نوشته شده توسط : محمد

دانلود پروژه حق شفعه در حقوق مدنی ایران

حق شفعه در حقوق مدنی ایران
فهرست مطالب
پیشگفتار
الف – موضوع تحقیق
ب – هدف از انتخاب موضوع
ج – روش تحقیق
د – نمای کلی از موضوعات مورد بحث
مقدمه
فصل اول : کلیات و مفاهیم
مقدمه
بخش اول : تاریخچه حق شفعه
بخش دوم : مفهوم حق شفعه
مبحث اول: مفهوم لغوی حق شفعه
مبحث دوم : مفهوم اصطلاحی
بخش سوم : اوصاف حق شفعه
مبحث اول : حق شفعه، حق مالی است
مبحث دوم : حق شفعه، حقی عینی است
مبحث سوم : حق شفعه به ارث انتقال می‌یابد
مسائل :
مقدمه
شرط اول : غیر منقول بودن مورد شفعه
شرط دوم : قابل تقسیم بودن مورد شفعه
شرط سوم : لزوم شرکت
استثناء بر شرط
شرط چهارم : محدود بودن شرکاء به دو نفر
شرط پنجم : انتقال سهم مشترک بواسطه بیع
چند نکته
نکته اول : وقفی بودن حصة یکی از دو شریک
بند اول : دیدگاه فقها
بند دوم : دیدگاه قانونگذار
نکته دوم : خیاری بودن بیع
بند اول :‌ دیدگاه فقها
بند دوم : دیدگاه قانونگذار
نکته سوم : بیع فضولی
نکته چهارم : اقاله بیع
نکته پنجم : فسخ بیع
فصل سوم : زوال حق شفعه
زوال اختیاری وقهری
اسباب زوال حق شفعه
مبحث اول : اسباب ارادی زوال حق شفعه
الف: اسقاط حق پیش از بیع
ب: فروش حصه از جانب شفیع
مبحث دوم : اسباب قهری زوال حق شفعه
الف: فوریت در حق شفعه
ب: ناتوانی و مسامحه شفیع در تأدیه ثمن
ج: تلف مبیع پیش از اخذ به شفعه
د: تلف مبیع پس از اخذ به شفعه
فصل چهارم : اخذ به شفعه
ماهیت اخذ به شفعه و تعریف آن
شرایط شفیع
دعوای اخذ به شفعه
خلاصه و نتیجه گیری
فهرست منابع
 پیشگفتار
مطالبی را که در پیشگفتار مورد بحث قرار خواهد گرفت در عناوین ذیل مورد مطالعه قرار می‌دهیم:
 الف – موضوع تحقیق
یکی از مباحث مهم در آثار فقهی فقهای امامیه که در قانون مدنی ما نیز انعکاس یافته است، بحث شفعه می‌باشد. شفعه از دو مرحلة کاملاً متمایز از یکدیگر تشکیل یافته است :
۱- مرحلة ایجاد حق شفعه : در این مرحله از شرایطی که باعث ایجاد این حق می‌شود سخن به میان می‌آید.
۲- مرحلة اخذ بشفعه : در این مرحله سخن بر سر این است که حق شفعة بوجود آمده را با چه شرایطی و چگونه به اجرا درآوریم.
موضوع مورد مطالعة ما در این تحقیق، بررسی مرحلة نخست از مراحل شفعه با توجه به منابع فقهی و نیز قانون مدنی می‌باشد، ولی برای تکمیل بحث خویش، فصلی را نیز به مرحلة دوم اختصاص خواهیم داد.
ب – هدف از انتخاب موضوع
هدف از انتخاب این موضوع، آشنائی با مقررات قانون مدنی دربارة این موضوع است و از آنجا که قانون مدنی این مقررات را از فقه گرفته است ریشه یابی مواد قانون مدنی در زمینة شفعه هم هدفی ضمنی می‌باشد. یعنی می‌خواهیم بدانیم که سیر پیدایش یک مادة قانون مدنی از ابتدا (یعنی آغاز مراجعه به منبع فقهی) تا انتها (یعنی صورت کنونی ماده که به صورت یک یا چند عبارت منقح و مختصر و پرمعناست) چگونه بوده است و اکنون مقررات قانون مدنی دربارة شفعه چیست؟
ج – روش تحقیق
معمولاً چنین موضوعاتی اقتضای روش تحقیق بصورت کتابخانه‌ای را دارد، که من نیز از همین روش برای کار خود استفاده کرده‌ام.
د – نمای کلی از موضوعات مورد بحث
مطالب تحقیق خود را در یک مقدمه، چهار فصل و یک خلاصه و نتیجه گیری، در پایان، ارائه خواهم داد :
مقدمه : در مقدمه دربارة دو موضوع مهم یعنی اسباب تملک در حقوق اسلامی و نیز طبیعت خلاف قاعده بودن حق شفعه مطالبی ارائه خواهد شد.

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , ,
:: برچسب‌ها: دانلود پروژه حق شفعه در حقوق مدنی ایران ,
:: بازدید از این مطلب : 522
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 بهمن 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

دانلود پروژه سازمانهای کامیاب امروز – سازمانهای یادگیرنده و دانش آموز

سازمانهای کامیاب امروز – سازمانهای یادگیرنده و دانش آموز

فهرست مطالب

سازمانهای کامیاب امروز. ۵
سازمانهای یادگیرنده و دانش آفرین. ۵
سازمانهای یادگیرنده. ۶
ویژگیهای سازمانهای یادگیرنده. ۹
فصل پنجم. ۲۹
مدیریت کیفیت فراگیر. ۲۹
مقدمه: علما و مشاهیر TQM کیستند؟. ۲۹
ده فرمان TQM… ۳۰
معیارهای مدیریت کیفیت فراگیر (TQM) 32
معیارها: ۳۲
معیار اول: حمایت و رهبری مدیریت عالی سازمان: ۳۲
معیار دوم: برنامه ریزی استراتژیک.. ۳۳
معیار سوم: تمرکز بر روی مشتری (مشتری مداری): ۳۴
معیار چهارم: شناسایی و آموزش کارکنان: ۳۴
معیار پنجم: توانمندسازی (قدرتمندسازی) کارکنان و کار تیمی: ۳۵
معیار ششم: اندازه گیری و تجزیه و تحلیل کیفیت: ۳۶
معیار هفتم: بیمه کیفیت.. ۳۶
معیار هشتم: پیامدهای بهبود کیفیت و بهره وری: ۳۷
مدیریت کیفیت فراگیر (TQM) در آموزش و پرورش… ۳۹
مفاهیم اصلی مدیریت کیفیت فراگیر (مکف) ۴۰
مفاهیم قابل کاربرد مکف در آموزش و پرورش… ۴۵
تعریف مدیریت کیفیت فراگیر. ۴۷
نظریه اقتضا: ۴۹
سبک رهبری اثر بخشی از دیدگاه فیدلر. ۵۲
سبک رهبری اثر بخش از دیدگاه هرسی و بلنچارد. ۵۲
رهبری اثر بخش از دیدگاه هریسون. ۵۲
سیستم باز و بسته. ۵۴
سیستم بسته. ۵۴
سبک رهبری اثربخش از دیدگاه ادیزز. ۵۵
سبک رهبری اثربخش در شرایط تغییر و تحول. ۵۵
نیاز به راهبردهای اقتضایی.. ۵۸
وظایف مدیران آموزشی.. ۶۰
تحلیل در مورد (P.SDC.RB) در آموزش وپرورش… ۷۱
حالت خلاقیت و جریان سینکتیکس… ۷۸
فصل ششم: مطالعه موردی.. ۸۰
مقدمه: ۸۱
بیان مسئله. ۸۳
اهداف پژوهش… ۹۱
سوالات ویژه. ۹۲
بحث و نتیجه گیری.. ۹۳
محدودیتهای تحقیق. ۹۵
پیشنهادات.. ۹۶
پرسش های اساسی پژوهش: ۱۰۲
نتایج پژوهش: ۱۰۴
بحث و نتیجه گیری: ۱۰۶
پیشنهادهایی برای مدیران و مسئولان آموزشی: ۱۰۹
فصل هفتم. ۱۱۴
(نقش کلیدی دانش و معرفت در مدیریت آموزشی) ۱۱۴
نقش مدیر در نوآوری های آموزشی.. ۱۱۴
فناوری آموزشی در آموزش فناوری.. ۱۲۶
بررسی ویژگی های استفاده از سیستم های آموزشی به کمک رایانه در آموزش فناوری.. ۱۲۶
مقدمه ای بر علم و فناوری.. ۱۲۷
نگاهی به سیستم های آموزش به کمک رایانه. ۱۳۲
کاربرد ضبط ویدئویی در تحقیقات آموزشی.. ۱۴۴
قابلیت اتکا و درجه صحت ضبط ویدیویی.. ۱۵۳
استقرار دستاورد کیفیت SAQA بر حسب الگوهای QMS برتر. ۱۵۶
بحث مدیریت کیفیت.. ۱۵۶
مدیریت کیفیت کل (TQM) 157
تطابق با ویژگی ها (CTS) 160
SAQA، NQF و کیفیت.. ۱۶۲
توضیح معیارهای مرکزی.. ۱۶۸
معیار ۲: سیستم های مدیریت کیفیت.. ۱۷۳
فصل نهم. ۱۷۷
چه ارتباطی بین مدیریت آموزشی و الگوی کاوشگری در تدریس وجود دارد؟. ۱۷۷
دو دیدگاه متفاوت در مورد فرایند تولید و آموزش علوم. ۱۷۸
حل مساله به عنوان یک نظریه آموزش و یادگیری پویا ۱۸۴
بخش اول. ۱۹۰
روشهای گردآوری اطلاعات: ۱۹۰
از چه طریق اطلاعاتتان را تجزیه و تحلیل می کنید؟. ۱۹۲
ضرورت تحقیق و پژوهش… ۱۹۳
نتیجه گیری و پیشنهاد برای مدیران آموزش و پرورش… ۱۹۵
مقدمه. ۱۹۹
تعریف مدیریت آموزشی.. ۲۰۱
مشهورترین تعاریف مدیریت.. ۲۰۱
تعاریف مربوط به مدیریت آموزشی.. ۲۰۳
تعریف مدیریت آموزشی.. ۲۰۵
ویژگی یک مدیر موفق: ۲۰۸
تحقیق بنیادی: ۲۱۰
تحقیق کاربردی.. ۲۱۱
منابع و مراجع برای انتخاب موضوع تحقیق. ۲۱۱
تئوری سیستمی مدیریت.. ۲۱۳
اصل اول – آگاهی استفاده از زمان. ۲۱۳
اصل دوم – قانون ۸۰ روی ۲۰٫ ۲۱۴
اصل سوم – حسابداری زمان. ۲۱۴
اصل چهارم – انجام هر کار در زمان خود. ۲۱۴
اصل پنجم – اولویت بندی امور اجرایی.. ۲۱۵
اصل ششم – برنامه ریزی استفاده از زمان. ۲۱۵
اصل هفتم – مدیریت اجرای برنامه. ۲۱۶
اصل هشتم – کنترل زمان. ۲۱۶
سازماندهی زمان کار. ۲۱۹
سازماندهی زمان از طریق مشارکتی.. ۲۲۱
سازماندهی زمان از طریق اشتغال مشارکتی.. ۲۲۲
سازماندهی زمان از طریق کار دوره ای.. ۲۲۲
سازماندهی زمان کار بر حسب ساعت کاری انعطاف پذیر. ۲۲۳
سازماندهی زمان کار بر حسب هفته. ۲۲۴

سازمانهای کامیاب امروز

سازمانهای یادگیرنده و دانش آفرین

تعریف سازمان عبارت است از کوشش جمعی و عمدی عده ای از افراد بر اساس روابط منظم و منطقی برای رسیدن به هدف مشترکی که هر یک از افراد به تنهایی از رسیدن به آن عاجزند با یکدیگر همکاری و مساعدت می نمایند.

سازمانهای یادگیرنده سازمانهایی هستند که در آنها افراد به طور مستمر تواناییهای خود را افزون می سازند تا به نتایجی که مدنظر است دست یابند، جایی که الگوهای جدید تفکر رشد می یابند، اندیشه های جمعی و گروهی ترویج می شوند و افراد چگونگی آموختن را به اتفاق هم می آموزند.

سازمانهای یادگیرنده را به تعبیری دیگر می توان سازمانهای دانش آفرین نامید، سازمانهایی که در آنها خلق دانش و آگاهیهای جدید، ابداعات و ابتکارات یک کار تخصصی و اختصاصی نیست، بلکه نوعی رفتار همگانی و روشی است که همه اعضای سازمان بدان عمل می کنند. به عبارت دیگر سازمان دانش آفرین سازمانی است که هر فردی در آن انسانی خلاق و دانش آفرین است. در این سازمان تفکر، بحثهای جمعی، و کشف نظریات و افکار نو تشویق می شوند و نوآوران پرورش می یابند.

(((برای دانلود کلیک کنید )))

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , ,
:: برچسب‌ها: دانلود پروژه سازمانهای کامیاب امروز – سازمانهای یادگیرنده و دانش آموز ,
:: بازدید از این مطلب : 388
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 بهمن 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

دانلود پروژه سازمانهای کامیاب امروز

سازمانهای کامیاب امروز

فهرست مطالب

سازمانهای کامیاب امروز. ۳
سازمانهای یادگیرنده و دانش آفرین. ۳
سازمانهای یادگیرنده. ۵
ویژگیهای سازمانهای یادگیرنده. ۷
فصل پنجم. ۲۷
مدیریت کیفیت فراگیر. ۲۷
مقدمه: علما و مشاهیر TQM کیستند؟. ۲۷
معیارهای مدیریت کیفیت فراگیر (TQM) 31
معیارها: ۳۱
معیار اول: حمایت و رهبری مدیریت عالی سازمان: ۳۱
معیار دوم: برنامه ریزی استراتژیک.. ۳۱
معیار سوم: تمرکز بر روی مشتری (مشتری مداری): ۳۲
معیار چهارم: شناسایی و آموزش کارکنان: ۳۳
معیار پنجم: توانمندسازی (قدرتمندسازی) کارکنان و کار تیمی: ۳۳
معیار ششم: اندازه گیری و تجزیه و تحلیل کیفیت: ۳۴
معیار هفتم: بیمه کیفیت.. ۳۵
معیار هشتم: پیامدهای بهبود کیفیت و بهره وری: ۳۶
فصل ششم: مطالعه موردی.. ۳۸
چکیده. ۳۸
مقدمه: ۳۹
بیان مسئله. ۴۱
اهداف پژوهش… ۴۹
سوالات ویژه. ۵۰
بحث و نتیجه گیری.. ۵۱
محدودیتهای تحقیق. ۵۳
پیشنهادات.. ۵۴
نتایج پژوهش: ۶۲
بحث و نتیجه گیری: ۶۴
پیشنهادهایی برای مدیران و مسئولان آموزشی: ۶۷
فصل هفتم. ۷۲
نقش کلیدی دانش و معرفت در مدیریت آموزشی.. ۷۲
نقش مدیر در نوآوری های آموزشی.. ۷۲
فناوری آموزشی در آموزش فناوری.. ۸۴
مقدمه ای بر علم و فناوری.. ۸۵
نگاهی به سیستم های آموزش به کمک رایانه. ۹۰

سازمانهای کامیاب امروز

سازمانهای یادگیرنده و دانش آفرین

تعریف سازمان عبارت است از کوشش جمعی و عمدی عده ای از افراد بر اساس روابط منظم و منطقی برای رسیدن به هدف مشترکی که هر یک از افراد به تنهایی از رسیدن به آن عاجزند با یکدیگر همکاری و مساعدت می نمایند.سازمانهای یادگیرنده سازمانهایی هستند که در آنها افراد به طور مستمر تواناییهای خود را افزون می سازند تا به نتایجی که مدنظر است دست یابند، جایی که الگوهای جدید تفکر رشد می یابند، اندیشه های جمعی و گروهی ترویج می شوند و افراد چگونگی آموختن را به اتفاق هم می آموزند.سازمانهای یادگیرنده را به تعبیری دیگر می توان سازمانهای دانش آفرین نامید، سازمانهایی که در آنها خلق دانش و آگاهیهای جدید، ابداعات و ابتکارات یک کار تخصصی و اختصاصی نیست، بلکه نوعی رفتار همگانی و روشی است که همه اعضای سازمان بدان عمل می کنند. به عبارت دیگر سازمان دانش آفرین سازمانی است که هر فردی در آن انسانی خلاق و دانش آفرین است. در این سازمان تفکر، بحثهای جمعی، و کشف نظریات و افکار نو تشویق می شوند و نوآوران پرورش می یابند.

سازمانهایی با چنین ویژگیها و خصوصیات سازمانهایی آرمانی و خواستنی هستند، اما چگونه می توان به چنین سازمانهایی دست یافت و چطور می توان چنین سازمانهایی را طراحی و ایجاد نمود؟ چه برنامه ها و سیاستهایی باید اعمال شوند تا سازمانها به این وضعیت مطلوب انتقال یابند؟آنچه در مورد این سازمانها ارائه شده بیشتر جنبه فلسفی و نگرشهای کلی داشته و کمتر به جنبه های عملی و کاربردی اشاره گردیده است. در مورد تعریف این گونه سازمانها بطور عملی و کاربردی تعریفی وجود ندارد، از نظر مدیریت رهنمود های روشن و صریحی بیان نشده و از نظر ابزار سنجش و ارزیابی این گونه سازمانها نیز وسیله ای در دست نیست. با توجه به ابهامات ونارساییهایی که موضوع سازمانهای یادگیرنده را احاطه کرده است، در این مقاله کوشش شده تا ضمن تشریح مفاهیم و موازین عملی و کاربردی آنها نیز حتی المقدور تبیین و ارائه گردد.

سازمانهای یادگیرنده

یادگیری را به گونه مختلف تعریف کرده اند، اما در تمامی این تعاریف تغییر رفتار به عنوان اساسی ترین رکن قلمداد گردیده است. یادگیری فرایندی است که در آن رفتارها و پندارهای افراد تغییر می یابد و به گونه های دیگر عمل می کنند. بدین ترتیب فرایند یادگیری هنگامی تحقق می یابد که تغییری در رفتارها و عملکرد افراد مشاهده شود.گاهی مستقیما قابل مشاهده اند و گاهی به طور غیر مستقیم احساس می شوند از این رو تغییر در ادراکات، نحوه تفکر و به خاطر سپردن و تشخیص افراد هم در دایره آثار یادگیری قرار می گیرد.سازمان یادگیرنده نیز در فراگیری از همین تعریف تبعیت می کند، بدین معنی که چنین سازمانی در طول زمان تغییر می کند و عملکرد هایش متحول می شوند. سازمان یادگیرنده سازمانی است که عملکردهایش پس از طریق آگاه کردن بهتر، بهبود می یابد و اصلاح می شودو از طریق فرایند ارتباط دامنه رفتارهای بالقوه اش را تغییر می دهد و تأثیر می بخشد.

(((برای دانلود کلیک کنید )))

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , ,
:: برچسب‌ها: دانلود پروژه سازمانهای کامیاب امروز ,
:: بازدید از این مطلب : 526
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 بهمن 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد
 

دانلود پروژه نگرش کلی بر توربین های گازی

نگرش کلی بر توربین های گازی همراه با فرمول بدون عکس

فهرست مطالب

نگرش کلی بر توربین‌های گاز
مقایسه نیروگاه گازی با نیروگاه‌های دیگر
فرآیند توربین‌های گاز
سیکل استاندارد هوایی (برایتون)
نسبت فشار برای حداکثر کار خالص ویژه سیکل نظری
سیکل عملی برایتون
نسبت فشار برای حداکثر کار خروجی در سیکل عملی توربین گاز
نسبت فشار برای حداکثر راندمان حرارتی سیکل عملی
فصل دوم
سیستم‌های ذخیره‌سازی سرما
مزایا
معایب
سیستم‌های خنک‌کننده تبخیری
سیستم Air Washer
مزایا
معایب
سیستم خنک‌کننده Media
مزایا
معایب
سیستم فشار قوی Fog (High Pressure Fogging)
مزایا
معایب
سیستم ‌های خنک کننده‌ی برودتی (چیلیری)
چیلرهای تراکمی
مزایا
معایب
چیلر جذبی
مشخصات فنی توربین گاز جزیره‌ی کیش
نیروگاه گازی جزیره‌ی کیش شامل
منحنی عملکرد توربین گاز جزیره‌ی کیش
تأثیر سرمایش هوا برروی کمپرسور توربین گاز
دمای خروجی از کمپرسور
کار کمپرسور
نسبت فشار
شرایط کارکرد
افت دما در طبقه‌ی مافوق صوت
تأثیر سرمایش هوا بروی اتاق احتراق
دمای خروجی از اتاق احتراق
فرمول سوخت
معادله‌ی احتراق استوکیومتریک(نظری)
معادله‌ی احتراق واقعی
محاسبه‌ی نسبت هوا به سوخت واقعی
ارزش حرارتی پائین سوخت
محاسبه‌ی دمای شعله
تأثیر سرمایش هوا بروی توربین
دمای خروجی از توربین
کار خالص توربین
تأثیر سرمایش بروی بویلر بازیاب
میزان و شرایط بخار تولیدی
تأثیر سرمایش بر روی راندمان کلی توربین گاز
عوارض جانبی و عوامل تأثیرگذار بر توربین گاز
تأثیر ارتفاع
افت فشار ورودی
افت فشار خروجی
بویلر بازیاب
وضعیت آب و هوایی جزیره کیش
وضعیت تقاضای الکتریسیته در جزیره کیش
لزوم نصب سیستم سرمایش هوای ورودی برای جزیره کیش
روند محاسبه بار سرمایش
روش‌های محاسبه بار سرمایش
روش نمودار سایکومتریک
قانون اول برای مخلوط‌های گاز – بخار
نمایش تحولات سرمایش هوا
محاسبه بار سرمایش
انتخاب بار سرمایش مودر نیاز برای طراحی سیستم
طراحی سیستم با بار سرمایش ماکزیمم
طراحی سیستم براساس مقدار متوسط بار سرمایش
قدرت اضافی تولید شده در اثر فرایند سرمایش
بررسی روند تقطیر آب
تغییرات بخار تولیدی در اثر فرایند سرمایش
تأثیر افت فشار بروی قدرت و راندمان
مسیر پیشنهادی عبور هوا
شماتیک کلی سیستم پیشنهاد شده
انتخاب چیلر جذبی لیتیم برماید
فصل هفتم
امکان سنجی اقتصادی طرح
سرمایش هوای ورودی
هزینه‌ی چیلر
هزینه‌ی کویل‌های سرمایش
هزینه‌ی پمپ‌ها
هزینه‌ی تجهیزات متفرقه
هزینه‌ی تعمیر و نگه‌داری سالیانه
محاسبه‌ی دوره‌ی بازگشت سرمایه
عوامل انتخاب نهایی بار سرمایش
جایگزینی واحد جدید تولید قدرت
مقایسه مصرف سوخت

- نگرش کلی بر توربین‌های گاز

دنیای توربین گاز اگر چه دنیای جوانی است لیکن با وسعت کاربردی که از خود نشان داده، خود را در عرصه‌ی تکنیک مطرح کرده است . زمینه‌های کاربرد توربین‌های گاز در نیروگاه‌ها و به‌خصوص در مواردی که فوریت در نصب و بارگیری مدنظر است می‌باشد. همچنین‌ به عنوان پشتیبان واحد بخار و نیز مواقعی که شبکه سراسری برق از دست می‌رود یعنی در خاموشی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مضافاً این‌که توربوکمپرسورها که از انرژی حاصله روی محور توربین برای تراکم و بالا بردن فشار گاز استفاده می‌شود، در سکوهای دریایی ، هواپیماها و ترن‌ها استفاده می‌شود .

(((برای دانلود کلیک کنید)))

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , ,
:: برچسب‌ها: دانلود پروژه نگرش کلی بر توربین های گازی ,
:: بازدید از این مطلب : 538
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 26 دی 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

دانلود پروژه کنترل کیفیت

کنترل کیفیت
 فهرست مطالب
عنوان
مقدمه
واحد کنترل کیفیت
تجهیزات و امکانات واحد کنترل کیفی
امکانات اطاق  اندازه گیری و آزمایشگاه
کالبیراسیون
مدیریت کیفیت و بهره‌وری
انواع بهره‌وری
بهره ‌وری
عوامل مؤثر در بهره‌وری
کیفیت
مدیریت کیفیت جامع
بالا بردن سطح کیفیت و توانایی خود کنترلی در تولید محصولات و ارائه خدمات
سیستم های مدیریت کیفیت ، سری استاندارد های ISO 9000
سیستم کنترل کیفیت در موسسه های حسابرسی
آشنایی با: کمیته کنترل کیفیت سازمان حسابرسی
مدیریت پروژه
منابع
مقدمه
در سالهای اخیر کنترل کیفیت و مدیریت کیفیت به صورت واژه‌های آشنا برای صنایع کشورمان درآمده‌اند ولی هنوز در بسیاری از صنایع هر چه مدعی بهره‌گیری از اصول این روش ادعا به عمل می‌آید ولی اقدامات عمیق ، علمی و گسترده بسیار فاصله دارد. در حالی که یکی از موثرترین اقدامات برای بهره‌وری واقعی صنایع کشور و حفظ منافع مصرف کنندگان و دست یافتن به بازارهای صادراتی و در نهایت تامین منافع ملی ، به بهره‌گیری از اصول علمی کنترل و مدیریت کیفیت وابسته است . در این مقاله به ۱۲ فاکتور اساسی در این زمینه‌ها توجه شده است و نیازهای هر یک از این فاکتورها نیز به صورت عبارات کوتاه ، اما نشانگر طریق و شیوه موردنیاز بیان گردیده‌اند
در مهندسی و تولید صنعتی، بخش کنترل کیفیت و مهندسی کیفیت به بخشی گفته می‌شود که به درست کردن روش‌هایی مشغول است تا کارخانه بتواند بوسیله آن روش‌ها از مرغوبیت و مشتری‌پسند بودن کالاهای تولیدی خود مطمئن گردد. این روش‌ها و سیستم‌ها معمولاً با همکاری با دیگر رشته‌های مهندسی و بازرگانی طراحی می‌شوند.

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , ,
:: برچسب‌ها: دانلود پروژه کنترل کیفیت ,
:: بازدید از این مطلب : 525
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 26 دی 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

دانلود پروژه طراحی سیستم رزرو و پذیرش در هتل

طراحی سیستم رزرو  و پذیرش در هتل

فهرست مطالب

عنوان
چکیده
فهرست مطالب
فهرست شکل ها
مقدمه
تعریف پروژه
زبان برنامه نویسی و بانک اطلاعاتی مورد استفاده
ساختمان و شرح عملکرد نرم افزار
پیشنهادات
خلاصه و نتیجه گیری
ضمیمه
راهنمای کاربر
ضمیمه
سورس برنامه
 فهرست شکل ها
شکل ۱- جدول Employee
شکل ۲- جدول Receeption
 شکل۳ – جدول Service
شکل ۴- جدولReservation
شکل ۵ – جدولRoom
 شکل ۶ – فرم  رزرو اینترنتی
شکل ۷ – فرم  ورود به برنامه
شکل ۸- فرم صفحه اصلی
شکل ۹ – فرم انتخاب
شکل ۱۰- فرم پذیرش مسافر
شکل ۱۱ -فرم پذیرش بوسیله کد رزرو
شکل ۱۲ – فرم ثبت کارمندان
شکل ۱۳ – فرم اضافه کردن سرویس
شکل ۱۴- فرم گزارش از مسافران
شکل ۱۵- فرم گزارش از کارمندان
شکل ۱۶- فرم گزارش ازسرویسها
شکل ۱۷- فرم ویرایش مسافر
شکل ۱۸- فرم ویرایش کارمند
شکل ۱۹-فرم  ویرایش سرویس
شکل ۲۰-فرم حذف مسافر
شکل ۲۱-فرم حذف کارمند
شکل ۲۲-فرم حذف سرویس

چکیده

سیستمهای کامپیو تری در مدت زمانی که وارد جامعه ما شده اند جای خود را در میان افراد جامعه باز کرده اند.همچنین جامعه نیز نیاز به این سیستمها را احساس کرده است تا بتواند با این  سیستمها  کارها را روند سریع تر انجام دهد.سیستمهای کامپیوتری نیز نرم افزارهای پیشرفته تری را طلب می کنند،از این رو بر ماست که با ساخت نرم افزارهای لازم این نیازها را برطرف کنیم.

سیستم رزرو هتل نیز می تواند یکی از این نرم افزارها باشد تا بتواند قسمتی از این نیازها را برطرف کند.از طرفی برای تولید این نرم افزارها نیاز به دانستن زبانهای برنامه نویسی می باشد که زبان برنامه نویسی ویژوال استودیو دات نت  نیزیکی از این زبانها می باشد که با فرا گرفتن مهارتهای لازم در این زبان می توان به سادگی نرم افزارهای مورد نیاز را تولید کرد.دانشکده ها نیز موظف می باشند که در مورد اجرای پروژه ها سخت گیر باشند و دانشجوها نیز باید بتوانند پروژه خود را پیاده سازی نمایند.مدرس دانشکده نیز می تواند در مورد ساختار برنامه و همچنین در مورد چگونگی برنامه نویسی دانشجو را راهنمایی کند تا دانشجو هم سریع تر و هم بهتر به جواب برسد.

سیستم رزرو هتل برای رزرو و پذیرش مسافر در هتل می باشد.این سیستم برای رزرو اینترنتی و همچنین پذیرش مسافر می باشد که دارای امکاناتی از قبیل رزرو اینترنتی مسافر، پذیرش حضوری مسافر، حذف مسافر از لیست مسافران، جستجو در میان مسافران و جستجو در میان کارکنان هتل و جستجو در میان سرویسهای هتل ، گزارش از لیست مسافران موجود در هتل  و گزارش از کارکنان هتل، و امکاناتی از قبیل امکان ویرایش کردن و تصحیح کردن اطلاعات مسافران و کارکنان و …می باشد.

(((برای دانلود کلیک کنید)))

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , ,
:: برچسب‌ها: دانلود پروژه طراحی سیستم رزرو و پذیرش در هتل ,
:: بازدید از این مطلب : 622
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 26 دی 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

دانلود گزارش کارآموزی کارخانه شیر و فراورده ها

کارخانه شیر و فراورده های مهرداد شیر
فهرست مطالب
مواد اولیه
تاسیسات کارخانه
۲)دیگ بخار
۱)بخش تاسیسات شاملIce back
3)سختی گیر آب:
۴).کمپرسور باد:
۵)کمپرسور باد(یدک)
آزمایش های انجام شده روی شیر خام
۱)تست الکل
خط تولید
شیر پاستوریزه
۲)اسیدیته
۳)بروموکروزول پرپل
۴)اندازگیری چربی
۶)نقطه ی انجماد
۷)ثقل ویژه دانسیته
۸)تست آنتی بیوتیک
۵)درصد مواد جامد بدون چربی
۱۰)تست انعقاد
ج:عبور از صافی
ادامه ی ب
د)ورود شیر به مخازن ذخیره
ه)شروع مرحله ی اول پاستوریزاسیون
۱۱)آزمونهای حسی شیر خام
الف ) رنگ شیر
ب ) طعم شیر
ج : بوی شیر
خط تولید
آزمون فسفاتاز:
تولید شیر یارانه ای :
شیرمدارس :
فراوری دوغ :
آزمونهای دوغ
۱٫ تعیین سختی آب :
۲- اندازه گیری ماده خشک :
۳٫ اندازه گیری چربی به روش ژربر:
فرآوری ماست:
فرآوری ماست چکیده :
آزمونهای ماست :
۱-اندازه گیری ماده خشک:
-اندازه گیری چربی به روش ژربر:
فرآوری خامه:
فرآوری کره:
شیر و فرآورده های آن –  شیرخام –
ویژگی ها و روش های آزمون
اصطلاحات
شیرخام
آغوز (کلستروم):
شیر پاستوریزه :
شیر فرادما (UHT)
دام سالم :
فرآورده های شیر:
بازدارنده رشد میکروبی:
طعم های نامطبوع عبارتند از:
سلولهای سوماتیک:
ویژگیهای حسی و فیزیکی
رنگ:
طعم و بو و مزه:
نقطه انجماد شیر:
تست الکل
تست بازدارنده میکروبی
ویژگیهای شیمیایی
شیر و فرآورده‌های‌ مایع‌ شیر:
شیر و فرآورده های آن – نمونه برداری
ماده خشک بدون چربی:
آفلاتوکسین
پروتئین:
تجهیزات‌ و لوازم‌
همزنهای‌ دستی‌
لوازم‌ نمونه‌برداری‌
لوازم‌ برداشت‌ نمونه‌
همزنهای‌ دستی‌ برای‌ ظروف‌ کوچک‌
همزنهای‌ دستی‌ برای‌ ظروف‌ بزرگ‌
همزنهای‌ مکانیکی‌ ثابت‌
همزن‌ مکانیکی‌
همزنهای‌ مکانیکی‌ سیار
نمونه‌برداری‌ برای‌ آزمونهای‌ میکروبیولوژی‌
ظروف‌ نمونه‌
نمونه‌برداری‌ برای‌ آزمونهای‌ شیمیایی‌، فیزیکی‌ و حسی‌
ظروف‌ کوچک‌، سطلها و بیدونهای‌ شیر
تانکها و مخازن‌ شیر
مخزن‌ ترازوی‌ توزین‌ شیر[۱]ظروف‌ با طراحیهای‌ مختلف‌
نمونه‌برداری‌ از سیستمهای‌ بسته‌
ظروف‌ خرده‌ فروشی‌
آب‌ پنیر
خامه‌
کاربرد
شیر تبخیر شده‌، شیرهای‌ تغلیظ‌ شده‌ و شیر تغلیظ‌ شده‌ شیرین‌
روش‌ نمونه‌برداری‌ برای‌ سایر فرآورده‌های‌ شیر:
لوازم‌ نمونه‌برداری‌
همزنها
نمونه‌برداری‌ برای‌ آزمونهای‌ شیمیایی‌، فیزیکی‌ و حسی‌
ظروف‌ بزرگ‌ (برای‌ مثال‌ به‌ ظرفیت‌ دو کیلو گرم‌ و چهار کیلو گرم‌)
نمونه‌برداری‌ شیر تبخیر شده‌
نمونه‌برداری‌ برای‌ آزمونهای‌ میکروبیولوژی‌
مخازن‌ بزرگ‌ ۵۰۰ کیلوگرمی‌ و بیشتر و مخازن‌ حمل‌ فرآورده‌
ظروف‌ خرده‌ فروشی‌
نمونه‌برداری‌ برای‌ آزمونهای‌ میکروبیولوژی‌
مخازن‌ بزرگ‌
ظروف‌ با انتهای‌ باز ( بشکه‌های‌ دارای‌ درپوش‌ )
نمونه‌برداری‌ برای‌ آزمونهای‌ شیمیایی‌، فیزیکی‌ و حسی‌
ظروف‌ در بسته‌ (بشکه‌ها) دارای‌ دریچه‌ خروجی‌ در انتها یا در سطح‌ جانبی‌ آن‌
ظروف‌ خرده‌ فروشی‌
تعیین ماده خشک شیر
۱ ـ کاربرد
۲ ـ تعریف ماده خشک
۳ ـ نمونه‏برداری
۴ ـ روش آزمون
۳ ـ روش کار
۲ ـ وسایل لازم
تعیین وزن مخصوص شیر (روش لاکتو دانسی متر)
تعیین مقدار ازت تام شیر (روش کیجدال)
روش آزمون
- دستگاه هضم کیجلدال
آزمون فسفاتاز کنترل آنزیمی پاستوریزاسیون شیر
اساس آزمون
روش ساندرس و ساجر
_ تهیه گام اتالون
_ روش آشافن بورک و مولن
اندازه‏گیری چربی شیر
اساس روش
وسایل و مواد شیمیایی لازم
۱ ـ وسائل
انواع چربی سنج
مواد شیمیایی لازم
آماده سازی نمونه
تعبیر نتایج
روش عمل
مواد اولیه
مواد اولیه برای محصولات مختلف:
کاملترین ومهمترین شیر خام و سالم است.
برای دوغ:استارتر و عصاره مخصوص دوغ(گیاهی)
برای مالت:استارتر پودری: شیر خشک
ماست موسیر:موسیر خشک شده
پنیر:استارتر خاص
مواد اولیه شامل مواد بسته بندی نیز می شود:
پلاستیک۳لایه برای شیر پاستوریزه.
ظرف یک بار مصرف برای ماست.ماست موسیروماست چکیده که بصورت چاپی است.
برکه های فویل که برای درب آنها استفاده میشود
شیرخام از دامداری های مختلف  و با ماشین مخصوص حمل بار شیر آاورده میشودکه  بصورت کاملا aseptikودر دمای زیر ۱۰درجه دریافت می شود(که در همان ابتدای قرارداد با دامدارقید می شود)
شیر خام اصلا در سردخانه یا انبار ذخیره نمی شود و همان لحظه ی تحویل وارد خط تولید می شود.ولی مخزن ذخیره استیل دو جدارهدر داخل خط است که می تواندشیر ۴درجه را به مدت یک روز نگهداری کند.ولی شیر خام در همان لحظه استفاده می شود.
دو عدد سردخانه در این واحد تولیدی وجود داردکه مجموعا ظرفیت انها۴۸۰تن است(زیر صفر و بالای صفر)که۱۲۰تن ان کاملابلااستفاده است یعنی بیشتر از نیاز کارخانه است.
ضایعات پلاستیک ۳لایه هم معمولا در کنار دستگاه بسته بندی می شود.
تاسیسات کارخانه:
۱)بخش تاسیسات شاملIce backبوده که برای سرد کردن آب و به صورت زیر عمل میکند:
شامل ۳بخش زیر است:
۱)کمپرسور
۲)کندانسور
۳)اواپراتور
۱)کمپرسور:گاز موجود در اینجا فرئون بودهکه در ۲۳۷-تبخیر می شود.که گاز فرئون را تحت فشار در آورده و آنرا به مایع تبدیل می کند
۲)کندانسور:در این قسمت گرمای مرحله ی قبل را از گاز میگیرند.در نتیجه فشار آن بیشتر میشود
۳)اواپراتور:دما را از محیط می گیرد و سرما تولید می کندوطبق این سه مرحله آب ۲۵درجه به صفر درجه تبدیل میشود

 



:: موضوعات مرتبط: گزارش کارآموزی , ,
:: برچسب‌ها: دانلود گزارش کارآموزی کارخانه شیر و فراورده ها ,
:: بازدید از این مطلب : 657
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 26 دی 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

دانلود گزارش کارآموزی کارخانه شکلات

گزارش کارآموزی کارخانه شکلات

فهرست مطالب
عنوان     صفحه
مقدمه    ۱
تاریخچه شکلات     ۱
آزمایشگاه میکروبیولوژی    ۳
آزمایشگاه شیمی مواد غذایی    ۶
فرآیند تولید شکلات     ۱۴
تمپرینگ    ۱۷
مراحل تولید شکلات     ۱۹
انواع شکلات     ۲۰
نگاهی بر صنعت شکلات     ۲۱
ترکیب شکلات    ۲۳
موارد مهم در تعیین کیفیت شکلات     ۲۵
نکاتی در مورد شکلات     ۲۶
درخت کاکائو را بشناسید    ۲۷
مراحل کنترل کیفیت شکلات     ۲۹
تصفیه پسآب    ۳۰
فهرستی از شماره استاندارد    ۳۴
منابع و مآخذ    ۳۵
مقدمه
شکلات یکی از پر مصرف ترین مواد خوردنی جهان است. کافی است در نظر آوریم که در اروپا سالانه میلیاردها دلار شکلات مصرف می شود. اروپایی ها به طور متوسط سالانه ۹ کیلو شکلات می خورند، این رقم در اروپا به بیش از ۲ میلیون تن در سال می رسد. شکلات در واقع نوعی سیستم کلوئیدی است که در آن فاز مایع را کره کاکائو و فاز پراکنده را ذرات پودر کاکائو و شکر تشکیل می دهند. شکلات به دلیل داشتن سه ماده کافئین، تئو برومین ، وفیتل استیل آمین محرک ملایم بوده و موجب احساس شعف و ارامش بخشی می گردد. شکلات نه تنها یکی از اجزای اصلی مورد استفاده در قنادی است ، بلکه طعم لذت بخش آن باعث شده که در شیرینی سازی ، بستنی سازی و سایر فرآورده های غذائی مورد استفاده قرار گیرد. شکلات را به اشکال مختلف از قبیل آشامیدنی ، شربت ، طعم دهنده ، پوشش یا شیرینی مورد استفاده قرار می دهند.
تاریخچه شکلات
دانشمندان با آنالیز ظروف غذای انسانهائی که ۲۶۰۰ سال قبل زندگی می کردند به این نتیجه رسیدند که انسان ها از آن تاریخ شکلات مصرف می نمودند. البته مردم در آن زمان نوعی مایع شکلات را مصرف می کردند. مردم مکزیک از کاکائو نوشابه ای درست می کردند که مورد علاقه آزتک ها یا سلاطین و اشراف مکزیک در آمریکای مرکزی بود.
تاریخچه پیدایش شکلات
شکلات یکی از بی نظیرترین خوردنی هاست ، چرا که در دمای اتاق به حالت جامد می باشد ولی به محض قرار گرفتن در دهان ذوب می گردد دلیل این خاصیت وجود نوعی چربی در ترکیب شکلات است که « کره کاکائو» نامیده می شود. کره کاکائو در دما هایی زیر ۲۵ درجه سانتیگراد جامد است و به هنگام تهیه شکلات با کاکائو و شکر ترکیب می گردد. نقطه ذوب این چربی تقریبأ برابر با دمای بدن است و به همین دلیل هنگامی که با سایر اجزا تشکیل دهنده شکلات مخلوط می شود ف باعث می گردد که ترکیب جدید به محض قرار کرفتن در درجه حرارت دهان تبدیل به یک مایع نرم و مطبوع شود. علاوه بر این شکلات دارای طعم بسیار دلچسب و شیرینی است که اکثر مردم آن را می پسندند. نکته جالب توجه این است که در ابتدا شکلات تنهابه صورت یک نوشیدنی پر چربی و نامطلوب مصرف می شد ولی به مرور تا حد چشمگیای توسعه و گسترش یافت ، که شاید این خود یکی از رموز تاریخ باشد. سه ناحیه عمده برای کشت کاکائو وجود دارد. افریقای غربی ، اسیای جنوب غربی و امریکای جنوبی. کاکائویی که هم اکنون در کشور های مختلف موجود است در عرض ۲۰ سال گذشته به دلیل تغییرات محیطی ماندد حشرات و بیماریها دچار تحولات زیای گردیده است. باهایا در برزیل ف یکی از عمده ترین نواحی کشت کاکائو بود به طوری که در سال ۱۹۸۰ ، ۴۰۰۰۰۰ تن تولید داشت اما هم اکنون این میزان تولید به کمتر از نصف رسیده و قسمت عمده درختان، توسط بیماری « جاروی جادوگر» صدمه دیدند. یعنی به جای آنکه این منطقه یک صادر کننده عمده باشدف هم اکنون می تواند نیاز داخلی خود را تأمین کند
شکلات برای شما مفید است
آنتی اکسیدان های موجود در غذا،حافظ بدن در برابر مواد شیمیایی موسوم به رادیکالهای آزاد که به سلولها آسیب می رسانند می باشند.کاکائو از منابع شناخته شده آنتی اکسیدان است و در سال ۱۹۹۹، پزشکان موسسه ملی بهداشت عمومی و محیط در Bilthoven داقع در هلند، کاتچین موجود در شکلات را مورد بررسی قراردادند.کاتچین از خانواده فلاوونوئیدها می باشد که جزء قویترین آنتی اکسیدانها هستند.پزشکان دریافتند که در هر ۱۰۰ گرم شکلات تلخ، ۵/۳ میلی گرم کاتچین وجود دارد که این مقدار چهار برابر مقدار موجود در چای است.گفته شده که نوشیدن یک فنجان چای در روز احتمال بروز سکته قلبی را کاهش می دهد.
برخی چربی ها کلسترول را افزایش می دهند ولی کره کاکائو به دلیل ساختمان تری گلسیریدی در این زمینه خنثی است.
درمطالعات پروفسور کریس اترتون (Kris-Etherton)در ایالات متحده، به افرادی که دارای ریسک بالای حمله قلبی بودند،مقدار زیادی شکلات داده شد ولی در میزان کلسترول این افراد هیچ تغییری بوجود نیامد.
تاثیر مفید شکلات تلخ برای سلامت قلب و عروق
پژوهشگران آمریکایی در جدیدترین تحقیقات خود نشان دادند مصرف شکلات تلخ جریان خون را در رگها تسهیل کرده و از این جهت برای سلامت قلب و رگها مفید است.
پژوهشگران آمریکایی در جدیدترین تحقیقات خود نشان دادند مصرف شکلات تلخ جریان خون را در رگها تسهیل کرده و از این جهت برای سلامت قلب و رگها مفید است.
به گزارش خبرگزاری فرانسه ، براساس تحقیقات پژوهشگران دانشگاه ییل که نتایج آن در گزارش سالیانه دانشکده پزشکی کاردیولوژی ساتردی ارائه شده ، فلاونوییدها نقش مهمی در سلامتی قلب و عروق دارند.
فلاونوییدها گروهی از آنتی‌اکسیدانها هستند که در میوه‌ها و سبزیجات یافت می‌شوند.
این تحقیقات ارتباط قوی بین مصرف غذاهای غنی از فلاونویید مانند چای سبز، میوه و سبزیجات و مقابله با بیماریهای قلبی را اثبات می‌کند.
کاکائو یا شکلات تلخ در میان خوراکی‌های رایج دارای غنی‌ترین ذخایر فلاونوییدها هستند.
اگر چه این یافته‌ها حاکی از اثرات مثبت شکلات تلخ بر عملکرد رگها است اما پیشنهاد نمی‌شود افراد شکلات را بعنوان بخشی از برنامه غذایی روزانه خود قرار دهند اما توصیه می‌شود که چگونگی تاثیرات مثبت شکلات و دیگر غذاهای سرشار از فلوونوییدها بر عملکرد قلب و عروق مورد توجه بیشتری قرار گیرد.
آزمایشگاه میکروبیولوژی
آزمایشگاه طبق استاندارد باید دارای سه بخش ۱- اتاق کشت (مهمترین) ۲- اتاق انکوباسیون و تهیه محیط کشت ۳- شستوشو و استریلیزاسیون باشد.
شرایط لازم: دارا بودن هود میکرو بیولوژی است یا باید کنار دو شعله کار کنیم.اتاق باید دارای نورگیر و فاقد پنجره و هواکش که به بیرون راه دارد باشد.
تمامی سطوح کار اتاق کشت باید با پنبه و الکل قبل و بعد از انجام کار ضد عفونی شود.
اتاق تهیه محیط کشت و انکو باسیون
محیط های کشت را می بایست به دور از تابش مستقیم نور و رطوبت نگهداری شود.محیط آزمایشگاه از لحاظ دما و رطوبت کنترل و ثبت شود.رطوبت نباید باشد و دما باید زیر ۳۰درجه سانتی گراد باشد.محیط های کشت باید دارای لیبل شامل اطلاعات به نام محیط کشت ، طرز تهیه ، ترکیبات و تاریخ انقضا باشد.محیط های کشت باید به صورت دوره ای کنترل شود که از چند راه صورت می گیرد.۱- راه اول ؛ کنترل تاریخ انقضاء است. ۲- راه دوم ؛ کنترل فیزیکی محیط کشت از نظر رنگ (تغییر نکرده باشد)و کلوخه شدن (کلوخه نشده باشد) که این اتفاق بیشتر برای محیط های کشت پودری می افتد. ۳- راه سوم ؛ کنترل محیط های کشت ف کنترل شیمیایی است ،تنها فاکتور مورد بررسی PH محیط کشت است که باید این PH با PHنوشته شده روی محیط کشت بخواند. ۴- راه چهارم ؛ کنترل میکروبیولوژی محیط کشت است که مهمترین راه می باشد.با این روش حتی محیط کشت های تاریخ گذشته را می توان صحر گذاری کرد.
محیط های کشتی که به صورت گرانول هستند:
دیرتر کلوخه می شوند.۲- راحتتر حل می شوند. ۳- آلودگی های تنفسی و ریوشان کمتر از محیط های کشت پودری می باشد.
محیط های کشت از لحلظ حالت فیزیکی به سه دسته تقسیم می شود:
الف- محیط کشت های جامد یا آگار دار مانند محیط کشت Palat Coant Agar یا نوترینت آگار که ساده ترین محیط کشت هستند.
ب- محیط کشت های مایع که اصطلاحاٌ به آنها براث گفته می شود مانند محیط کشت تریپتون والتر براث
ج- محیط کشت های نیمه جامد و نیمه مایع که اصطلاحاٌ به آنها مدیوم گفته می شود مانند SIM مدیوم
از نظر کاربرد محیط کشت ها به چهار دسته تقسیم می شود:
الف- محیط کشت های جنرال یا عمومی ترکیبات آنها به گونه ای است که اکثر میکروارگانیسم ها روی آنها رشد می کنند یعنی دارای حداقل ماده غذایی برای رشد میکروبی هستند مثل نوترینت آگار و پلیت کانت آگار
ب- محیط های کشت غنی کننده یا اینریچ منت Enrichment این محیط کشت اکثرا با غلظت دوبل تهیه می شوند و حاوی مواد مغذی می باشند اکثرا این محیط کشت ها براث یا مایع می باشند در مواقعی از این دسته محیط کشت ها استفاده می شوند که هدف از آزمون، جستوجوی یک باکتری خاص می باشد.مانند محیط کشت غنی شده دوریل سولفات تریپتوز براث که برای جستو جوی باکتری های E.Coli استفاده می شود.

(((برای دانلود کلیک کنید)))

 



:: موضوعات مرتبط: گزارش کارآموزی , ,
:: برچسب‌ها: دانلود گزارش کارآموزی کارخانه شکلات ,
:: بازدید از این مطلب : 586
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 26 دی 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد
 

دانلود پروژه سد اروک

سد اروک
فهرست مطالب
عنوان
چکیده
فصل اول – کلیات
۱-۱- مقدمه
۱-۲- اهداف و اهمیت موضوع
۱-۳- مختصات جغرافیایی ساختگاه سد
۱-۴- مشخصات فنی
۱-۵- راههای دسترسی به سد
۱-۶- بررسی آب و هوایی منطقه و محل پروژه
۱-۷- مطالعات و بررسی های قبلی
۱-۸- روش مطالعه
۱-۸-۱- مطالعات زمین شناسی
۱-۸-۲- مطالعات لیتپولوژیکی
۱-۸-۳- مطالعات زمین شناسی ساختمانی
۱-۸-۴- مطالعات ژئوتکنیکی
۱-۸-۵- نقشه های زمین شناسی و زمین شناسی مهندسی
فصل دوم – بررسی روشهای تحقیق و لزوم اجرای طرح
۲-۱- مقدمه
۲-۲- اهمیت احداث سد و انتخاب نوع آن
۲-۳- سدهای خاکی
۲-۴- انواع سدهای خاکی
۲-۵- ساختگاه سد سنگهای کربناتی
۲-۵-۱- سنگ آهک
۲-۵-۲- بررسی خصوصیات مهندسی سنگ آهک
فصل سوم – زمین شناسی
۳-۱- مقدمه
۳-۲- زمین شناسی عمومی منطقه
۳-۲-۱- ژئومورفولوژی
۳-۲-۲- سنگ چینه شناسی
۳-۲-۲-۱- ژوراسیک
۳-۲-۲-۱-۱- سازند کشف رود
۳-۲-۲-۱-۲- سازند چمن بید
۳-۲-۲-۱-۳- سازند مزدوران
۳-۲-۲-۲- کر تا سه
۳-۲-۲-۲-۱- سازند شورجه
۳-۲-۲-۲-۲- سازند تیرگان
۳-۲-۲-۲-۳- سازند سرچشمه
۳-۲-۲-۲-۴- سازند سنگانه
۳-۲-۲-۲-۵- سازند آیتامیر
۳-۲-۲-۲-۶- سازند آبدراز
۳-۲-۲-۷- سازند آبتلخ
۳-۲-۲-۲-۸- سازند نیزار
۳-۲-۲-۲-۹- سازند کلات
۳-۲-۲-۲-۱۰- سازند نفته
۳-۲-۳- پالئوژن
۳-۲-۳-۱- سازند پسته لیق
۳-۲-۳-۲- سازند چهل کمان
۳-۲-۳-۳- سازند خانگیران
۳-۲-۳-۴- نئوژن
۳-۲-۴- نهشته های کواترنر ( رسوبات جوان )
۳-۲-۵- زمین ساخت منطقه ای
۳-۳- زمین شناسی مهندسی ساختگاه سد
۳-۳-۱- ژئومورفولوژی محل سد
۳-۳-۲- زمین ساخت محل سد
۳-۳-۳- ناپیوستگی های تکیه گاه سد
۳-۳-۳-۱- بررسی ویژگی های مهندسی درزه ها
۳-۴- هیدروژئولوژی ساختگاه سد
۳-۴-۱- بررسی سطح آب زیر زمینی در گمانه های اکتشافی
۳-۴-۲- بررسی میزان نفوذ پذیری در توده سنگی و مصالح آبرفتی ساختگاه سد
فصل چهار – بررسی خواص ژئوتکنیکی آبرفت ساختگاه سد
۴-۱- مقدمه
۴-۲- بررسی ویژگی های خاکها
۴-۳- طبقه بندی رسوبات آبرفتی ساختگاه سد
۴-۴- بررسی خواص هیدرولیکی مصالح آبرفتی
۴-۴-۱- آزمایش نفوذ پذیری لونران
۴-۴-۲- قطعه لوفران پایین تر از سطح آب زیر زمین ( GWL)
4-4-2-1- آزمایش با بارخیزان
۴-۴-۲-۲- آزمایش با بار ثابت
۴-۴-۲-۳- آزمایش با بار افتان
۴-۴-۳- محاسبه ضریب نفوذ پذیری
۴-۴-۳-۱- محاسبه ضریب نفوذ پذیری آزمایش با بار خیزان
۴-۴-۳-۲- محاسبه ضریب نفوذ پذیری آزمایش با بار ثابت
۴-۴-۳-۳- محاسبه ضریب نفوذ پذیری آزمایش با بار افتان
۴-۴-۴- نفوذ پذیری مصالح آبرفتی ساختگاه سد
۴-۵- بررسی نفوذ پذیری گروههای مختلف رسوبات مصالح آبرفتی ساختگاه سد
۴-۶- بررسی پارامترهای مقاونتی و تراکمی مصالح آبرفتی ساختگاه سد
۴-۶-۱- آزمون نفوذ استاندارد ( SPT )
4-6-2- آزمون نفوذ مخروطی ( CPT )
4-6-3- رابطه بین
فصل پنجم – بررسی خصوصیات ژئوتکنیکی توده سنگ
۵-۱- مقدمه
۵-۲- آزمایشات برجای مکانیک سنگ
۵-۳- ارزیابی کیفی توده سنگ براساس ضریب RQD
5-4- بررسی خصوصیات هیدرولیکی توده سنگ
۵-۴-۱- مسیرهای هیدرولیکی سنگ
۵-۴-۲- آزمایش فشار آب
۵-۴-۳- آزمایش لوژان
۵-۴-۳-۱- روشهای مختلف تعیین عدد لوژان
۵-۴-۳-۲- حساسیت آزمایش لوژن
۵-۴-۵- نفوذ پذیری توده سنگی ساختگاه سد
فصل ششم – بررسی ویژگی های ژئوتکنیکی سنگ بکر و طبقه بندی مهندسی توده های سنگی
۶-۱- مقدمه
۶-۲- بررسی های آزمایشگاهی
۶-۲-۱- ویژگی های فیزیکی
۶-۲-۱-۱- تخلخل
۶-۲-۱-۲- میزان جذب آب
۶-۲-۱-۳- وزن واحد حجم سنگها
۶-۲-۲- ویژگیهای مکانیکی
۶-۲-۲-۱- مقاومت فشاری تک محوری
۶-۲-۲-۱- زاویه اصطکاک داخلی
۶-۲-۲-۲-مقاومت چسبندگی
۶-۳- طبقه بندی مهندسی سنگ بکر
۴-۶- رده بندی مهندسی توده سنگ ساختگاه سد ارواک
۶-۴-۱- انواع مختلف طبقه بندی
۶-۴-۱-۱- طبقه بندی ژئو مکانیکی RMR
6-4-1-2- طبقه بندی Q
6-4-1-3- طبقه بندی GST
فصل هفتم – نتیجه گیری و پیشنهادات
۷-۱- نتیجه گیری
۷-۲- پیشنهادات
فهرست منابع فارسی
فهرست منابع لاتین
چکیده :
یه مورد مطالعه در استان خراسان رضوی در شمال شرق ایران واقع شده است . سد ارواک در فاصله ۷۰ کیلومتری شمال غرب شهر مشهد و در فاصله ۵/۲ کیلومتری ارواک ، در طول جغرافیایی   و عرض جغرافیایی   بر روی رودخانه ارواک واقع می گردد . این سد یک سد خاکی با هسته رسی به ارتفاع ۵/۵۵ متر از بستر رودخانه و طول تاج ۴۱۵ متر و حجم کل مخزن ۳۰ میلیون متر مکعب می باشد . هدف از ساخت این سد ، تأمین آب شرب شهر مشهد و کشاورزی اراضی پایین دست می باشد .
در این تحقیقات بررسی های زمین شناسی و ژئوتکنیکی برای ساختگاه سه صورت گرفته است . ساختگاه سد ارواک و مخزن را آهک و آهکهای مارنی سازند مزدوران و چمن و رسوبات کواترنری تشکیل می دهند . توده های سنگی محل سد براساس رده بندی های مهندسی Q ، RMR و GSI مورد ارزیابی قرار گرفته است براساس این رده بندی ها توده های سنگی محل سد ، در رده سنگهای مناسب قرار دارند . برای جلوگیری از هدر رفتن آب و بهسازی توده سنگی و پی آبرفتی و ساختگاه سد از نتایج آزمایشهای لوژان و لفران صورت گرفته استفاده شده است و ارائه راهکار مناسب و ارزیابی عملیات تزریق در تکیه گاه چپ سد ارواک مورد ارزیابی و تحلیل قرار گرفته است که نتیجه موفقیت عملیات تزریق می باشد .
فصل اول : کلیات
۱-۱- مقدمه
احداث سازه های بزرگ معمولاً بر روی زمین های صورت می گیرد که توان باربری کافی جهت آن سازه را داشته باشند ولی همیشه زمین مرغوب در محل احداث سازه وجود ندارد و بلکه خود انسان باید فکری جهت کیفیت زمین محل احداث سازه داشته باشد استفاده از راهکارهای بهسازی شرایط زمین و نحوه بهسازی آن مهمترین خواسته مهندسان طراح تبدیل شده است .
یکی از مهمترین موارد مورد بررسی در ساختگاه سد ، وضعیت زیر پی می باشد . پی به مجموعه کف دره و تکیه گاهها که سد بر روی آن قرار می گیرد اطلاق می شود و چون سنگ پی ، سد ارواک از سنگهای آهکی و آهکی مارنی و ندرتاً مارن تشکیل شده ، لذا بررسی ویژگی های ژئوتکنیکی این سنگها امری اجتناب ناپذیر به نظر می رسد .
تراوش در پی و تکیه گاههای سد رابطه مستقیم با نوع سازندهای زمین شناسی و میزان خلل و فرج موجود در آنها دارد . لذا یکی از پارامترهای بسیار مهم در سد سازی تعیین ساختگاه سد و بررسی خصوصیات زمین شناسی مهندسی و ژئوتکنیکی و همچنین عملکرد نیروهای تکنونیکی در منطقه امری ضروری بنظر می رسد . به همین دلیل پارامترهای زمین شناسی مهندسی و ژئوتکنیکی در ساختکاه سد مورد بررسی قرار گرفته است .
آزمایش لوژان نیز جهت تعین میزان نفوذ پذیری و پی و تکیه گاههای سد ، جهت بهسازی و ارتفاع کیفیت توده و ارائه راهکار مناسب جهت این امر صورت گرفته است . در پی آبرفتی نیز چون رسوبات آبرفتی در حدود ۲۱ متر ضخامت دارند و سد بر روی پی آبرفتی قرار می گیرد . آگاهی از مشخصات این رسوبات ضروری است .
به این منظور آزمایشات آزمایشگاهی بر روی نمونه های اخذ شده از گمانه ها و آزمایش نفوذ پذیری لفران در صحرا بر روی آنها انجام شده است . در ادامه بررسی تزریق پذیری در تکیه گاه چپ سد ارواک صورت گرفته و نتایج تزریق مورد ارزیابی قرار گرفته است .
۱-۲- اهداف و اهمیت موضوع
هدف اصلی طرح ، تأمین آب شرب شهر مشهد و آب مورد نیاز برای کشاورزی اراضی پایین دست سد می باشد . براساس برآورد انجام شده . ۶۲/۰ آب تنظیمی که معادل ۹۷/۱۸ میلیون متر مکعب است جهت آب شرب مشهد اختصاص می یابد. آبی که به شهر مشهد اختصاص یافته است به لحاظ توریستی بودن شهر مشهد و نیازهای فراوان این شهر به آب شرب حایز اهمیت فراوان می باشد . بقیه آب موجود در سد معادل ۳۸/۰ آب تنظیمی سالیانه جهت مصارف کشاورزی می باشد. از آنجا که در منطقه محل طرح و در اراضی پایین دست محل سد روستاهای ارواک ، فوشان ، پریشته ، دوله ، شیرین ، شوک و خوزستان با جمعیتی معادل ۸۶۷۴ نفر قرار دارند ، اجرای این طرح می توان اثرات سودمندی در منطقه داشته باشد . با توجه به اینکه شغل اصلی روستائیان منطقه کشاورزی است و در این منطقه حدود ۲۵۰۰ هکتار اراضی کشاورزی وجود دارد اجرای این طرح باعث رونق بیشتر کشاورزی و مانع از مهاجرت روستائیان به شهر می گردد .

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , ,
:: برچسب‌ها: دانلود پروژه سد اروک ,
:: بازدید از این مطلب : 417
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 26 دی 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

دانلود پروژه کشت خاکهای هیدروپونیک

کشت خاکهای هیدروپونیک
فهرست مطالب
مقدمه
تکثیر گیاهان به روش آبکشت
- کاشت بذر
- کاشت در جعبه تکثیر
- کاشت بذر در بستر خنثی
- کاشت بذر در محیط مایع
- تکثیر غیربذری
- عناصر غذایی
- ترکیب عناصر در گیاهان
- عناصر پرمصرف
- عناصر کم مصرف
- عناصر غیرضروری
- نکات مهم در ملایم کمبود در عناصر غذایی
- روابط متقابل عناصر غذایی
- کودهای مخلوط
- pH
- عناصر غذایی پویا و غیرپویا
- غلظت عناصر غذایی و عملکرد
- آماده سازی محلولهای غذایی
- تغذیه از طری برگ
- تجزیه محلولهای غذایی
- روش کشت
- نکات عمده
- کنترل بیماریها
- کاشت و مدیریت آن
- گیاهان سازش پذیر با کشت بدون خاک
- سیستم های متفاوت کشت هیدروپویک
- سیستم های بدون سوبسترا
- سیستم های همراه سوبسترا
- تعاریف کشت گیاهان بیرون از خاک
مقدمه
آبکشت یا هایدروپونیک روش نوینی برای پرورش گیاهان است که درآن خاک زراعی بکار نمی رود. پایه و اساس این تکنیک عبارتست از تغذیه گیاه در محلولی که کلیه عناصر غذایی لازم و اساسی گیاه در آن وجود دارد. ریشه گیاه ممکن است یا مستقیما در محلول غذایی قرار گیرد و یا در بستری از مواد خنثی که آغشعته به محلول غذایی است.
فن کشت بدون خاک عناوین مختلفی دارد: آبکشت یا هایدرویونیک ، هوا کشت یا ایروپونیک ، هواکشت معلق، کشت در مایع یا هایدروکالچر ، در این بخش از کتاب سعی میکنیم عناوین فوق را که معمولاً به روش های مختلف آبکشت اطلاق میشود شرح دهیم.
آبکشت ، بمعنای عام خود ، شامل همه روش هایی است که در آنها از خاک استفاده نمی شود و آب در یک زمان هم منبع مواد غذایی و هم وسیله انتقال آن به گیاه بشمار میرود، و باین ترتیب همه عناوین فوق را در برمیگیرد. لفظ هایدرویونیک در اصل از کلمه یونانی «یونوس» بمعنای «کار» مشتق شده است و بمعنای چیزی است «که با آب کار میکند» و در فارسی اصطلاحاً آبکشت خوانده میشود. ولی در عمل آبکشت اختصاصا به یکی از روش های کشت بدون خاک گفته می شود که در آن گیاهان در بستری از مواد خنثی که آغشته به محلول غذایی است پرورش مییابند. در حالیکه بستر به زمین متکی است. در این کتاب آنجا که روش های مختلف شرح داده میشوند، آبکشت بمعنای اختصاصی خود بکار رفته است. روش های  دیگر آبکشت را بترتیب زیر می توان توصیف کرد:
هواکشت: ریشه گیاهان در هوا آزاد بوده و در عین حال بنحوی استوار نگهداشته می شوند و محلول غذایی متناوبا روی آنها پاشیده می شود.
کشت در مایع: ریشه گیاه کاملا در محیط مایع قرار دارد.
هوا کشت معلق: ریشه گیاهان در بستری از مواد خنثی قرار دارد و در محلول غذایی رقیقی غوطه ور است.
آبکشت شناور: روش جدیدی از هواکشت است که در آن گیاهان بر صفحات مشبکی قرار دارند که روی محلول غذایی شناور است.
شرحی که در این کتاب از روشهای مختلف می آوریم می تواند اصول کلی آبکشت را روشن تر کرده و تفاوت ها و شباهت های فنون مختلف آنرا روشن سازد.
برای اینکه خواننده بهتر بتواند کاربرد عملی هر یک از این روشها را دریابد ذیلا بطور مختصر هدفها و امکانات گوناگون کاربرد آنها را شرح می دهیم.
- تولید میوه و سبزی تازه در زمینهای خشک، سنگی، باتلاقی، و زمینهایی که بدلیلی غیرقابل کشت هستند.
- بهره برداری از اماکن متروکه مثل انبار، گاراژه و غیره.
- کشت گیاهان علوفه ای بطور متوالی برای واحدهای کوچک دامداری.
- صرفه جوئی قابل ملاحظه در مصرف آب در مناطقی که آب کمیاب است.
- بازده بیشتر در تولید سبزیجات و گلهای خارج از فصل در گلخانه.
- سهولت پیشینی میزان عملکرد
- کیفیت بهتر محصولات.
- کاهش میزان ابتلا به بیماریهای ارگانیک و انگلی گیاهان.
- کاهش هزینه نیروی انسانی، بعلت حذف عملیاتی که به خاک مربوط می شود.
- امکان کشت مداوم یک گیاه معین در یک زمین ثابت، بدون اینکه احتیاج به آیش باشد.
- سهولت کشت گیاهان زینتی آپارتمانی چه در منزل و چه در گلخانه بعلت یکی شدن عمل آبیاری و کوددهی ، و همچنین بعلت کاهش فضای لازم.
در بخشهای آینده کتاب توضیح خواهیم داد که هر یک از روشهای فوق تا چه اندازه در تحقق این هدف ها موثر بوده اند.
در واقع آبکشت در قرن هفدهم پایه گذای شد. در این قرن یک دانشمند انگلیسی آزمایشاتی برای بررسی احتیاطات غذایی گیاهان انجام داد که دو قرن بعد در سال ۱۸۶۰ دنبال شد. این آزمایشات بمرور تکمیل شدند و نتایج روشنی درباره نحوه تغذیه گیاهان بدست آمد که پس از تلفیق با دستآوردهای علم معاصر به کشف روش نوین آبکشت منتهی شد.
وقتی کشت در خاک زراعی صورت می گیرد، حتی اگر خواص فیزیکی و شیمیایی خاک معلوم باشند و انسان بکمک کودهایی که کمیت و کیفیت آنها مشخص است مداخله کند، تعیین مصرف واقعی گیاهان از توانایی انسان خارج است، زیرا عوامل بیرونی مانند آب، درجه حرارت و تهویه همواره دخالت کرده و با تسریع یا کند کردن واکنشهای شیمیایی و حیاتی، شرایط اولیه را تغییر میدهند. عملیات کشت مثل آبیاری و کودپاشی دقیقاً به این خاطر صورت می گیرند که شرایط مطلوب خاک حتی الامکان حفظ و احیا گردد.

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , ,
:: برچسب‌ها: دانلود پروژه کشت خاکهای هیدروپونیک ,
:: بازدید از این مطلب : 597
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 26 دی 1392 | نظرات ()