نوشته شده توسط : محمد
دانلود مقاله مهندسی صنایع و سیستمهامهندسی صنایع و سیستمها
فهرست مطالب
مقدمهای بر مهندسی صنایع و سیستمها
چکیده تاریخچه مهندسی صنایع سیر شکلگیری مهندسی صنایع تا جنگ جهانی دوم تکامل مهندسی صنایع بعد از جنگ جهانی دوم مدیریت تحقیق در عملیات مهندسی سیستم علوم کامپیوتر علم آمار علم مدیریت مهندسی فاکتورهای انسانی مهندسی صنایع و سیستمها تعریف مهندسی صنایع نقش مهندسی صنایع و سیستمها در سازمان حوزههای فعالیت مهندسی صنایع و سیستمها مطالعات امکانپذیری استقرار کارخانه یا سازمان طرحریزی واحدهای صنعتی و خدماتی برنامهریزی حمل و نقل جانمایی بخشها ارزیابی کار و زمان کنترل موجودی برنامهریزی تولید سیستمهای برنامهریزی مواد موردنیاز برنامهریزی نگهداری و تعمیرات کنترل کیفیت مدیریت و کنترل پروژه برنامهریزی نیروی انسانی و سیستمهای حقوق و دستمزد مهندسی فاکتورهای انسانی سیستمهای اطلاعات مراجع مقدمهای بر مهندسی صنایع و سیستمها چکیده در این مقاله تاریخچه شکلگیری و تکامل مهندسی صنایع و تغییر آن از مهندسی صنایع سنتی به مهندسی صنایع و سیستمها شرح داده میشود. مهندسی صنایع و سیستمها، تعریف و جایگاه آن در سازمان بررسی میشود. در پایان به برخی از فعالیتهای مهندسی صنایع و سیستمها اشاره میشود. تاریخچه مهندسی صنایع، سیر شکلگیری مهندسی صنایع تا جنگ جهانی دوم، تکامل مهندسی صنایع بعد از جنگ جهانی دوم، ارتباط مهندسی صنایع با مدیریت، تحقیق در عملیات، مهندسی سیستم، علوم کامپیوتر، علم آمار، علم مدیریت، مهندسی فاکتورهای انسانی، رشته مهندسی صنایع و سیستمها، تعریف مهندسی صنایع، نقش مهندسی صنایع و سیستمها در سازمان، حوزههای فعالیت مهندسی صنایع و سیستمها شامل مطالعات امکانپذیری، استقرار کارخانه یا سازمان، طرحریزی واحدهای صنعتی و خدماتی، برنامهریزی حمل و نقل، جانمایی بخشها، ارزیابی کار و زمان، کنترل موجودی، برنامهریزی تولید، سیستمهای برنامهریزی مواد موردنیاز، برنامهریزی نگهداری و تعمیرات، کنترل کیفیت، مدیریت و کنترل پروژه، برنامهریزی نیروی انسانی و سیستمهای حقوق و دستمزد، مهندسی فاکتورهای انسانی و سیستمهای اطلاعات از جمله مباحث این مقاله هستند. کلیدواژه : مهندسی صنایع؛ مهندسی سیستمها؛ تاریخچه؛ تعریف؛ جایگاه؛ فعالیتها
:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , , :: برچسبها: دانلود مقاله مهندسی صنایع و سیستمها , :: بازدید از این مطلب : 516 نوشته شده توسط : محمد
دانلود مقاله محیط کار در مراکز تولیدی و صنعتی محیط کار و انسان بهره ورمطالعه ای در چندوچون محیط کار در مراکز تولیدی و صنعتی محیط کار و انسان بهره ور
اشاره موضوع محیط کار در سازمانها یا مراکز تولیدی و صنعتی از موضوعات مهمی است که پیوسته در نشست ها و مقالات مطرح و بر اهمیت وچگونگی ایجاد محیطی مناسب و کارا برای نیروهای انسانی تاکید می شود؛ می دانیم که یک محیط خوب، می تواند بر رشد ارزشهای پرسنل، افزایش توان و بهره وری آنان اثرگذار باشد به همین دلیل علم مدیریت انسانی یا ارگونومی برای رهبران و مدیران سازمانهای بزرگ از اهمیت بالایی برخوردار شده است. امروز با پیچیده تر شدن ساختار و عملکرد سازمانها، سازماندهی محیط کار و ایجاد محیطی آرام و بهره ور در سازمانها یا کـــارخانه ها طوری که منجر به فعال شدن بیشتر نیروی انسانی، شادابی آنها، حذف خطرات احتمالی، افزایش کیفیت در کار و کالا، کاهش افسردگی ها، رشد تولید، رشد خدمات مثبت و در نهایت دستیابی به بهره وری مورد نظر شود، از دغدغه های مدیران اجرایی و سرپرستان سازمانها یا مراکز تولیدی است. نتایج حاصل از مطالعات مربوط به نیروهای انسانی، نشان می دهد که توسعه نیروهای انسانی بهره ور به طور مستقیم در دستیابی به بسیاری از اهداف سازمانی نقش بسزایی دارد. کاهش هزینه ها، رسیدن به پیشرفتهای اقتصادی، رقابت بیشتر، فروش، خدمات موثر به مشتریان، همگی اهداف و نتایج مثبتی هستند که براثر ایجاد فضا و محیطهای بسیار مناسب و سالم به دست می آیند. اینکه این فضا و محیط در سازمانی دولتی باشد یا خصوصی و یا فضای باز باشد یا بسته، مهم نیست. آنچه اهمیت دارد ایجاد خشنودی و رضایتمندی در نیروی انسانی است تا بتواند با روحیه ای شاد و احساس امنیت در شغل خود به فکر یا تلاش در انجام هرچه بهتر وظایف خود بپردازد و نتایج ارزنده ای را نصیب سازمان خود کند. آیا ساماندهی فضا و محیط کار برای نیروی انسانی می تواند در رشد خلاقیت ها و خلق فرایندها و محصولات با کیفیت موثر باشد؟ نقش مدیران و سرپرستان در ساماندهی محیط کار مناسب و مثبت برای نیروی انسانی چقدر است؟ مدیریت سازمانها با ساده انگاری مشکلات کارکنان خود و بی توجهی به نیازهای آنها، چقدر در افزایش خطاهای شغلی آنها و برهم خوردن محیط کار در سازمانها یا کارخانه هایشان نقش دارند؟ این ها پرسشهای مهمی هستند که پیوستـه در مباحث مربوط به مدیریت منابع انسانی مطرح می شود. آنچــه که این گزارش ویژه در پی آن است معرفی ویژگـــــی های یک محیط کار مناسب چه از نظر فیزیکی و چه روانی برای کارکنان است و اینکه چگونه می توان فرهنگ ساماندهی محیط و فضاهای کار را در مدیران، سرپرستان و کارکنان رشد و توسعه داد. به همین دلیل پرسشهای خود را با برخی از صاحبنظرانی که درباره روشهای کاربردی ساماندهی محیط کار مطالعات و تحقیقاتی انجام داده اند، مطرح کرده و در قالب مصاحبه نظریات آنها را جویا شدیم که باهم می خوانیم. بزرگوارانی که مصاحبه ما را پذیرفتند عبارتند از: – آقای بابک اسماعیلی، مدرس دانشگاه و فوق لیسانس مدیریت آموزشی. - آقای دکتر ایرج سلطانی، مدیرتحقیقات نیروی انسانی فولاد مبارکه و مدیر گروه کارشناسی ارشد مدیریت صنعتی دانشگاه آزاد – نجف آباد - آقای هژیر حومئی، عضو هیأت علمی موسسه آموزش عـالی شیخ بهایی، مدیـر بخش آمار و اطلاعات شرکت بین المللی فولاد تکنیک، دانشجوی دوره دکترا و بورس وزارتخانه و عضو هیأت علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری. ویژگی های محیط کار خوب معمولاً برای آنکه کارکنان در محیط کار خود به راحتی و با بازدهی بالا به کار بپردازند و نتایج خوبی را متوجه سازمانهایشان کنند لازم است تا در محیطی سالم و مناسب چه از نظر فیزیکی و چه از نظر روانی قرار گیرند. چنین محیطی دارای ویژگی هایی است که می بایست به آن پرداخته شود. به همین دلیل نخستین پرسش خود را به بررسی ویژگی های محیطهای کار خوب و ایده آل برای کارکنان اختصاص دادیم و نظر آقای اسماعیلی را در این باره جویا شدیم، ایشان این ویژگی ها را چنین برشمرد: ویژگی های یک محیط کار خوب و مطلوب را می توان از سه جنبه مورد بررسی قرار داد: ۱ – از لحاظ فیزیکی: محیط کار باید امکانات اولیه را دارا باشد مثلاً از لحاظ نور، تهویه، دوری از سروصدای محیطی و… مناسب باشد و ابزار و وسایل ابتدایی و مناسب کار در اختیار کارکنان قرار گیرد. ۲ – از لحاظ حقوقی و انگیزشی: به طور مسلم همه انسانها در درجه اول برای به دست آوردن پول کار می کنند و اگر در یک محیط کار همه امکانات فراهم باشد اما حقوق مکفی و مناسبی وجود نداشته باشد آن محیط را نمی توان محیط کار مطلوب نامید و بایستی در حد متعارف و متوسط جامعه به کارکنان حقوق و دستمزد مکفی پرداخت شود تا از ایجاد حس نارضایتی جلوگیری به عمل آید. به علاوه یک محیط کار مطلوب باید دارای یک سیستم دقیق و عادلانه پرداخت پاداش و پرداختهای انگیزشی باشد. ۳ – از لحاظ سبک مدیریتی. نحوه اداره سازمانها و ایجاد ارتباط سالم بین همکاران با هم و با رده های مدیریتی می توانند یک محیط کار سالم را بوجود آورد و مدیریت سازمان باید سعی نمایند که کارکنان از کار خود احساس رضایتمندی شغلی داشته باشند. اصولاً کارکردهای مهم مدیریت منابع انسانی: جذب، نگهداری و ارتقاء می باشد. اگر مدیریت سازمان بتواند افراد سالم و متخصص را جذب و استخدام نموده و در مرحله بعدی به وسیله عوامل انگیزشی و حقوقی آنها را به نحو احسن در سازمان نگهدارد و سپس در جهت ارتقای دانش و پست سازمانی آنها برآید، دقیقاً یک محیط کار مطلوب را ایجاد نموده است. همین پرسش را با آقای سلطانی در میان گذاشتیم. وی این محیط ایده آل را از دو منظر فیزیکی و روانی مورد بررسی قرار داد و چنین گفت: باتوجه به نظریه های انگیزشی محیط کار، بایستی انگیزه های کاری فرد را تقویت و پایدار نگه داریم زیرا قسمت اعظم وقت کارکنان در محیط کار سپری می شود و بهتر است به جای محیط کار آن را محیط زندگی بنامیم و این به خاطر آن است که مسایل و مشکلات محیط کار دایماً به محیط زندگی منتقل می شود و کارکنان هر سازمان با محیط کار و زندگی پیوسته سروکار دارند پس تعیین مرز بین آنها کار مشکلی است. براین اساس محیط کار بایستی همانند محیط زندگی خانوادگی باشد. به طور کلی می توان شاخص های محیط کار خوب را در دو مقوله زیر بیان نمود: الف – شاخص های محیط کار مناسب از نظر فیزیکی در این زمینه بایستی مطلوبیت لازم در محیط کار ایجاد شود. از جمله می توان به شاخص ها یا مطلوبیتهای زیر اشاره نمود: پایین بودن میزان آلاینده های انسانی نظیر سروصدا، گردوغبار و… ایمن بودن محیط کار از نظر کاری؛ نبودن زمینه های بالقوه بروز حوادث کاری؛ آراستگی و منظم بودن ابزار کار؛ حاکم شدن نظامهای زیست محیطی نظیرISO 14000 و… . ب – شاخص های محیط روانی و اجتماعی کار شاید قسمت اعظم و مهم ترین بخش محیط کار، بستگی به شرایط روانی و فضای حاکم بر محیط کار داشته باشد، امروز برای ایجاد سازمانهای برتر(EXCELLENCE ORGANIZATION) نیاز است که چنین محیطهایی در سازمان خلق شود و محیط برتر در گرو پرداختن به مسایل روانی و اجتماعی کارکنان می باشد، برای محیط برتر کاری، شاخص هایی تعریف شده که این شاخص ها می تواند معیار تدارک یک محیط کاری خوب و مطلوب باشد در این باره نیز می توان به شاخص های زیر اشاره نمود: ۱ – یکی از شاخص های محیط کاری خوب این است که کارکنان از بودن با هم و کار با یکدیگر احساس لذت کنند و همواره یار و یاور هم باشند در این صورت خستگی هیچ گاه به سراغ آنها نمی آید. ۲ – از شاخص های محیط کاری خوب وجود اعتماد متقابل بین کارکنان و مدیران می باشد و این امر مهم با شعار حاصل نمی شود بلکه بایستی برپایه عمل استوار باشد. ۳ – در یک محیط کاری خوب راستی و درستی ملاک اساسی است و ارزش آن به شکل عملیاتی مورد توجه همه سازمان می باشد. ۴ – محیط برتر و مناسب کاری شرایطی را فراهم می کند که کلیه کارکنان به کاری که انجـــام می دهند احساس غرور و افتخار کنند. ۵ – ویژگی یک محیط کاری خوب وجود تفاوت و نبودن تبعیض یا احساس تبعیض است زیرا وجود تبعیض و احساس تبعیض به عنوان یکی از عوامل منفی موجب افت انگیزه، خستگی روانی و دل زدگی از کار و سازمان شده و پس از مدتی سازمان از نظر روانی بیمار می شود. باتوجه به مطالب گفته شده به طور کلی در یک محیط کاری خوب لازم است کیفیت زندگی کاری کارکنان همواره ارتقاء یابد و کارکنان احساس عدالــــت نمایند تا در تصمیم گیری ها مشارکت داده شوند و از اهمیت شغلی لازم و معقولی برخوردار باشند. تدبیر: آقای اسماعیلی، به نظر شما تفاوت مدیریت سنتی بــــا مدیریت جدید برای مناسب سازی محیط کار به منظور افزایش خشنودی و انگیزه در کارکنان چیست؟ مدیریت سنتی همان مدیریت دستوری، آمرانه، از بالا به پایین است که در آن مدیر کارکنان را زیردستان خود می داند و نگاهی از بالا به پایین دارد او فقط توقع اطاعت محض از زیردستان خود را دارد. میان آنها باب مذاکره و گفتگو و مشارکت بسته است و کارکنان فقط می بایست دستورات را بدون چون و چرا اطاعت کنند درنتیجه کارکنان، سازمان را از آن خود نمی دانند و احساس بیگانگی دارند و درنهایت اینکه خود را در قبال امور سازمان پاسخگو نمی دانند. اما در سبک مدیریت جدید مدیر به کارکنان خود به عنوان همکار نگاه می کند نه زیردست و انتظار اطاعت بدون چون و چرا از پرسنل ندارد. این سبک دقیقاً در نقطه مقابل سبک مدیریت سنتی قرار دارد. در این فضا کارکنان در امور سازمان مشارکت دارند و تصمیم های سازمانی با حضور آنان اتخـــاذ می شود و آنان سازمان را از آن خود می دانند و نسبت به سرنوشت و سود و زیان آن احساس مسئولیت می کنند. مسلماً در چنین مدلی و فضایی کارکنان احساس خشنودی و انگیزه بیشتری برای کارکردن دارند. ارگونومی، روشی علمی آقای سلطانی، در پاسخ به این پرسش که ارگونومی، چقدر و چگونه می تواند در افزایش توان و بهره وری نیروی انسانی سازمانها و مراکز تولیدی – صنعتی موثر باشد، چنین گفت: قبل از این که به اهمیت علم ارگونومی در کار و بهره وری پرداخته شود لازم است تعریف مختصری از علم ارگونومی ارایه تا بهتر بتوان از مولفه های آن در کار استفاده نمود. به طور کلی ارگونومی علم هماهنگ کردن توان فیزیکی، توان روانی و محیط کار و تکنولوژی است. براساس این تعریف زمانی کارکنان دارای عملکرد مطلوبی هستند که بتوان در سازمان بین ابعاد و توان فیزیکی، روانی و محیط کار سازگاری و تعادل ایجاد نمود. به همین علت در مدل عملیاتی توسعه منابع انسـانی برای افزایش کارآیی و بهره وری عمدتاً از ارگونومی استفاده می شود و این به خاطر آن است که ارگونومی به مقدار زیادی موجب صرفه جویی در وقت و انرژی شده و کارکنان با حداقل صرف انرژی فیزیکی و روانی، حداکثر کار یدی و فکـــــری را برای سازمان به ارمغان می آورند. به نظر بنده برای استفاده از ارگونومی در افزایش بهره وری لازم است اقدامات زیر صورت گیرد: ۱ – اندازه گیری ابعاد فیزیکی کارکنان از نظر قد، اندازه بدن، وزن و میزان چابکی و انعطاف پذیری بدن با ابزارها و وسایل موجود در علم پزشکی. ۲ – اندازه گیری ابعاد و ویژگی های روانی و شخصیتی کارکنان که در این زمینه باتوجه به مطالعات و پیشرفتهای روان شناسی می توان کارکنان را از ابعاد و زوایای مختلف مورد شناسایی و تحلیل قرار داد. مولفه های روانی مورد نیاز در علم ارگونومی عبارت از ویژگیهای شخصیتی، علایق، رضایت شغلی، درون گرایی و برون گرایی، هوش عاطفی، هوش منطقی و انگیزه ها، ادراکات، مفروضات ذهنی واختلالات روانی فرد است. ۳ – بررسی ویژگی های شغلی و ایمنی در مشاغل سازمانی که چه فعالیتهای ریز و درشتی و با چه ابعادی از حجم و کیفیت و در چه محدوده زمانی و نیز با چه تاثیرگذاری بایستی انجام شود. ۴ – بررسی شرایــط ماشین آلات، تجهیزات و به طور کلی محیط فیزیکی کار. در ارگونومی مشخص کردن مولفه های فوق کار زیاد دشواری نیست و با برنامه ریزی و بکارگیری ابزارهای مربوطه می توان آن را انجام داد. آنچه برای عملیاتی کردن ارگونومی در افزایش بهره وری مهم است نحوه ترکیب و تنظیم مولفه ها است. در صورت وجود ناهماهنگی بین مولفه ها، عملکرد و بهره وری کارکنان تک بعدی شده و افت می کند ولی در صورت ایجاد هماهنگی بین مولفه های ذکرشده در توان کارکنان سینرژی ایجاد شده و عملکرد کارکنان به شدت افزایش می یابد. بعضی از دستاوردهای واقعی عملیاتی شدن ارگونومی در کار را می توان چنین بیان نمود: افزایش رضایت شغلی؛ خستگی کم و دل بستگی به کار؛ سلامت جسمی و روانی کارکنان؛ افزایش راندمان کاری و بهره وری؛ صرفه جویی در انرژی روانی و جسمی؛ هماهنگ شدن مشاغل با شرایط کارکنان؛ تسلط بر محیط کار و مدیریت بر ابزارآلات. محیط های باز یا بسته؟ اینکه افزایش یا کاهش بهره وری کار، کیفیت محصول و یا رضایتمندی کارکنان چقدر ناشی از وجود محیطهای باز یا بسته است، پرسش دیگر تدبیر از آقای اسماعیلی بود. وی درباره نقش این گونه محیطها در افزایش بهره وری نیروی انسانی گفت: هرچقدر سازمانها باز عمل کنند و با سایر سازمانها و نهادهای جامعه و مردم ارتباط برقرار کنند، بهتر می توانند کالا یا خدمت خود را تبلیغ و ارائه کنند اما سازمانهای بسته در این امر با شکست مــواجه می شوند و رو به اضمحلال می روند. همانطور که می دانید مشتریان سازمانها دو دسته هستند: ۱ – مشتریان داخلی که همان پرسنل سازمان هستند. ۲ – مشتریان خارجی که ارباب رجوع یا مشتریان هستند. حال اگر سازمانی بخواهد بهره وری و کیفیت محصول و یا خدمات خود را افزایش دهد ابتدا باید مشتریان داخلی (کارکنان سازمان) را راضی نگه دارد و به آنها فکر کند چرا که آنهـــا در صورت رضایت از سازمان می توانند بازاریابان و مبلغان خوبی برای سازمان باشند. البته آنها تنها نیستند بلکه خانواده ها و دوستان و آشنایان آنها را نیز باید به حساب آورد که همگی آنان می توانند بازاریابان و مبلغان سازمان باشند. اما اگر کارکنان ناراضی باشند آنها بر ضد سازمان عمل می کنند و تبلیغات منفــی بر علیه سازمان راه می افتد که مسلماً باعث کاهش بهره وری و کارایی سازمان خواهدشد. تدبیر: آقای سلطانی، لطفاً بفرمائید چگونه مــــی توان فرهنگ صنعتی و سازماندهی محیط کار را در سازمانهای صنعتی و تولیدی ارتقاء و توسعه داد؟
:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , , :: برچسبها: دانلود مقاله محیط کار در مراکز تولیدی و صنعتی محیط کار و انسان بهره ور , :: بازدید از این مطلب : 427 نوشته شده توسط : محمد
دانلود مقاله کاربرد اولتراسونیک در صنایع غذائیکاربرد اولتراسونیک در صنایع غذائی چکیده فهرست مطالب نحوه استفاده از امواج اولتراسوند در صنایع غذائی دو گونه است. کاربرد اولتراسوند با شدت بالا و با شدت پائین. از امواج اولتراسوند با شدت پایین به عنوان روش تجزیهای در تهیه اطلاعات مربوط به ویژگی های فیزیکی و شیمیایی مواد غذایی استفاده می شود. در این حالت توان به کار رفته به حدی پائین است که پس از قطع امواج اولتراسونیک هیچگونه تغییری در خواص فیزیکی و شیمیایی مواد غذایی ایجاد نمی شود در نتیجه به این تکنیک non-destrusive یا غیر مخرب گویند و از آن می توان در اندازه گیری ضخامت، تشخیص جسم خارجی، اندازه گیری فلوریت، تعیین ترکیبات متشکله، اندازه ذرات، و غیره استفاده کرد
:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , , :: برچسبها: دانلود مقاله کاربرد اولتراسونیک در صنایع غذائی , :: بازدید از این مطلب : 382 نوشته شده توسط : محمد
دانلود پروژه شبیه سازی دینامیکی شیرترمز اتوماتیک لکوموتیوشبیه سازی دینامیکی شیرترمز اتوماتیک لکوموتیو ( راه آهن )
فهرست مطالب مقدمه ۱ مروری بر نحوه عملکرد سیستم ترمز اتوماتیک ۲ تحلیل حالتهای مختلف سوپاپ ترمز اتوماتیک ۲-۱ حالت هواگیری( Release) 2-2 بررسی حالت ترمز در شش دنده (Service) 2-3 حالت کاهش بیشتر فشار لوله اصلی (Over Reduction) 2-5 حالت خنثی (Handle- Off) 2-6 حالت ترمز اضطراری (Emergenc 3 اجزا تشکیل دهنده شیر ترمز اتوماتیک ۳-۱ شیر رله ۳-۱-۱ شر رله در حالت هواگیری ۳-۱- ۲ شیر رله در حالت تعدل ۳-۱-۳ شیر رله در حالت سرویس ۳-۲ شیر رگلاتور ۳-۲-۱ شیر رگلاتور در وضعیت هواگیری ۳-۲-۲ شیر رگلاتور در وضعیت سرویس ۳-۳ شیر قطع و وصل لوله اصلی در حالت باز ۳-۳-۲ شیر قطع و وصل در حالت بسته ۳-۴ شیر تخلیه سریع ۳-۴-۱ شیر تخلیه سریع در حالت بسته ۳-۳-۲ شیر تخلیه سریع در حالت باز ۳-۴-۳ شیر اضطراری ۳-۵-۱ شیر اضطراری در حالت عدم تحریک ۳-۴-۳ شیر اضطراری در حالت تحریک ۳- ۵ شیر لغو ترمز جریمه(Suppression) 3-6-1 حالت تحریک ۳-۴-۲ حالت عدم تحریک ۳-۴-۲ عملکرد در وضعیت سرویس ۳-۵ شیر خروسکی ۳-۷-۱ شیر خروسکی در حالت مسافری ۳-۵-۲ شیر خروسکی در حالت باری ۳-۵-۳ شیر خروسکی در حالت قطع ۴ اندازه گیری ۴-۱ حالتهای مختلف سوپاپ شش دنده و اندازه های مورد لزوم آنها ۴-۱-۱ حالت هواگیری ۴-۱-۲ حالت ترمز تدریجی در شش دنده ۴-۱-۳ اندازه گیری مورد لزوم در حالت ترمز تدریجی در شش دنده ۴-۱-۴ حالت آزاد سازی ترمز ۴-۱-۵ حالت لغو ترمز جریمه ۴-۱-۶ حالت کاهش بیشتر یا Over reduction 4-1-7 خنثی ۴-۱-۸ حالت ترمز امرژنسی ۴-۲ حالت هواگیری شش دنده ۴-۲-۲ حالت سرویس ۴-۲-۳ حالت لغو ترمز جریمه ۴-۲-۴ حالت اضطراری ۵ ضمیمه ۱ ( ترجمه متن شرکت سازنده) ۶ اصول شبیه سازی ۶-۱ نیازها واهداف شبیه سازی ۶-۲ بررسی روشهای ممکن جهت انجام پروژه ۶-۲-۱ مزایا و معایب ۶-۳ تشریح اصول و مبانی روش استفاده شده ۶-۳-۱ مقاومت ۶-۳-۱-۱ معادلات سیالاتی حاکم بر مقاومت ۶-۳-۱-۲ اثبات فرمول ۶-۳-۱-۳ حل معادله در برنامه سیمولینک ۶-۳-۱-۴ حل معادلات مربوط به مقاومت ۶-۳-۲ مخزن ۶-۴ حل یک مثال ساده ۶-۴-۱ فرضیات و تفسیر نتایج ۷ شبیه سازی شیر ترمز اتوماتیک ۷-۱ شیر رله ۷-۱-۱ محاسبات نیرو ۷-۱-۲ محاسبات نیوماتیکی ۷-۲ شیر رگلاتور ۷-۲-۱ محاسبات نیرو ۷-۲-۲ محاسبات نیوماتیکی ۷-۳ شیر قطع ووصل لوله اصلی ۷-۴ شیر تخلیه سریع ۷-۵ شیر اضطراری ۷-۶ شیر لغو ترمز جریمه ۷-۶-۱ در حالت هواگیری ۷-۶-۲ در حالت سرویس ۷-۶-۳ در حالتهای لغو ترمز جریمه ، اضطراری و Handle Off 7-7 شیر خروسکی چکیده در این پروژه نخست اجزا و عملکرد شیر ترمز اتوماتیک لکوموتیو مورد اشاره قرار می گیرد . سپس به معرفی روش جز به جز در شبیه سازی سیستم های نیوماتیکی می پردازد. در این روش ابتدا المانهای اصلی به کمک نرم افزار Matlab ساخته شده ، سپس با اتصال آنها به یکدیگر ، کل مجموعه، شبیه سازی می گردد. علاوه بر این کاربرد ، این روش در شبیه سازی دینامیکی شیر ترمز اتوماتیک ( شش دنده) ، به عنوان فرمان دهنده سیستم ترمز قطار، مورد بررسی قرار می گیرد.
:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , , :: برچسبها: دانلود پروژه شبیه سازی دینامیکی شیرترمز اتوماتیک لکوموتیو , :: بازدید از این مطلب : 396 |
|
موضوعات آرشیو مطالب آخرین مطالب پیوند های روزانه مطالب تصادفی مطالب پربازدید چت باکس
تبادل لینک هوشمند پشتیبانی LoxBlog.Com
|