نوشته شده توسط : محمد

دانلود پروژه شرکت های سهامی و نقش اقتصادی آنها

شرکت های سهامی و نقش اقتصادی آنها
مقدمه

شرکت های سهامی نقش اقتصادی مهمی را در دنیا از نظر بازرگانی داخلی و بین المللی ایفاء می نمایند. شرکت های سهامی خاص در حقوق ایران و کشورهایی نظیرفرانسه، آلمان، انگلیس، آمریکا و ژاپن معمولا از تعداد اعضای خانواده و یا شرکای کمتری تشکیل می گردند و به علت عدم امکان جذب سرمایه های مردم ، فعالیت اقتصادی چندانی نظیر شرکت های سهامی عام  ندارند. این شرکت ها عموما از نظر تاسیس و فعالیت و انحلال و تصفیه تابع قوانین ت جارت و در صورت لزوم تابع مقررات دیگر می باشند

 شرکت سهامی خاص شرکتی است بازرگانی که تمام سرمایه آن منحصرا توسط موسسین تامین گردیده وسرمایه آن به سهام تقسیم شده و مسولیت صاحبان سهام ،محدود به مبلغ اسمی سهام آنها است و تعداد سهامداران نباید از سه نفر کمتر باشد و عنوان((شرکت سهامی خاص))باید قبل از نام بدون فاصله با نام شرکت بطور روشن و خوانا قید شود.

شرکت های سهامی خاص از نظر کلیات قانونی وتاسیس

۱-زمان ایجاد شخصیت حقوقی:                                                  

تعیین آغاز شخصیت حقوقی از این نظر واجداهمیت است که نقطه شروع تعهدات شرکت را معین می کند. در واقع تا قبل از تحقق شخصیت حقوقی علی الاصول نمی تواند تعهداتی را که شرکاء بر عهده گرفته اند، بر عهده شرکت گذاشت ، چراکه شرکتی وجود ندارد تا بتواند متعهد شود    .

(((برای دانلود کلیک کنید)))

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , ,
:: برچسب‌ها: دانلود پروژه شرکت های سهامی و نقش اقتصادی آنها ,
:: بازدید از این مطلب : 519
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 25 دی 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد
 

دانلود پروژه کارکرد نیروگاه بخار شهید بهشتی

کارکرد نیروگاه بخار شهید بهشتی
فهرست مطالب
فهرست ۱
مقدمه ۲
فصل اول ۳
بویلر ۳
۱-وظیفه دیگ بخار ۳
۲-اساس کار دیگهای بخار : ۴
۳-اجزاء دیگ بخار ۴
اکونومیزر                                  ECONOMIZER 4
4-لوله های دیوراه ای و محوطه احتراق ۵
قسمتی از محوطه احتراق دیک ۶
در شکل سعی شده است بطور بسیار ساده ای قسمتی از محوطه احتراق نشان  داده شود.همانطوریکه ملاحظه می شودبین لوله های دیواره ای یک نوار فلزی که بهfinموسوم است قرار دارد.این فین رابط بین لوله ها بوده وهمچنین از نظرتبادل حرارت نیز نقش مؤثری بعهده دارد. ۶
درام ۸
الف:عمل نمودن به عنوان یک مخزن ذخیره ای جهت دیگ بخار ۸
مقطع درام ۱۰
سوپر هیتر ؛ ۱۰
دی سوپر هیتر :          Desuper heeter 12
دی سوپر هیتر ۱۳
ری هیتر                 Reheater 14
5- مسیر آب و بخار در داخل دیگ بخار : ۱۵
۷- دود کش ۲۲
۸-توضیح در خصوص مسیر هوا و دود در داخل دیگ بخار ۲۲
فصل دوم ۲۴
توربین ۲۴
۱-سیکل آب و بخار ۲۴
۱-پمپهای کندانسه اصلی : ۳۴
۲-پمپهای تغذیه بویلر : ۳۴
۲-دیاگرام تاسیساتی پمپها : ۳۵
۳-پمپهای تغذیه بویلر : ۳۸
دیاگرام تاسیساتی پمپهای تغذیه بویلر ۳۸
۲- سیستم روغنکاری ۴۳
۳-هیتر ها : ۴۶
دی اریتور ، فید واتر و انشعابات مربوط ۵۲
۵- ایجکتور ۶۴
مدار مربوط به ایجکتور ۶۶
۶- کولر کندانسه : ۶۷
درجه حرارت آب تغذیه در ورود : ۶۸
۷- هدر بخار کمکی : ۶۸
فصل سوم ۷۲
مقدمه فصل سوم: ۷۲
۱-اصول یک ژنراتور ساده : ۷۴
۲- ساختمان ژنراتور ۷۷
۳- سیستم های خنک کنندگی ژنراتور ۷۹
۴-مشخصات ژنراتور : ۸۱
۵- سیستمهای حفاظتی ژنراتور ۸۲
لزوم وجود سیستمهای حفاظتی ۸۲
نحوه قرار گرفتن سیستم های حفاظتی ۸۴
منابع ۸۹
 مقدمه
نیروگاه شهید بهشتی لوشان که در کیلومتر ۹۰ جاده رشت به تهران قرار دارد ، این نیروگاه تشکیل شده از چهار واحد که دو واحد آن بخار و دو واحد آن گازی می باشد . تولیدی واحد بخار هر کدام mw120 و در مجموع  mw 240 می باشد و تولیدی واحد گازی هر کدام mw 60 که در مجموع mw 120 می باشد. حال توضیحاتی مختصر و مفید راجع به واحد های بخار می پردازیم .
واحد بخار در مجموع تشکیل شده از بویلر ، توربین و الکتریک یا ژنراتور که از ابتدا شرحی در رابطه با بویلر و بعد توربین و بعد ژنراتور می پردازیم.
فصل اول
بویلر
۱-وظیفه دیگ بخار
همانطور که در توضیح داده شد در ابتدا وظیفه دیگهای بخار تولید بخار جهت به حرکت درآوردن موتورهای بخار نظیر موتور وات برای انواع کارهای صنعتی بوده است که می توان موتورهای بخار قطارها یا پمپ ها را مثال زد. ولی پس از کشف موتورهای دیزل و همچنین موتورهای الکتریکی موتورهای بخار مورد استفاده ای نداشته و لذا نیروگاهها بکار می روند. بنابراین در عصرل حاضر دیگهای بخار با استفاده از سوخت های فسیلی و یا اتمی وظیفه تامین بخار را برای نیروگاههای برق عهده دارد هستند.
۲-اساس کار دیگهای بخار :
در ابتدا آب تغذیه ای وارد مخزن استوانه ای شکل به نام درام شده و پس از طی لوله های پائین آورنده وارد لوله های دیواره ای می شود . در این محوطه درجه حرارت آب دائماً اضافه شده تا حدی که به نقطه جوش می رسد و سپس مقداری بخار در لوله های ایجاد می گردد. در نهایت مخلوط آب و بخار وارد همان مخزن استوانه ای شده و توسط تجهیزات مخصوصی در این مخزن بخار ها جدا شده و آبها مجدداً مسیر فوق الذکر را ادامه می دهد . بخارها پس از خروج از این مخزن وارد لوله ها معمولاً در معرض حرارت ناشی از دود بویلر قرار دارند. بنابراین به درجه حرارت بخار داخل آنها افزوده می شود و در نهایت به صورت بخار خشک این لوله ها را ترک نموده و به طرف توربین هدایت می گردند.

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , ,
:: برچسب‌ها: دانلود پروژه کارکرد نیروگاه بخار شهید بهشتی ,
:: بازدید از این مطلب : 568
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 25 دی 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

دانلود پروژه آندوسکوپی و کاربرد آن

آندوسکوپی و کاربرد آن
فهرست  مطالب
تاریخچه آندوسکوپی ۴
منابع نور ۵
منابع نور با شدت پایین ( منابع نور آزمایشگاهی ) و منابع نور با شدت بالا ۶
آندوسکوپ های rigid  ( سخت ) ۸
استفاده از لنزهای ساده ۹
فیبرهای نوری و فیبروسکوپ ها ۱۰
انتقال تصویر ۱۲
قدرت تفکیک تصویر : ۱۳
مزایای استفاده از فیبروسکوپ ها ۱۳
شاخص های ارزیابی آندوسکوپ ها ۱۴
اصول عملکرد ۱۶
کاربردهای تجهیزات آندوسکوپی در پزشکی ۱۸
تشخیص های فتودینامیک و اتوفلورسانس (PDD,AF) 19
نور و آندوسکوپی ۱۹
ENT 19
دامپزشکی ۲۳
آندوسکوپی صنعتی ۲۳
آندوسکوپی در تخصص گاستروانترولوژی ۲۳
کاربرد آندوسکوپی در بیماری های دستگاه گوارش ۲۳
شرح اجزاء مختلف دستگاه ABL 500 28
MEASURING STATION   بخش اندازه گیری : ۲۸
WET SECTION    ( بخش مرطوب ) ۲۹
اجزاء سمت چپ دستگاه ۳۱
اجزاء قسمت عقب دستگاه ۳۲
قسمت کنترل ۳۴
اجزا قسمت جلو ۳۴
اجزاء قسمت عقب دستگاه ۳۶
صفحه شاسی ارقامی ( NUMERICAL KEY PAD ) 37
ساختار برنامه دستگاه  SOFTWARE STRUCTUR 38
READY MODE : 38
MENU SOFTKEY : 39
CALIBRATION : 39
DATA MANAGEMENT : 39
MAINTENANCE : 40
پیامهای سیستم SYSTEM RECORDS : 41
وضعیت کار دستگاه ( OPERATING STATUS ) 44
START UP ( راه اندازی ) ABL 500 44
صفحه شاسی SOFT KEY : 45
شمارش معکوس COUNT DOWN : 46
INTERRUPRED STARTUP : 46
محاسبات MEASURMENTS 49
آغاز انجام محاسبات MEASURMENT STARTS 50
کالیبراسیون CALIRAYION 51
حفاظت و نگهداری MAINTENANCE 54
سرویس و نگهداری MAINTENANCE PTOGRANS 59
TROUBLE SHOOTING 67
توضیحات ارائه شده مربوط به خطاهای دستگاه ۶۸
 تاریخچه آندوسکوپی
کلمه آندوسکوپ از ۲ کلمه یونانی به معنای « درون  » و « دیدن » تشکیل شده است . عبارت endoscopy به معنای استفاده از تجهیزات برای معاینه درون ارگان های حفره مانند بدن به صورت دیداری است . در علم پزشکی از دیر باز تمایل و رغبت برای دیدن اجزای درون بدن نیروی محرکی بوده است تا بدان وسیله بتوان به بیماران کمک کرد . در کنار جراحی باز ، این روش معاینه و  جراحی با کمترین تهاجم به بدن ، روشی ظریف و استادانه و ماهرانه البته با کمترین مشکل برای بیمار محسوب می شود .
طبیعت راه رسیدن به این هدف را فراهم آورده است . دستیابی به درون ، از طریق حفرات و سوراخ های بدن انسان امکان پذیر است .
برای اولین بار در سال ۱۸۶۸ ، آدولف کاسمال با وارد کردن لوله ای غیر قابل انعطاف به داخل معده یکی از بیماران خود آندوسکوپی (gastrointestinal) Gl را پایه گذاری کرد . در سال ۱۸۸۱ پزشک اتریشی آقای johann bonmilulioz به دنبال تحقیقات صورت گرفته با همکاری صنعتگران معروف آن زمان مبادرت به اختراع اولین گاستروسکوپ نمود که انتهای دیستال آن (distal tip) نوری داشت که توسط لامپ پلاتینی تامین می شد در ادامه تحقیقات ارزشمند جهت ساخت اولین گاستروسکوپ جایگزینی فرم خاصی از لامپ ادیسونی به لامپ پلاتینی نیز مورد بررسی قرار گرفت . در سال Elsner گاستروسکوپ غیر قابل انعطافی را عرضه نمود که از سیستم لنزی بهره مند بود . به همین سبب امکان استفاده از نوک ابزار دستگاه به صورت لاستیکی میسر و به تبع آن صدمات به حداقل می رسید .

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , ,
:: برچسب‌ها: دانلود پروژه آندوسکوپی و کاربرد آن ,
:: بازدید از این مطلب : 471
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 25 دی 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

دانلود پروژه تاثیر مهدکودک در آموزش ابتدایی

تاثیر مهدکودک در آموزش ابتدایی

فهرست مطالب

بیان مساله
اهمیت و ضرورت موضوع
ویژگی های رشد در کودکان پنج تا شش ساله
اهداف تحقیق
فرضیه تحقیق
تعریف متغیر ها
لزوم برداشتی نو و دیدی تازه
آموزش و پرورش قبل از دبستان در ایران
انواع دوره های پیش دبستانی و ویژگیهای برنامه های آنها
اهداف آموزش و پرورش قبل از دبستان
دورة اساس یا قصد کلی دوره پیش از دبستان
پیشینه تحقیق
روش تحقیق
جامعه آماری
روش نمونه گیری (تعیین حجم نمونه)
ابزار جمع آوری اطلاعات
روش تحلیل داده ها
روش ارائه یافته ها
تجزیه و تحلیل داده ها
بحث و نتیجه گیری
فرضیه
مشخص کردن فرضیه
محدودیت های تحقیق
پیشنهادات
منابع و مآخذ

مقدمه: 
کودکان گلهای زندگی هستند که اگر نور خورشید تربیت به آنها بتابد و اگر از جویبار آگاهی آب بنوشند و باز هم اگر مورد توجه ،‌لطف و نوازش کافی قرار گیرند عطرشان باغ زندگی را فرا می گیرد ، اگر چنین نباشد ، کویری را بوجود می آورند بی بروبار که نه باغ ، بلکه خارستان است و اولین سنگ بنای سازندگی شخصیت کودکان و در نهایت سازندگی اجتماع در همین سالهای اولیه گذاشته می شود و لذا هم از نظر کیفی و هم از حیث کمی این دوره از اهمیت خاصی برخوردار است .
بنا به سفارش نبی اکرم (ص) که می فرماید (العلم فی الصغر کالنقش فی الحجر) که دانش در کودکی مانند نقش بر سنگ است . و یا غزالی اشاره ای به این مطلب دارد که (هر کار که عظیم بود ، تخم آن اندر کودکی افکنده باشند )

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , ,
:: برچسب‌ها: دانلود پروژه تاثیر مهدکودک در آموزش ابتدایی ,
:: بازدید از این مطلب : 498
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 دی 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

دانلود پروژه تاثیررسانه‏ ها درتغییر تفکرات جوامع بشری

تاثیررسانه‏ ها درتغییر تفکرات جوامع بشری

فهرست مطالب

چکیده: ۳
مقدمه ۴
پیشگفتار : ۷
تنوع و گستردگی ارتباطات در عصر کنونی ۱۶
بررسی جایگاه رسانه‏های عمومی در قبل و بعد از انقلاب اسلامی ۱۸
- کار کرد سینما ۱۹
- بررسی کارکرد مطبوعات ۲۰
برون رفتن از سلطه رسانه‌ها ۳۱
هنجارها (norms):…………… ۳۴
رسانه‌ها، تغییر ارزش‌های سنتی و شکاف نسلی ۴۱
نقش رسانه‌ها در کنترل جامعه ۵۴
آیا رسانه های ارتباط جمعی در تحولات اجتماعی نقش دارد؟ ۶۵
تعریف عملیاتی مفاهیم ۶۶
اهمیت و ضرورت پژوهش ۶۶
اهداف پژوهش ۶۷
سیر تاریخی وسایل ارتباط جمعی ۶۹
۲/۲انتشار پیام از طریق چابک سواران ۷۲
۳/۲  انتقال پیام توسط پرندگان ۷۳
۴/۲ انتشار پیام از طریق دهل(طبل) ۷۴
۵/۲ تلگراف و تلفن ۷۵
۷ ـ تلویزیون و … ۷۶
زمینه های فکری و اجتماعی  پیدایش وسایل ارتباط جمعی ۷۷
۱ـ فراوانی جمعیت ۷۷
نتیجه گیری: ۷۹
منابع: ۸۲
جمع‏ بندی و نتیجه‏گیری ۸۴

چکیده:
رسانه‌ها به عنوان یکی از نهاد‌های اجتماعی کارکرد انتقال میراث فرهنگی و اجتماعی و ارزش‌های جوامع را برعهده دارند. در عصر کنونی با توجه به نقش بارز آنها در جامعه و اطلاع رسانی پیرامون موضوعات اجتماعی،سیاسی، فرهنگی و… سعی می‌کنند الگوهای نوینی را به جوامع وارد کنند تا جایگزین فرهنگ‌ها و ارزش‌ها و الگوهای سنتی شوند. در این رهگذر رسانه‌ها به عنوان عاملان تغییر و تحول در ارزش‌ها و هنجارها مطرح هستند، به‌طوری‌که سنت‌ها را به مبارزه می‌طلبند و به صورت یک عامل مؤثر در دگرگونی نگرش‌ها و رفتارهای نسل جدید عمل می‌کنند. همین امر می تواند منجر به شکاف نسلی و عدم انتقال تجربیات نسل گذشته به نسل فعلی شود. نسل فعلی، هر آنچه را که از رسانه می‌خواند، می‌شنود و می بیند، ملاک نگرش، عمل و رفتار خود قرار می‌دهد. در دوران کنونی نقش نهادهای اجتماعی همانند خانواده، مدرسه و همسالان در اجتماعی کردن نسل‌ها تضعیف و در مقابل روز به روز بر اهمیت و نقش رسانه‌ها افزوده می‌شود. این مقاله با توجه به داده‌های نظری و نظر صاحب نظران به تبیین موضوع شکاف نسلی از طریق رسانه‌ها و نقش این دستگاه‌ها در انتقال ارزش‌ها و معیارهای نو به جوامع می‌‌پردازد.

مقدمه
رسانه‌ها در دوران کنونی بخشی جدایی ناپذیر از زندگی مردم شده‌اند. مردم در طول شبانه روز از محتواهای اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و آموزشی و سرگرمی رسانه‌ها استفاده می‌کنند. نسل کنونی جامعه از ابتدای حیاتش با رسانه‌ها بزرگ می‌شود و در دنیای اطلاعاتی و ارتباطی امروز، این نسل، بخش عظیم فرهنگ، ارزش‌ها و هنجارهای جامعه خود و دیگر جوامع را از رسانه‌ها دریافت می‌کند. به عبارتی در دوران معاصر که به عصر اطلاعات و جامعه اطلاعاتی و ارتباطی معروف است، بخش عظیمی از جامعه پذیری نسل‌ها از طریق رسانه‌ها انجام می شود و نفوذ و تأثیر رسانه تا جایی است که برخی از نظریه پردازان ارتباطی بر این باورند که رسانه‌ها اولویت ذهنی و حتی رفتاری ما را تعیین می‌کنند و اگر چگونه فکر کردن را به ما یاد ندهند، اینکه به چه چیزی فکر کنیم را به ما می‌آموزند. بر همین اساس با توجه به نقش تأثیرگذار رسانه بر تمامی اعضای جامعه و به ویژه نسل‌های کنونی، هدف اصلی این مقاله بررسی و تبیین نقش رسانه‌ها به عنوان یکی از دستگاه‌های فراگیر و گسترده و در دسترس همگان در انتقال محتوای فرهنگی و انتقال ارزش‌ها و هنجارهای نسلی و تأثیر آنها در شکل‌گیری و یا عدم شکل‌گیری پدیده‌ی گسست نسلی است.
مبانی نظری و چهارچوب مفهومی
تعریف مفاهیم رسانه‌ها، ارزش‌ها، هنجارها و شکاف نسلی
روش تحقیق:
تحقیقات در زمینه تاثیر رسانه در جوامع بشری که ازطریق تحقیق در جوامع امروزی و جستجو از کتابها می باشد ورسانه ها را در چارچوب فرهنگی بررسی می کند .

پیشگفتار :
امروزه در زمینه رسانه ها در جوامع و آثار آن در سراسر کشور مشهود است که باید در این زمینه ها به بررسی نقش موثر در رسانه ها توجه بیشتری داشته باشیم و با فرهنگ سازی بتوانیم آن را به بهترین نحو ه اجرا نماییم

یکی از موارد و محورهای اصلی مطالعات جامعه شناسان وسایل ارتباط جمعی (رسانه‏های گروهی) بررسی آثار و کارکرد این وسایل در دو سطح خرد و کلان می‏باشد.
در مورد تاثیر رسانه‏های گروهی بر زندگی فردی و اجتماعی انسان‏ها به طور عمده سه نظریه‏ی جامعه شناختی وجود دارد که عبارتند از:
۱٫ برخی بر این باورند که میزان تاثیر گذاری رسانه بر زندگی انسان نامحدود است.
۲٫ گروهی دیگر کارکرد رسانه‏های گروهی را بی تاثیر می‏دانند.
۳٫ عده‏ای معتقدند که تاثیر رسانه‏های گروهی مشروط است و میزان تاثیر گذاری آن را در محدوده‏ی شرایط محیطی ارزیابی می‏کنند.
البته دیدگاهی افراطی در برخورد با رسانه‏های گروهی مطرح بوده است که از زمینه‏ی خاص فکری و تجربه‏های اجتماعی ویژه منبعث می‏شود. برخی بر این باورند که وسایل ارتباط جمعی دارای چنان قدرتی هستند که می‏توانند نسلی تازه را برای اولین بار در تاریخ انسان پدید آورند. نسلی که با نسل‏های پیشین بسیار متفاوت است.
«لازار سفلد» در تبیین این دیدگاه می‏نویسد: «بسیاری تحت تاثیر همه جایی بودن وسایل ارتباط جمعی (۱) و قدرت بالقوه‏ی آنان به سختی هراسان شده‏اند. در سمپوزیومی، یکی از شرکت کنندگان نوشت: قدرت رادیو را می‏توان با قدرت بمب اتم مقایسه کرد» . (۲)
برخی دیگر بر این عقیده‏اند که وسایل ارتباط جمعی تاثیر چندانی بر مخاطبین خود ندارد. به نظر این دسته از اندیشمندان «دوران سبع‏» وسایل ارتباطی و با آن دوران رواج عقاید تند و اسناد اثرات جادویی و خارق العاده به وسایل ارتباط جمعی پایان یافته است. (۳) برآیند نهایی و دوری از افراط گرایی این است که وسایل ارتباط جمعی و ابزار اجتماعی – فرهنگی به معنای عالی آن است و از این جهت اثرات چشمگیری بر جای می‏گذارند، اما این آثار نه آن چنان است که هیچ محدویتی نشناسد، یا آن که چنان ناچیز است که هیچ اعتنایی را شایسته نباشد، باید دید حدود تاثیر این وسایل چیست و در چه شرایطی این تاثیرات محدودیت می‏یابند یا قویت‏شدنی هستند.؟
با تمام این اقوال، آن چه بدیهی به نظر می‏رسد، آن است که به دور از آثار مثبت و منفی آن باید اذعان داشت که پیدایش دگرگونی‏های اجتماعی و تغییر ارزش‏های اجتماعی از مواردی است که در نتیجه‏ی کارکرد رسانه‏ها صورت تحقق به خود می‏گیرند. از سوی دیگر این وسایل در فرایند تهاجم فرهنگی و مقابله با آن، جنگ روانی، استعمار ملت‏ها در امر باز سازی و دستیابی به توسعه یافتگی، تحقق هدف‏های آموزشی به سرگرمی و غیره کاربرد مؤثری دارند.
امروزه در عصر انفجار اطلاعات دیگر این حقیقت‏به خوبی اثبات شده است که از نظر کارکردهای آموزشی، رسانه‏ها سهم و نقش قابل ملاحظه‏ای در انتقال میراث فرهنگی و فکری بشری در میان ملل و انسان‏ها دارا هستند.

(((برای دانلود کلیک کنید )))

 



:: بازدید از این مطلب : 357
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 دی 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

دانلود پروژه بررسی رابطه دختر و پسر در جامعه امروز

بررسی رابطه دختر و پسر در جامعه امروز

فهرست مطالب

مقدمه : ۴
دیدگاه جامعه و خانواده ها بر روابط دختر و پسر ۶
نظریه ارتباط بین فردی سالیوان ۹
نظریه مبادله اجتماعی: هومنز ۱۰
تأثیر خانواده در رابطه دختر و پسر: ۱۵
عوامل زمینه ساز اجتماعی در ایجاد برخوردهای نامناسب بین دختر و پسر : ۱۸
دوستی های دختران و پسران: ۱۹
مقدمه ۲۳
عامل موثر در کیفیت رابطه دختر و پسر: ۲۴
خلق و خوی ۲۵
تاثیر شخصیت در تعاملات اجتماعی دختر و پسر: ۲۵
- برخی از عوامل موثر در رفتارهای نامطلوب: ۲۶
- شخصیت رشد نیافته جوان : ۲۶
- شیوه برخورد خانواده با جوان: ۲۷
- روش صحیح برخورد خانواده با جوان : ۲۷
- شیوه برخورد اجتماع با جوان : ۲۸
- مکالمه و گفتگوی دختر و پسر : ۲۹
فرهنگ پذیری و رشد روانی – اجتماعی جوانان ۳۱
روابط عاطفی- انسانی ۳۲
پیش شرطهای تکوین فرهنگ پذیری جوامع ۳۳
وظیفه مسئولان ۳۵
توصیه هایی به والدین ۳۶
وظیفه آموزش و پرورش ۳۸
استقلال طلبی ۴۰
تفاوت های فردی ۴۱
تفاوت های جسمی ۴۱
تفاوت های شناختی ۴۲
تفاوت های روانی – اجتماعی ۴۳
جایگاه اجتماعی جوانان ۴۵
حقوق و مسوولیت های جوانان ۵۰
آسیب شناسی روابط دختر و پسر ۵۳
موانع ازدواج عاملی در افزایش دوستی های دختران و پسران ۶۲
قرارهای ممنوع دختران و پسران ۶۷
جوانان و تعارض رفتاری ۶۹
شکست تحصیلی بارز ترین عارضه دوستی دختران و پسران ۷۳
مقدمه :
آنچه نسل امروز ما را دچار نوعی سردرگمی و پریشانی می کند از سویی زندگی در جامعه ای اسلامی و آمیخته با فرهنگ و رسوم ایرانی است که قدمتی کهن دارد و از سوی دیگر رویارویی با مسأله ارتباط تمدن ها از طریق شبکه های ماهواره ای و اینترنت است که میل مختلف را به گونه ای شگرفت به یکدیگر نزدیک می سازد.
نسل امروز ما باید قادر باشد از طرفی بین عرف، نگرش ای سنتی و دیرینه جامعه ، ارزش های دینی و مذهبی و حتی شرایط خانواده ای که در آن پرورش یافته است و از سوی دیگر با افکار و گرایش های جدیدی که خاص ذهن پویانی او و نشدت گرفته از پیچیدگی های دنیای امروز است هماهنگی ایجاد کننده بدیهی است که در هر جامعه، گروه یا قبیله ، ارزش ها، الگوها و نگرش ها با یکدیگر فرق می کنند و حتی شامل اداب و عادات تغذیه، سبک پوشش، رفتار و کردارد. سایر مسایل روزمره و اجتماعی نیز می شود. امروزه یکی از مسایلی که جوان ما را در تضاد و تنش قرار می دهد چگونگی روابط دختر و پسر با توجه فهرست بندی گرایش های فرهنگی، مذهبی، عرض، اجتماعی و خانوادگی او می باشند. در حالی که در بسیاری از کشورهای جهان در صحنه فیلم های مختلف سینمایی آزادی رابطه دختر و پسر مشهود است و این امر برای جوان ماجاذبه ای است که خود را در جامعه ای این چنین رویایی و آرمانی ببیند. در این شرایط نسل جوان در میان انبوهی اتهام و پرسش اسیر است و نمی داند با این مسأله چگونه برخورد کند. او جامعه را پیش روی خود دارد، خانواده را، قوم و خویش و دوستانش را و جمعی که اگر وی را با دوست دختر یا برعکس با دوست پسر ببینند، قضاوتهای مختلفی خواهند کرد. او می خواهد دیگران را قانع کند که راجع به وی فکر خطا کنند و بپذیرند که وقتی او با دوستی از جنس مخالف خود وارد صحنه اجتماع می شود، درست مانند این است که با جنس موافق خود معاشرت می کند. او می خواهد متناسب با سنش، ژست و پرستیز و کلیه احساسات و عواطفش و در رفت و آمدهایش در پارک ها و رستورانها، سینماها و جاهایی که مایل است با دوست از جنس مخاطف خود ظاهر شود اما مورد انتقاد و بدبینی همگان واقع نشود. اما آیا به راستی این رواط منطقی و خواسته ای به جا و عدم پاسخگویی به آن شکنجه به عذاب و بدبختی است ؟ و چه چیز سبب تشویش و نگرانی پدران و مادران در مورد فرزندان می شود؟ آیا هدف این است که این نوع روابط کاملاً منسوخ شوند یا که صورت هدایت شده باقی بمانند؟ آیا به راستی دختران و پسران برای داشتن این روابط مجاز هستند؟ قضاوت جامعه ، دوستان، آشنایان و مسئولان در این باره چگونه است؟ آیا عقیده بر این است که دختر و پسر هیچ گونه رابطه ای نداشته و حتی هرگز با یکدیگر هم کلام نیز شوند و یا اینکه فقط از دیدارها و مکالمات پنهانی بپرهیزند؟ آیا والدین می توانند بر این روابط نظارت داشته باشند؟ آیا ممکن است در صورت سرکوب این میل میزان فساد در جامعه کاهش یابد؟ آیا دختران و پسرانی که درصد در صد کنترل می شوند سعی در رسانیدن خود به یکدیگر ندارند؟ به راستی نیازهای عاطفی که موجب روز تمایل به ایجاد رابطه از این نوع می شود چیست؟ و چرا گاه دختر جوانی از خانه می گریزد یا پسری به اعتیاد روی می آورد؟ آیا محدودیت جامعه در این نوع امور این مسایل را به دنبال دارد؟ آیا دختر و پسر جوانی که تمام انرژی خود را صرف روابط دوستانه و یا عاشقانه می کنند در نهایت نا امید و تنها باقی نخواهند ماند؟

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , ,
:: برچسب‌ها: دانلود پروژه بررسی رابطه دختر و پسر در جامعه امروز ,
:: بازدید از این مطلب : 455
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 دی 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد
 

دانلود پروژه بررسی عشق در جامعه امروزی

بررسی عشق جامعه امروزی

فهرست مطالب

پیشگفتار ۳
بررسی عشق در جامعه امروزی: ۵
ماهیت عشق: ۹
تعریف عشق: ۱۱
اقسام عشق: ۱۴
شهادت اشک: ۲۰
تفاوت و شباهت عشق حقیقی و مجازی: ۲۲
عشق از دیدگاه احادیث و قرآن: ۲۶
راه رسیدن از عشق مجازی به عشق حقیقی: ۲۸
قصه یوسف (ع) و زلیخا: ۳۹
بررسی نظریه ابن سینا: ۴۰
فضایل عشق: ۴۴
بررسی نیروی عشق و محبت در اجتماع: ۴۷
رابطه بین عشق و عفاف: ۵۰
عشق، هوس: ۵۵
زنگ خطر: ۶۹
چرا باید عاشق شویم؟ چرا نباید عاشق شویم؟ ۷۴
حرف آخر: ۷۶
آیا راستی سخن عشق را پایانی هست؟ ۸۴
منابع: ۸۵
بررسی عشق در جامعه امروزی:
امروز یکی از خلاهایی که در دنیای اروپا و آمریکا وجود دارد خلا عشق است. در کلمات دانشمندان اروپایی زیاد این نکته به چشم می خورد که اولین قربانی آزادی و بی بند و باری امروز زنان و مردان، عشق و شور و احساسات بسیار شدید و عالی است. در جسمانی امروز هرگز عشق هایی از نوع عشق های شرقی از قبیل عشق های مجنون و لیلی، و خسرو شیرین رشد و نمو نمی کند.
از این داستانها می توان فهمید که زن بر اثر دور نگه داشتن خود از دسترس مرد تا کجا پایه خود را بالا برده است و تا چه حد سرنیاز مرد را به آستان خود فرود آورده است! قطعاً درک زن این حقیقت را در تمایل او و به پوشش بدن خود و مخفی کردن خود به صورت یک راز تاثیر فراوان داشته است.
مولوی، عارف نازک اندیش و دوربین خودمان مثلی بسیار عالی در این زمینه می آورد. اول درباره تسلط معنوی زن بر مرد سخن می گوید، آن گاه راجع به تاثیر حریم و حائل میان زن و مرد در افزایش قدرت و معصومیت زن و در بالا بردن مقام او در گداختن مرد در آتش عشق و سوز مثل لطیفی می آورد: آن ها را به آب و آتش تشبیه می کند می گوید مثل مرد مثل آب است و مثل زن مثل آتش، اگر حائل از میان آب و آتش برداشته شود آب بر آتش غلبه می کند و آن را خاموش می سازد. اما اگر حائل و حاجبی میان آن دو برقرار باشد مثل این که آب را در دیگی قرار دهند و آتش در زیر آن دیگ روشن کنند آن وقت است که آتش آب را تحت تاثیر خود قرار می دهد. اندک اندک او را گرم می کند و احیاناً جوشش و غلیان در او به وجود می آورد، تا آن جا که سراسر وجود او را تبدیل به بخار می سازد.

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , ,
:: برچسب‌ها: دانلود پروژه بررسی عشق در جامعه امروزی ,
:: بازدید از این مطلب : 465
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 دی 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

دانلود پروژه آموزش ریاضی با روش و فنون جدید

آموزش ریاضی با روش و فنون جدید
فهرست مطالب
آموزش ریاضی با روش و فنون جدید ۱
فصل اول ۳
اهمیت ریاضی در زندگی بشری ۳
روشهای تدریس را به ۳ دسته تقسیم می شوند. ۱۰
ب-  (روش دوم : روش مکاشفه ای ) با استفاده از تصاویر واشکال ۲۰
روش سقراطی : سقراط ( ۴۷۰ – ۳۳۹ ) قبل از میلاد . ۲۴
روش سقراطی از چند ویژگی موجود است : ۲۵
د- روش فعال – تجربه و عمل ۲۷
ویژه گیهای افراد آفریننده : ۲۷
انگیزش ۲۹
تعریف انگیزش Motivation 29
نیاز و سائق ۳۰
چگونگی ایجاد انگیزه ۳۲
مراحل ارائه درس ۳۸
روش فعال – تجربه و عمل ۴۱
نظریه دیوئی : ۴۵
چگونگی  یادگیری ریاضی در دوره پیش دبستانی . ۴۹
آموزش ریاضی با روش و فنون جدید ۵۱
بسم اله الرحمن الرحیم
فصل اول
کلیاتی درباره آموزش ریاضی
اهمیت ریاضی در زندگی بشری
پیشرفت دانش و تمدن بشری مرهون علم ریاضی است به طوریکه ریاضی پایه واساس کلیه علوم اعم از علوم انسانی (روان شناسی ، جامعه شناسی ، فلسفه ، تاریخ ، جغرافیا ، ادبیات ، شعر و موسیقی ، هنر و…..) و علوم تجربی (زیست شناسی ، زمین شناسی ، فیزیک ، شیمی ، پزشکی،  نجوم ، فنون ، مکانیک ، عمران ، ساختمان ….. )و ریاضی جزئی از اجزاء لاینفک زندگی معمولی در معا ملات ، تغذیه و فنون و کارهای معمولی که بشر در روزمره با آن سر و کار دارد ، به حساب می‌‌ آید .
در علوم اجتماعی به ویژه جامعه شناسی ،ارزش و قطعیت معتبر است چنانکه از آمار بعنوان یکی از وسایل مهم تحقیق استفاده می گردد و محققین در اغلب موارد مانند تحقیق در موضوع خود کشی ها ، کثرت ازدواج ها ، شیوع وافزایش طلاقها و بالا رفتن و یا پائین آمدن نرخ ها و موارد زیادی مانند آنها با استفاده از اطلاعات آماری تحقیقات خود را ارزش علمی می‌ بخشد .
اهمیت و لزوم هندسه در معماری ، حساب در بانکداری و صدها موارد کاربرد ریاضیات در زندگانی عملی می توان سخن به میان آورد .
در مورد ارزش و قطعیت و اعتبار ریاضیات در علوم نیز کافی است تکرار نمائیم که دانشمندان اغلب کشفیات و معلومات حاصله را هنگامی روشن و قطعی می شمارند که می توان آنها را به صورت اعداد یا فرمولهای ریاضی نشان داد و به عبارت دیگر کیفیت را به صورت کمیت عرضه داشت و در این راه به اندازه  ای پیش رفته اند که گفته اند:
(شناخت عبارتست از اندازه گیری ) اگر امروز قسمت عمده وسایل و لوازم کار گاهها و آزمایشگا هها را وسایل اندازه گیری تشکیل می‌‌‌‌‌ دهند علتش همین قطعیت علوم ریاضی است که موضوع آن کمییت و مقدار است.
زمان را نیز با استفاده از جنبش حرکت متحدالشکل که در مکان صورت می‌ گیرد اندازه می‌ گیرند ـ چنانچه ساعت و دقیقه و ثانیه را از جنبش حرکت متحدالشکل عقربه ای در روی صفحه ساعت اندازه می ‌ گیرند در حقیقت در اینگونه موارد ، مکانی که چند متحرک یکنواخت طی می‌ نمایند اندازه گرفته می‌‌شود.
چنانکه می ‌دانیم مکانیک نیز در بدو پیدایش خود صورت دانش تجربی داشته است و بعد استنتاجی و عقلانی گردیده است چنانکه گالیله بنیانگذار مکانیک خود قانون سقوط اجسام را به وسیله تجربه و آزمایش معلوم داشته و اثبات کرده است .
ستاره شناسی نیز که مطالعات اجسام آسمانی و حرکات آنها است امروزه کاملا جنبه ریاضی دارد ، بعبات دیگر ، ستاره شناسی که قسمت عملی مکانیک  ومورد اعمال قوانین مکانیکی است در بدو پیدایش خود دانشی بود که روش آن منحصرا مشاهده بوده است . زیرا کرات آسمانی را نمی‌ توان تحت آزمایش در آورد ، ولی بعدا به صورت استنتاجی و عقلانی  در آمده و در قالب ریاضیات ریخته شده و بدین ترتیب جنبه تجربی و ریاضی پیدا کرده است .چنانکه قانون جاذبه نیوتون (Newton) (1727-1642 ریاضیدان و فیریسین و ستاره شناس ) کاشف قانون مزبور به وسیله آن حرکت ستارگان را تعیین کرده است قانونی است تجربی که به صورت فرمول ریاضی بیان شده است۱ .
وقتی در آثار باستانی و تاریخی نظیر تخت جمشید و مسجد شیخ لطف اله اصفهان و چهل ستون و دیگر آثار باستانی نظری بیفکنیم در آن آثار با عظمت علم ریاضی کاملا مشهود است .
علما و دانشمندانی نظیر (محمد بن طوسی الخوارزمی ) که در آثار وی سنت های ریاضی یونانی و هندی با هم ترکیب شده است و در قرن نهم میلادی سوم هجری چندین اثر از خود برجای گذاشته است که کتاب «المختصر حساب الجبر و المقا بله از خود به جای گذاشته » این کتاب به نام (Liber  Algorism) لیبرالگوریسمی یعنی کتاب الخوارزمی به لاتین ترجمه شده که کلمه انگلیسی ( Algorism ) به معنی حساب و محاسبه و روش محاسبه را از آن گرفته اند . ( ص  ۱۴۷ علم و تمدن در اسلام . نوشته سید حسن نصر ) گذشته تاریخ ایران مشحون از این است که علما و دانشمندان به علم ریاضی اهمیت فراوانی قائل بوده اند .
علمائی همچون ابن سینا ، خیام ، ابوالوفای بوزجانی شارح کتاب جبر خوارزمی – ابن هثیم – اخوان الصفا – ابوسهل کوهی که یکی از علمای جبر اسلامی است . فارابی که نظریة موسیقی ایران زمان خود را تکمیل کرده است و همین موسیقی سنتی زنده حاضر باقی مانده است ۱٫
ابوریحان بیرونی چند تألیف ریاضی و نجومی بسیار مهم از دوره قرون وسطائی اسلام بر جای گذاشته و در مسائلی همچون رشته های عددی و تعیین شعاع زمین کار کرده است .
معاصر وی ( بوبکر الکرخی ) از خود دو اثر اساسی در ریاضیات اسلامی باقی گذاشته است :
‹ یکی الفخری در جبر و دیگری الکافی فی الحساب ۲›
قرن پنجم / یازدهم : که در آن سلجوقیان به قدرت رسیدند چندین ریاضیدان بزرگ در این دوره وجود داشته اند ، بزرگترین ایشان عمر خیام بود و گروهی از منجمان و ریاضیدانان دیگر در گاه شماری ایران تجدید نظر و آن را اصلاح می کردند و برجسته ترین آنان خواجه نصیرالدین طوسی است که به شیوائی و راهنمائی او و چند تن دانشمند و بالخاصه ریاضیدانان رصدخانه مراغه گرد یکدیگر جمع آمده و به کار رصد و دیگر کارهای علمی مشغول شده بودند .
و دیگری ابن بناء مراکشی در قرن هشتم / چهاردهم
روشهای تازه ای از علم اعداد برداشت که یک قرن بعد غیاث الدین جمشید در محاسبه و نظریه اعداد بزرگترین ریاضیدانان اسلامی‌‌‌ ‌است . کاشف حقیقی کسر اعشاری او بوده و اندازه بسیار صحیحی از ( عدد پی ) را بدست آورده است . او نیز روشها و تدبیر های تازه ای برای عمل حساب و محاسبه اکتشاف کرده است .
کتاب مفتاح الحساب وی اساسی ترین تألیف از نوع خود در زبان عربی است .
در دوره صفویه در ایران معماران و مهندسان مدارس و مساجد و پل های آن زمان همه از ریاضیدانان قابلی بودند :
معروف ترین چهره ریاضی ( بها الدین عاملی ) است .
تألیف ریاضی وی تلخیص و تحریری از آثار استادان سلف است یکی از معاصران بها الدین عاملی ، ملامحمد باقر یزدی که در آغاز قرن دهم/ شانزدهم شکوفا شد مطالعات و تحقیقات اصیل و ابتکاری در ریاضیات داشته است .

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , ,
:: برچسب‌ها: دانلود پروژه آموزش ریاضی با روش و فنون جدید ,
:: بازدید از این مطلب : 547
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 دی 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

دانلود پروژه پژوهش در عملیات مفاهیم اصول و تاریخچه

پژوهش در عملیات مفاهیم اصول و تاریخچه

فهرست مطالب

چکیده
۱- مقدمه
۲-کدام عبارت؟
۳- پژوهش در عملیات چیست؟
تعریف ۱ (انجمن پژوهش در عملیات بریتانیای کبیر (ویلکس ۱۹۸۰))
تعریف ۲ (انجمن پژوهش در عملیات آمریکا (پولاک، راسکوپف و بارنت ۱۹۹۴،
۱))
تعریف ۳ (دالن‌باخ و جرج ۱۹۷۸، ۳)
تعریف ۴ (دالن‌باخ وجرج ۱۹۷۸، ۳)
تعریف ۵ (ثیراف و کک‌لمپ ۱۹۷۵، ۳)
تعریف ۶ (طه ۱۹۷۶، ۴)
تعریف ۷ (چرچمن، اکاف و آرنوف ۱۹۵۷، ۴)
تعریف ۸ (لاس و روزن‌‌وین ۱۹۷۷)
تعریف ۹ (سوپر، اوسبورن و زوزیگ ۱۹۹۰، ۲۲)
تعریف ۱۰ (کی‌وود ۱۹۷۱)
تعریف ۱۱ (وارنر ۱۹۹۶، ۳۷۴۳)
تعریف ۱۲ (ساعتی ۱۹۸۸، ۳)
تعریف ۱۳ (ساعتی ۱۹۸۸، ۳)
۴- تحلیل تعاریف
۴-۱- علمیت
۴-۲- هدف پژوهش در عملیات
۴-۳- ابزار، فنون و روش علمی در پژوهش در عملیات
۴-۴- رویکرد سیستم‌ها (موردیک و مانسون ۱۹۸۶، ۴۵- ۴۸)
۴-۵- استفاده از تیم چند تخصصی
۴-۶- فعالیتهای پژوهش در عملیات
۴-۶-۱- برنامه‌ریزی
۴-۶-۲- زمانبندی۳۱
۴-۶-۳- تخصیص منابع۳۲
۴-۶-۴- بهینه سازی۳۳۴-۶-۵- تعیین خط مشی و تصمیم
۴-۶-۶- توصیف۳۴
۴-۶-۷- پیشگویی۳۵۵- تاریخ پژوهش در عملیات
۵-۱- قبل از جنگ جهانی دوم (ساعتی ۱۹۸۸، ۵- ۷)
۵-۲- جنگ جهانی دوم
۵-۳- بعد از جنگ جهانی دوم (ساعتی ۱۹۸۸، ۹- ۱۲)
۶- پژوهش در عملیات و حوزه‌های مرتبط
۶-۱- مهندسی صنایع
۶-۲- علم مدیریت
۶-۳- تحلیل سیستم‌ها
۶-۴- تصمیم‌گیری
۶-۵- علم آمار
مراجع

(((برای دانلود کلیک کنید )))

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , ,
:: برچسب‌ها: دانلود پروژه پژوهش در عملیات مفاهیم اصول و تاریخچه ,
:: بازدید از این مطلب : 425
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 دی 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

دانلود پروژه اصول مدیریت و رهبری نیروی انسانی در نیروی هوایی

اصول مدیریت و رهبری نیروی انسانی در نیروی هوایی
فهرست مطالب
چکیده
فصل اول : کلیات
مقدمه
اهمیت و ضرورت مسئله
بیان مسئله
اهداف پژوهش
فرضیه های پژوهش
تعریف واژه ها
فصل دوم: ادبیات تحقیق
مقدمه
فرماندهی و اصول رهبری نظامی
شجاعت
صلاحیت
خستگی ناپذیری
آموزش صحیح زیر دست
هدایت و کنترل
توانایی نظامی
فصل سوم: روش پژوهش
روش پژوهش
جامعه آماری
روش نمونه گیری
مقیاس درجه بندی
روایی و پایائی اندازه گیری
ابزار تحقیق
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل
تجزیه و تحلیل داده ها
فصل پنجم: نتیجه گیری
نتیجه گیری
پیشنهادها
پیشنهاد برای موضوعهای پژوهشی
محدودیتهای تحقیق
ضمائم
پرسشنامه
فهرست منابع
چکیده:
در وجود هر انسانی مقداری نیروی حیاتی، انرژی، امکانات و استعدادهای خاص نهفته است که اگر شرایط و فرصت مناسب برای او فراهم گردد. این نیروها و استعدادها، آشکارا و به طور رشد می کنند.
هدف از پژوهش حاضر عبارت است از اینکه خصوصیات یک فرمانده چیست و چرا دانشجویان به این تخصص علاقه خاصی نشان نمی دهند.
فرماندهی که یک امر بسیار خطیر در سازمانهای نظامی می باشد اهمیت وافری دارد. از خصوصیات یک فرمانده می توان به شجاعت، صلاحیت، خستگی ناپذیری و آموزش صحیح زیردست اشاره کرد.
همچنین هدایت و کنترل و توانایی نظامی نیز از مشخصات بارز این تخصص می باشد. فرمانده باید بتواند متضادترین خصایص یعنی عزم و احتیاط و دلیری و شجاعت را در وجود خود یکجا جمع نمائید.
همچنین یک فرمانده باید اوامر و دستورات رسیده از رده های بالا را بدون اکراه اجرا نمائید. هنگامیکه که یک فرمانده از لحاظ روحی ضعیف و ناتوان بوده و از قدرت و صلابتی که شایسته مفهوم این کلمه است بی بهره باشد، وقتیکه دستورات او صراحت و قاطعیت نداشته باشد، یگان از مسیر اصلی خود منحرف و گمراه می شود.

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , ,
:: برچسب‌ها: دانلود پروژه اصول مدیریت و رهبری نیروی انسانی در نیروی هوایی ,
:: بازدید از این مطلب : 537
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 دی 1392 | نظرات ()