دانلود پروژه مقایسه ویژگیهای شخصیتی در بین دانشجویان با نگرش مثبت و منفی به مواد مخدر و اعتیاد
مقایسه ویژگیهای شخصیتی در بین دانشجویان با نگرش مثبت و منفی به مواد مخدر و اعتیاد
فهرست مطالب چکیده فصل اول: کلیات تحقیق مقدمه بیان مساله اهداف تحقیق فرضیه تحقیق فصل دوم : پیشینه و ادبیات تحقیق تعریف اعتیاد اختلالهای افسردگی و آشفتگی – افسردگی تعریف افسردگی شکل گیری افسردگی در جریان تحول افسردگی های دوره اول کودکی افسردگی اتکایی بی حالتی خلقی افسردگی های زودرس دیگر افسردگی در خلال دوره ها دوم و سوم کودکی نشانه هایی که مستقیما به افسردگی وابسته اند نشانه های وابسته به رنج افسرده دار رفتار های معادل افسردگی واکنش اضطرابی افسرده دار افسردگی متبنی بر احساس رها شدگی فراوانی افسردگی در خلال تحول گسترده افسردگی مهار اختلالات شخصیت نظامهای راج طبقه بندی اختلالات مربوط به محور I اختلالات شخصیت خطرات و مزایای تشخیص و طبقه بندی خطای تشخیص سوالات فصل پنجم فرایند سیگاری شدن اعتیاد به الکل روشهای پیشگیری از الکلسیم پیشگیری و جلوگیری از سو مصرف واژه اعتیاد در فرهنگ ایران علتهای اعتیاد خانواده افراد معتاد دوستان و اوقات فراغت عوامل سیاسی پیشگیری از اعتیاد فصل سوم : روش تحقیق جامعه مورد مطالعه ابزار اندازه گیری تحقیق روش تحقیق فصل چهارم : یافته ها و تجزیه و تحلیل داری جدول – نمرات خام آزمونیها از ویژگیهای شخصیتی جدول – مقایسه پارانویا در بین دانشجویان فصل پنجم : بحث و نتیجه گیری بحث و نتیجه گیری پیشنهادات محدودیت ها چکیده: هدف از تحقیق حاضربررسی ویژگیهای شخصیتی در بین دانشجویان با نگرش مثبت و منفی به مواد مخدر و اعتیاد در دانشجویان ورودی ۸۴ دانشگاه ازاد اسلامی واحد ابهر که فرضیه های عنوان شده مقایسه افسردگی و اسکیزو فرنی – ضعف روانی و پارانویا – در بین دانشجویان با نگرش مثبت و منفی دانشگاه ازاد اسلامی واحد ابهر که جامعه مورد مطالعه عبارتند از دانشجویان رشته برق و مکانیک که در سال ۸۴ مشغول به تحصیل هستند . که از بین ۱۲۰۰ نفر طبق امار بخش کامپوتر دانشگاه ۶۰ نفر به عنوان نمونه انتخاب گردیده و پرسش نامه بر روی انها اجرا گردیده و جهت ازمون فرضیه ها تحقیق از روش اماری متغییرمستقل در سطح امار استنباطی استفاده گردیده که نتایج بدست امده حاکی از ان است که بین افسردگی ، اسکیزو فرنی و پارانویا و ضعف روانی دانش جویان با نگرش مثبت و منفی به مواد مخدر تفاوت وجود دارد و سطح معنی داری ان برابر است.
دانلود پروژه سیستم مداری شیشه بالابرهای درب عقب پژو پرشیا
سیستم مداری شیشه بالابرهای درب عقب پژو پرشیا
فهرست مطالب
سیستم مداری شیشه بالابرهای درب عقب پژو پرشیا ۴ لیست قطعات : ۴ تشریح عملکرد سیستم : ۵ سیستم مداری قفل مرکزی. ۵ تشریح عملکرد سیستم : ۶ عیب یابی سیستم : ۹ تشریح عملکرد سیستم : ۱۱ مراحل کارکرد یونیت فن ها : ۱۳ دور تند – خودرو روشن : ۱۴ قطع کولر – خودرو روشن : ۱۵ روشن شدن چراغ STOP – خودرو روشن : ۱۵ دور کند – خودرو خاموش : ۱۶ نکته مهم : ۱۶ خاصیت هیسترزیس پاپس ماند : ۱۶ هواگیری سیستم حلقه – بسته گردش آب : ۱۷ نکته مهم : ۱۸ ارتباط سیستم کنترل یونیت فن ها با سیستم کولر : ۱۹ عیب یابی سیستم : ۲۰ فن ها در دور کند کار نمی افتند : ۲۰ فقط فن سمت راننده در دور تند می چرخد : ۲۱ فقط فن سمت شاگرد در دور تند می چرخد : ۲۱ فن ها در دور تند کار نمی افتند : ۲۲ سیستم مداری آینه های برقی پرشیا ۲۲ تشریح عملکرد سیستم : ۲۳ عیب یابی سیستم : ۲۴ آینه های برقی خودرو کار نمی کنند : ۲۵ سیستم مداری جرقه و پاشش سوخت پژو پرشیا (Persia) 25 واحد کنترل الکترونیکی یا ECU : 26 رله دوبل یا Double Relay : 27 انژکتورها : ۲۷ سنسور سرعت خودرو. ۲۸ سنسور دور موتور ۲۸ استپ موتور ۲۹ سنسور موقعیت دریچه گاز ۳۱ سنسور فشار هوای ورودی. ۳۱ سنسور دمای هوای ورودی. ۳۲ کویل دوبل. ۳۳ چراغ اخطار و دور سنج. ۳۴ گرمکن هوزینگ دریچه گاز ۳۴ سنسور دمای آب رادیاتور ۳۵ پمپ بنزین برقی. ۳۶ کانکتور عیب یابی سیستم. ۳۷ ارتباط برق ECU با سنسورها و فرمان – برها : ۳۷ سوئیچ – بسته : ۳۷ سوئیچ – باز : ۳۸ خودرو – روشن : ۳۹ روش کربن گیری سر سیلندر و پیستونها و رینگها و سوپاپها ۴۰ طریقه فیلر گیری سوپاپها ۴۲ طریقه رگلاژ ترمز دستی. ۴۷ طریقه رگلاژ کردن لنت های ترمز (گرفتن خلاصی ) ۴۷ طریقه تنظیم کاربراتور ۴۹ طریقه تنظیم کاربراتور های اتوماتیک پیکان. ۵۰ طریقه ترتیب وایر چینی. ۵۲ تذکر : ۵۴ بازدیدهای ماشین در زمانهای مختلف.. ۵۴ بازدیدهای هفتگی یا هر ۴۰۰ کیلومتر ۵۴ بازدید های سه ماهه یا هر ۴۸۰۰ کیلومتر ۵۵ بازدید های شش ماهه یا هر ۹۶۰۰ کیلومتر ۵۶ بازدید های سالیانه ۵۷ اطلاعات کلی موتور های اتومبیل پیکان. ۵۸ اطلاعات اندازه های موتورهای تخت و غیر تخت.. ۶۰ موتورهای غیر تخت معروف به دو لوکس.. ۶۲ عیب یابی موتور پیکان –. ۶۶ هنگامی که توسط سوئیچ ایتارت زده می شود استارت نمی چرخد . ۶۶ قدرت موتور کم است . ۶۷ موتور بیش از حد معین روغن مصرف می کند . ۶۷ موتور تولید صدای مکانیکی اضافی می نماید . ۶۸ موتور جوش می آورد و تنها در این حالت است که رادیاتور آب کم می کند . ۶۸ سیستم خنک کننده آب کم می کند و در موقعیکه سیستم پراز مایع است موتور جوش نمی آورد . ۶۹ آمپر آب معیوب.. ۶۹ مشخصات سیستم خنک کننده موتورهای ۱۵۰۰ سی سی و ۱۷۲۵ سی سی. ۶۹ عیب یابی سیستم ترمز پیکان. ۷۰ لقمه ترمزها و یا لنت پرچ شده برروی کفشکها آلوده به روغن شده اند . ۷۱ هنگامیکه ترمز بکار می افتد اتومبیل به یک سمت می کشد . ۷۱ هنگامی که ترمز گرفته می شود ، پدال به صورت اسفنجی پائین می رود . ۷۱ مشخصات سیستم ترمز پیکان. ۷۲ مشخصات گیربکس پیکان. ۷۳ تنظیمات.. ۷۴
دانلود روش تحقیق بررسی و مقایسه میزان اضطراب کلی دانش آموزان دختر و پسر محروم از پدر
بررسی و مقایسه میزان اضطراب کلی دانش آموزان دختر و پسر محروم از پدر
فهرست مطالب چکیده فصل اول بیان مسئله مقدمه اهمیت و ضرورت پژوهش اهداف پژوهش اهداف کلی اهداف جزئی سؤالات پژوهش متغیر ها فرضیه ها فرضیه های اصلی فرضیه های فرعی تعاریف واژه ها تعاریف مفهومی تعریف عملیاتی فصل دوم پیشینه پژوهش نقش خانواده نقش پدر عوارض فقدان پدر زنان سرپرست خانواده مواضع لازم جهت کاهش اثرات منفی ازدواج مجدد اضطراب علائم هیجا نی علا ئم روانی علائم ادارکی علائم اجتماعی مروری بر سابقه پژوهش فصل سوم طرح پژوهش روش پژوهش جامعه آ ماری نمونه و روش نمونه گیری شیوه جمع آوری اطلاعات اعتبار و روایی پرسشنامه اضطراب کتل روش اجرای آزمون روش آماری فصل چهارم بحث و نتیجه گیری محدودیت های پژوهش پیشنها دها فهرست منا بع پیوست ها
اقتصاد ۳ اقتصاد خرد ۳ اقتصاد کلان ۴ مکاتب اقتصادی ۵ تاریخ بحرانهای اقتصادی ۷ تعریف سرمایه ۲۲ سرمایه نقدی و غیر نقدی ۲۴ سرمایه احتیاطی یا اندوخته قانونی ۲۴ افزایش سرمایه ۲۵ بازار سرمایه ۲۷ سرمایه ثابت ۲۸ سرمایه متغیر ۲۸ سرمایه ربایی ۲۹ سرمایه سهمی ۲۹ بورس اوراق بهادار و اقتصاد کلان ۳۰ چالش های حجم مبنا ۳۲ • فلسفه حجم مبنا ۳۳ • تاثیر حجم مبنا بر بازار ۳۵ شآنچه از سرمایه گذاری نمی دانید ۳۸ پولهای سرگردان به چه سمتی روان است؟ ۴۴ منابع : ۴۹
اقتصاد اقتصاد دانشی است که با توجه به کمبود کالا و ابزار تولید و نیازهای نامحدود بشری به تخصیص بهینه کالاها و تولیدات میپردازد. پرسش بنیادین برای دانش اقتصاد مسئله حداکثر شدن رضایت و مطلوبیت انسانهاست. این دانش به دو بخش اصلی اقتصاد خرد و کلان تقسیم میشود. آدام اسمیت پدر علم اقتصاد میباشد. امروزه این علم با استفاده از مدلهای ریاضی از سایر علوم انسانی فاصله گرفته است. برای نمونه نظریه بازیها که با استفاده از توپولوژی در حال گسترش است. در زمینه اقتصاد کلان نیز معادلات دیفرانسیل و بهینه سازی توابع مطلوبیت انتگرال با محدودیت معادلات دیفرانسیل معروف به معادلات هامیلتونی رواج دارد. اقتصاد خرد اقتصاد خرد به بررسی رفتار اقتصادی انسانها و بنگاههای اقتصادی میپردازد و درصدد است تا رفتار عقلایی در انسانها را شناسایی کند. با توجه به محدودیتهای موجود (مثلا درآمد) انسانها و شرکتهای اقتصادی مایلند که بیشترین استفاده را ببرند و منابع خود را به بهترین شکل ممکنه استفاده کنند. رفتار یک یا گروهی از انسانها در ارتباط با کالا یا کالاهای خاصی به اقتصاد خرد مربوط میشود. توابع عرضه و تقاضا و نقطه تعادلی (نقطه ناش در نظریه بازیها) توابع تولید و هزینه, نیز فایده در این بخش جای میگیرد. اقتصاد کلان اقتصاد کلان به بررسی مسایل اقتصادی در سطح کلان ملی یا جهانی میپردازد. مسایلی از قبیل تورم, رکود اقتصادی, بحران اقتصادی, بیکاری, فقر و اقتصاد توسعه در این بخش مورد بررسی قرار میگیرد. بر خلاف اقتصاد خرد رفتارهای فردی شکل دهنده اقتصاد کلان نمیباشد هر چند که از جمع رفتارهای فردی شکل گرفته است. کینز پدر علم اقتصاد نوین نمونه بارزی را از اثرات رفتار واحدی را در عرصه کلان و خرد ارایه داده است که به تناقض پسانداز مشهور است. اگر افراد به صورت انفرادی پس انداز کنند در سالهای بعد دارای امکانات و قدرت مالی بیشتری خواهند بود و خواهند توانست که از سرمایه جمع شده خود استفاده کنند ولی اگر تمامی افراد جامعه همزمان پسانداز خود را افزایش دهند و بخش بیشتری از درآمد خود را پس انداز نمایند مصرف کل اقتصاد پایین میآید و این امر موجب کاهش تولید نیز خواهد شد که این امر به کاهش درآمد افراد در آینده منجر میشود. از اینرو افزایش پس انداز برای اشخاص مفید میتواند باشد ولی برای جامعه به صورت کلی تأثیرات متفاوتی نسبت به تأثیرات فردی آن دارد.
نقاشی کودک یک پیام است، آنچه را که او نمیتواند به لفظ درآورد به ما انتقال میدهد. بررسی و درک زبان نقاشی اطلاعات ارزندهایی را در اختیار والدین و مربیان و روانشناسان و همه کسانی میگذارد که خواهان درک و دریافت راز و رمز جهان کودک هستند، اکتشاف نظامدار این قلمرو به آخرین دهههای قرن گذشته بازمیگردد و بر قوانینی متکی است که خطشناسی نیز از آن سود جسته است.
بیان مسئله:
با توجه به گسترش پژوهشهای تجربی در زمینه روانشناسی کودک به ویژه به کمک دانش رفتاری و دادههای اساسی که روانشناسی سنجشی در مورد پرورش سیستم عصبی و مرکزی ارائه دادهاند، نگرش بزرگسالان در جهات گوناگون رفتاری کودکان دستخوش تغییرات مختلفی شده است. بنا به تحقیق (ورپیلو) دو روند اساسی در توسعه و پیشرفت درک کودک مؤثر واقع میشود که یکی تشخیص شناخت اشیاء و دیگری تمایز بین آنهاست.
اهداف پژوهش
الف: استفاده از نقاشی به عنوان وسیلهای ساده برای سنجش رشد شناختی.
ب: به دست آوردن ارتباط بین جنسیت و رشد شناختی.
ج: به دست آوردن ارتباط بین سن و رشد شناختی.
اهمیت پژوهش:
در عصر حاضر هر روز که میگذرد هنر کودکان اهمیت بیشتری مییابد و به خاطر تأثیری که روانشناسی و علوم تربیتی از آن به عمل میآورد همپای دیگر هنرهای مختلف رو به تکامل و پیشرفت است، هنر و نقاشی کودکان گواه راستینی بر حقایق اجتماعی و روانشناسی است.
الگوریتم بهینه سازی Bayesian ۴ الگوریتم بهینه سازی Bayesian ۴ نتایج کارایی r BOA ۶ ۵٫ بهینه سازی الگوریتم Bayesian ۷ MBOA ۹ .۵٫۷ نتایج آزمایشگاهی و مذاکره ۱۰ جدول ۱، ۵٫ مقایسه کارایی الگوریتم RNSP و RDP ۱۲ .۵٫۷ نتایج آزمایشگاهی و مذاکره ۱۳ ۵٫ بهینه سازی الگوریتم Bayesian ۱۴ ۵٫۷٫۳ اثبات مقیاس پذیری درباره r BOA ۱۶ ۵٫۷ مذاکره و نتایج عملی ۱۸ ۵٫ بهینه سازی الگوریتم Bayesian ۲۰ ۵٫۸ خلاصه ۲۳ ۵٫ الگوریتم بهینه سازی Bayesian ۲۵ ۶٫ چند هدف بهینه الگوریتم Bayesian ۲۶ ۶٫٫ چند هدف بهینه الگوریتم Bayesian ۲۶ چند هدف بهینه الگوریتم Real- Coded Bayesian ۲۸ ۶٫۱ چند هدف بهینه ۲۹ ۶٫ چند هدف بهینه الگوریتم Real- coded Bayesian ۳۳ ۶٫۳ چند هدف بهینه الگوریتم Real- coded Bayesian ۳۵ ۶ .چند هدف بهینه الگوریتم Real- coded Bayesian ۳۷ ۶٫ چند هدف بهینه الگوریتم Real- coded Bayesian ۴۱ ۶٫۴٫۲ اشتراک توافقی ۴۲ شکل ۶٫۲ مثال از شدت اشتراک ۴۵ ۶٫ چند هدف بهینه الگوریتم Real- coded Bayesian ۴۶ ۶٫۴ انتخاب استراتژی ۴۷ شکل ۶٫۴ مثال از قابلیت واگذاری با . ۴۸ ۶٫۴٫۴ قابلیت واگذاری ۴۸ ۶٫ چند هدف بهینه الگوریتم Rea- coded Bayesian ۴۹ ۶٫۵ مقدار واقعی چند هدف بهینه مسائل ۵۱ ۶٫ چند هدف بهینه الگوریتم Real- coded Bayesian ۵۳ ۶٫۵ مقدار واقعی چند هدف بهینه مسائل ۵۵ ۶٫۵٫۲ چند هدف بهینه سازی مسائل سنتی ۵۷ ۶٫ چند هدف بهینه الگوریتم Real- coded Bayesian ۵۹ ۶٫۶ بحث و نتایج عملی ۶۱ ۶٫۶٫۱ پیشگیریهای کاریی ۶۱ ۶٫۶٫۱ پیشگیریهای کاریی ۶۲ ۶٫ چند هدف بهینه الگوریتم Real- coded Bayesian ۶۳ ۶٫۶ بحث و نتایج عملی ۶۵ ۶٫۶ بحث و نتایج عملی ۶۷ ۶٫۶٫۳ نتایج و بحث ۶۹ ۶٫ چند هدف بهینه الگوریتم Real- coded Bayesian ۷۰ ۶٫۶ بحث و نتایج عملی ۷۱ شکل ۶٫۶ مقایسه نتایج از Pareto front برای ۷۲ ۶٫ چند هدف بهینه الگوریتم Real- coded Bayesian ۷۲ شکل ۶٫۱۰ برگشت راه حلهای Nondominated برای الگوریتم ۷۵ ۶٫۶ بحث و نتایج عملی ۷۶ ۶٫۶ بحث و نتایج عملی ۷۷ ۶٫۶ بحث و نتایج عملی ۷۸ ۶٫ چند هدف بهینه الگوریتم Real- coded Bayesian ۸۰ ۶٫ چند هدف بهینه الگوریتم Real- coded Bayesian ۸۱ ۶٫۷ خلاصه ۸۲ ۶٫۷ خلاصه ۸۴
الگوریتم بهینه سازی Bayesian مراجعرا میتوان به عنوان یک ترازوی خوب برای مقایسه روشهای مختلف بکار برد. بعنوان مثال: مراجع استراتژی، انتخاب و جایگزینی را بکار گرفتند که با r BOA ها یکسانند. دربین الگوریتمهای متنوعدانش سرپرستی برای انجام دادن مدلهای مخلوط، دسته بندی یک کاندیدای مناسب برحسب بازدهی محاسباتی دیده شده است. بطور کلی EDAها یک تقریب تقسیمی را بکار میگیرند که تلاش میکند یک مجموعه از اطلاعاتچند بعدی را به تعدادیزیر مجموعه دسته بندی کند. مثالهای محتمل شامل الگوریتم K- Means و الگوریتم رهبر تصادفی (RLA) است. مکانیزم آنها در زیر به صورت مختصر شرح داده شده است: الگوریتم K- means نمونههای داده را به K زیر مجموعه غیر تهی تقسیم میکند. مختصات میانگین حسابی گروههای رایج محاسبه میشود و هر نمونه به نزدیکترین تقسیمبندی اشاره میکند. پروسه ادامه مییابد تا زمانیکه گمارش دیگری اتفاق نیافتد. در RLA هر نمونه تصادفی انتخاب شده متعلق به نزدیکترین طبقه بندی که رهبر آن فاصله با نمونهاش زیر حد داده شده قرار دارد. نتیجه پس از فقط یکبار مرور کردن هر نمونه بدست میآید. توجه کنید که الگوریتم RLA سریعتر از الگوریتم K- means است. (RLA) تا حدودی کمتر دقیق است. علاوه بر این تکرار که در مدلهای مختلف استفاده میشود (در مدل انتخاب) کمتر از مدلهای جاسازی است. بنابراین الگوریتم K- means و RLA (با حدی به میزان ۰٫۳) به ترتیب کاندیداهای مناسبی برای مدل انتخاب و مدل جاسازی هستند. مدل جاسازی و مدل نمونه برداری با توجه به کاراییشان برای مسائل بزرگ تجزیه پذیر، براساس اصل حداکثر ترکیب زیر مسئلهها انجام داده میشوند.
فهرست مطالب فهرست ۲ نظام قضایی در ایران باستان ۵ دادرسی در ایران باستان : ۶ نظام کیفری دوران اشکانیان: ۷ نظام قضاییی دوره اسلامی : ۸ تشکیلات قضایی و روش رسیدگی در اسلام : ۹ نظام قضایی در دوره هخامنشیان ۱۱ ب: قضات شاهی : ۱۲ مجازات ها : ۱۶ نظام قضایی در دوره اشکانیان : ۱۷ مقامات و تشکیلات قضایی ۱۸ کیفیت قضاوت ۱۸ سازمان قضایی در عهد ساسانی ۲۰ کیفیت قضاوت در عهد ساسانی ۲۳ دولت هخامنشیان : ۲۴ آیین دادرسی و داوری : ۲۶ شاهنشاهی ساسانیان: ۲۷ اصل مسئولیت کیفری: ۲۹ منابع حقوقی و احکام قضایی: ۳۰ وضع دادرسی در ایران باستان : ۳۳ دوران باستان: ۳۴ نظام جزایی در عهد باستان : ۳۷ مجازات کودکان: ۳۸ نظام قضایی تا روی کارآمدن صفویه : ۳۹ قضاوت درعهد غزنویان و سلجوقیان ۴۲ قضاوت در عهد مغول وتیموری ۴۳ صفویان : ۴۵ نظام قضایی دردورة رضاخان: ۵۰ تجدید صلاحیت مراجع قضایی شرعی: ۵۶ نظام جزایی ایران از زمان استقرار اسلام تا مشروطیت: ۵۸ اصل عطف به ما سبق نشدن ۵۹ انواع مجازات و کیفیات مخففه ۶۱ روش دادرسی و راههای اثبات جرم ۶۳ راههای ثبوت جرم ۶۴ نظام قضایی از مشروطه: ۶۶ نظام قضایی از روی کار آمدن صفویه تا آغاز مشروطه: ۷۷ نظام قضایی از مشروطه تاروی کارآمدن رضا خان : ۸۳ نظام قضایی دردورة رضاخان : ۸۶ نظام جزای ایران در دوره مشروطیت : ۹۹ انقلاب مشروطیت تا آغاز پهلوی : ۱۰۷ انفصال ناپذیری بون قضاوت : ۱۰۸ تشکیلات قضایی : ۱۰۹ محمد رضا شاه پهلوی: ۱۱۵ نظام جزایی ایران در دوره جمهوری اسلامی: ۱۱۹ ارزیابی تحولات قضایی بعد از کودتا تا انقلاب اسلامی ۱۲۴ نظام قضایی پس از پیروزی انقلاب: ۱۲۵ شکل گیری و تثبیت نظام قضایی جدید: ۱۲۶ منابع ۱۲۸
نظام قضایی در ایران باستان دربررسی های تاریخی ، نقطه آغاز تحقیق متناسب و مربوط با موضوع تحقیق انتخاب می شود و به اقتضای موضوعات مختلف ، نقطه شروع نیز متفاوت است . فرضاً وقتی که قصد کنگاش در خصوص صنایع دستی یا خط و زمان را داریم می توانیم از نخستین جوامع که به صورت قبیله ای و به شیوه کوچ نشینی زندگی می کرده اند شروع کنیم ، زیرا علاوه بر اینکه موارد مذکور در ابتدایی ترین جوامع سابقه داشته ، در غالب موارد اسناد و مدارک کافی که حاوی اطلاعاتی در این زمینه باشد در دسترس می باشد ، ولی اگر نظام سیاسی یا قضایی یک کشور موضوع بررسی تاریخی باشد ،بدون شک قبایل پراکنده که فاقد حداقل مدنیت و زندگی یکجانشینی بوده اند از حیطه تحقیق خارج می شوند اگرچه ممکن است این قبایل نیز دارای نظامهای اجتماعی خاص خود باشند ولی به دلیل فقدان مدارک کافی معمولاً ناشناخته هستند از طرف دیگر این نظامات به قدری ساده و ابتدایی هستند که معمولاً از پرداختن به آن چشم پوشی می شود . بنا به گفته ویل دورانت تاریخ کتابی است که همیشه بایستی از وسط آن آغاز کرد ما نیز در این بررسی تاریخی ناچاریم به اقتضای موضوع نقطه تاریخی مناسبی را برگزینیم . قوم ایلامی از تمدن درخشانی برخوردار بوده اند که در طول قرن های متمادی به حیات خود ادامه داده اند . با وجود این درباره زندگی اجتماعی این اقوام به خصوص در زمینه نظام قضایی و شیوه قضاوت و دادرسی اطلاعات بشر به قدری ناچیز است که تحقیق در این زمینه را عملاً غیر ممکن می سازد لذا این مقطع از تاریخ ایران قدیم از قلمرو بررسی ما خارج است مهاجرت اقوام آریایی که در هزاره اول قبل از میلاد از جنوب روسیه به سمت فلات ایران صورت گرفت نقطه عطفی در تاریخ این سرزمین محسوب می شود . مطابق مدارک تاریخی ، بویژه کتیبه ها و نوشته های آشوری
دانلود روش تحقیق روشهای علمی آشنا سازی کودکان با پژوهش
روشهای علمی آشنا سازی کودکان با پژوهش
فهرست مطالب فصل اول :مقدمه ۱- بیان مقدمه، مسأله و اهداف پژوهشی : ۶ منابع فصل اول ۱۳ فصل دوم : بررسی آثار و نظریات موجود ۲- نگاهی تاریخی ۱۵ ۱-۲- آئین مدرسی مانع کنجکاوی علمی ۱۹ ۱-۱-۲- سنت گرایی و یکسونگری مانع تحقیق و پژوهش علمی ۲۰ ۳-۲- محیط خانواده وروحیه تحقیق و پژوهش ۲۴ ۱-۳-۲- عوامل بازدارنده روحیه تحقیق و پژوهش در محیط خانواده ۲۴ ۲-۳-۲- عوامل تقویت کننده روحیه تحقیق و پژوهش در محیط خانواده ۲۵ ۴-۲- عوامل ابزدارنده روحیه تحقیق و پژوهش در نظام آموزشی ۲۷ ۱-۴-۲- روش تدریس قالبی ۲۸ ۲-۴-۲- تعلیم و تربیت نقلی ۲۸ ۳-۴-۲- تعلیم و تربیت بانکی ۲۹ ۴-۴-۲- فقدان روح پرسشگری ۳۰ ۵-۴-۲- مطرح نشدن مجهولات : ۳۲ ۶-۴-۲- روش تدریس معلم محوری ۳۲ ۷-۴-۲- فقدان آموزش روشهای تحقیق در مدارس ۳۴ ۸-۴-۲- وضع نامطلوب کتابخانههای مدارس ۳۵ ۹-۴-۲- فقدان روحیه تحقیق در بین معلمان ۳۸ ۱۰-۴-۲- فقدان نشریات علمی و تحقیقی به زبان دانشآموزی : ۴۰ ۵-۲- عوامل تقویت کننده روحیه تحقیق و پژوهش در نظام آموزشی ۴۱ ۱-۵-۲- ترویج روحیه اکتشاف و مشاهدهگری : ۴۲ ۲-۵-۲- روش تعلیمی حل مسأله : ۴۶ ۳-۵-۲- هماهنگی روش تعلیمی حل مسأله با چگونگی شکلگیری رشتههای علمی ۵۸ ۴-۵-۲- انتخاب الگوی تدریس متناسب با شرایط رشد دانشآموزان ۶۰ ۵-۵-۲- دادن کار پروژهای به دانشآموزان : ۶۱ ۶-۵-۲- توسعه و تجهیز کتابخانهها و آزمایشگاهها ۶۶ ۷-۵-۲- اجتناب از مطالعه بیهدف ۶۸ ۸-۵-۲- مدرسه و نماد هویت پژوهشی ۷۰ جمع بندی و تلفیق آثار و نظرات موجود ۷۱ منابع فصل دوم ۷۷ منابع فارسی ۷۷ منابع لاتین ۸۰ فصل سوم : چارچوب نظری ۱-۳- نظریه گشتالت ۸۲ ۲-۳- نظریه میدانی ۸۴ ۳-۳- نظریه یادگیری اجتماعی ۸۷ ۴-۳- نظریه انتقادی و دیالکتیکی ۸۸ ۵-۳- نظریه سیستمها ۹۰ ۶-۳- نظریه زیست بوم خلاقیت و پژوهش ۹۲ ۷-۳- نظریات انگیزشی روحیه تحقیق و پژوهش ۹۶ ۸-۳- چارچوب نظری ۱۰۰ منابع فصل سوم ۱۰۲
چکیده ۱۱ مقدمه ۱۲ تکنولوژی های مورد استفاده ۱۳ ۱ معرفی Actor های سیستم ۱۴ ۱-۱ بیمار ۱۴ ۱-۱-۱ مواردی که باید برای بیمار ثبت شود ۱۴ ۲-۱-۱ فیلد های اطلاعاتی بیمار ۱۴ ۲-۱ مسئول پذیرش ۱۵ ۳-۱ مسئول ترخیص ۱۵ ۱-۳-۱ اعمال انجام شده در زمان ترخیص ۱۵ ۲-۳-۱ ثبت هایی که باید توسط ترخیص گر انجام شود ۱۵ ۴-۱ مدیر مرکز ۱۶ ۱-۴-۱ ثبت هایی که باید زیر نظر مدیریت انجام شود. ۱۶ ۲-۴-۱ اطلاعات مهم برای مدیر ۱۶ ۵-۱ اپراتور اتاق عمل ۱۶ ۶-۱ پزشک (تیم پزشکی) ۱۶ ۲ Use Case های سیستم ……..۱۷ ۱-۲ مقدمه ۱۷ ۲-۲ Use Case های تعریفی ۱۷ ۱-۲-۲ Use Case تعریف پزشک ۱۹ ۲-۲-۲ Use Case تعریف گروه های پزشکی ۱۹ ۳-۲-۲ Use Case تعریف بیمه ۲۰ ۴-۲-۲ Use Case تعریف گروه های عمل ۲۱ ۵-۲-۲ Use Case تعریف عمل ۲۲ ۶-۲-۲ Use Case تعریف بخش ۲۳ ۷-۲-۲ Use Case تعریف دارو ۲۴ ۸-۲-۲ Use Case تعریف نوع پذیرش ۲۴ ۹-۲-۲ Use Case تعریف سرویس ۲۵ ۱۰-۲-۲ Use Case تعریف کمک جراح ۲۶ ۱۱-۲-۲ Use Case تعریف نوع ترخیص ۲۷ ۱۲-۲-۲ Use Case انواع بیهوشی ۲۸ ۱۳-۲-۲ Use Case تعریف واحد های دارویی ۲۸ ۱۴-۲-۲ Use Case تعریف تعرفه ها ۲۹ ۱۵-۲-۲ Use Case تعریف کای عمل ۳۰ ۱۶-۲-۲ Use Case تعریف دارو های یک عمل ۳۱ ۱۷-۲-۲ Use Case تعریف ست های عمل ۳۱ ۱۸-۲-۲ Use Case تعریف استوک اتاق عمل ۳۲ ۱۹-۲-۲ Use Case شرح عمل ۳۳ ۲۰-۲-۲ Use Case تعریف کاربران ۳۴ ۳-۲ Use Case های عملی ۳۵ ۱-۳-۲ Use Case پذیرش بیمار ۳۵ ۲-۳-۲ Use Case درج مشخصات بیمار ۳۶ ۳-۳-۲ Use Case درج مشخصات همراه (هان) بیمار ۳۷ ۴-۳-۲ Use Case اتاق عمل ۳۸ ۵-۳-۲ Use Case بخش ۴۰ ۶-۳-۲ Use Case ترخیص ۴۰ ۴-۲ Use Case های گزارش گیری ۴۲ ۱-۴-۲ Use Case بیماران بستری شده بیمه ۴۲ ۲-۴-۲ Use Case بیماران سرپایی بیمه ۴۳ ۳-۴-۲ Use Case بیماران بستری شده بیمه تکمیلی ۴۴ ۴-۴-۲ Use Case بیماران سرپایی بیمه تکمیلی ۴۵ ۵-۴-۲ Use Case همه بیماران ۴۶ ۶-۴-۲ Use Case شخصی پزشک ۴۶ ۷-۴-۲ Use Case مشخصات بیماران بستری شده ۴۷ ۸-۴-۲ Use Case عمل های انجام شده پزشکان ۴۸ ۹-۴-۲ Use Case عمل های یک بیمار ۴۸ ۳ BPM (Business Process Model) های سیستم ۵۰ ۱-۳ پذیرش و ترخیص از دیدگاه بیمار ۵۰ ۱-۱-۳ بیمار در خواست پذیرش می کند ۵۰ ۲-۱-۳ مسئول پذیرش مشخصات بیمار را در سیستم ذخیره می کند ۵۰ ۳-۱-۳ براساس نوع پذیرش به بیمارسرویس داده می شود وموردمعالجه قرارمی گیرد. ۵۰ ۴-۱-۳ صورت حساب بیمار بوسیله مامور ترخیص محاسبه می شود ۵۰ ۵-۱-۳ صورت حساب را پرداخت کرده وترخیص می شود ۵۱ ۲-۳ بررسی عملکرد از دیدگاه مدیریت مرکز ۵۱ ۳-۳ بررسی گزارشات مالی توسط پزشک ۵۱ ۴ شرح فنی ماژول(Form) ها ۵۲ ۱-۴ مشخصات ظاهری فرم لیست پزشکان ۵۲ ۱-۱-۴ امکانات فرم ۵۲ ۲-۱-۴ فیلترهای فرم ۵۲ ۳-۱-۴ دکمه های فرم ۵۲ ۴-۱-۴ مشخصات ظاهری فرم پزشک ۵۲ ۵-۱-۴ فیلترهای فرم ۵۳ ۶-۱-۴ دکمه های فرم ۵۳ ۲-۴ مشخصات ظاهری فرم لیست گروههای پزشکی ۵۳ ۱-۲-۴ فیلترهای فرم ۵۳ ۲-۲-۴ دکمه های فرم ۵۳ ۳-۲-۴ مشخصات گرید یا لیست فرم گروههای پزشکی ۵۴ ۴-۲-۴ مشخصات ظاهری فرم گروه پزشک ۵۴ ۵-۲-۴ اجزای فرم ۵۴ ۶-۲-۴ فیلترهای فرم ۵۴ ۷-۲-۴ دکمه های فرم ۵۴ ۳-۴ مشخصات ظاهری فرم لیست بیمه ها ۵۴ ۱-۳-۴ امکانات فرم ۵۴ ۲-۳-۴ فیلترهای فرم ۵۴ ۳-۳-۴ دکمه های فرم ۵۵ ۴-۳-۴ مشخصات گرید یا لیست فرم لیست بیمه ها ۵۵ ۴-۴ مشخصات ظاهری فرم سازمانها ۵۵ ۱-۴-۴ اجزای فرم ۵۵ ۲-۴-۴ فیلترهای فرم ۵۵ ۳-۴-۴ دکمه های فرم ۵۶ ۴-۴-۴ مشخصات ظاهری فرم اطلاعات بخشها: ۵۶ ۵-۴-۴ فیلترهای فرم ۵۶ ۶-۴-۴ دکمه های فرم ۵۶ ۷-۴-۴ مشخصات گرید یا لیست فرم اطلاعات بخشها ۵۶ ۵-۴ مشخصات ظاهری فرم بخش ۵۶ ۱-۵-۴ اجزای فرم ۵۶ ۲-۵-۴ فیلترهای فرم ۵۶ ۳-۵-۴ دکمه های فرم ۵۶ ۶-۴ مشخصات ظاهری فرم لیست داروها ۵۶ ۱-۶-۴ امکانات فرم ۵۷ ۲-۶-۴ فیلترهای فرم ۵۷ ۳-۶-۴ دکمه های فرم ۵۷ ۴-۶-۴ مشخصات گرید یا لیست فرم لیست داروها ۵۷ ۵-۶-۴ مشخصات ظاهری فرم دارو ۵۷ ۶-۶-۴ فیلترهای فرم ۵۸ ۷-۶-۴ دکمه های فرم ۵۸ ۷-۴ مشخصات ظاهری فرم لیست واحد های دارو ۵۸ ۱-۷-۴ فیلترهای فرم ۵۸ ۲-۷-۴ دکمه های فرم ۵۸ ۸-۴ مشخصات ظاهری فرم لیست انواع پذیرش ۵۸ ۱-۸-۴ فیلترهای فرم ۵۸ ۲-۸-۴ دکمه های فرم ۵۸ ۳-۸-۴ مشخصات گرید یا لیست فرم لیست انواع پذیرش ۵۹ ۴-۸-۴ مشخصات ظاهری فرم لیست سرویسها ۵۹ ۵-۸-۴ امکانات فرم ۵۹ ۶-۸-۴ فیلترهای فرم ۵۹ ۷-۸-۴ دکمه های فرم ۵۹ ۸-۸-۴ مشخصات گرید یا لیست فرم لیست سرویسها ۵۹ ۹-۴ مشخصات ظاهری فرم لیست کمک جراحان ۵۹ ۱-۹-۴ فیلترهای فرم ۵۹ ۲-۹-۴ دکمه های فرم ۶۰ ۳-۹-۴ مشخصات گرید یا لیست فرم لیست کمک جراحان ۶۰ ۴-۹-۴ مشخصات ظاهری فرم مشخصات کمک جراحان ۶۰ ۵-۹-۴ فیلترهای فرم ۶۰ ۶-۹-۴ دکمه های فرم ۶۰ ۱۰-۴ مشخصات ظاهری فرم وضعیت خروج هنگام ترخیص ۶۰ ۱-۱۰-۴ فیلترهای فرم ۶۰ ۲-۱۰-۴ دکمه های فرم ۶۰ ۳-۱۰-۴ مشخصات گرید یا لیست فرم وضعیت خروج هنگام ترخیص ۶۰ ۴-۱۰-۴ مشخصات ظاهری فرم وضعیت خروج ۶۱ ۵-۱۰-۴ فیلترهای فرم ۶۱ ۶-۱۰-۴ دکمه های فرم ۶۱ ۱۱-۴ مشخصات ظاهری فرم لیست انواع بیهوشی ۶۱ ۱-۱۱-۴ فیلترهای فرم ۶۱ ۲-۱۱-۴ دکمه های فرم ۶۱ ۳-۱۱-۴ مشخصات گرید یا لیست فرم لیست انواع بیهوشی ۶۱ ۴-۱۱-۴ مشخصات ظاهری فرم انواع بیهوشی ۶۱ ۵-۱۱-۴ فیلترهای فرم ۶۱ ۶-۱۱-۴ دکمه های فرم ۶۲ ۱۲-۴ مشخصات ظاهری فرم تعریف تعرفه دولتی ۶۲ ۱-۱۲-۴ فیلترهای فرم ۶۲ ۲-۱۲-۴ دکمه های فرم ۶۲ ۳-۱۲-۴ مشخصات ظاهری فرم تعریف کای جراحی ۶۲ ۴-۱۲-۴ فیلترهای فرم ۶۲ ۵-۱۲-۴ دکمه های فرم ۶۲ ۱۳-۴ مشخصات ظاهری فرم لیست ستها ۶۲ ۱-۱۳-۴ فیلترهای فرم ۶۲ ۲-۱۳-۴ دکمه های فرم ۶۲ ۳-۱۳-۴ مشخصات گرید یا لیست فرم لیست ستها ۶۳ ۴-۱۳-۴ مشخصات ظاهری فرم استوک اتاق عمل ۶۳ ۵-۱۳-۴ فیلترهای فرم ۶۳ ۶-۱۳-۴ دکمه های فرم ۶۳ ۱۴-۴ مشخصات ظاهری فرم لیست عملها ۶۳ ۱-۱۴-۴ امکانات فرم ۶۳ ۲-۱۴-۴ فیلترهای فرم ۶۳ ۳-۱۴-۴ دکمه های فرم ۶۳ ۴-۱۴-۴ مشخصات گرید یا لیست فرم لیست ستها ۶۴ ۵-۱۴-۴ مشخصات ظاهری فرم تعریف کاربر ۶۴ ۶-۱۴-۴ فیلترهای فرم ۶۴ ۷-۱۴-۴ دکمه های فر ۶۴ ۸-۱۴-۴ مشخصات گرید یا لیست فرم لیست ستها ۶۴ ۱۵-۴ مشخصات ظاهری فرم ورود به برنامه ۶۴ ۱۶-۴ مشخصات ظاهری فرم پذیرش بیمار ۶۵ ۱-۱۶-۴ امکانات فرم ۶۵ ۲-۱۶-۴ دکمه های این فرم ۶۵ ۳-۱۶-۴ مشخصات ظاهری فرم مشخصات بیمار ۶۶ ۴-۱۶-۴ امکانات فرم ۶۶ ۵-۱۶-۴ فیلترهای فرم ۶۶ ۶-۱۶-۴ دکمه های فرم ۶۶ ۷-۱۶-۴ مشخصات گرید یا لیست فرم مشخصات بیمار ۶۶ ۸-۱۶-۴ مشخصات ظاهری فرم مشخصات همراه بیما ۶۷ ۹-۱۶-۴ امکانات فرم ۶۷ ۱۰-۱۶-۴ فیلترهای فرم ۶۷ ۱۱-۱۶-۴ دکمه های فرم ۶۷ ۱۲-۱۶-۴ مشخصات گرید یا لیست فرم مشخصات همراه بیمار ۶۷ ۱۷-۴ مشخصات ظاهری فرم اتاق عمل ۶۷ ۱-۱۷-۴ امکانات فرم ۶۷ ۲-۱۷-۴ فیلترهای فرم ۶۸ ۳-۱۷-۴ دکمه های فرم ۶۸ ۴-۱۷-۴ مشخصات گرید یا لیست فرم اتاق عمل ۶۸ ۱۸-۴ مشخصات ظاهری فرم بخش ۶۹ ۱-۱۸-۴ امکانات فرم ۶۹ ۲-۱۸-۴ فیلترهای فرم ۶۹ ۳-۱۸-۴ دکمه های فرم ۶۹ ۱۹-۴ مشخصات گرید یا لیست فرم اتاق عمل ۶۹ ۲۰-۴ مشخصات ظاهری فرم ترخیص ۷۰ ۱-۲۰-۴ امکانات فرم ۷۰ ۲-۲۰-۴ فیلترهای فرم ۷۰ ۳-۲۰-۴ دکمه های فرم ۷۰ ۴-۲۰-۴ مشخصات گرید یا لیست فرم ترخیص ۷۱ ۵-۲۰-۴ مشخصات ظاهری فرم عمل ۷۱ ۶-۲۰-۴ فیلترهای فرم ۷۲ ۷-۲۰-۴ دکمه های فرم ۷۲ ۲۱-۴ کلیه فرمهای مربوط گزارشات مختلف ۷۲ ۱-۲۱-۴ فرمهای مربوط به گزارش گیری از بیماران بستری برای بیمه ۷۲ ۲-۲۱-۴ مشخصات گرید یا لیست فرم ۷۲ ۲۲-۴ فرمهای مربوط به گزارش گیری از بیماران سرپایی برای بیمه ۷۳ ۱-۲۲-۴ مشخصات گرید یا لیست فرم ۷۳ ۲۳-۴ فرمهای مربوط به گزارش گیری از بیماران بستری برای بیمه تکمیلی ۷۳ ۱-۲۳-۴ مشخصات گرید یا لیست فرم ۷۳ ۲۴-۴ فرمهای مربوط به گزارش گیری از بیماران سرپایی برای بیمه تکمیلی ۷۴ ۱-۲۴-۴ مشخصات گرید یا لیست فرم ۷۴ ۲۵-۴ فرمهای مربوط به گزارش گیری ازهزینه همه بیماران ۷۴ ۱-۲۵-۴ مشخصات گرید یا لیست فرم ۷۴ ۲۶-۴ فرمهای مربوط به گزارش گیری از بیماران بستری شده ۷۴ ۱-۲۶-۴ مشخصات گرید یا لیست فرم بیماران بستری شده ۷۵ ۲۷-۴ فرمهای مربوط به گزارش گیری از عملهای انجام شده پرشکان ۷۵ ۱-۲۷-۴ مشخصات گرید یا لیست فرم بیماران بستری شده ۷۵ ۲۸-۴ فرمهای مربوط به گزارش گیری ازحق العملهای پزشکان ۷۵ ۱-۲۸-۴ مشخصات گرید یا لیست فرم بیماران بستری شده ۷۵ ۲۹-۴ فرمهای مربوط به گزارش گیری از صورت حساب بیماران سرپایی ۷۶ ۱-۲۹-۴ مشخصات گرید یا لیست فرم بیماران بستری شده ۷۶ ۳۰-۴ فرمهای مربوط به گزارش گیری از هزینه اتاق عمل ۷۶ ۱-۳۰-۴ مشخصات گرید یا لیست فرم بیماران بستری شده ۷۶ ۳۱-۴ فرمهای مربوط به گزارش گیری از هزینه بیهوشی هر پزشک ۷۶ ۱-۳۱-۴ مشخصات گرید یا لیست فرم هزینه بیهوشی هر پزشک ۷۶ ۳۲-۴ فرمهای مربوط به گزارش گیری از هزینه داروهای اتاق عمل ۷۷ ۱-۳۲-۴ مشخصات گرید یا لیست فرم هزینه داروهای اتاق عمل ۷۷ ۳۳-۴ فرمهای مربوط به گزارش گیری از هزینه سرویسها ۷۷ ۱-۳۳-۴ مشخصات گرید یا لیست فرم هزینه سرویسها ۷۷ ۳۴-۴ فرمهای مربوط به گزارش گیری از هزینه داروهای آزاد بیماران بیمه ای ۷۷ ۱-۳۴-۴ مشخصات گرید یا لیست فرم هزینه داروهای آزاد بیماران بیمه ای ۷۷ ۳۵-۴ فرمهای مربوط به گزارش گیری از هزینه کلی داروهای آزاد ۷۸ ۱-۳۵-۴ مشخصات گرید یا لیست فرم هزینه کلی داروهای آزاد ۷۸ ۳۶-۴ فرمهای مربوط به گزارش گیری از هزینه لباس بیماران ۷۸ ۱-۳۶-۴ مشخصات گرید یا لیست فرم هزینه لباس بیماران ۷۸ ۳۷-۴ فرمهای مربوط به گزارش گیری از هزینه غذای بیماران ۷۸ ۱-۳۷-۴ مشخصات گرید یا لیست فرم هزینه کلی غذای ۷۹ ۳۸-۴ فرمهای مربوط به گزارش گیری ازحق العملهای خاص پزشکان ۷۹ ۱-۳۸-۴ مشخصات گرید یا لیست فرم حق العملهای خاص پزشکان ۷۹ ۳۹-۴ فرم مربوط به تغییر کلمه عبور ۷۹ ۱-۳۹-۴ فیلترهای فرم ۷۹ ۲-۳۹-۴ دکمه های فرم ۷۹ ۴۰-۴ فرم مربوط به تعویض کاربر ۷۹ ۱-۴۰-۴ فیلترهای فرم ۷۹ ۲-۴۰-۴ دکمه های فرم ۸۰ ۴۱-۴ فرم مربوط به تغییر کلمه عبورپزشکان ۸۰ ۱-۴۱-۴ فیلترهای فرم ۸۰ ۲-۴۱-۴ دکمه های فرم ۸۰ ۳-۴۱-۴ مشخصات گرید یا لیست فرم تغییر کلمه عبورپزشکان ۸۰ ۴۲-۴ فرم مربوط به ماشین حساب ۸۰ ۴۳-۴ فرم مربوط به پشتیبان گیری ۸۰ ۱-۴۳-۴ فیلترهای فرم ۸۰ ۲-۴۳-۴ دکمه های فرم ۸۱ ۴۴-۴ فرم مربوط به تعیین مسیرپشتیبان گیری ۸۱ ۱-۴۴-۴ فیلترهای فرم ۸۱ ۲-۴۴-۴ دکمه های فرم ۸۱ ۴۵-۴ فرم مربوط به بازیابی پشتیبان ۸۱ ۱-۴۵-۴ فیلترهای فرم ۸۱ ۲-۴۵-۴ دکمه های فرم ۸۱ ۴۶-۴ فرم مربوط به تغییر پنل ۸۱ ۱-۴۶-۴ فیلترهای فرم ۸۲ ۲-۴۶-۴ دکمه های فرم ۸۲ ۵ ERD های سیستم ۸۳ ۱-۵ اصلی ۸۴ ۲-۵ عمل ها ۹۴ ۳-۵ روابط میان پزشکان و سرویس ها ۹۵ ۴-۵ شرح حال برای عمل ۹۵ ۵-۵ شرح حال کلی ۹۸ ۶-۵ تخصیص دارو برای عمل ۹۹ نتیجه گیری ۱۰۰ منابع و ماخذ ۱۰۱
چکیده در این پروزه بسیار سعی شد، تا از یکی از متدولوژی های تولید نرم افزار استفاده شود، اما با توجه به دانش اندک مجریان پروژه نسبت به یک متدولوژی واحد و نبود تجربه کافی، مراحل تجزیه و تحلیل پروژه براساس نیاز هایی که مجریان ضروری می دیدند انجام شد. در مراحل تحلیل، ابتدا USE Case های اصلی سیستم دستی جمع آوری شد، سپسBPM(business Process Model) های سیستم مورد ارزیابی قرار گرفت. بر اساس UseCase ها مازول های برنامه (Form’s) طراحی شدند. کمک دیگر Use Case ها نشان دادن ورودی ها و خروجی های (گزارشات) سیستم بود که بر اساس آنها ERD منطقی و سپس ERD فیزیکی بنا نهاده شد. شرح فنی ماژول ها نیز در ادامه نوشته شد تا براساس آن نرم افزار به مرحله تولید برسد.
مقدمه در کشور ما صنعت نرم افزار یک صنعت نوپا می باشد، شاید سابقه تولید نرم افزار در ایران به بیش از ۱۵ سال برسد، اما نباید این نکته را فراموش کنیم که ما همیشه مصرف کننده بوده ایم. زبان های برنامه نویسی، سیستم های عامل، بهبود دهنده های کامپایلر و چندیدن محصول بنیادین دیگر همه و همه را از دیگران دریافت کرده و استفاده نموده ایم. اگر نیازی به تغییر در این محصولات احساس کرده ایم همیشه به انتظار ارائه نسخه بعدی از سوی شرکت های تولید کننده نشسته ایم. کار های نرم افزاری که بصورت تیمی انجام میشوند به تازه گی رونق گرفته اند. از این رو از طرف مجریان پروژه تصمیم گرفته شد تا این پروزه به صورت منفرد اجرا نشود، هر چند دو نفر نمی توانند یک تیم باشند، این حرکت می توانست روحیه کار تیمی را حد اقل در مجریان آن پرورش دهد. از طرفی با آَشنایی قبلی مجریان نسبت به سیستم های درمانی از جمله کلنیک های جراحی تصمیم بر آن شد تا بنای این پروژه برپایه این سیستم ها باشد. برای نمود عملی این طرح تصمیم گرفته شد تا از اتتزاع دوری شود و کار عملا بر روی یک مرکز درمانی انجام شود. اما متاسفانه هیج یک از مراکز درشهر مشهد حاضر به همکاری در این زمینه نشدند. و پروژه براساس یک سری فرضیات بنا نهاده شد. البته کمک هایی همه شد که نمی توان از آنها چشم پوشید. با کامل تر شدن پروژه یک مرکز جراحی در شهر قم حاضر به همکاری شد که برنامه بوسیله سیستم RAS برای آنها نصب و راه اندازی شد و هم اکنون در مرحله آزمایش می باشد. با توجه به فراگیر شدن صنعت نرم افزار و نیاز جامعه جهانی به این فناوری بالا (High-Tech) دانشجویان رشته نرم افزار می باید گام موثری در این راه بردارند. صنعتی که در کشور ما همچنان رنگ و بوی آماتور دارد.
منابع و ماخذ
۱- RUP Over View ]محمد بدری[ ]آکادمی تولید نرم افزار[www.software-academy.com][
3- Software Engineer professional [Stive McCannel ]