نوشته شده توسط : محمد

دانلود پروژه اصول طراحی و مبانی بسته بندی

اصول طراحی و مبانی بسته بندی

فهرست مطالب
مقدمه 
بسته‌بندی موفق چگونه پدید می‌آید
عملکردهای اصلی یک بسته‌بندی 
طراحی بسته‌بندی 
حجم در بسته‌بندی 
بسته‌بندی ، طراح گرافیک و دیگران
هنر زیباشناسی و گرافیک چه نقشی در بسته‌بندی ایفا می‌کند ؟
وسایل اولیه ساخت جعبه 
 نمودار نظام بسته‌بندی
رنگ چست ؟
دایره رنگ
روانشناسی رنگها 
 رنگ درحرمت بسته‌بندی
نقشی که رنگ در فروش ایفا می‌کند
رنگ یک فروشنده کارآمد
رنگ 
عوامل موثر در انتخاب رنگ 
چه زمانی یک بسته تاثیرگذار خواهدبود ؟
رابطه رنگ و فرآورده‌ها 
رابطه رنگ با انواع حواس 
رابطه رنگ با مزه 
رابطه رنگ با بو
رابطه رنگ و وزن اجناس 
رابطه حرارت و رنگ
لزوم بسته‌بندی مواغذایی از نظر اقتصادی
طبقه‌بندی مواد اولیه بسته‌بندی در تولید و از نظر جنس مصرفی 
موادی که برای بسته‌بندی به کار می روند براساس نوع کالا باید چه ویژگیهای داشته باشند ؟
کاربرد انواع مواد اولیه بسته بندی در صنایع غذایی 
بسته‌بندی انواع موادغذایی از نظر بهداشتی چه ویژگی‌هایی دارد ؟
اتیکت زدن یا برچسب‌زدن موادغذایی بسته‌بندی شده 
یک برچسب برای انواع کالاهای مصرفی باید چه اطلاعاتی را به مصرف‌کننده بدهد ؟
انواع طبقه‌بندی کاغذها و خصوصیات آنها 
کاغذ کرافت Kraft Paper 
کاغذ لامینه 
کاغذ مسطح 
کاغذ کرافت سفید شده Bleched Kraft Paper
کاغذ مقاوم به کشش Strechable Paper
کاغذ مقاوم به رطوبت Wet – Srength Papers
کاغذ پارشمنت Parchment Paper
کاغذ مقاوم به چربی و روغن Grease Proff Paper
کاغذ گلاسین Glassine – P aper
کاغذ زرورقی Tissve Paper
کاغذ چاپ Printing Paper
کاغذ پوشش‌دار Coated Paper 
کاغذ پوشش داده شده با LDPE
کاغذ پوشش داده شده با PVDC
کارتن CARD
روشهای بهبود کیفیت کاغذ 
از طراحی تا ارائه در بازار
قالب سازی 
رابطه قالب سازی با طراح ، لیتوگراف و چاپ چگونه است ؟
قالب سازی در کدام رشته شغلی جای می‌گیرد ؟
روشهای چاپ بسته بندی
چاپ بسته‌های فلزی 
قوطیهای روغن نباتی ، شیرخشک ، کنسرو ، رب گوجه‌فرنگی و مواد خوراکی دیگر را با چه سیستمی چاپ می‌کنند ؟
بازار جهانی برچسب سیلک اسکرین قدرت می‌گیرد
میله‌های سیاه و سفید بر بدنه جعبه‌ها
گرافیک بسته‌بندی رنگ ، نام و پیام
 چه مسایل و مشکلاتی بین طراحان و چاپخانه‌داران در این رشته وجود دارد وچگونه می‌توانی به بسته‌های موفق تر دست پیدا کنیم ؟
با امکانات موجود چگونه می‌توانیم بسته‌بندی های خوب داشته باشیم ؟‌
پس مشکل از کجا نشات می‌گیرد ؟ به نظر شما فقط دور بودن و عدم شناخت طراح و چاپخانه‌دار از یکدیگر ، عامل درست انجام نشدن کارهاست ؟
بسته‌بندی یکی از عوامل مهم رقابت در بازار 
چه روشهای تبلیغاتی در زمنیه بسته‌بندی انتخاب شده است ؟‌
مشکلات بسته‌بندی کشورهای در حال توسعه چیست ؟
نقش‌ها و کاربردهای اجتماعی و اقتصادی بسته‌ها 
حق با فروشگاه هم می تواند باشد
تقلب و جعل در بسته‌بندی
وقتی بسته‌ها رسانه می‌شوند
 بسته بندی آینده به چه سمتی پیش می‌رود ؟
نتیجه گیری

فهرست منابع و ماخذ

(((برای دانلود کلیک کنید)))

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , ,
:: برچسب‌ها: دانلود پروژه اصول طراحی و مبانی بسته بندی ,
:: بازدید از این مطلب : 717
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 11 آبان 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

 

دانلود پروژه بررسی نگاه و معنا در هنر عکاسی

   فهرست مطالب
   * پیشگفتار
    * مقدمه
    * فصل‌ اول‌ – دستگاه‌ بینایی‌
    * دستگاه‌ بینایی‌
    * ژاک‌ لکان
    * ۱-۱- لحظه‌ی‌ رویت‌ – چگونگی‌ دیدن‌ از دیدگاه‌ ژاک‌ لکان‌
    * چشم روشنایی
    * رولان بارت
    * ۲-۱- روئت عکاسی از دیدگاه رولان بارت
    * فصل‌ دو‌م – دیدن در عکاسی – خواستگاه عکاس
    * دیدن در عکاسی – خواستگاه عکاس
    * فصل‌ سو‌م – گزینش کادر
    * ۱-۳- گزینش‌ کادر
    * ۲-۳- ثبت‌ عکس‌ – فنون‌ عکاسی‌
    * فصل‌ چهارم – زیبایی شناسی در عکس
    * زیبایی‌شناسی‌ در عکس‌ (نگاه‌ – معنا)
    * فهرست اعلام
    * فهرست‌ منابع‌ و مآخذ

    * گزارش کار عملی

                                                 (((برای دانلود کلیک کنید)))

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , ,
:: برچسب‌ها: دانلود پروژه بررسی نگاه و معنا در هنر عکاسی ,
:: بازدید از این مطلب : 615
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 11 آبان 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

دانلود پروژه بررسی شمایل نگاری قرون وسطی و معرفی برخی از هنرمندان

فهرست مطالب
# مقدمه
# پیشگفتار
# شمایلو ویژگیهای آن
# شمایلنگاری
# شمایل شکنی
# شمایلنگاری در قرون وسطی و بیزانس
# ویژگیهای آثار کاتاکُمب
# نماد در شمایلنگاری
# موضوعات شمایلنگاری
# موضوعات عام
# شمایل های مقدس در آثار نقاشی قرون وسطی و بیزانس
# موضوعات خاص
# ویژگیهای بصری
#     پیکره
# ترکیب بندی
# نور و رنگ
# ویژگیهای بیانی
# کادر و ترکیب پرسوناژها
# حالات پرسوناژها
# مقایسه شمایلهای حضرت مریم در قرون وسطی و بیزانس
# با دوره گوتیک
# تفاوت وتشابه در عناصر بصری
# تفاوت وتشابه در عناصر بیانی
# تفاوتها
#  تشابهات
# بررسی شمایلهای حضرت مریم در آثار هنرمندان قرون وسطی
# دوچو
# چیمابوئه
# جوتو
# مارتینی
#  نتیجه گیری

# منابع و مأخذ

(((برای دانلود کلیک کنید)))

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , ,
:: برچسب‌ها: دانلود پروژه بررسی شمایل نگاری قرون وسطی و معرفی برخی از هنرمندان ,
:: بازدید از این مطلب : 687
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 11 آبان 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

دانلود پروژه بررسی سه مقوله تبلیغات ، لباس ، مد

فهرست مطالب

مقدمه
فصل اول: تاریخچۀ لباس
۱ـ۱ـ مسئله
۱ـ۱ـ۱ـ مد چیست؟
۱ـ۱ـ۲ـ مختصری از مد در قرون ۱۷، ۱۸ و ۱۹
۱ـ۲ـ مختصری از سبکهای هنری
۱ـ۲ـ۱ـ سبک امپرسیونیسم
۱ـ۲ـ۲ـ سبک سمبولیسم
۱ـ۲ـ۳ـ سبک تزئینی گیاهی و سبک جوانی
۱ـ۲ـ۴ـ سبک موویسم
۱ـ۲ـ۵ـ سبک کوبیسم
۱ـ۲ـ۶ـ هنر انتزاعی
۱ـ۲ـ۷ـ سبک فوتوریسم
۱ـ۲ـ۸ـ هنرهای تجسمی و عکاسی
۱ـ۲ـ۹ـ سبک کوبیسم
۱ـ۲ـ۱۰ـ سبک دادائیسم
۱ـ۲ـ۱۱ـ سبک سورئالیسم
۱ـ۲ـ۱۲ـ هنر پاپ
۱ـ۲ـ۱۳ـ هنر مفهومی
فصل دوم: نگرشی به مد درسالهای ۱۹۰۰ تا ۱۹۹۰
۲ـ۱ـ تاریخچۀ مد در سالهای ۱۹۱۰ ـ ۱۹۰۰
۲ـ۲ـ تاریخچۀ مد در سالهای ۱۹۲۰ ـ ۱۹۱۰
۲ـ۳ـ تاریخچۀ مد در سالهای ۱۹۳۰ـ ۱۹۲۰
۲ـ۴ـ تاریخچۀ مد در سالهای ۱۹۴۰ـ ۱۹۳۰
۲ـ۵ـ تاریخچۀ مد در سالهای ۱۹۵۰ـ ۱۹۴۰
۲ـ۶ـ  تاریخچۀ مد در سالهای ۱۹۶۰ـ ۱۹۵۰
۲ـ۷ـ تاریخچۀ مد در سالهای ۱۹۷۰ـ ۱۹۶۰
۲ـ۸ـ تاریخچۀ مد در سالهای ۱۹۸۰ـ ۱۹۷۰
۲ـ۹ـ تاریخچۀ مد در سالهای ۱۹۹۰ـ ۱۹۸۰
فصل سوم: اهمیت تبلیغات در مد
۳ـ۱ـ تعریف تبلیغات
۳ـ۲ـ انواع تبلیغات از جهت نوع ارتباط
۳ـ۲ـ۱ـ تبلیغات مستقیم
۳ـ۲ـ۲ـ تبلیغات غیرمستقیم
۳ـ۳ـ تبلیغات بازرگانی
۳ـ۳ـ۱ـ تعریف تبلیغات بازرگانی
۳ـ۳ـ۲ـ تبلیغات بازرگانی در جهان
۳ـ۳ـ۳ـ تبلیغات بازرگانی در ایران
۳ـ۴ـ تبلیغات تجاری
۳ـ۴ـ۱ـ تعریف تبلیغات تجاری
۳ـ۴ـ۲ـ ابزار تبلیغات تجاری
فصل چهارم: مد و گرافیک
۴ـ۱ـ گرافیک چیست؟
۴ـ۱ـ۱ـ تاریخچۀ گرافیک
۴ـ۱ـ۲ـ پیدایش و ظهور گرافیک نوین
۴ـ۱ـ۳ـ هنر گرافیک در ایران
۴ـ۲ـ مد و گرافیک
۴ـ۲ـ۱ـ چه کسی مد را قانون گذاری می کند
۴ـ۳ـ گرافیک و شاخه های آن در ارتباط با مد
۴ـ۳ـ۱ـ برچسب ها و علائم تجاری و مد
۴ـ۳ـ۲ـ پوسترهای تبلیغاتی
۴ـ۳ـ۲ـ۱ـ مد و پوستر
۴ـ۳ـ۳ـ تصویر سازی و مد
۴ـ۳ـ۴ـ عکاسی و مد
۴ـ۳ـ۴ـ۱ـ عکاسی مد در آغاز قرن بیستم
۴ـ۳ـ۴ـ۲ـ تاثیرگذاری عکاسان روی مد
۴ـ۳ـ۴ـ۳ـ عکاسان معروف مد
۴ـ۳ـ۴ـ۴ـ تنزل عکاسی مد
نتیجه گیری
گزارش کار عملی
تصاویر کار عملی
فهرست منابع و مآخذ
فهرست منابع تصویری
تصاویر مربوط به فصلها
مقدمه
لباس پوشیدن، شأنی از شئون انسان است و پدیده ای که تقریباً به اندازه طول تاریخ بشر سابقه و به قدر پهنه جغرافیایی امروزین زمین، گسترش دارد. این پدیده با خصوصیات مختلف فردی و اجتماعی انسان در ارتباط است و می توان آن را از دیدگاههای مختلفی از قبیل روانشناسی، اخلاق، اقتصاد، جامعه شناسی، مذهب، قانون، تاریخ، جغرافیا مورد مطالعه قرار داد و برای یافتن پاسخی به این گونه پرسشها به جستجو برآمد که:
چرا انسان لباس به تن دارد؟
چه رابطه ای میان نوع لباس انسان و خصوصیات روانی او وجود دارد؟
چه ارتباطی میان وضع مالی و طبقه اقتصادی یک انسان با نوع لباس او برقرار است؟
گروههای مختلف اجتماعی یک جامعه چه لباسهایی می پوشند؟
مذاهب مختلف در باره لباس چه گفته اند؟
و ….
پیداست که پاسخ به هر یک از این پرسشها و دیگر پرسشهای متعدد مشابه آن، محتاج بحثهای مفصل و فرصتهای طولانی است. از مجموع تحقیقاتی که به عمل آمده، مسلم شده که لباس دست کم پاسخگوی سه نیاز آدمی است؛ یکی اینکه او را از سرما و گرما و برف و باران حفظ می کند دیگر اینکه در جهت حفظ عفت و شرم به او کمک می کند و بالاخره به او آراستگی و زیبایی و وقار می بخشد.
لباس را می توان به تعبیری «خانه» و درست تر بگوییم «خانه اول» هر کس دانست. لباس، خانه اختصاصی تر انسان است چون هر فرد نخست در لباس خود سکونت دارد و بعد در خانه اش، و از این قرار است که می توان گفت، همه ما به جهت لباسی که به تن داریم، خانه بدوشیم.

منشاء اصلی لباس، چنان که گفتیم؛ نیاز به محفوظ ماندن، عفیف ماندن و زیبا ماندن است، اگر به گروههای گوناگون اجتماعی نظر افکنیم. می بینیم که لباس زنان، مردان و کودکان با یکدیگر متفاوت است پوشش روستائیان با شهرنشینان فرق دارد. در شهر نیز زنان خانه دار، لباسی متفاوت با لباس زنان کارمند به تن می کنند و اصناف و صاحبان حرفه های گوناگون نیز به تناسب کار خویش لباس خاصی دارند. طبقات مختلف اجتماع نیز بسته به وضع اقتصادی و درآمد خود لباسهای گوناگون می پوشند و شرایط اقلیمی هر منطقه نیز بر نوع لباس مردم آن تأثیر می گذارد.

(((برای دانلود کلیک کنید)))

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , ,
:: برچسب‌ها: دانلود پروژه بررسی سه مقوله تبلیغات ، لباس ، مد ,
:: بازدید از این مطلب : 589
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 11 آبان 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

دانلود پروژه توجه به خط و نوشتار

توجه به خط و نوشتار

فهرست مطالب

مقدمه ۵
فصل دوم ۱۰
منشاء و تکامل خط ۱۰
خط چیست و چه کسی بدان نیازمند است؟ ۱۰
انتقال اندیشه ۱۷
زبان وخط ۲۹
فرایند نوشتار ۳۱
گونه های مواد نوشتاری ۳۴
فصل سوم ۵۸
پیشینه خط در جهان ۵۸
۲- خطوط مدیترانه باستان ۶۹
۳- خطوط بومی امریکا ۷۳
۴- خط در خاور دور ۸۰
۵- خطوط سامی ۹۰
الف) خطوط سامی شمالی ۹۳
ب) خطوط سامی جنوبی ۹۸
۶- خطوط هندی و آسیای جنوب شرقی ۱۰۱
۷- خط در اروپا ۱۰۵
فصل چهارم ۱۰۶
پیشینه خط در ایران ۱۰۶
الف) خطهای  ایران پیش از اسلام ۱۰۸
ب) خط های ایران بعد از اسلام ۱۱۲
فصل پنجم ۱۱۳
کشف رمز ۱۱۳
هیروگلیف های مصری ۱۱۵
خط میخی ۱۱۹
خطوط خوانده نشده ۱۲۵
تصویر نگاشته های مایائی ۱۲۹
فصل ششم ۱۳۵
کتابت و خوشنویسی ۱۳۵
خط در میان زنان ۱۵۰
خط و زیبایی شناسی ۱۵۶
خوشنویسی غربی ۱۵۹
خطوط رمزی ۱۶۶
رمزهای مورد استفاده تبهکاران ۱۷۱
فصل هفتم ۱۷۲
پیش به سوی آینده ۱۷۲
مکانیکی شدن وچاپ ۱۷۲
نتایج ۱۸۸
پیشنهادات ۱۸۹

منابع ۱۹۲

 

فصل اول:چکیده
بشر زمانی که خواست آنچه را می اندیشد نقش کند، قدم به دنیای خط و نگارش گذاشت و به دنبال آن طی حدود بیست هزار سال فرایندی طولانی و سراسر دگرگونی را به کندی و با پیچیدگی پشت سر نهاد.
این مقاله با این هدف نگاشته شده که هرچند اجمالی و گذرا، با کاستی های اجتناب ناپذیر که ناشی از گستره وسیع مطالب در این حوزه بوده، ابتدا رو نوشتی از تاریخ پرفراز و نشیب خط و کتابت در جهان و ایران را به تصویر بکشد، سپس فرضیاتی را در بخش نوشتار مطرح کرده، درستی یا نادرستی انها را مورد بررسی قرار داده و در نهایت نیز پیشنهاداتی در جهت رشد و ارتقای بهره وری فرهنگی از این میراث مکتوب ارائه دهد.
واژگان کلیدی: خط، نویسه، همخوان

مقدمه
خط و نوشتار در واقع وسیله ای برای ذخیره‌سازی اطلاعات است. در جوامع اولیه، پیش از بهره‌گیری از نوشتار، ذخیره‌سازی اطلاعات به کمک حافظه انجام میگرفت. بسیاری از باستان شناسان بر این عقیده پایبندند که فرایند نوشتار از زمانی شکل ‌گرفت که ماده‌ای برای نوشته شدن وجود داشت؛ به عبارت دیگر، موجودیت نوشته وابسته به موجودیت ماده‌ای بود که بتوان روی آن نوشت. نوع این ماده بر تکامل خط، شکل و اندازه ابزار نوشتار تأثیر داشته است.  همانطور که گفته شد پیشینه نوشتار به معنی عام، حدوداً به ۲۰۰۰۰ سال می‌رسد و از جمله موادی که نوشتار روی آنها صورت گرفته می‌توان به سنگ، چوب، فلز، پوست، برگ درخت، استخوان، صدف، گِل‌رُس و غیره اشاره کرد.
انسان ها در غارها برای نخستین بار، تصاویر را بر روی سنگ و دیوار رسم کردند. انها در مرحله نخست تصویرهای واقعی را برای ارتباط ترسیم کردند و با این کار خط تصویری آغاز شد.  از آن پس تقریبا هفده هزار سال طول کشید تا هنر خط و نوشتار، شگفت انگیزترین دستاورد انسان، به صورت تدریجی تکامل یابد.  باستان شناسان معتقدند که احتمالا انسانهای اولیه علامتهای مکتوب را به منظور حفظ حکایتهای خود و تاریخ نویسی ابتدایی به کار گرفته اند.تعداد فراوان تصویر ها وعدم امکان نقش کردن مسائل عاطفی، کمبودهای این روش نگارش بود.کم کم تصویرها شکل ساده تر و نمادین تری به خود گرفتند و برای مفاهیم عاطفی علائمی قراردادی وضع شد. (مثلا نقش دو پا نشانه راه رفتن وچشم اشک آلود نشانه اندوهگینی بود) و در نهایت مجموعه این تلاشها نوعی خط اندیشه نگار را در دسترس نگارندگان قرارداد.
اهمیت نوشتار در سیر تحول جوامع انسانی به حدّی است که به اعتبار بهره‌گیری یا عدم بهره‌گیری از خط، جوامع انسانی را به دو گروه “دارای خط” و “فاقد خط” تقسیم کرده‌اند.
خط و نوشتار را می‌توان با دو مفهوم عام و خاص مورد اشاره قرار داد. مفهوم عام آن بر هر گونه استفاده از فرایند نوشتار جهت ذخیره‌سازی و انتقال اطلاعات دلالت می‌کند. بدیهی است که نوشتار با این مفهوم، کلیه نگاره‌های ما قبل تاریخ و مفاهیم منقوش بر دیواره غارها، خطوط تصویری و حتی خطوط امروز را نیز در برگرفته در حالی که نوشتار به معنی خاص یعنی مجموعه‌ای از نشانه‌های نوشتاری که بر پایه ویژگی‌های آوایی زبان نظام یافته باشد پدیده‌ای است که امروزه به آن “الفبا” گفته می‌شود. پیشنیه نوشتار با این مفهوم به حدود هزاره سوم پیش از میلاد می‌رسد و از کهن‌ترین سرزمین‌هایی که از آن بهره گرفته‌اند می‌توان به بین‌النهرین، چین، مصر، و یونان اشاره کرد.

ضرورت و اهمیت تحقیق
همچنانکه به سمت دوره جدید تکنولوژی اطلاعات پیش می رویم، ذخیره سازی، حفظ و در نهایت اشاعه دانش به تدریج وابستگی خود را به فرایند نوشتار و خط از دست می دهد. رایانه ها با استفاده از ضربه های مثبت و منفی، اطلاعات را در یک حافظه الکترونیکی ذخیره می کنند، کاری که روزگاری در عصر سنتهای شفاهی در مغز انسان انجام می شد. حال که در اطراف ما همه چیز در حال دگرگونی است، شاید وقت ان فرا رسیده باشد که به ارزیابی دوباره ای از مفهوم نوشتار و خط بپردازیم اما اینبار آن را از دیدگاه کارایی در ذخیره سازی اطلاعات و نه صرفا زبان مد نظر قرار دهیم، اطلاعاتی که طبعا در بقای اقتصادی و سیاسی یک جامعه ضروری و حیاتی می نمایند.

هدف از تحقیق
هدف از این تحقیق توجه به خط و نوشتار در مفهوم موجود در گذشته و اکنون به عنوان عامل ذخیره سازی اطلاعات و بررسی کنش متقابل میان جامعه و نوشتار در اعصار مختلف است.

فرضیات تحقیق
۱- اینطور به نظر می رسد که اختراع بخش اعظمی از خطوط مورد استفاده توسط اقوام در محدوده های جغرافیایی مختلف با انگیزه تجارت و بازرگانی همراه بوده است؟
۲-  خط در هر منطقه جغرافیایی زائیده شرایط همان منطقه بوده و ویژگی ها و خصوصیات خط های دیگر در ماهیت  انها تاثیری نداشته است؟
۳- به نظر می رسد، توسعه تکنولوژی و در نیتجه ان کاهش اهمیت خط و نوشتار در حال حاضر، تاثیر مثبتی در رواج خط تصویری داشته است.

فصل دوم

منشاء و تکامل خط

خط چیست و چه کسی بدان نیازمند است؟
نوشتار به طور کلی نوعی ذخیره سازی اطلاعات است، اگر چه تنها گونه آن نیست. سالها پیش از پیدایش خط و حتی همزمان با ‌آن، حافظه انسان این وظیفه را بر عهده داشته است. جوامع بشری، انجام این مهم را به حافظه گروهی از فرهیختگان و برگزیدگان واگذار کرده بودند؛ هر چند باید اذعان داشت که این دو شیوه ذخیره سازی اطلاعات تفاوتهای بنیادی با یکدیگر دارند که بیشتر به انتقال و انتشار اطلاعات مربوط می شود انتقال شفاهی اطلاعات به تناسب ماهیت و پیچیدگی اش، مستلزم تماس شخصی و اغلب طولانی و ممتد دو تن یا بیشتر است و غالبا محتاج مدت زمانی است تا انتقال دهنده مطمئن شود که اطلاع گیرنده، مطالب را به حافظه سپرده و میتواند به دیگری منتقل سازد در نوشتار، اطلاعات به شیوه ای عینی نگاشته می شود و اگر متن مورد نظر، منقول باشد ،در تمامی شرایط زمانی و مکانی ،برای کلیه افرادی که بتوانند آن را بخوانند، قابل استفاده خواهد بود حافظه در اینجا نیز نقش بنیادین بر عهده دارد، اما این بار به صورت کوششی که یک بار و برای همیشه انجام می گیردکه همانا یادگیری قواعد ابتدایی یا پیچیده خط مورد استفاده است پس از پشت سر گذاردن این مرحله، تمامی اطلاعاتی که بدین طریق ذخیره شده است در دسترس آگاهان این قواعد قرار خواهد گرفت

نوشتار مزایای دیگری نیز به همراه دارد میزان داده هایی که حافظه انسان قادر به نگاهداری است بسیار محدود می باشد، در حالیکه، برای مقدار اطلاعاتی که می توان به صورت مکتوب ذخیره کرد،دست کم از دیدگاه نظری، هیچگونه محدودیتی وجود ندارد از این گذشته، ذخیره اطلاعات در قالب نوشتار، انسان را از وظیفه دشوار جذب کامل و احتمالا دایمی برخی اطلاعات ویژه رها می سازد و امکان تامل و بازنگری آن را بدست می دهد. بدین ترتیب، انسان نه تنها قادر به فراگرفتن دانش گذشتگان خود است، بلکه امکان بکارگیری آن را برای دست یازیدن به کشفیات نوین و نتیجه گیری های جدید نیز مهیا می سازد، تا از این طریق بر مجموعه داده های موجود بیافزاید از این عبارت می توان چنین گرفت که اطلاعات مکتوب قابل تغییرند، در حالیکه در گونه ملفوظ، به تفکر انتقادی اجازه بروز داده نخواهد شد؛ به همین دلیل اشعار، چه مذهبی و چه غیر مذهبی؛ در پرداختن به تاریخ، خواه افسانه، خواه حماسه یا نیمه تخیلی؛ یا اطلاعات محرمانه ای که نباید از محدوده گروهی خاص فراتر رود، به گونه ملفوظ زبان ارجحیت داده شده است.

(((برای دانلود کلیک کنید)))

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , ,
:: برچسب‌ها: دانلود پروژه توجه به خط و نوشتار ,
:: بازدید از این مطلب : 585
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 11 آبان 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

دانلود پروژه رنگ در تاریخ ایران

رنگ در تاریخ ایران
فهرست مطالب
فهرست ۱
رنگ در تاریخ ایران ۲
پی نوشت: ۲۲
دانشنامه نگاری ابزار توسعه و اشاعه تفکر علمی در تاریخ عوم و فنّاوری ۳۲
دانشنامه نگاری در جهان ۳۴
دانشنامه های کودکان و نوجوانان ۵۲
دانشنامه نگاری در ایران ۵۵
دانشنامه نگاری در قرن بیست و یکم ۷۹
منابع ۸۵
نتیجه گیری ۱۱۱
مراجع: ۱۱۳
رنگ در تاریخ ایران
دکتر مریم میر‌احمدی
در طول تاریخ ایران و به ویژه در دوران اسلامی،  رنگ  نقش مهمی را در مقاطع مختلف داشته و حتی نمادی از یک واقعه تاریخی ویا یک دوره تاریخی بوده است. در ادیان الهی و کتب آسمانی، گاه رنگ ها به هر دو مفهوم معنوی و حقیقی خود دیده می شود. درانجیل، کتاب مقدس مسیحیان، رنگهای سبز، طلایی، قرمزو آبی به صورت صفت و در معانی حقیقی آن دو رنگ سفید و سیاه، به عنوان صفت و نیز با مفهوم معنوی آن به کار رفته است. پیامبر اسلام، صلوات اللٌه علیه، نیز در حیات پر ثمر خود و در زندگانی روزمره خویش از رنگهای چندی استفاده فرموده اند . هم اکنون نیز رنگ سبز، به عنوان رنگ رسمی بسیاری از کشورهای اسلامی، در پرچم کشورها منعکس است . به کار بردن پرچم، چه نزد ایرانیان چه نزد اعراب قبل از ظهور اسلام متداول بوده است . درفش و پرچم ایران از دوران باستان، در تاریخ شهرت دارد در طول تاریخ پرو نشیب و فراز ایران، رنگ نزد قبایل مختلف و سلسله های حکومتی همواره به عنوان نماد و علامت مشخصه به کار گرفته شده است. در عصر افشار رنگ و پرچم سرخ مورد استفاده بوده و در مراسم رسمی به کار می رفته است.همچنین لباس ارتش ایران نیز از پارچه سرخ ارغوانی تهیه می شد.دراوایل عصر قاجار، رنگ سرخ کماکان جزء رنگهای رسمی دولت ایران محسوب می شد.
واژگان کلیدی: رنگ، تاریخ علم و فنّاوری، فرهنگ ایلامی، تمدن اسلامی، سنت
« بپوشید جامه سپید، که آن نیکوترو پاکیزه ترین رنگهاست »

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , ,
:: برچسب‌ها: دانلود پروژه رنگ در تاریخ ایران ,
:: بازدید از این مطلب : 642
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 11 آبان 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

دانلود پروژه توجه به خط و نوشتار و اهمیت آن

توجه به خط و نوشتار و اهمیت آن

فهرست مطالب

مقدمه ۵
فصل دوم ۱۰
منشاء و تکامل خط ۱۰
خط چیست و چه کسی بدان نیازمند است؟ ۱۰
انتقال اندیشه ۱۷
زبان وخط ۲۹
فرایند نوشتار ۳۱
گونه های مواد نوشتاری ۳۴
فصل سوم ۵۸
پیشینه خط در جهان ۵۸
۲- خطوط مدیترانه باستان ۶۹
۳- خطوط بومی امریکا ۷۳
۴- خط در خاور دور ۸۰
۵- خطوط سامی ۹۰
الف) خطوط سامی شمالی ۹۳
ب) خطوط سامی جنوبی ۹۸
۶- خطوط هندی و آسیای جنوب شرقی ۱۰۱
۷- خط در اروپا ۱۰۵
فصل چهارم ۱۰۶
پیشینه خط در ایران ۱۰۶
الف) خطهای  ایران پیش از اسلام ۱۰۸
ب) خط های ایران بعد از اسلام ۱۱۲
فصل پنجم ۱۱۳
کشف رمز ۱۱۳
هیروگلیف های مصری ۱۱۵
خط میخی ۱۱۹
خطوط خوانده نشده ۱۲۵
تصویر نگاشته های مایائی ۱۲۹
فصل ششم ۱۳۵
کتابت و خوشنویسی ۱۳۵
خط در میان زنان ۱۵۰
خط و زیبایی شناسی ۱۵۶
خوشنویسی غربی ۱۵۹
خطوط رمزی ۱۶۶
رمزهای مورد استفاده تبهکاران ۱۷۱
فصل هفتم ۱۷۲
پیش به سوی آینده ۱۷۲
مکانیکی شدن وچاپ ۱۷۲
نتایج ۱۸۸
پیشنهادات ۱۸۹

منابع ۱۹۲

 

فصل اول:چکیده
بشر زمانی که خواست آنچه را می اندیشد نقش کند، قدم به دنیای خط و نگارش گذاشت و به دنبال آن طی حدود بیست هزار سال فرایندی طولانی و سراسر دگرگونی را به کندی و با پیچیدگی پشت سر نهاد.
این مقاله با این هدف نگاشته شده که هرچند اجمالی و گذرا، با کاستی های اجتناب ناپذیر که ناشی از گستره وسیع مطالب در این حوزه بوده، ابتدا رو نوشتی از تاریخ پرفراز و نشیب خط و کتابت در جهان و ایران را به تصویر بکشد، سپس فرضیاتی را در بخش نوشتار مطرح کرده، درستی یا نادرستی انها را مورد بررسی قرار داده و در نهایت نیز پیشنهاداتی در جهت رشد و ارتقای بهره وری فرهنگی از این میراث مکتوب ارائه دهد.
واژگان کلیدی: خط، نویسه، همخوان

مقدمه

خط و نوشتار در واقع وسیله ای برای ذخیره‌سازی اطلاعات است. در جوامع اولیه، پیش از بهره‌گیری از نوشتار، ذخیره‌سازی اطلاعات به کمک حافظه انجام میگرفت. بسیاری از باستان شناسان بر این عقیده پایبندند که فرایند نوشتار از زمانی شکل ‌گرفت که ماده‌ای برای نوشته شدن وجود داشت؛ به عبارت دیگر، موجودیت نوشته وابسته به موجودیت ماده‌ای بود که بتوان روی آن نوشت. نوع این ماده بر تکامل خط، شکل و اندازه ابزار نوشتار تأثیر داشته است.  همانطور که گفته شد پیشینه نوشتار به معنی عام، حدوداً به ۲۰۰۰۰ سال می‌رسد و از جمله موادی که نوشتار روی آنها صورت گرفته می‌توان به سنگ، چوب، فلز، پوست، برگ درخت، استخوان، صدف، گِل‌رُس و غیره اشاره کرد.

(((برای دانلود کلیک کنید)))

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , ,
:: برچسب‌ها: دانلود پروژه توجه به خط و نوشتار و اهمیت آن ,
:: بازدید از این مطلب : 737
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 11 آبان 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

دانلود پروژه نقش ضمیرناخودآگاه درنقاشی کودکان و سبک سوررآلیسم

نقش ضمیرناخودآگاه درنقاشی کودکان و سبک سوررآلیسم

فهرست مطالب

چکیده
پیشگفتار
مقدمه
فصل اول: ضمیرناخودآگاه چیست
بخش اول
ضمیر ناخود آگاه چیست؟
آشنایی با دو نیمکره
بخش دوم
فروید و ضمیر ناخودآگاه
نظریه‌هایی در مورد ناخودآگاه
فصل دوم : آفرینش هنری کودکان
بخش اول
تاریخچة مطالعة نقاشی کودکان
طبقه‌بندی مراحل رشد نقاشی در کودکان
الف – خط‌خطی کردن ( از تولد تا دو سالگی )
ب – از دوسالگی تا پنج سالگی ( ماندالا)
ج – پنج تا هشت سالگی (شفاف‌بینی‌ )
د- هشت تا سیزده سالگی (واقع‌گرایی بصری)
مراحل رشد از دیدگاه پیاژه
مراحل رشد از دیدگاه فروید
بخش دوم
نقاشی چیست؟
الف – خط
ب – فضا
ج – رنگ
د – تصویر
هـ – سنبلها و نمادها
نظریهای ادراکی تصاویر
الف – نظریه‌های پرسپکتیو ـ فرافکنی
ب – نظریه‌های بوم شناختی گیبسون
ج – نظریة ساختمان‌گرایان دربارة ادراک تصویر
د – نظریة گشتالت ادراک تصویری
بخش سوم
فرآیندهای پیچیده نقاشی و تأثیرات آن بر نقاشی کودکان
الف – زبان گرافیکی در نقاشی کودکان
- شکلهای ساده
- رجهان الگو و حرکت
- ترکیب‌بندی شکلهای و خطوط
- تعیین محل
- ترتیب و توالی
- برنامه‌ریزی
- طرح
ب – تأثیر موقعیت نسبی نقاشی
ج – تأثیر سرمشقهای بصری و مکانی
فصل سوم
افکار فروید و کاربردهای ضمیر ناخودآگاه در شکل‌گیری سبک سوررآلیسم
بخش اول
هنر نوین
سرآغاز
الف – مفهوم، شناخت، تصویر
ب – سبک، شکل، محتوا
بخش دوم
دادا بستری برای سوررآلیسم
الف – باروک تا دادا
ب – داداایسم
- آ‎غاز کار
- مانیفست‌ و بیانیه‌ها
- نتیجه و پایان کار داداایسم
بخش سوم
فروید و مراتب سوررآلیسم
الف – اتوماتیسم پدیده خود انگیختگی
ب – ضمیر ناخودآگاه
- تخیل
- رؤیا
- نماد
ج – از ارسطو تا هگل
د -نظریه‌های هنری فروید
تصعید یا برتر نمودن
بخش چهارم
سوررآلیسم
الف- آغاز کار
ب- بحثی در باب سوررآلیسم
فصل چهارم:
مقایسه نقش ضمیر ناخودآگاه در آثار هنری کودک و هنرمندان سوررآلیسم
بخش اول
روش تحلیلی ساختار نقاشی کودکان
سرآغاز
بررسی ویژگی‌های ساختاری و محتوای نقاشی در کودکان
الف – تحلیل فضای نقاشی کودکان
ب – خطوط ترسیمی
ج –رنگ و تخیلات
- نماد رنگها
جنبه های تحلیلی ساختار نقاشی کودکان
الف – نمادگرایی‌ کلی و اجزای نمادین در نقاشی کودکان
- خانه – درخت – آدمک
بررسی سمبولیک ( اعضای آدمک )
الف – سر
ب – صورت
ج – تنه
د – اعضا
هـ – خورشید و ماه
و – حیوانات
نقاشی و ناسازگاری
- عقب افتادگی ذهنی
تفسیر نقاشی کودکان
سایه زدن
هنر و درک هنری کودکان
بخش دوم
تحلیل آثار نقاشی سوررآلیسم
سر آغاز
تحلیل در آثار نقاشی سوررآلیسم
اتوماتیسم در اروتیسم درسوررآل
نقش جنسیت در آثار کودکان
الف – ترسیم آدمک و مراحل تحول عاطفی
- مرحله دهانی
- مرحله مقعدی
- مرحله احلیلی
- مرحله اد‌یپی ـ تناسلی
ب – اولین ترسیمهای کودک از اختلاف جنسیت
ج – رمزگرایی جنسی در نقاشی
د – نمادهای جنسی در آثار نقاشی کودکان
نتیجه گیری
منابع و مآخذ

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , ,
:: برچسب‌ها: دانلود پروژه نقش ضمیرناخودآگاه درنقاشی کودکان و سبک سوررآلیسم ,
:: بازدید از این مطلب : 596
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 11 آبان 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد
چگونگی شکل گیری کاراکتر «ژاکلین» در تئاتر «گاهی اوقات برای زنده ماندن باید مرد
فهرست مطالب
مقدمه ۱
فصل اول :
۱ –۱ شناخت نویسنده ۵
۱-۲ بسترهای نمایشنامه ۹
۱-۳ تحلیل کلی نمایشنامه ۱۲
۱-۴ فضا و عناصر دراماتیک نمایشنامه ۲۰
۱-۵ روابط و چگونگی ارتباط اشخاص نمایشنامه ۲۶
فصل دوم :
۲-۱ تشریح نقش انتخابی بر اساس تیپ یا شخصیت ۳۲
۲-۲ تشریح کلی و عام شخص ۳۶
۲-۳ تشریح وضعیت جانبی نقش ۳۹
۲-۴ تشریح وضعیت روحی / روانی نقش و پیچیدگی های آن ۴۲
۲-۵ تشریح شرایط و موقعیتهای محیطی و غیر محیطی شخص بازی ۴۵
فصل سوم :
الف : رفتار بیرونی ۵۱
ب : رفتار درونی ۵۲
ج : ریتم نمایش ۵۳
فصل چهارم :
۴-۱ تشریح نظر و تحلیل کارگردان در بارة نقش ۵۶
۴-۲ تشریح شیوه و مکتب انتخابی کارگردان در هدایت جمعی گروه و نوع
بازی بازیگران ۶۳
۴-۳  نکته های مورد توافق و اختلاف بازیگر و کارگردان درباره نقش ۶۹
۴-۴ تشریح و گزارش جلسات تمرین ۷۲
فصل پنجم :
۵-۱ نتیجه گیری ۷۶
۵-۲ منابع و ماخذ ۷۸
۱-۱ شناخت نویسنده
آثای نصرالله قادری عضو هیأت علمی‌دانشگاه هنر و عضو AICT است . او فارغ التحصیل سینما با گرایش کارگردانی و کارشناسی ارشد کارگردانی تئاتر است . از جمله آثار او می‌توان کتابها ذیل را نام برد:
وقت پیچاپیچ – محرمانه ـ گلی برای هیوا ـ افسانه لیلیث – بمن دروغ بگو – زخمه بر زخم – مثل همیشه – زندگی در تئاتر – هرا – غم عشق – مؤخره بسوی دمشق – زخم کهنه قبیله من – اسفنکس – زن ، مذهب ، نسل آینده در آثار برگمن – فریادها و نجواهای دختر ترسا – حکایت باور نکردنی بردار شدن سنساره – آناتومی‌ساختار درام.
وی همچنین کارهای زیادی را کارگردانی کرده است از آنجمله :
اسم شب – قابیل – فلق – اسفنکس – افسانه لیلیث – آخرین نوار کراپ – بازی تابلو – آخر شاپرکها – محرمانه – یحیی – هرا – غم عشق –افسانه پدر – حدیث آصف زهر خورده از بهر آنکه راست کردار بود – آه ، مریم مقدس – سنساره – گاهی اوقات برای زنده ماندن باید مرد – هنگامی‌که آسمان شکافت .

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , ,
:: برچسب‌ها: چگونگی شکل گیری کاراکتر «ژاکلین» در تئاتر «گاهی اوقات برای زنده ماندن باید مرد ,
:: بازدید از این مطلب : 803
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 11 آبان 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

نگرش هنرمندان قرون هفتم تا دهم هجری وتاثیر اندیشه های آنان درتصویر انسان و طبیعت در نقاشیهای مینیاتور

فهرست مطالب

پیشگفتار:
چکیده:
مقدمه:
عالم خیال و مفهوم فضا در نگارگری ایرانی:
نگرش به انسان و طبیعت در نگارگری ایرانی:
نگارگری ایران میراث گذشتگان :
مکاتب عباسی و سلجوقی :
مکتب مغول :
مکاتب شیراز ،‌‌ جلایری و تیموری :
مکتب هرات :
مینیاتور ایران در دوران صفویه :
تعامل و تجلی مذهب و عرفان در پیکره انسان :
هنر دینی :
سیر تصوف در ادبیات و هنر ایران :
سیر عرفان در ادبیات ایران :‌
هم زیستی عرفان و تصوف در نگارگری و سخنوری :
نگارگری ایرانی:
هنر نگارگری قرون هفتم و هشتم هجری:
نتیجه گیری
نتیجه:
فهرست منابع و مآخذ :
فهرست مجلات و جراید

(((برای دانلود کلیک کنید)))

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , ,
:: برچسب‌ها: نگرش هنرمندان قرون هفتم تا دهم هجری وتاثیر اندیشه های آنان درتصویر انسان و طبیعت در نقاشیهای مینیاتور ,
:: بازدید از این مطلب : 504
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 11 آبان 1392 | نظرات ()