دانلود پروژه نگاه و معنا در هنر عکاسی، عکاسی ماکروفتوگرافی
نگاه و معنا در هنر عکاسی، عکاسی ماکروفتوگرافی (چشمها)
فهرست مطالب - پیشگفتار ۱ - مقدمه ۳ فصل اول – دستگاه بینایی ۸ فصل دوم – ژاک لکان ۱۳ ۱-۲- لحظة رویت چگونگی دیدن از دیدگاه ژاک لکان ۱۵ ۲-۲- چشم – روشنایی ۲۹ فصل سوم – رولان بارت ۳۵ ۱-۳- رویت در عکاسی از دیدگاه رولان بارت ۳۸ فصل چهارم – دیدن در عکاسی ۴۵ ۱-۴- خواستگاه عکاسی ۴۶ ۲-۴- دیدن و مشاهده عکاس – هنرمند ۵۱ فصل پنجم – زیبایی شناسی در عکاسی ۶۲ ۱-۵- گزینش کادر ۶۳ ۲-۵- نحوة ارائه عکس ۷۰ ۳-۵- نگاه و معنا ۷۲ فهرست منابع و مأخذ ۸۳ گزارش کار عملی ۸۵
چکیده: پایان نامه، نگاه و معنا در هنر عکاسی شامل: پیشگفتار، مقدمه و پنج فصل با عناوین دستگاه بینایی – ژاک لکان – رولان بارت – دیدن در عکاسی – زیبایی شناسی در عکاسی میباشد. در پایان نیز فهرست اعلام و فهرست منابع و مأخذ و گزارش کار عملی نیز درج شده است. ۱) هدف پژوهش: هدف نگارنده تهیه یک متن نظری در بارة نحوة دیدن و لحظة رویت عکاس در ارتباط با سوژة مقابل دوربین است. بدیهی است نظریات بارت و لکان در زمینه عکاسی و دیدن از اهمیت خاصی برخوردار است، و طرح این نظریات راهگشای معنای دیدن و عمیق دیدن در هنر عکاسی است. ۲) روش پژوهش: در این تحقیق از روشهای مختلفی ازجمله گردآوری، تحقیق کتابخانهای، ترجمه و تحلیل استفاده به عمل آمده است. بدیهی است شکل تحقیق توصیفی است. ۳) نتیجة تحقیق: در بر دارندة تجربیاتی ارزنده در باب ثبت عکس، گزینش کادر عکس و نحوة عمیق دیدن جهان رودرروی دوربین عکاسی است که برای دانشجویان عکاسی میتواند راهگشا باشد.
فهرست مطالب مقدمه فصل اول : مروری بر قالی ایران فصل دوم : تاریخچه موزه فرش ایران فصل سوم: تعریف ونقش خط درقالی ایران فصل چهارم : طراحی و اجرای فرم انواع کتیبه در قالیهای مناطق مختلف فصل پنجم : قالیهای کتیبهدار موزه فرش ایران فصل ششم : کتیبه ، نقشمایهای در قالی فصل هفتم : قالی بافی در دورهی صفوی - نمونههایی از قالیهای کتیبهدار دوره صفویه فصل هشتم : نمونههایی از قالیهای کتیبهدار در سایر موزهها خلاصه نتیجه فهرست منابع چکیده آثار هنری دستی مردم در سراسر جهان که قالی چکیده عصاره آنها است ، نشان میدهد که همواره طبیعت الهام بخش هنرمندان در خلق اثار هنریشان بوده است کلک نقش آفرین هنرمندان طراح با بهرهگیری از خیال ممدوح و خیال محمود به عوالم قدسی و آسمانی ، خالق آثاری بیبدیل و بیهمانند که در عرصه هنرها سری از سایر بلندتر دارد وبرتارک هنر شرق میدرخشد و همچنین با بهرهگیری از طبیعت در طول تاریخ دیرپای قالی ایران تنوعی بیحد و مرز به طرح و نقش این دستباف هدیه کرده است . هنر خوشنویسی در قالی ، بازتاب ادبیات پارسی را منعکس میسازد . کلمات کلیدی : ۱- قالی ۲- کتیبه ۳- خط ۴- قالی موزهای
فصل اول ۴ پست مدرنیسم ۴ حرکت به سوی مدرنیسم ۴ مدرنیته یا تجدد ۷ نقدهای وارد بر مدرتیته: ۱۱ از مدرنیته تا پست مدرن ۱۳ فراصنعتی نامیده میشود یا ورود فرهنگها به انچه دورة پست مدرن ۱۳ پست مدرنیته ۱۵ شکلگیری جامعه فراصنعتی در نیمه قرن بیستم ۲۲ پلورایسم، ایسمزمان ما ۲۵ فصل دوم ۳۱ پست مدرنیسم در هنرهای تجسمی ۳۱ مؤلفههای پست مدرنیسم در هنرهای تجسمی ۳۱ از ان خود کردن ۳۳ ویژگی مکانی: ۳۵ کمدوامی و ناپایداری: ۳۷ انباشتن: ۳۸ گفتمانی بودن: ۳۹ پیوندگرایی ۴۰ وضعیت هنر دردوران معاصر ۴۱ نیز هست هیچ زبان هنری در هیچیک از دورانهای گذشته از ۴۱ تردید در جزمیات مدرنیته ۴۴ تمثیل درهنر پست مدرن ۴۶ فمینیسم ۴۷ فصل سوم ۴۸ معرفی چهارهنرمند معاصر جهان ۴۸ مایکبیدلو و هنر نقل قول ۴۸ کارلوماریا ماریانی و پست اوانگادیسم ۵۲ دیویدسالی- کارگردان صحنههای تجسمی ۵۴ ۴-جنی هولزر ، هنرمند رسانه یی ۵۶ فهرست اسامی و واژه ها ۶۱ پست مدرنیسم غرش ملایم راهاهن خرناس ماشین بخار زوزة باد در میان سیمهای تلگراف، گویای این واقعیت است … که مغزهای بزرگ زمان در بخش فیزیک، نه در بخش متافیزیک درکارند. « هیومیلر» ۱ حرکت به سوی مدرنیسم غربیها برای انکه از قرون وسطی بگذرند و مقولات فکری و صورت زندگی قرون وسطایی را نفی کنند رنسانس را برپا کردند که بازگشتی بود، به میراث کهن یونانی و رومی. جنبشهای ادبی، هنری، علمی و فلسفی بعد از رنسانس هر یک در برابر مقولات قرون وسطایی به اصطلاح انتیتزی گذاشتند و به این ترتیب تاریخ قرون وسطا جای خود را به تاریخ قرون جدید داد. انسان غربی در برابر تاریخ قرون وسطای خود اگاهانه وضع گرفت و کوشید تا انرا با ملاکهای نو خودارزیابی کند و در برابر ملاکها و ارزشها و راه و رسم ان و ضع جدی بگیرد. و از ان نقطه عزیمتی بسازد. اما پای غربیها، که به جاهای دیگر دنیا باز شد مساله صورت دیگری پیدا کرد: تمدن غرب تمام تمدنهای دیگر جز خود را نفی کرد اما این نفی برابرنهادن انتیتزی در برابر تز انها نبود بلکه برافکندن مکانیکی انها بود. غربیها سرزمینهای مردمان متعلق به تمدنهای دیگر را به زور تصرف کردند و با زور و تحقیر و توهین خود، روح و جسم ان مردمان را بردة خود ساختند. غربیها تمدنهای دیگر را از ریشه کندند یا خشکاندند و مردم دارای تاریخ و تمدن و گذشته کهن را به مردم بیتاریخ بدل کردند و انها را به نوعی به بدویت بازگرداندند…
کلمه کاشی از واژه لاتین tegula مشتق شده از فعل tegere میباشد که معنی پوشاندن یا پوششدادن است لازم به ذکر است که این واژه در زبان رومیها به کاشیهای بام اطلاق میشده کاشی را بعنوان قطعاتی مسطح سطحی از سفالینه پخته شده در نظر میگیریم که در کفها و دیوارهای ساختمانها استفاده میشود و اغلب بخاطر ایجاد مانعی جهت نفوذ آب به بدنه کاشی و نیز جهت خلق رنگ و نقش متنوع آنها را لعاب میدادند معمولاً به لحاظ جنبههای عملی و زیباکاری از کاشی استفاده میگردد. یک سطح مفروش به کاشی و سطحی کاملاً بهداشتی نفوذناپذیری در برابر آب و مناسب نظافت خواهد بود. و با وجود اینکه در مقابل آتش مقاوم است لیکن بخوبی گرما را در محیط پخش مینماید. معمولاً تزئین کاشیها به روشهای مختلفی انجام میگیرد. گاهی اوقات تصویری واحد گاهی منظرهای کامل و زمانی نیز نقوش مرموز که البته ریشه در مسائل آموزشی دارد با باورهای نمادین ملل طرح این کاشیها را تشکیل میدهند. گاهی اوقات فقط در مورد زیبائی سطحی کاشی بحث میشود که البته این نکته مهم نیز حکایت از اهمیت طرحها بافتها، لعابهای رنگی دارد که همیشه چشمها را خیره ساخته است. شکلهای کاشی بسیار متنوع است و اما وجه تشابه تمامی آنها در این است که فقط مناسب پوشش سطوح هستند( که معمولاً صاف و یکدست و گاهی اوقات نیز کوژ دارند) و به همین علت میتوان به راحتی آنها را بدون ایجاد خسارت به ساختمان و از سطوح جدا ساخت. این خصوصیات سبب تمایز کاشی از دیگر پوششهای سرامیکی مانند آجرهای لعابدار، سفالینههای بدون لعاب، یا بلوکهای کوچک لعابدار شدهاست. انواع مذکور معمولاً پس از نصب جزء لازم ساختمان به شمار میآیند و به آسانی نمیتوان آنها را انتقال داد اساساً کاشی را جسمی دوبعدی یا دوکاره محسوب میکنند چرا که تمایز بین اثر ظاهری کاشی و کاربرد آن امری تقریباً محال است.۱
نگاه و معنا در هنر عکاسی، عکاسی ماکروفتوگرافی (چشمها)
فهرست مطالب پیشگفتار ۱ مقدمه ۳ فصل اول – دستگاه بینایی۸ فصل دوم – ژاک لکان ۱۳ ۱-۲-لحظة رویت چگونگی دیدن از دیدگاه ژاک لکان ۱۵ ۲-۲-چشم – روشنایی ۲۹ فصل سوم – رولان بارت ۳۵ ۱-۳-رویت در عکاسی از دیدگاه رولان بارت ۳۸ فصل چهارم – دیدن در عکاسی ۴۵ ۱-۴-خواستگاه عکاسی ۴۶ ۲-۴-دیدن و مشاهده عکاس – هنرمند ۵۱ فصل پنجم – زیبایی شناسی در عکاسی ۶۲ ۱-۵-گزینش کادر ۶۳ ۲-۵-نحوة ارائه عکس ۷۰ ۳-۵-نگاه و معنا ۷۲ فهرست منابع و مأخذ ۸۳ گزارش کار عملی ۸۵
، نگاه و معنا در هنر عکاسی شامل: پیشگفتار، مقدمه و پنج فصل با عناوین دستگاه بینایی – ژاک لکان – رولان بارت – دیدن در عکاسی – زیبایی شناسی در عکاسی میباشد. در پایان نیز فهرست اعلام و فهرست منابع و مأخذ و گزارش کار عملی نیز درج شده است. ۱)هدف پژوهش: هدف نگارنده تهیه یک متن نظری در بارة نحوة دیدن و لحظة رویت عکاس در ارتباط با سوژة مقابل دوربین است. بدیهی است نظریات بارت و لکان در زمینه عکاسی و دیدن از اهمیت خاصی برخوردار است، و طرح این نظریات راهگشای معنای دیدن و عمیق دیدن در هنر عکاسی است. ۲)روش پژوهش: در این تحقیق از روشهای مختلفی ازجمله گردآوری، تحقیق کتابخانهای، ترجمه و تحلیل استفاده به عمل آمده است. بدیهی است شکل تحقیق توصیفی است. ۳)نتیجة تحقیق: در بر دارندة تجربیاتی ارزنده در باب ثبت عکس، گزینش کادر عکس و نحوة عمیق دیدن جهان رودرروی دوربین عکاسی است که برای دانشجویان عکاسی میتواند راهگشا باشد.
پیشگفتار ۷ مقدمه ۹ فصل اول ۱ مفهوم کلی رنگ ۱ رنگ ۲ اثر رنگ ۶ رنگ در روانشناسی ۱۲ منشاء اهمیت رنگ ۱۳ فیزیولوژی رنگ ۱۴ معنای هشت رنگ ۱۴ ۱- رنگ خاکستری ۱۶ ۲- رنگ آبی ۱۶ ۳- رنگ سبز ۱۸ ۴- رنگ قرمز ۱۹ ۵- رنگ زرد ۲۰ ۶- رنگ بنفش ۲۱ ۷- رنگ قهوهای ۲۲ ۸- رنگ سیاه ۲۳ نقش رنگ در فرهنگ و ملل ۲۳ رنگ در تبلیغات ۲۷ ۱- جلب توجه ۲۸ ۲- حفظ توجه ۲۹ ۳- تبادل اطلاعات ۳۰ رنگ در هنر ۳۱ رنگ در ادبیات ۳۲ رنگ در سینما ۳۳ رنگ در هنرهای تجسمی ۳۴ قرمز ۳۴ زرد ۳۵ سبز ۳۵ آبی ۳۵ سفید ۳۶ سیاه ۳۶ مربع ۳۶ مثلث ۳۷ دایره ۳۷ فصل دوّم ۳۸ رنگ در هنرهای تجسمی ۳۸ رنگ در نقاشی ۳۹ رنگ در گرافیک ۴۲ رنگ در کامپیوتر ۴۳ رنگ در عکاسی ۴۶ رنگ در معماری ۴۷ نقش رنگ در فضای شهر ۴۹ فصل سوم ۵۱ رنگ با گرایش کاربردی ۵۱ در هنر گرافیک ۵۱ رنگ در طراحی پوستر ۵۳ رنگ در طراحی جلد ۵۴ رنگ در تصویرسازی ۵۶ رنگ در بستهبندی ۵۸ رنگ در صفحه آرائی ۶۱ ایجاد حرکت ۶۱ رنگ تیترها ۶۲ رنگ گذاری متن ۶۲ رنگگذاری متن ۶۳ رنگ در تصاویر ۶۳ رنگ در روزنامه ۶۴ رنگ در نشانه ۶۵ فصل چهارم ۶۹ رنگ در نشانه ۶۹ (پیکتوگرام) ۶۹ تاریخچة نشانه (نشانه تصویری «پیکتوگرام») ۷۰ پیکتوگرام چیست؟ ۷۵ انوع پیکتوگرام ۷۸ رنگ در پیکتوگرام ۸۴ ضرورت رنگ در پیکتوگرام ۸۸ ارتباط رنگ با محیط ۸۹ نوع رنگ گذاری ۹۲ بحث تأثیرگذاری هر رنگ ۹۳ نتیجهگیری: ۹۹ فهرست منابع ۱۰۲ فهرست منابع تصویری ۱۰۵
پیشگفتار
انسان موجودی است اجتماعی، چنانکه از بدو خلقت همواره درصدد آن بوده تا با همنوعان خود ارتباط برقرار کند اما از آن جهت که قادر به سخن گفتن نبود بنابراین بوسیله حرکات دست و علائمی که از این طریق نمایش میداد با افراد و اشخاص اطراف خود ارتباط برقرار میکرد. سپس زمانی رسید که شروع به انتقال این حالات و علائم بر روی دیوارة غارها نمود. بدینگونه که تصاویری از آنچه که مورد نظر وی بودند را ترسیم مینمود تا بتواند مفهوم خود را برساند اما در پارهای از موارد این تصاویر نمیتوانستند کمک وی باشد. چنانکه برای بیان احساسات و برخی از مسائل دیگر مجاب به اختراع خط و زبان گردید اما آثاری که مربوط به هزاران سال قبل میباشند و بر دیوارة غارها همچنان منقوش هستند یکی میباشند بین بشر ابتدایی وانسان امروزی بدینگونه که از طریق علائم ما میتوانیم به بسیاری از امور آنروز پی ببریم. از این نکته مشاهده میشود که گرچه خط و زبان اختراع شدهاند اما محدودیتهایی که این دو دارا میباشند را در تصاویر مشاهده نمیکنیم همچنانکه امروز ما میتوانیم به نوشتارهای تصویری انسانهای اولیه آگاهی یابیم اما حتی در جهان پیشرفته امروزی به هنگام مسافرت از یک نقطه جهان به نقطه دیگر اگر قرار بر تکیه به زبان و خط باشد، نهتنها نمیتوانیم با انسانهای عصر خود ارتباط برقرار کنیم بلکه مشکلات عدیدة بیشماری را پیش روی خود خواهیم داشت که معلول همین نقص در ارتباط میباشد. چنانکه پیشتر مطرح شد نیاز به صحبت کردن و ارتباط برقرار کردن در بشر ابتدائی بعدها باعث اختراع خط و الفبا و علائم … شد واین اختراعات مرحله به مرحله پیشرفت نمود و با متحد شدن انسان اختراعات نیز گسترش یافتند و انسان گام به گام پیشرفت نمود تا به این نقطه از زمان با وجود امکانات بیشمار رسید.
فهرست مطالب مقدمه ۱ فصل اول: شناخت ملزومات کارگاه ۲ ۱٫ شناخت چوب ۳ ۲٫ شناخت ابزار ۵ ۳٫ شناخت مواد ۱۶ فصل دوم: شناخت رشته های آموزشی و میزان فضای لازم ۱۸ ۱٫ معرق ۱۹ الف) شناخت ۱۹ ب) ابزار و مواد ۱۹ ج) فضای لازم ۱۹ ۲٫ منبت ۲۱ الف) شناخت ۲۱ ب) ابزار و مواد ۲۱ ج) فضای لازم ۲۱ ۳٫ مشبک ۲۳ الف) شناخت ۲۳ ب) ابزار و مواد ۲۳ ج) فضای لازم ۲۳ فصل سوم: ویژگی های کارگاه ۲۴ ۱٫ مشخصات کارگاه ۲۵ الف) وسعت کارگاه ۲۵ ب) روشنایی و تهویه ۲۶ ج) تأسیسات کارگاهی ۲۸ د) طراحی فضای ساختمانی کارگاه ۳۰ ۲٫ بررسی ضوابط و استانداردهای اجزاء کارگاه ۳۱ الف) توضیحات ۳۱ ب) مراحل تهیه سرانه فضاها ۳۲ ج) احکام فضایابی ۳۵ فصل چهارم: ارائه طرح ۳۶ ۱٫ ارائه آلترناتیو و بررسی محاسن و معایب ۳۷ ۲٫ ارائه طرح بهینه و بررسی محاسن ۵۷ نتیجه گیری ۶۰ فهرست منابع و مأخذ متن ۶۲ فهرست منابع تصاویر ۶۴ گزارش کار عملی ۶۵ فهرست منابع تصاویر کارعملی ۷۲
مقدمه: پرداختن به موضوع کارگاه های چوب برای دانشجویان رشته صنایع دستی از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد. لیکن با توجه به اهمیت زیاد آن تاکنون مورد بررسی قرار نگرفته است. نگارنده با طرح موضوع توجه بیشتری به این امر مهم ملزوم داشته که اهم توجه به فضاهای لازم و استانداردها می باشد با این اوصاف، این دلایل باعث شدند تا نگارنده، با بررسی استانداردهای موجود در کارگاه ها، کارگاهی با فضای ایده آل را معرفی نماید. در پایان از تمام عزیزانی که در گردآوری مطالب رساله، همچنین کارهای عملی از هیچ تلاش و کوششی دریغ نکردند، سپاسگزاری می نمایم.
دانلود پروژه بررسی لزوم گرافیک محیطی برای محیطهای بسته
بررسی لزوم گرافیک محیطی برای محیطهای بسته
فهرست مطالب فصل اول: گرافیک محیطی چیست؟ لزوم آن در اجتماع با توجه به شرایط اجتماعی انسان در فضای اطراف خود گرافیک محیطی چیست؟ گرافیک محیطی ( محیطهای بسته ) مغازه ها و فروشگاه ها نقش گرافیک محیطی در اجتماع فصل دوم: انواع گرافیک محیطی و نمونه های آن در جهان انواع گرافیک محیطی گرافیک محیطی مسطع یا دو بعدی گرافیک محیطی حجمی یا سه بعدی تقسیم بندی دیگر گرافیک محیطی طراحی فروشگاه ها نمونه های گرافیک محیطی فصل سوم: سیر تحول گرافیک محیطی همراه با پیشرفت تکنولوژی فصل ارتباطات محدوده تکنولوژی در گرافیک محیطی فصل چهارم: گرافیک محیطی در ایران وضع کنونی هنر ایران سخنرانی های امرا… فرهادی و پرسش و پاسخ در مورد گرافیک محیطی و تبلیغات ایران در اولین همایش گرافیک ایران وپاسخ به سوالات فصل پنجم: تاثیر گرافیک محیطی و تبیلغات در فروش و مخاطب تاریخچه تبلیغات سواد بصری در گرافیک محیطی سابقه تاریخی گرافیک محیطی عوامل گرافیک محیطی و تاثیر آنها در فروش اصول نظری، پایه های اصلی زیر بنا ترغیب و تبلیغ آرا، و عقاید فصل ششم: وضعیت گرافیک محیطی و نکات مهم در آن با توجه به نوع کالا عرضه و تقاضا تبلیغات و ارتباط تبلیغات بازرگانی ایجاد احتیاج ازدیاد فروش ایجاد واحدهای عظیم هدف از تبلیغات بازرگانی چه بگوئیم؟ اجزاء تبلیغات محیطی تنظیم آگهی عواملی که در تبیلغات محیطی باید مد نظر باشد سنجش آگهی عوامل داخلی عوامل خارجی فصل هفتم: پوستر هنر و پوستر در ایران عوامل موثر در طراحی یک پوستر پوسترهای سه بعدی
مقدمه : محیط اطراف ما، خانه هایی که در آن زندگی می کنیم، همه نیاز مبرمی به برقراری روابط صحیح فرمها، رنگ ها و هم چنین سازمان بندی دقیق بر مبنای اصول بصری دارند. - انسان به واسطه ی زبان گرافیک می تواند با محیط اطراف خود سخن بگوید و با دیگران ارتباط برقرار کند. استفاده از گرافیک شهری در مساحت فضای داخلی خانهها و فضای بیرونی آن ها یعنی کوچه ها، خیابان و فضای سبز اطراف، در تزئین و زیبا سازی ادارات موسسات و اماکن عمومی نظیر پارکها، نمایشگاهها، فروشگاهها و… برای تمامی افراد در کلیه سطوح اجتماعی و در هر سنی به نوبه خود موثر بوده و مورد نیاز واقع
می شود و در ساختار محیطی مناسب و مطلوب نقش بسزایی دارد. محیط مناسب یعنی فضایی که بشر بتواند در آن جا فارغ از فشارهای ناخواسته زندگی، رشد کرده و شکوفا شود.
دانلود مقاله وضعیت آموزش موسیقی در حیطه آموزش رسمی کشور
وضعیت آموزش موسیقی در حیطه آموزش رسمی کشور مقدمه موسیقی، از جمله هنرهایی به شمار میرود شمار میرود که نقش یاری رسان آن به ذهن و روان انسان و تاثیرات آن بر افزایش اداراک و توانایی ذهنی افراد، بر کسی پوشیده نیست.موسیقی ، بی واسطه و مستقیما با روح انسانی پیوند بر قرار نموده و گوش جان او را لبریز میسازد.صدا به عنوان پدیده ای روانی، تاثیرات مختلفی را برانسان به جای نهاده و صداهای موزون و موسیقیایی به او آرامش اعطا کرده و اصوات ناهنجار نیز او را ناآرام میسازد. بشر از ازل به نوعی با این هنر، آشنا بوده، در طبیعت.ضربان قلب با ضرباهنگی خاص او را همراهی میکند، نغمه پرندگان و الحان مرغان خوش آواز مایة آرامش جان او میشده و او را به شنیدن اصوات موسیقایی نیازمند میساخته است. امروزه انسان ها بی نیاز ازارضای حس زیبایی دوستی خود نیستند در این میان هنر موسیقی، از جمله هنرهایی بوده که همیشه انسان را به خود جلب میکرده است.در دنیای کنونی جایگاه آموزش موسیقی در نظام تعلیم و تربیتی ملل موفق در امر آموزش و پرورش ، جایگاهی تثبیت شده ، جدی و در خور تعمق و تفکر است. جایگاهی که مسئولان این نظام ، با جدیت آن را تثبیت کرده اند و بی کم و کاست آن را به اجرا در میآورند. با این شیوه حداقل نتیجه ایی که حاصل شده ، این است که شنوندگان خوبی برای شنیدن موسیقی جدی،هنری، علمیو …تربیت شده اند و فرهنگ شنیداری با علم به آنچه مورد مصرف قرار میگیرد، رشد نموده است. شاید در جامعه کنونی ما اجرای آموزش موسیقی به شیوه معین و هدفمند ، بتواند به وضعیت آشفته فرهنگ … فهرست مطلب مقدمه شیوه های آموزش موسیقی پس از انقلاب آموزش موسیقی در محدوده آموزش رسمی دبستان نمونة علامه طباطبایی ( منطقه شش، آبان شمالی ) مدرسه راهنمایی نور ( منطقه شش آبان ) کتب آموزش هنر مدارس هنرستان های وزارت ارشاد مدرسه تطبیقی بین المللی پسران پیشنهاد و طرح برای مدارس ایران
شرحی پیرامون فیلم های کمدی فهرست مطالب شرحی پیرامون فیلم های کمدی ۰ در مورد وودی آلن ۳ پدر و مادر آلن ۵ نمایشناه دوباره بزن؛ سام ۹ ” فیلمهای آلن “ ۱۲ پول را بردار و فرار کن (۱۹۶۹) – ۱۴ موزها (۱۹۷۱) – ۱۸ خوابگردها ( ۱۹۷۳) – ۲۰ هاناو خواهرانش (۱۹۸۶)- ۳۸ تبهکارهای خرده پا (۲۰۰۰) ۶۵
دریافتن اینکه یک شوخی خنده دار است یا نیست کار ساده ایست. یا به آن میخندید یا نمیخندید. این یک واکنشی آنی ست. شوخی ها میتوانند چیزهای زیادی را دربارة آدمهایی که آنها را تعریف میکنند و همین طور آدمهایی که به آنها میخندند آشکار کنند. به نظر فروید شوخی مثل رویاست. زیرا بیانگر عناصر نادلپذیری است که معمولآً از ورودشان به خود آگاهی آدمها دوری میکند. به ندرت پیش میآید که یک بازیگر کمدی از سد لودگی گذر کند و به دلیل احساسی که در شوخی اش نهفته است شناخته شود. میتوان شخصیت دلقک در نمایشنامه شاه لیر را مثال زد که حقیقت را در قالب شوخی به زبان میآورد. هیچ کسی کمدینها را جدی نمیگیرد. در موارد نادری که کمدینها نقشی با احساس وجدی را ایفا میکنند اغلب بسیار خوب ظاهر میشوند، چون مهارت و حس زمان بندی آنها چنان خوب است که حتی در یک درام هم بخوبی یک اثر کمدی نتیجه میدهد. مثل جری لوئیس در فیلم سلطان کمدی (مارتین اسکورسیزی) ایده های یک شوخی بیش از آنکه تلویحی باشند صریح و بی پرده اند. یک شوخی گذشته از اینکه با چه دشواری و مهارتی ساخته شده، باید خودانگیخته بنظر برسد. پس در این مجموعه تضادها، کمدی را باید یک درام آراسته شده پنداشت. بازیگر کمدی میزان جدیت اندیشه هایش را پنهان نگه میدارد.