نوشته شده توسط : محمد

دانلود طرح کارآفرینی لاک و موارد مصرف در قوطی صنایع غذایی

فهرست مطالب
۱ .  معرفی محصول
۱-۱- نام و کد محصول
۲-۱- شماره تعرفه گمرکی
۳-۱- شرایط واردات و صادرات
۴-۱- بررسی و ارائه استاندارد (ملی یا بین المللی)
۵-۱- بررسی و ارائه اطلاعات لازم در زمینه قیمت تولید داخلی و جهانی محصول
۶-۱- توضیح موارد مصرف و کاربرد
۷-۱- بررسی کالاهای جایگزینی و تجزیه و تحلیل اثرات آن بر مصرف محصول
۸-۱- اهمیت راهبردی کالا در دنیای امروز
۹-۱- کشورهای عمده تولید کننده و مصرف کننده محصول
۱۰-۱- شرایط صادرات
۲ .  وضعیت عرضه و تقاضا
۱-۱- بررسی ظرفیت بهره برداری و روند تولید از آغاز برنامه سوم تاکنون و محل واحدها، علل عدم بهره برداری کامل از ظرفیتها، نام کشورها و شرکتهای سازنده ماشین آلات مورد استفاده در تولید محصول
۲-۲- بررسی وضعیت طرحهای جدید و طرحهای توسعه در دست اجرا (از نظر تعداد، ظرفیت، محل اجرا، میزان پیشرفت فیزیکی و سطح تکنولوژی آنها و سرمایه گذاری های انجام شده اعم از ارزی و ریالی و مابقی مورد نیاز)
۳-۲- بررسی روند واردات محصول از آغاز برنامه سوم
۴-۲- بررسی روند مصرف از آغاز برنامه
۵-۲- بررسی روند صادرات محصول از آغاز برنامه سوم تا پایان امسال و امکان توسعه آن
۶-۲- بررسی نیاز به محصول با اولویت صادرات تا پایان برنامه چهارم
۳ .  بررسی اجمالی تکنولوژی و روش های تولید و عرضه محصول در کشور ومقایسه آن با دیگر کشورها
۴ .  تعیین نقاط قوت و ضعف تکنولوژی های مرسوم (به شکل اجمالی) در فرآیند تولید محصول
۵ . بررسی و تعیین حداقل ظرفیت اقتصادی شامل برآورد حجم سرمایه گذاری ثابت به تفکیک ریالی و ارزی (با استفاده از اطلاعات واحدهای موجود، در دست اجرا و UNIDOو اینترنت و بانکهای اطلاعاتی جهانی، شرکتهای فروشنده تکنولوژی و تجهیزات و …)
۶ . میزان مواد اولیه عمده مورد نیاز سالانه و محل تامین آن از خارج یا داخل کشور قیمت ارزی و ریالی آن و بررسی تحولات اساسی در روند تامین اقلام عمده مورد نیاز در گذشته و آینده
۷ . پیشنهاد منطقه مناسب برای اجرای طرح
۸ . وضعیت تامین نیروی انسانی و تعداد اشتغال
۹ . بررسی و تعیین میزان آب، برق، سوخت، امکانات مخابراتی و ارتباطی (راه- راه آهن- فرودگاه- بندر و …) و چگونگی امکان تامین آنها در منطقه مناسب برای اجرای طرح
۱۰ . وضعیت حمایتهای اقتصادی و بازرگانی
حمایت تعرفه گمرکی (محصولات و ماشین آلات) و مقایسه با تعرفه های جهانی
حمایتهای مالی (واحدهای موجود و طرحها)، بانکها- شرکتهای سرمایه گذار
۱۱ . تجزیه و تحلیل و ارائه جمعبندی و پیشنهاد نهائی در مورد احداث واحدهای جدید
۱۲ . هر یک از مطالعات انجام شده باید در قالب یک کتابچه مجد و یک عدد CD حاوی مطالب کتابچه به کارفرما تحویل داده شود.

۱۳ . انجام کلیه مطالعات میدانی حسب مورد توسط مشاور انجام می شود.

(((برای دانلود کلیک کنید )))



:: موضوعات مرتبط: پروژه کارآفرینی , ,
:: برچسب‌ها: دانلود طرح کارآفرینی لاک و موارد مصرف در قوطی صنایع غذایی ,
:: بازدید از این مطلب : 1013
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 مهر 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

دانلود پروژه کارآفرینی شرکت آجر ماشینی

فهرست مطالب

مقدمه
صنعت و تکنولوژی عطیه خداوند متعال برای گذران زندگی مردم است و بدون اتکا به فن آوری روز تحقق عدالت اجتماعی امکان پذیر نیست، یا بسی دشوار است. اندیشه حکومت اسلامی موید علم و صناعت برای اداره مطلوب و عادلانه جامعه است. استخدام تکنولوژی مناسب برای رونق اقتصادی و افزایش تولید از سویی و تسلط کامل بر اطلاعات اجتماعی و ایجاد زمینه توزیع (عادلانه ثروت) و کالا با توجه به رشد جمعیت در جهان کنونی در جهت تحقق اهداف نظام ارزشی اسلام ضروری است. تولید بدون اتکا بر علم و تکنولوژی جان نمی گیرد پس از پیروزی انقلاب اسلامی علی رغم مشکل آفرینش های استکبار جهانی، حرکت در مسیر رشد و توسعه و استفاده روز افزون از تکنولوژی مدرن بی وقفه در کشور جریان داشته است و تولید هر روز رونق بیشتری یافته که شاخص های رشد به ویژه در برنامه های توسعه عمرانی کشور موید این حقیقت است و اما امروز که کشور گام در راهی بسی دشوار و طولانی نهاده است این صنعت وعلم است که می تواند دوشادوش مسئولان حرکت کرده و موجب اعتلای ایران اسلامی گردد، بنابراین با توجه به اشتیاق دولت در امر خصوصی سازی و واگذاری سرمایه به صاحبان خصوصی به ویژه در بخش صنعت این امکان فراهم گردیده تا صاحبان علم و دانش با تکیه بر همکاری دولت تحولی عظیم در حیطه صنعت و تولید ایجاد کنند.
طرح حاضر قطره ای از دریای بیکران است که اگر به دریاچه حرکت و تلاش بپیوندد و یاری لطف الهی به اقیانوس تحول خواهد رسید و این تحول ثمره ای بس شیرین برای کشور همیشه جاودانمان ایران خواهد داشت.
بخش اول: معرفی
۱- نام و مشخصات سهامداران:
۲- مشخصات محل اجرای طرح:
۳- عنوان محصول یا محصولات و ظرفیت تولید:
۴- میزان سرمایه گذاری:
بخش دوم: خلاصه مدیریت اجرایی
بخش سوم: تجزیه و تحلیل صنعت
محیط کسب و کار
تغییرات جمعیتی
اقتصاد
بررسی روندهای بازار
بررسی قیمت
تکنولوژی
بخش چهارم: دورنمای شرکت
معرفی شرکت
چشم انداز
ماموریت
اهداف اصلی
راهبردها
بخش پنجم: معرفی محصولات
معرفی محصول
بخش ششم: برنامه عملیاتی
واحد تولیدی
برآورد منابع تولید مورد نیاز برای یک سال
بخش هفتم: بازار
بازار چیست؟
مشتریان
تبلیغات
الف- تعیین بودجه تبلیغات
ب- پیام
ج- انتخاب رابطه تبلیغاتی
هدف تبلیغات
نحوه فروش
مراحل توزیع
روشهای توزیع کالا
روشهای تعیین بودجه تبلیغاتی
۱- توانایی مالی شرکت:
۲- روش درصد فروش:
۳- روش مقایسه ای با رقبا:
۴- روش هدف:
چارت فروش تولیدات به صورت همزمان
بخش هشتم: ساختار سازمانی
تیم مدیریت و منابع انسانی
هیأت مدیره و گروه مشاوران
چارت سازمانی فعالیت و وظایف
برآورد سرمایه در گردش
نحوه سرمایه گذاری
برآورد هزینه استهلاک
هزینه تولید سالانه
برآورد قیمت تمام شده محصول
قیمت فروش محصول
محاسبه هزینه های ثابت و متغیر
فروش کل
نقطه سر به سر
هزینه متغیر هر واحد
درصد فروش در نقطه سر به سر
سود و زیان ویژه
ارزش افزوده خالص و ناخالص
بازده فروش
سرمایه ثابت سرانه
نرخ بازدهی سرمایه
دوره برگشت سرمایه
نتیجه گیری

(((برای دانلود کلیک کنید )))

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه کارآفرینی , ,
:: برچسب‌ها: دانلود پروژه کارآفرینی شرکت آجر ماشینی ,
:: بازدید از این مطلب : 1131
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 مهر 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

دانلود پروژه کارآفرینی شرکت نولیدی نرم افزار پارس

فهرست مطالب

فصل اول: طرح تحقیق
مقدمه ———————————————————۲
تاریخچه شرکت ———————————————–۳
اهداف شرکت ————————————————-۵
کارکنان و متخصصان——————————————۷

فصل دوم: تجزیه و تحلیل
محصولات —————————————————-۱۰
نرم افزار پارس آموز ——————————————۱۳
نرم افزار پارس نما ——————————————–۱۵
نرم افزار گویا ————————————————-۱۷
نرم افزار پارسانا ———————————————-۱۹
برخی قابلیت های مهم نرم افزار ——————————-۲۰

فصل سوم: روش تحقیق
مشاوره و راهکار ——————————————–۲۳
مقدمه ——————————————————–۲۳
اتوماسیون اداری و صنعتی ———————————–۲۴
کنترل پروژه ————————————————-۲۶

فصل چهارم: سابقه تحقیق
اخذ گواهینامه های بین المللی ———————————۲۸
مزایای استفاده از گواهینامه  ———————————۲۹
شبکه های داخلی و خارجی ———————————-۳۱
ارتباطات پیشرفته ——————————————-۳۲
پشتیبانی —————————————————-۳۳
فرم همکاری و استخدام ————————————-۳۵
دعوت به همکاری از اشخاص حقوقی ———————–۳۷
پرسش و پاسخ ———————————————۳۸
اصطلاحات و مفاهیم ————————————–۴۴
نتیجه گیری ———————————————–۵۴
پیشنهادات و انتقادات ————————————–۵۵
محدودیت ها ———————————————-۵۶
منابع —————————————————–۵۷

(((برای دانلود کلیک کنید )))

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه کارآفرینی , ,
:: برچسب‌ها: دانلود پروژه کارآفرینی شرکت نولیدی نرم افزار پارس ,
:: بازدید از این مطلب : 788
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 مهر 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

دانلود پروژه کار‏آفرینی نان

فهرست مطالب

فصل اول : ۳

هدف کلی : ۳

هدف جزیی : ۳

ضرورت تحقیق : ۴

۱)مقدمه : ۵

مشخصات طرح و تاریخچه ۷

مشخصات سهامداران دبیران سر مایه : ۱۰

برنامة تولیدات : ۱۱

مشخصات فنی ماشین آلات : ۱۲

فصل سوم : ۱۵

تعریف : ۱۵

ویژگی فیزیکی نان فانتزی : ۱۵

برآورد مواد اولیه : ۱۷

مواد اولیه : ۱۸

۲ ) آب : ۱۹

۳ ) نمک طعام : ۲۰

نقش نمک طعام ۲۱

۴ ) شکر و مواد شیرین کننده : ۲۱

۵ ) مواد چربی : ۲۱

۶ ) شیر خشک : ۲۲

۷ ) مواد تورم دهنده : ۲۲

۸ ) مواد پخت مخلوط : ۲۲

۹ – مالت.. ۲۳

مراحل تولید نان : ۲۴

خمیر مایع و تاثیر آن بر روی طبغ نان : ۲۷

نقش مخمر در خمیر : ۲۷

۱  پوک نمودن بیولوژیکی ( غیر مستقیم ) ۳۲

۲  پوک کردن فیزیکی : ۳۲

۳  پوک کردن شیمیایی : ۳۲

د ) تحمیر خمیر ( ورآمدن ) ۳۲

ه ) توزیع و تقسیم خمیر ( چانه گیری ) ۳۳

و ) تخمیر نهایی : ۳۵

ی ) پخت : ۳۶

تشخیص زمان اتمام پخت : ۳۸

فصل چهارم . ۳۸

ضایعات در نان : ۳۸

۴-۱-ضایعات موجود در رابطه با گندم : ۳۹

۴-۲-ضایعات موجود هنگام تهیة نان و علل ایجاد آنها : ۴۰

۴-۳- ضایعات ناشی از روش پخت : ۴۲

۴-۴- ضایعات موجود در هنگام عرضة نان به مشتری و مصرف کننده آن : ۴۲

۱۰‌ ) نتیجه گیری : ۴۳

(((برای دانلود کلیک کنید )))

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه کارآفرینی , ,
:: برچسب‌ها: دانلود پروژه کار‏آفرینی نان ,
:: بازدید از این مطلب : 867
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 مهر 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

دانلود پروژه کارآفرینی تیرچه وبلوک

فهرست مطالب :

پیشگفتار
مقدمه
۱- تولید تیرچه و بلوک
میلگرد انتظار در پی و طبقات
خم کردن آرماتور
وصله کردن آرماتورها
۲- اجرای سقفهای تیرچه بلوک
مراحل اجرای سقف تیرچه و بلوک
آرماتوربندی سقف
قالب بندی سقف
آماده سازی سقف برای بتن ریزی
باز کردن قالب
مشخصات سقف در ساختمان اجرا شده
مزیت بلندتر کردن سراوتکاها
ضوابط آیین نامه ای سقفهای تیرچه و بلوک
تقاضانامه
محل اجرای طرح
عنوان طرح: کارگاه تیرچه وبلوک پارسیان شیراز
۱- سرمایه گذرای ثابت طرح
۱-۱ زمین محل اجرای طرح
۱-۲ محوطه سازی
۱-۳ ساختمانها
۱-۴ تاسیسات و تجهیزات
۱-۵ ماشین آلات و تجهیزات
۱-۶ وسایط نقلیه و وسایل حمل و نقل داخل کارخانه
۱-۷ تجهیزات اداری و کارگاهی
۱-۸ هزینه های قبل از بهره برداری
۱- جدول هزینه های ثابت طرح
۲- هزینه های جاری
۲-۱ مواد اولیه و دسته بندی
۲-۲ حقوق و دستمزد پرسنل غیر تولیدی
۲-۳ حقوق و دستمزد پرسنل تولیدی
جمع کل حقوق و مزایای پرسنل
۲-۴ هزینه ی سوخت و انرژی
۲-۵ استهلاک و تعمیر و نگهداری
جدول هزینه های جاری طرح
جدول هزینه های ثابت و متغیر تولید
سرمایه در گردش
جدول سرمایه گذاری
محاسبه نقطه سر به سر
میزان فروش نقطه سر به سر
سود ناویژه
محاسبه سود ویژه
سود عملیاتی
چارت سازمانی

(((برای دانلود کلیک کنید )))

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه کارآفرینی , ,
:: برچسب‌ها: دانلود پروژه کارآفرینی تیرچه وبلوک ,
:: بازدید از این مطلب : 828
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 مهر 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

دانلود پروژه کارآفرینی تولید نخ متوسط تا ضخیم

پیشگفتار

    صنعت نساجی یکی از قدیمی ترین و مهمترین صنایع موجود است که ماده اولیه آن الیاف می‌باشد. الیاف در واقع رشته های قابل انعطافی هستند که قطر آنها نسبت به طولشان بسیار کم است و از خواص گوناگونی برخوردارند.

از آنجاییکه نخ از تابیدن الیاف به دور یکدیگر و پارچه از در هم رفتن و به هم پیوستن نخها تشکیل می‌شود، تمام خصوصیات الیاف به همان صورت به پارچه منتقل می‌شود.

    تا قبل از انقلاب صنعتی، عملیات ریسندگی و بافندگی با دست انجام می شد و الیافی که در صنعت  نساجی آن زمان مورد استفاده قرار می‌گرفت، الیافی بودند که در ریسندگی و بافندگی دستی مشکلات کمتری ایجاد می‌کردند مثل پنبه ، پشم ، کتان ، ابریشم و … که به آسانی با دست ریسیده می‌شدند.

    درسالهای بعد از انقلاب صنعتی به علت رشد روزافزون جمعیت دنیا و نیاز آنها به منسوجات و کافی نبودن الیاف طبیعی، دانشمندان به فکر تولید الیافی افتادند که محدودیت الیاف طبیعی را نداشته و کم و بیش دارای همان خصوصیات باشند. این دسته الیاف را الیاف مصنوعی یا ساخت دست بشر نامیدند.

    الیاف مورد استفاده درصنعت نساجی به دو صورت جدا به نامهای الیاف کوتاه و مداوم (فیلامنت) به کار می روند. الیاف پنبه و پشم همیشه به صورت الیاف کوتاه هستند و در عملیات ریسندگی با تاب خوردن به دور هم تبدیل به نخ می‌شوند. الیاف مصنوعی به صورت مداوم هستند و طول آنها ممکن است به صدها یا هزاران متر برسد. در بعضی مواقع الیاف مداوم را با اندازه های دلخواه می برند و به صورت الیاف کوتاه درمی آورند.ابریشم تنها لیف طبیعی است که به صورت مداوم می‌باشد.

    آنچه در این میان می‌توان گفت این است که تا سالهای آینده علاوه بر رشد و توسعه در زمینه تولید الیاف به خواصی جدید از این مواد دست خواهیم یافت که زندگی بشر را به طور کلی تحت تأثیر قرار خواهد داد. الیاف رسانای جریان الکتریسیته و یا منسوجات هوشمند که همانند یک رایانه یا روبات می‌توانند به کار روند، الیاف ضد باکتری و قارچ و میکروب یا الیاف بسیار مقاوم و بسیار ظریف با کارایی فوق العاده.

صنعت نساجی کشور، هنوز نتوانسته خود را با معیارهای جهانی منطبق کند و همانند کودکی است که نیاز به حمایت و پشتیبانی همه جانبه دارد. این صنعت با گذشت سالها خود را به حداقل استاندارهای جهانی و منطقه ای نرسانده و بیشترین تلاش آن برای ادامه حیات است و به فکر صادرات و افق های دور نیست. صنعت نساجی قدیمی ترین صنعت کشور است که در اواخر حکومت قاجار در ایران با ایجاد صنایع نخ ریسی و پنبه پاک کنی موجودیت یافت و اولین واحد نساجی در کشور در سال ۱۲۸۱ شمسی در تهران و بعدی در سال ۱۲۸۸ در تبریز آغاز به کار کرد. رشد این صنعت به گونه ای بود که در پایان اولین برنامه عمران کشور در قبل از انقلاب اسلامی ۵۱ واحد نساجی تأسیس شد که ۴۱ وارد آن در صنعت نساجی پنیه یی فعالیت داشتند.

   کارآفرینی

واژه کارآفرینی از قرنها پیش و قبل از آنکه به زبان امروزی مطرح شود، در زبان فرانسه متداول گردید. این واژه معادل کلمه فرانسوی Enterprendre به معنای « متعهد شدن» (معادل under Take در زبان انگلیسی) می‌باشد که در سال ۱۸۴۸ توسط جان استوارت میل به کارآفرینی ( Enterpreneur ) در زبان انگلیسی ترجمه شد.

مفهوم‌ کارآفرینی‌:

با تحولات‌ سریع‌ و شتابان‌ محیط‌ بین‌المللی‌ و گذر از جامعه‌ صنعتی‌ به‌ جامعه‌ اطلاعاتی‌ و مواجة ‌اقتصادهای‌ ملی‌ با اقتصاد جهانی‌ و مطرح‌ شدن‌ پدیده‌هایی‌ همانند «جهانی‌ شدن‌ اقتصاد» و «فن‌آوری‌اطلاعات‌» ، مباحث‌ اساسی‌ درخصوص‌ راهکارهای‌ مختلف‌ برای‌ تسریع‌ فرآیند رشد و توسعة‌ پایدار و رفاه‌اقتصادی‌ مطرح‌ می‌گردد. یکی‌ از این‌ مباحث‌ جدید، نقش‌ کارآفرینان‌ در این‌ فرایند می‌باشد. کارآفرینی‌ ازمفاهیم‌ جدیدی‌ است‌ که‌ حداقل‌ در محدودة‌ علم‌ اقتصاد ، مدیریت‌، جامعه‌شناسی‌ و روان‌شناسی‌ و سایرمقوله‌های‌ مرتبط‌ با این‌ موضوع‌ قدمتی‌ بسیار کوتاه‌ داشته‌ و از مفاهیم‌ رو به‌ گسترش‌ می‌باشد. به‌ دلیل‌ آنکه ‌معنای‌ تحت‌الفظی‌ «کارآفرینی‌» نمی‌تواند عمق‌ محتوی‌ و مفهوم‌ این‌ واژه‌ را مشخص‌ نماید و برای‌ جلوگیری‌ ازفهم‌ نادرست‌ این‌ موضوع‌ یا واژه‌ با سایر واژه‌ها و برای‌ رسیدن‌ به‌ فهم‌ و فرهنگ‌ مشترک‌ از آن‌، معرفی‌ وشناساندن‌ این‌ واژه‌ بسیار مهم‌ می‌نماید . این‌ که‌ کارآفرینی‌ چیست‌؟ کارآفرین‌ کیست‌؟ فرآیند کارآفرینی‌ چگونه‌است‌؟ نقش‌ و تاثیر کارآفرینی‌ و کارآفرینان‌ در ابعاد توسعه‌ و رشد اقتصادی‌ و متغیرهای‌ کلان‌ اقتصادی‌ هماننداشتغال‌ چیست‌؟

(((برای دانلود کلیک کنید )))

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه کارآفرینی , ,
:: برچسب‌ها: دانلود پروژه کارآفرینی تولید نخ متوسط تا ضخیم ,
:: بازدید از این مطلب : 821
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 مهر 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

دانلود پروژه کارآفرینی تولید خیار شور

پیشگفتار

کارآفرین‌ فردی‌ است‌ که‌ ابزار تولید را به‌ منظور ادغام‌ آنها برای‌ تولید محصولات‌ قابل‌ عرضه‌ به‌ بازار، ارائه‌می‌کند (ریچارد کانتیلون‌ R. Cantillon در حدود سال‌ ۱۷۳۰).

ـ کارآفرین‌ عاملی‌ است‌ که‌ تمامی‌ ابزار تولید را ترکیب‌ می‌کند و مسوولیت‌ ارزش‌ تولیدات‌، بازیافت‌ کل‌سرمایه‌ای‌ را که‌ بکار می‌گیرد، ارزش‌ دستمزدها، بهره‌ و اجاره‌ای‌ که‌ می‌پردازد و همچنین‌ سود حاصل‌ را برعهده‌ می‌گیرد (جان‌ باتیست‌ سی‌ ( Jean Baptiste Say ) ، اقتصاددان‌ فرانسوی‌ در سال‌ ۱۸۰۳ میلادی‌).

ـ کارآفرینی‌ پلی‌ است‌ بین‌ جامعه‌ به‌ عنوان‌ یک‌ کل‌، به‌ ویژه‌ جنبه‌های‌ غیراقتصادی‌ جامعه‌ و موسسات‌انتفاعی‌ تاسیس‌ شده‌ برای‌ تمتع‌ از مزیت‌های‌ اقتصادی‌ و ارضاء آرزوهای‌ اقتصادی‌ (آرتور کول‌ ( A. Cole )،۱۹۴۶).

ـ کارآفرین‌ فردی‌ است‌ که‌ تخصص‌ وی‌ تصمیم‌گیری‌ عقلائی‌ و منطقی‌ درخصوص‌ ایجاد هماهنگی‌ در منابع‌کمیاب‌ می‌باشد (کاسون‌، ۱۹۸۲).ـ کارآفرینی‌ به‌ عنوان‌ یک‌ تسریع‌کننده‌، جرقة‌ رشد و توسعة‌ اقتصادی‌ را فراهم‌ می‌آورد (ویلکن‌( Wilken )، ۱۹۸۰)

ـ کارآفرین‌ فردی‌ است‌ که‌ شرکتهای‌ جدیدی‌ را که‌ سبب‌ ایجاد و رونق‌ شغل‌های‌ جدید می‌شوند، شکل‌می‌دهند (که‌ چموف‌ ( B – Kirchhoff )، ۱۹۹۴).

ـ رابرات‌ لمب‌ ( R.K .Lamb ) (1902) معتقد بود که‌ «کارآفرینی‌ یک‌ نوع‌ تصمیم‌گیری‌ اجتماعی‌ است‌ که‌توسط‌ نوآوران‌ اقتصادی‌ انجام‌ می‌شود و نقش‌ عمدة‌ کارآفرینان‌ را اجرای‌ فرآیند گستردة‌ ایجاد جوامع‌ محلی‌،ملی‌ و بین‌المللی‌ و یا دگرگون‌ ساختن‌ نمادهای‌ اجتماعی‌ و اقتصادی‌ می‌دانست‌.

ـ هربرتون‌ ایوانز ( Herberton G.Evans ) (1957) معتقد بود که‌ کارآفرین‌ وظیفه‌ تعیین‌ نوع‌ کسب‌ و کارموردنظر را بر عهده‌ داشته‌ و یا آن‌ را می‌پذیرد.

ـ ردلیچ‌ ( F.Redlich ) (1958) معتقد است‌ که‌ کارآفرین‌ در حالی‌ که‌ مدیر، سرپرست‌ و هماهنگ‌کننده‌فعالیت‌های‌ تولید است‌، برنامه‌ریز، نوآور و تصمیم‌گیرنده‌ نهایی‌ در یک‌ شرکت‌ تولیدی‌ نیز می‌باشد.

ـ مک‌ کله‌لند ( D.M,clelland ) (1961) معتقد بود که‌ کارآفرین‌ کسی‌ است‌ که‌ «یک‌ شرکت‌ (یا واحداقتصادی‌) را سازماندهی‌ می‌کند و ظرفیت‌ تولیدی‌ آن‌ را افزایش‌ می‌دهد.»

ـ پنروز ( E.Penrose ) (1968) جنبة‌ اصلی‌ کارآفرینی‌ را همانا شناسایی‌ و بهره‌برداری‌ از کرهای‌فرصت‌طلبانه‌ برای‌ گسترش‌ شرکتهای‌ کوچکتر می‌داند.

ـ کارلند ( J.c.carland ) (1984) معتقد است‌ که‌ کارآفرین‌ فردی‌ است‌ که‌ جهت‌ دستیابی‌ به‌ سود و رشد،شغلی‌ را به‌ وجود می‌آورد و مدیریت‌ می‌کند.

ـ چل‌ ( E.chell ) و هاروث‌ ( J.Haworth ) (1988) در تحقیقات‌ خود به‌ این‌ نتیجه‌ رسیده‌اند که‌کارآفرینان‌ افرادی‌ هستند که‌ قابلیت‌ مشاهده‌ و ارزیابی‌ فرصتهای‌ تجاری‌، گردآوری‌ منابع‌ مورد نیاز و دستیابی‌به‌ ارزیابی‌ حاصل‌ از آن‌ را داشته‌ و می‌توانند اقدامات‌ صحیحی‌ را برای‌ رسیدن‌ به‌ موفقیت‌ انجام‌ دهند. ـ پیتردراکر ( P.draker ) (1985) معتقد است‌، کارآفرین‌ کسی‌ است‌ که‌ فعالیت‌ اقتصادی‌ کوچک‌ وجدیدی‌ را با سرمایه‌ خود شروع‌ می‌نماید.

ـ ادی‌ ( G.Eddy ) و الم‌ ( k.olm ) (1985) معتقدند که‌ کارآفرین‌ فردی‌ است‌ که‌ مایل‌ و قادر به‌مخاطره‌پذیری‌ است‌ و در عین‌ حال‌ ابزار تولیدی‌ و اعتباری‌ را در هم‌ می‌آمیزد تا به‌ سود یا اهداف‌ دیگری‌همچون‌ قدرت‌ و احترام‌ اجتماعی‌ دست‌ یابد. ـ تراپ‌مان‌ ( J. Torpman ) و مورنینگ‌ استار ( G.Morningstar ) (1989) در کتاب‌ «نظام‌های‌کارآفرینانه‌» در دهة‌ ۱۹۹۰ می‌نویس ن د: کارآفرین‌ یعنی‌ ترکیب‌ متفکر با مجری‌، کارآفرین‌ فردی‌ است‌ که‌ فرصت‌ارائه‌ یک‌ محصول‌، خدمات‌، روش‌ و سیاست‌ جدید یا راه‌ تفکری‌ جدید برای‌ یک‌ مشکل‌ قدیمی‌ را می‌یابد.کارآفرین‌ فردی‌ است‌ که‌ می‌خواهد تاثیر اندیشه‌ محصول‌ یا خدمات‌ خود را بر نظام‌ مشاهده‌ کند. ـ جفری‌ تیمونز ( Jeffry Timmons ) (1990) درخصوص‌ کارآفرینی‌ می‌نویسد: «کارآفرینی‌ خلق‌ و ایجاد بینشی‌ ارزشمند از هیچ‌ است‌. کارآفرینی‌ فرایند ایجاد و دستیابی‌ به‌ فرصتها و دنبال‌ کردن‌ آنها بدون‌ توجه‌ به‌منابعی‌ است‌ که‌ در حال‌ حاضر موجود است‌. کارآفرینی‌ شامل‌، خلق‌ و توزیع‌ ارزش‌ و منافع‌ بین‌ افراد، گروهها،سازمانها و جامعه‌ می‌باشد. ـ دیوید مک‌ کران‌ ( D. Mckeran ) و اریک‌ فلانیگان‌ ( E.Flannigan ) (1996) کارآفرینان‌ را افرادی‌نوآور، بافکری‌ متمرکز، و به‌ دنبال‌ کسب‌ توفیق‌ و مایل‌ به‌ استفاده‌ از میانبرها می‌دانند که‌ کمتر مطابق‌ کتاب‌ کارمی‌کنند و در نظام‌ اقتصادی‌، شرکتهایی‌ نوآور، سودآور و با رشدی‌ سریع‌ را ایجاد می‌نمایند.

در واقع‌، هنوز هم‌ تعریف‌ کامل‌، جامع‌، مانع‌ و مورد پذیرش‌ همة‌ صاحبنظران‌ ارائه‌ نشده‌ است‌، لیکن‌ دراین‌ بین‌ تئوری‌ و تعاریف‌ اقتصاددان‌ مشهور اتریشی‌ به‌ نام‌ «جوزف‌ شومپیتر ( Joseph schumpeter ) ازکارآفرینی‌ و نقش‌ کارآفرینان‌ در فرآیند توسعه‌ مورد توافق‌ و ارجاع‌ اکثر محققین‌ در این‌ زمینه‌ است‌: بر طبق‌ نظر وی‌ کارآفرین‌ نیروی‌ محرکة‌ اصلی‌ در توسعة‌ اقتصادی‌ و موتور توسعه‌ می‌باشد و نقش‌ وی‌عبارت‌ است‌ از نوآوری‌ یا ایجاد ترکیب‌های‌ تازه‌ از مواد. شومپیتر مشخصة‌ اصلی‌ کارآفرین‌ را «نوآوری‌»می‌دانست‌ و کار یک‌ کارآفرین‌ را «تخریب‌ خلاق‌» تعریف‌ کرد. وی‌ در کتاب‌ «نظریة‌ اقتصاد پویا» اشاره‌ می‌کندکه‌ تعادل‌ پویا از طریق‌ نوآوری‌ و کارآفرینی‌ ایجاد می‌گردد و اینها مشخصة‌ یک‌ اقتصاد سالم‌ هستند.

(((برای دانلود کلیک کنید )))

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه کارآفرینی , ,
:: برچسب‌ها: دانلود پروژه کارآفرینی تولید خیار شور ,
:: بازدید از این مطلب : 1722
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 مهر 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

 

دانلود پروژه کارآفرینی تاسیس آموزشگاه زبان های خارجی

توضیحی مختصر از پروژه کارآفرینی تاسیس آموزشگاه زبان های خارجی :

پروژه کارآفرینی تاسیس آموزشگاه زبان های خارجی یکی از طرح های مهم و دارای بازده بالا در شهرستان ها چه کم جمعیت و چه پر جمعیت می باشد . در حال حاضر آموزشگاه زبان های خارجی زیادی در سطح شهر ها تاسیس شده اند ولی با توجه به نیاز شهر ها و همچنین تقاضای بالای مردم و همچنین ارزش یادگیری زبان های خارجی به منظور ارتباط بیشتر با دنیای مدرن انتخاب این طرح به همراه نوآوری مناسب می باشد. علاوه بر اشتغال زایی مناسبی که پروژه کارآفرینی راه اندازی آموزشگاه زبان های خارجی می تواند ایجاد نماید ، سود آوری اقتصادی آن نیز می تواند قابل توجه باشد و همچنین می تواند کمک شایانی به سطح علمی شهر ها نماید و با افزایش امکانات موجبات پیشرفت در تحصیل دانش آموزان و دانشجویان را فراهم نماید.

شما عزیزان برای دانلود پروژه کارآفرینی تاسیس آموزشگاه زبان های خارجی و مشاهده توضیحات تکمیلی به ادامه مطلب مراجعه نمایید… .

 فهرست مطالب

فصل اول : کلیات پروژه کارآفرینی

مقدمه

نام کامل طرح و محل اجرائی آن

دلایل انتخاب طرح احداث آموزشگاه زبان های خارجی

میزان مفید بودن تاسیس آموزشگاه زبان های خارجی برای جامعه

وضعیت و میزان استغال زایی

تاریخچه و سابقه مختصر از طرح

مراحل صدور جواز تاسیس برای آموزشگاه زبان های خارجی

فصل دوم : روش انجام کار

گزارش مختصر بازدید از یکی از آموزشگاه زبان های خارجی

جنبه های ابتکاری بودن و خلاقیت به کار رفته در احداث آموزشگاه زبان های خارجی

مشخصات نیروی انسانی برای تامین کردن آموزشگاه زبان های خارجی

روش های بازاریابی و تبلیغات برای آموزشگاه زبان های خارجی

فصل سوم : امور مالی طرح

میزان سرمایه گذاری

هزینه استهلاک

درآمد طرح

هزینه های قبل از بهره برداری

حقوق و دستمزد پرسنل

هزینه های سوخت و انرژی

فصل چهارم : جمع بندی و نتیجه گیری

نتایج حاصله از اجرای طرح

(((برای دانلود کلیک کنید )))

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه کارآفرینی , ,
:: برچسب‌ها: دانلود پروژه کارآفرینی تاسیس آموزشگاه زبان های خارجی ,
:: بازدید از این مطلب : 860
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 مهر 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

دانلود پروژه کارآفرینی کنسرو گوشت شترمرغ

شرح کسب و کار

تهیه گوشت شترمرغ که باعث می شود مردم از همه نوع گوشت از جمله گوشت ماهی که به صورت کنسرو آماده است گوشت مرغ و… که استفاده می کنند ولی به دلیل اینکه بعضی از مردم به علت گرانی و یا نبود امکانات نمی توانند استفاده کنند و استفاده از آن امکان پذیر نیست یا به دلیل نبودن و یا گران بودن، ولی کنسرو شترمرغ این امکان را می دهد که همه مردم بتوانند از آن استفاده کنند هم با قیمت ارزان و هم به سادگی به آن دست یابند هم از خاصیت هایی که دارد بتوانند استفاده کنند و هدف از این طرح این است که مردم بتوانند از گوشت هایی که بدنشان به ویتامین ها و پروتئین هایش نیاز دارد استفاده کنند و به سادگی به آن دست یابد.

الف) چشم انداز: ما می خواهیم عرضه کننده گوشت شترمرغ به بازار شویم و از این طریق همه بتوانند استفاده کنند با قیمت مناسب و دسترسی آسان

مأموریت: این است که مشتریان بتوانند از این کنسرو را با قیمت کم خوشمزه و آسان و کاملاً سالم و بهداشتی بهره مند شود.

ب) بازار هدف و مشتریان بالقوه

مشتریان چه کسانی هستند؟ مشتریان تمام افراد جامعه هستند که می خواهند از این محصول استفاده کنند.

چرا در یک بازار رقابت محصول شما را می خرند؟ چون محصول در بازار نیست و هم سالم بهداشتی قیمت مناسب و هم محصولیست که مشتریان شاید نتوانند آن را به راحتی پیدا کنند.

ویژگی منحصر به فرد محصول شما چیست؟ اینکه برای اولین بار در بازارست و مردم میل دارند که چنین محصولی را استفاده کنند اما به دلیل گران بودن و یا عدم دسترسی نتوانسته اند آن را تهیه کنند ولی الان با قیمت مناسب و دسترسی آسان به دست می آورند.

رقبا: رقبا کسانی هستند که از آمدن این محصول به بازار سعی می کنند محصول را بد نشان دهند و یا محصول خود را بیشتر در بازار توسعه دهند تا محصول آنها در نظر مردم بیشتر شود و فروش محصول خود را در بازار افزایش دهند و این محصول روند رشد بسیار خوب و رشد آن در بازار بسیار زیاد است چون یک محصول منحصر به فرد است و جز یکی از محصولاتی است که مردم تا حالا از آن استفاده نکرده اند.

(((برای دانلود کلیک کنید )))

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه کارآفرینی , ,
:: برچسب‌ها: دانلود پروژه کارآفرینی کنسرو گوشت شترمرغ ,
:: بازدید از این مطلب : 956
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 مهر 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

دانلود پروژه کارآفرینی کنسرو سازی

فهرست مطالب

فصل اول: کلیات

۱ـ۱ـ تعریف ، ویژگی ها و مشخصات مواد خام:

۲ـ۱ـ تعریف ـ ‌ویژگی ها ومشخصات محصولات تولیدی

۳ـ۱ـ نحوه بسته بندی و ظروف بسته بندی

۴ـ۱ـ نشانه گذاری

۵ـ۱ـ مصارف عمده محصول

۶ـ۱ـ ارائه دیدگاههای کلی در مورد قیمت و بازار فروش

۷ـ۱ـ قیمت فروش

فصل دوم بررسی های فنی

۱ـ۲ـ ارزیابی روشهای مختلف تولید

۱ـ۱ـ۲ـ اصول کلی و عملی فرآیند تولید:

۲ـ۲ـ بررسی مناطق، مراحل، شیوه های کنترل کیفیت

۱ـ۲ـ۲ـ کنترل کیفیت مواد اولیه:

۲ـ۲ـ۲ـ کنترل کیفیت حین فرآیند:

۳ـ۲ـ۲ـ کنترل کیفیت محصول و بسته بندی

۳ـ۲ـ تعیین محدوده ظرفیت تولید:

۴ـ۲ـ بررسی ماشین آلات و تجهیزات خط تولید

۵ـ۲ـ موازنه جرم و انرژی

۶ـ۲ـ بررسی تأسیسات عمومی کارخانه

۷ـ۲ـ بررسی نیروی انسانی

۸ـ۲ـ زمین و زیر بنا

۱ـ۸ـ۲ـ مساحت سالن تولید:

۲ـ۸ـ۲ـ مساحت انبارها :

۳ـ۸ـ۲ـ مساحت تأسیسات تعمیرگاه و آزمایشگاه:

۴ـ۸ـ۲ـ مساحت ساختمانهای اداری ـ رفاهی ـ خدماتی:

فصل سوم: محاسبات اقتصادی

۱ـ۳ـ سرمایه ثابت …………………..

۲ـ۳ـ سرمایه در گردش ………………..

۳ـ۳ـ هزینه ثابت تولید……………….

۴ـ۳ـ هزینه متغیر تولید ……………..

محاسبات قیمت تمام شده……………….

محاسبات قیمت فروش…………………..

۱ـ۱ـ تعریف ، ویژگی ها و مشخصات مواد خام

لوبیا چیتی:

برای تهیه کنسرو باید لوبیاچیتی رسیده و خشک باشد ، جهت بدست آوردن محصول با کیفیت بالا گونه انتخابی ماده اولی اهمیت بسیار زیادی دارد. بنابراین باید تنها از لوبیا چیتی درجه ۱ استفاده شود. درحا حاضر مرغوبترین لوبیا چیتی در ایران لوبیای خمین است.

بسته به محل برداشت ماده اولیه میزان رطوبت آن ممکناست ازحدود ۲۰-۸ درصد متغیر باشد و دانه های با رطوبت بالاتر از ۱۳ درصد ممکن است کپک زده باشند.

محتویات موجود در ۱۰۰ گرم لوبیا چیتی عبارتند از :

کالری: ۳۳۸     پروتئین: ۶/۲۲  چربی: ۶/۱ کربوهیدرات:۹/۵۵

نخود سبز:

گونه های نخود سبزPisum sativum بدو صورت برای تولید کنسرو مورد استفاده قرار می گیرد یکی نخود سبز یا در واقع نخود نارس که دارای رنگ سبز و بافت نرم است. و دیگری نخود رسیده که مراحل تکامل آن به اتمام رسیده است. برای داشتن محصول با کیفیت بالا باید از نخود سبز درجه (۱) استفاده شود.

محتویات موجود در ۱۰۰ گرم نخود سبز عبارتند از:

کاری: ۹۱   پروتئین ۷  چربی: ۴/۰  کربوهیدرات: ۱۵

 

۲ـ۱ـ تعریف ـ ‌ویژگی ها ومشخصات محصولات تولیدی

کنسرو لوبیا چیتی

تعاریف:

عبارتست از لوبیا چیتی  (phaseolus volgarris) پخته شده با سس گوجه فرنگی و کمی نمک که در ظروف فلزی غیر قابل نفوذ بسته بندی می گردد. در صورتی علاوه بر لوبیا چیتی و سس گوجه فرنگی و روغن مواد غذایی دیگری نظیر شکر، آبلیمو، پیاز، سیر، نشاسته، سبزی، ‌ادویه و نمک به آن افزوده می گردد.

رنگ:

منظور از رنگ لوبیا چیتی کنسرو شده رنگ ظاهری لوبیا چیتی است که پس از ریخته شدن و نگاهداری در سس گوجه فرنگی به خود می گیرد و معمولا بین قرمز مایل به زرد روشن تا رنگ طبیعی سس گوجه متغیر است.

 

طعم و بو:

منظور از طعم و بوی کنسرو لوبیا چیتی با سس گوجه فرنگی مخلوطی از دو حس چشائی و بویایی در مورد لوبیا چیتی پخته و سس گوجه فرنگی است.

کیفیت پخت:

منظور از کیفیت پخت تأثیر میزان پخت بر روی بافت لوبیا چیتی است.

وزن آبکش شده:

عبارتست از نسبت لوبیا چیتی موجود در قوطی به وزن کل محتوی قوطی

پری:

منظور از پری نسبت حجم محتوی کنسرو (به وسیله لوبیا و سس گوجه) پر به حجم کلی قوطی.

PH:

عبارتست از لوگاریتم غلظت یون H+

نمک:

نمک طعام یا ترکیب کلرورسدیم مورد استفاده در صنایع غذایی

شکر:

ساکارز متبلور

روغن:

منظور از روغن انواع اسیدهای چرب اشباع نشده خوراکی که منشأ گیاهی داشته و در حرارت معمولی به صورت مایع است.

فلزات محتوی:

منظور از فلزات محتوی وجود احتمالی فلزاتی که ورود آن در مواد غذایی در حین عمل آوری یا نگهداری به وسیله ابزار تولید و مواد اولیه و قوطی امکان دارد.

حشرات:

منظور از حشرات بندپایان شش پائی که بعضی از گونه های آنها به محصولات کشاورزی در صحرا یا انبار حمله کرده و موجب خسارت می شود.

مواد خارجی:

هر گونه ماده ای که به غیر از مواد کنسرو لوبیا چیتی با سس گوجه باشد مانند: شن ـ خاک ـ‌ قطعات گیاهی .

 

میکروارگانیسم:

موجودات زنده ذره بینی که وجود آنها باعث فساد یا آلودگی کنسور لوبیا چیتی با سس گوجه شده و یا موجب مسمومیت و بیماری مصرف کننده می شود.

ویژگی ها

ویژگی فیزیکی:

A : رنگ:

باید یکنواخت باشد. رنگ سس قرمز یکنواخت مربوطه به سس گوجه فرنگی باشد.

B :‌ طعم و بو:

محصولات باید طعم و بوی مربوط به ترکیبات ذکر شده به صورت پخته را دارا باشد و عاری از هر گونه طعم و بوی نامطبوع خارجی باشد.

C : کیفیت پخت:

لوبیا چیتی باید به اندازه کافی پخته و دارای بافت یکسان باشد.

D: اندازه:

لوبیا چیتی موجود در کنسور باید حتی المقدور یک اندازه و مقدار آن باشمارش در ۱۰۰ گرم حداکثر ۹۵۵ عدد باشد.

E : وزن آبکش شده:

وزن کنسرو لوبیا چیتی با سس گوجه نباید کمتر از ۶۰ گرم در صد گرم وزن خالص باشد.

F : پری:

میزان پری قوطی کنسرو نباید از ۹۰ درصد حجم کل قوطی کمتر باشد.

(((برای دانلود کلیک کنید )))

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه کارآفرینی , ,
:: برچسب‌ها: دانلود پروژه کارآفرینی کنسرو سازی ,
:: بازدید از این مطلب : 909
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 مهر 1392 | نظرات ()