودان بشری رنج و مشقت این راه طولانی را بر خود هموار نموده و میراثی گران بها برای بشر به جای نهاده اند. از جمله این هنرها می توان تذهیب را بر شمرد که با نقوش مجرد در الواح روح نواز و دل انگیز قرآنی در معاشرت با خوش نویسی، صفحاتی را رقم زده اند مکه یادآور معانی باطنی و لطیف قرآن است. این هنر مقدس همچنین در معاشرت با نگارگری ، به دست استادان مجرب با اندیشه های حکیمانه ، ترکیبی از معنا و صورت زیبا را به دست داده است. در هنرهای صناعی نیز همچون نقش فرش و نقش کاشی و … نیز به کار گرفته شده که هر یک از این جلوه ها در مقام عملکردشان در زندگی انسان مجموعه ای از زندگی ای روحانی و زیبا را به نمایش می گذارند.

اساسا نقوش تذهیب به منظور تزیین قرآن پدید آمدند. مسلمین همچون همه امم دینی، عالی ترین و زیباترین هنر خود را برگرد مآثر الهی و ودیعه گران بهای اولیایشان به وجود آورده اند. معابد و نیایش گاه ها در تاریخ بشر نگارستان هایی هستند که می توان عالی ترین جلوه های تمدنی را در آن ها مشاهده نمود. در عالم اسلام نیز مساجد، نگارستان بزرگ هنر اسلامی و جلوه ای شاخص از تمدن بزرگ آن هستند. قرآن کریم نیز که کلام نازل محبوب بر دل حبیب است، با زیباترین خطوط و نقوش آراسته شد و با توصیه های مکرر پیامبر (ص) و اولیا علیهم السلام به زیباترین صوت خوانده شد تا جای که امروز هنرهای قرآنی در صدر همه هنرهای اسلامی قرار دارد.

گذشته از خوش نویسی که شرافت و مقام تجلی آیات را مستقیما پیدا نمود، هنر تذهیب توانست جلوه ای دیگر از حقایق باطنی قرآن را در حاشیه کلام الهی به نمایش درآورد و مجموعه ای مناسب آن کلام و تصویری از عالم قدس را در هر صفحه قرآن به نمایش درآورد. قرآن کلام الهی است و خداوند منزه است. هرگونه تشبیهی به آن مقام باری شرک محسوب می شود.

(((برای دانلود کلیک کنید)))

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , ,
:: برچسب‌ها: دانلود مقاله تذهیب و هنر ,
:: بازدید از این مطلب : 756
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 11 آبان 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

بررسی و تدوین ویژگیهای کیفی ابریشم مورد استفاده در فرش دستباف

فهرست مطالب
چکیده۳
فصل اول
سابقه نوغانداری در کشورهای آسیا۶
فصل دوم
سابقه نوغانداری در ایران از دوره هخامنشی تا کنون۱۰
فصل سوم
نحوه پرورش کرم ابریشم ۱۶
تفریخ تخم نوغان۱۷
مرحله پروش لارو حرارت و رطوبت،دما،تغذیه،تمیز کردن بستر۱۹
مرحله تنیدن پیله۲۱
برداشت پیله۲۲
فصل چهارم
طبقه انواع نژاد بر اساس مناطق تجاری و بومی۲۵
فصل پنجم
چرخه تولید تخم نوغان۳۲
فصل ششم
بیماریها و آفات کرم ابریشم۳۵
فصل هفتم
واریته های توتهای مختلف۳۹
فصل هشتم
فرآوری پیله (ماده اولیه صنعت ابریشم)۴۴
فصل نهم
بررسی ویژگیهای کیفی ابریشم۵۲
ابریشم پرز۵۲
ابریشم چله۵۳
صمغ گیری ابریشم با مواد گوناگون۵۴
صمغ زدایی در ایران۷۸
فصل دهم
 تصاویر۸۰
فصل یازدهم
نتیجه گیری۹۸
منابع و ماخذ۱۰۳

(((برای دانلود کلیک کنید)))

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , ,
:: برچسب‌ها: دانلود مقاله بررسی و تدوین ویژگیهای کیفی ابریشم مورد استفاده در فرش دستباف ,
:: بازدید از این مطلب : 645
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 11 آبان 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

بررسی مفهوم در عناصر تصویری پوستر های مکتب لهستان

فهرست مطالب

چکیده
مقدمه
روش تحقیق
فصل اول: آشنایی با کشورهای بلوک شرق
- تقسیم آلمان
- شورش ها
- دیوار برلین
- بهارپراگ
- از هم پاشی بلوک شوروی
فصل دوم:آشنایی با مسائل سیاسی،اجتماعی و جغرافیایی لهستان
- راهنمای زبان لهستان
- وضعیت لهستان در جنگ جهانی اول
- هزینه های جنگ برای لهستان
- لهستان پس از جنگ جهانی دوم
فصل سوم:ویژگی های فرهنگی لهستان
- ادبیات لهستان
- موسیقی لهستان
- نقاشی لهستان
فصل چهارم:هنر پوستر درلهستان
- هنر پوستر از پیدایش تا اواسط ۱۹۷۰
- مکتب لهستان
- پوستر های سیاسی لهستان
- پوستر های سینمایی لهستان
- پوستر های موسیقی لهستان
- پوسترهای تئاتر لهستان
- پوسترهای ورزشی لهستان
فصل پنجم:هنرمندان لهستان
- رومن سیسلویش
- یرژی چرنیاوسکی
- استاسیسی ادیگوسیوس
- وویچه فانگور
- ویکتور گورکا
- میچسلاو گوروسکی
- رومن کالاروس
-آندژی کلیموفسکی
-یان لنیتزا
- میرسلاو آدامژیک
- اریک لیپینسکی
- یان موادژنیک
- یوزف مروشچاک
- رافائو اولبینسکی
- آندژی پاگوفسکی
- پولیان پالکا
- وسیوا روشوسا
- یان ساوکا
- ویکتور سادوسکی
- فرانچشیک استاروویسکی
- والدمار اشویدژی
- هنریک توماشفسکی
- تادئوش ترپکوسکی
- ماچی اوربانیتس
- ویسلاو والکوسکی
- میچسلاو واشیلوفسکی
- وویچه زامچنیک
- میشل باتوری
- سباستین کوبیکا
فصل ششم؛ بررسی پوسترهای لهستان از لحاظ طبقه بندی
- نتیجه گیری داده ها
فصل هفتم؛ کارهای عملی

(((برای دانلود کلیک کنید)))

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , ,
:: برچسب‌ها: بررسی مفهوم در عناصر تصویری پوستر های مکتب لهستان ,
:: بازدید از این مطلب : 2013
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 11 آبان 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد
  • دانلود پروژه بررسی تاثیر بیانی پس زمینه‌ها در نقاشی پرتره ایران

چکیده :
این تحقیق در حیطه‌ی سیر تحول پس زمینه‌ها و تاثیر بیانی آن در نقاشی چهره نگاری در ایران می‌باشد و به بررسی این موضوع که اساسا هنرمندان در دوره‌های مختلف چه تمهیدی برای ساختن و پر کردن فضای منفی چهره یا پیکره در کادر خود، اندیشیده‌اند و این که آیا هنرمندان ایرانی، تلاشی در جهت ایجاد ارتباط و هماهنگی میان پیکره یا چهره و پس زمینه آن‌ها در اثر هنری خویش داشته‌اند یا نه…….
فهرست مطالب
بررسی تاثیر بیانی پس زمینه‌ها در نقاشی پرتره ایران
پیشگفتار ۱
مقدمه ۲
۱٫ فصل یک
تعاریف و پیشینه تاریخی ۳
۱-۱- تعریف چهره نگاری ۴
۲-۱-تعریف پس زمینه ۶
۳-۱- پیشینه چهره نگاری در جهان ۸
۴-۱- پیشینه چهره نگاری در ایران ۱۲
۵-۱- پیشینه ایجاد بعد تصویری و تفکیک پس زمینه و پیش زمینه ۱۷
۶-۱- بوجود آمدن اولین نقاشی‌های تک چهره در ایران ۲۱
۷-۱- بوجود آمدن اولین پس زمینه‌ها در نقاشی ایران ۲۵
۲٫ فصل دو
سیر تحول چهره نگاری و معرفی هنرمندان در دورانهای صفوی تا معاصر ۳۳
۱-۲- دوره‌ی صفوی ۳۴
۲-۲- دوران افشار و زند ۳۹
۳-۲- دوره‌ی قاجار(سلطنت فتحعلی شاه) ۴۲
– سلطنت محمد شاه و ناصر الدین شاه ۴۶
۴-۲- دوران معاصر ۵۲
۵-۲- چهره نگاری آکادمیک ۵۲
۶-۲- چهره نگاری نوگرا ۵۴
۷-۲- خیالی نگاری و شمایل نگاری ۵۷
۸-۲- چهره نگاری شهدا ۶۰
۹-۲ سیر تحول پس زمینه‌ها در چهره نگاری ایران ۶۳
۱۰-۲- دوره‌ی صفوی ۶۴
۱۱-۲- دوران زند و قاجار ۶۷
۱۲-۲- اواخر دوره‌ی قاجار و مکتب کمال الملک ۷۱
۱۳-۲- چهره نگاری نوگرا ۷۴
۱۴-۲- خیالی نگاری و شمایل نگاری ۷۷
۱۵-۲- چهره نگاری شهدا ۷۸
۳٫ فصل سه
۱-۳- بررسی تحلیلی پس زمینه‌ها در هر دوره ۸۱
۲-۳- اهداف هنرمندان در پس زمینه سازی ۹۰
۳-۳- نتیجه گیری ۹۵
– فهرست منابع و ماخذ ۹۷
-فهرست تصاویر ۹۹
گزارش پروژه عملی :
موضوع انتخابی من برای کار عملی ‹‹چهار فصل زندگی›› می باشد. فصولی که شاید بی ارتباط با فصل های طبیعت نباشند. این فصل با ارجاع به فصول طبیعت، عبارتند از بهار (تولد) ، تابستان (بلوغ)، پائیز (عشق) و زمستان (مرگ).
بهار، فصل زایش و تولد در طبیعت است و در تمامی متون ادبی و فلسفی نماد زایش و تولد بوده است. فصل جوانه زدن درختان، رویش شکوفه ها و گل ها و همچنین فصل زنده شدن و جان تازه یافتن اجزاء طبیعت است. فصلی که تابستان را به انتظار نشسته تا ببالد و به ثمر بنشیند. فصل تابستان نیز فصل گرم و طاقت فرسایی است که تمامی ارکان طبیعت و اجزاء آن ، رسیده و بالغ می شوند. شکوفه های درختان به ثمر نشسته و میوه می دهند؛ فصل بلوغ زندگی . پاییز، فصل خزان و فوران احساس در طبیعت است.
فصلی که به علت ریزش برگ ها و رنگ نارنجی و زرد آنها ، دارای نوعی حس اندوه و غم حرمان است. غمی که در پی فصل بلوغ زندگی ، فصل عشق را نتیجه می دهد؛ فصل تعمق و تفکر در هویت همه چیز . فصلی که در آن عمق نگاه، ارتفاعی ، ماورائی می یابد و جز خدا و عشق چیزی را یافت نتوان کرد. فصلی که در پی خویش فصل زمستان، فصل سرما و تحمل شداید و سختی ها را در پی دارد. زمستانی، که در آن انسان ذره ذره، از زندگی مادی و زمینی دور شده و راه سعود به قله ی مرتفع حق را طی می کند، فصل مرگ.
این آثار به گونه ای با ارجاع به فصول طبیعت و همچنین به زندگی شخصی خودم، آفریده شده اند. پروانه در این آثار نمادی از ‹‹روح خداوند›› که در تمام ذرات و اجزاء زندگی جاری و ساری است. در فصل تولد (تابلوی بهار) بنابر اعتقاد شخصی خودم بر این که هنوز روح نوزاد متولد شده از روح خداوند جدا نیست و با آن همراه است، بالهای پروانه که نشانی از روح خداوند هستند را، بر پشت کودک قرار داده ام تا این مفهوم همراهی بهتر نشان داده شود. در فصل بلوغ (تابلوی تابستان) حضور پروانه باز هم دیده می شود، اما به شکل جدا و تک اما حاضر. در این فصل از زندگی ، شاید به علت فراگیری علم و بلوغ جسمانی، انسان کمتر به یاد خداوند بزرگ مرتبه است. اما می بینم که هر چند پروانه کوچک و جدا است، اما حضور دارد و ناظر بر امور است. در فصل عشق (تابلوی پائیز) ، تجلی روح خداوند در زندگی هر انسانی پر رنگ تر شده و انسان را به تعمق و تفکر در ذات و اصل هر چیز، از جمله خداوند وا می دارد. فصلی که با مرکب عشقی زمینی، مقصد عشق الهی را به بار می نشیند. فصلی که با تعمق در ذرات طبیعت، انسان فقط روح خداوند را می بیند. این مهم در این تابلو به شکل پروانه هایی نشان داده شده است که از پائین تابلو به سمت بالا در حرکت اند و به سمت درخت در بالای سمت چپ اثر می روند و از لحاظ رنگ و فرم به برگ های خزان زده ی درخت، نزدیک می شوند. اما در پس این نزدیکی به روح خداوند، فصل مرگ انسان (تابلوی زمستان) از راه می رسد. فصلی که در پی آن روح انسان، با روح خداوند به یگانگی رسیده و جز خداند چیزی را نمی توان دید. این مهم در این اثر، تنها با حضور پروانه ها، نشان داده شده که دیگر هیچ نشانی از حضور انسانی در اثر دیده نمی شود و فقط پروانه ها (نمادهای روح خداوند) حضور دارند و بس. پروانه ی بزرگ سیاه پشت سر پروانه ها، نماد مرگ است.
حاصل تلاش در این راستا، چهار تابلو با عنوانهای بهار (تولد)، تابستان (بلوغ)، پائیز (عشق) و زمستان (مرگ) با تکنیک رنگ روغن است که تصاویر آنها در این جا آورد می شود.

(((برای دانلود کلیک کنید)))

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , ,
:: برچسب‌ها: دانلود پروژه بررسی تاثیر بیانی پس زمینه‌ها در نقاشی پرتره ایران ,
:: بازدید از این مطلب : 704
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 11 آبان 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

دانلود پروژه بررسی پرتره در عکاسی ایران

فهرست مطالب

 مقدمه
(فصل اول )
( تاریخچه ورود عکاسی به ایران)
منابع ایرانی
منابع فرانسوی و ایتالیایی
منابع آلمانی
( اهمیت عکاسی در دورۀ ناصرالدین شاه)
عکاسی شاهانه
ظهور صنعت عکس
عکس حرم
عکس زندانیان
عکاسباشی وعکاسخانه
رساله های عکاسی
(فصل دوم)
تاریخچه پرتره در عکاسی ایران
پادشاهان
دیوانیان ودرباریان
مستوفیان
مبارزان دوره مشروطه
دانشمندان
عشایر و طوایف
زنان
زندگانی ایرانی
تجار و پیشه وران
مدارس
عکاسان و مهرهای آنان
( فصل سوم)
(فیلم و ملزومات آن )
فیلم چگونه عمل می کند
لایه های فیلم
حساسیت فیلم
درفیلمی که کم نور ببندید چه اتفاقی می افتد
فیلم سیاه وسفید رنگ را چگونه می بینید
فهرست وسایل مورد نیاز ظهور فیلم
وسایل چاپ عکس
(فصل چهارم)
( نور پردازی)
نورپردازی مرکزی
نورپردازی غیر مرکزی
نورپردازی اریب
نورپردازی کناری
نورپردازی کناری- پشت سر
نورپردازی حاشیه یی
نورپردازی پشت سر
کاربرد انواع نورپردازی برای صورت
( فصل پنجم)
( عکاسان معاصر پرتره در ایران)
فخرالدین فخرالدینی
نمایش و بررسی چند عکس از فخرالدینی
مریم زندی
نمایش و بررسی چند عکس از مریم زندی
( فصل ششم)
نقد وبررسی آثار
نتیجه گیری
منابع و مواخذ

(((برای دانلود کلیک کنید)))

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , ,
:: برچسب‌ها: دانلود پروژه بررسی پرتره در عکاسی ایران ,
:: بازدید از این مطلب : 547
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 11 آبان 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

دانلود پروژه بررسی و تحلیل تصویرسازی کودکان کار

فهرست مطالب *

پیشگفتار
* مقدمه
* سؤال های تحقیق:
* سابقه و پیشینه تحقیق:
* فرضیه ها:
* اهداف:
* کاربرد:
* روش انجام تحقیق و ابزار گردآوری اطلاعات:
* جامعه آماری و تعداد نمونه و روش نمونه گیری:
* روش تجزیه و تحلیل اطلاعات:
*  فصل اول : درآمدی بر بداهه سازی
* ۱-۱- هنر چیست؟۱
*  ۱-۱-۱- هنر در تفکر دینی و عرفانی۳
* ۱-۱-۲- هنر از منظر فلاسفه و متفکرین ۹
* ۱-۲- هنر مند کیست؟ ۱۱
* ۱-۳- دنیای جدید ۱۴
* ۱-۴- خلاقیت ۱۷
*  ۱-۴-۱- نظریه های مختلف آفرینشگری ۱۹
*  ۱-۴-۲- شرایط آفرینشگری۲۴
*  ۱-۴-۳- آفرینشگر ۲۶
* ۱-۵- خیال ۲۷
* ۱-۶- الهام ۳۶
*  ۱-۶-۱- الهام ماده خام آفرینشگری ۴۱
* ۱-۷- ناخودآگاه ۴۵
*  ۱-۷-۱- رویا ۵۵
*  ۱-۷-۲- نماد ۵۹
*  ۱-۷-۳- سمبولیسم۶۵
*  ۱-۷-۴- ذن ۶۹
*
*  فصل دوم : بداهه سازی
* ۲-۱- بداهه سازی چیست؟
* ۲-۲- بداهه سازی در هنر ۸۲
*  ۲-۲-۱- سوابق تاریخی بداهه سازی ۸۷
*  فصل سوم : نقاشی کودک
* ۳-۱- فرآیند نقاشی کودک ۱۱۰
*  ۳-۱-۱- مراحل تکاملی نقاشی کودک۱۱۱
* ۳-۲- مراحل رشد ذهنی کودک ۱۱۳
* ۳-۳- نقاشی کودک از نظر روانشناختی۱۱۷
*  فصل چهارم : تصویرسازی کودکان کار
* ۴-۱- کودکان کار ‌۱۳۰
* ۴-۲- مراحل تصویرسازی کودکان کار۱۳۵
* ۴-۲-۱- انتخاب رنگ ۱۳۵
* ۴-۲-۲- تصویرسازی ۱۴۵
* ۴-۳- تصویرسازی کودکان معمولی ۱۶۱
* ۴-۴- تطبیق آثار کودکان کار و کودکان معمولی۱۶۷
* نتیجه گیری ۱۶۸
* کتابشناسی

(((برای دانلود کلیک کنید)))

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , ,
:: برچسب‌ها: دانلود پروژه بررسی و تحلیل تصویرسازی کودکان کار ,
:: بازدید از این مطلب : 717
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 11 آبان 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

دانلود مقاله مغان و نقش مذهبی و اجتماعی آنان در ایران باستان

هرست مطالب

فصل اول : مقدمه

فصل دوم : مغان در اوستا و کتیبه‌های فارسی باستان

۲-۱ واژه مگه و مغه نظر نیبرگ راجع به مگه در اوستا

۲-۲ رابطه واژه مگه و مغه

۲-۳ نظر نیبرگ راجع به مگه در اوستا

۲-۴ ترجمه چند بند از گاهان که در آن واژه مگه آمده

۲-۵ ارتباط مذهبی و مقام روحانیت در هند و ایران باستان

۲-۶ مغ در کتیبه بیستون

فصل سوم : تحول معنایی واژه مغ و موبد در ایران باستان

۳-۱ تحول معنایی واژه مغ

۳-۲ تحول معنایی واژه موبد

فصل چهارم : مغان و نقش مذهبی و اجتماعی آن در دوران ماد و هخامنشی

۴-۱ مغان در دوره پادشاهی ماد

۴-۲ مغان در دوره پادشاهی هخامنشی

۴-۳ موروثی بودن شغل مغ‌ها در این دوران

۴-۴ سلسله مراتب مغان در دوران ماد و هخامنشی

۴-۵ شورش گئومات مغ (بردیای دروغین) و چگونگی به سلطنت رسیدن داریوش اول هخامنشی.

۴-۶ وضعیت مغان بعد از داریوش اول

فصل پنجم : مغان و نقش مذهبی و اجتماعی آن در دوران اشکانی:

۵-۱ مغان و نقش مذهبی و اجتماعی آن در دوران اشکانی

۵-۲ پارس در دوره سلوکی اشکانی

فصل ششم : مغان و نقش مذهبی و اجتماعی آن در دوران ساسانیان :

۶-۱ دین زردشتی و رسمیت آن در دوران ساسانیان

۶-۲ رابطه دستگاه دینی با دولت در دوره ساسانی

۶-۳ تقسیم بندی طبقات اجتماعی در دوره ساسانی

۶-۴ سلسله مراتب مغان در دوره ساسانی

۶-۵ وظایف مذهبی و آداب و رسوم مغان

فصل هفتم :

فهرست منابع و مآخذ

فصل اول

مقدمه

مقدمه :

دین و عقاید مذهبی در ایران باستان، همچون کلیه ملت‌های باستانی نقش مؤثری را بر حیات و نظام اجتماعی – سیاسی جامعه بر عهده داشته است.

این تحقیق شرح سرگذشت مغان ایران است که جامعه روحانیت ایران باستان را تشکیل می‌دادند و چگونگی شکل گیری این جامعه و عقاید و آداب و رسوم آنان و نیز تأثیرات اجتماعی – سیاسی و مذهبی آنان را در ایران پیش از اسلام، از دیرترین زمانها نشان می‌دهد و سپس نقش آنان در چگونگی شکل گیری دولت ساسانی و رسمیت دین زرتشتی در دورة ساسانی را مورد برسی و نقد و تحلیل قرار می‌دهد.

موضوع :

دربارة مغان، به عنوان شخصیت‌هایی تاریخی و مذهبی، کم و بیش مطالبی در اخبار و روایات قدیم و جدید،یاد شده است و اینکه مغان چه کسانی بوده‌اند و اولین بار در جامعه ایرانیان، از چه موقعیتی، برخوردار بوده‌اند، موضوع بحث و نقد و تحلیل قرار گرفته است. واژه مغان در اوستای غیر گاهانی بخصوص در وندیداد، مغه (magha) عنوان شده، در اوستای گاهانی یا بخش گاثاها، نیز واژه مغ، به صورت جسته و گریخته، بصورت مگه (maga)، به کار رفته است. [۲۸-ص۱۴۷]

نزد نویسندگان قدیم از کلمه مغ (magos) پیشوای دین زرتشتی اراده شده است. همین کلمه است که در همه زبانهای اروپایی بصورت maga موجود است.

موثقین از نویسندگان قدیم، میان مغ‌های ایرانی و مغ‌های کلدانی فرق گذاشته‌اند. مغان ایران، کسانی بودند که به فلسفه و تعلین و زرتشت آشنا بودند. مغان کلده در ضمن تعلیم دینی خود از طلسم و جادو و شعبده نیز بهره‌ای داشتند. چنانچه می‌دانیم در سراسر اوستا، جادو و جادوگری نکوهیده شده است. (یسناهات ۸ بند ۲ و یسناهات ۹ بند۱۸). نظر به اینکه، کلمه مغ به کلدانیان نیز اطلاق شده، برخی از مستشرقین پنداشته‌اند که این لغت اصلاً از آشور و بابل آمده باشد. در اوستا، یکبار در جزو، یک کلمه مرکب، کلمه موغو (moghu) ذکر شده است. (در یسناهات ۶۵ بند ۷). اما کلمات دیگری که از ریشه همین کلمه است. بطور مکرر در خودگاتها آمده است. از آنجمله است کلمه مگه (maga). کار مغان ایرانی، همان اجرای مراسم دینی بوده است. آمیانوس مارسلینوس (A.marcellinus)، مورخ رومی که در قرن چهارم میلادی میزیسته، بطور مفصل از مغ‌های ایرانی صحبت می‌دارد و در ضمن می‌نویسد: از زمان زرتشت تا به امروز مغان، به خدمت دینی گماشته شده هستند.

(((برای دانلود کلیک کنید)))

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , ,
:: برچسب‌ها: دانلود مقاله مغان و نقش مذهبی و اجتماعی آنان در ایران باستان ,
:: بازدید از این مطلب : 598
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 11 آبان 1392 | نظرات ()