نوشته شده توسط : محمد

دانلود پروژه معرفی و طبقه بندی فولادهای میکروآلیاژی

معرفی و طبقه بندی فولادهای میکروآلیاژی

فهرست مطالب

فصل اول ۷
مقدمه ۸
فصل دوم ۱۲
مروری بر منابع ۱۲
۱-۱-۲- فولادهای کم آلیاژ دارای استحکام بالا می توانند به۶ طبقه تقسیم شوند : ۱۵
۲-۱-۲- اثرات افزودنی های میکروآلیاژ کننده : ۱۸
۱-۳-۱-۲- فولادهای میکروآلیاژ شده وانادیوم : ۲۰
شکل (۱-۲)- اثر میزان سرد کاری ۲۲
جدول(۲-۲)- اثر مقدار منگنز ۲۵
۲-۳-۱-۲- فولادهای میکروآلیاژ شده نیوبیوم : ۲۵
شکل(۲-۲)- اثر کاربید نیوبیوم روی ۲۵
۳-۳-۱-۲- فولادهای میکروآلیاژ شده نیوبیوم – وانادیوم : ۲۷
۶-۳-۱-۲- فولادهای میکروآلیاژ شده ی تیتانیوم : ۳۰
شکل a(3-2)- در زبری دانه آستنیت ۳۱
شکلb (3-2)- وابستگی استحکام دهی رسوب ۳۲
شکل (۴-۲)- خصوصیات عمق -کشیدگی درجه های ورق فولاد ]۱[ ۳۷
۶-۱-۲- کنترل خصوصیات ۳۸
۷-۱-۲- اثرات عناصر میکروآلیاژی روی پتک کاری : ۴۰
۲-۲- مهندسی محصولات آهنگری فولادهای ساختمانی میکروآلیاژی : ۴۲
جدول (۳-۲)- مقدار اعداد ثابت ۴۵
جدول (۴-۲)- خواص مکانیکی محصولات ۴۶
شکل (۶-۲)- شکل تهیه اجزا آهنگری ۴۸
شکل(۷-۲)- افزودن تیتانیوم به آهن نوع A ۵۱
شکل (۸-۲)- حین سرد شدن کل نیتروژن ۵۱
شکل(۱۰-۲)- زمان نگهداری هم دما ا [ ۵۵
شکل(۱۱-۲)- ساختاردانه خوب آستنیت ۵۵
شکل (۱۴-۲)- ساختار مارتنزیت لایه ای فولاد نوع C ۵۸
شکل (۱۶-۲)- در دیواره های آستنیت اولیه ۵۹
جدول (۱۵-۲)- نتایج خواص مکانیکی و سختی پذیری فولادهای نام برده شده ]۲[ ۶۰
۱-۳-۲- تبلور مجدد استاتیکی ۶۵
جدول (۵-۲) – ترکیب شیمیایی فولادها [%t w] ]3[ ۶۶
جدول (۶-۲) – اندازه ی ذرات آستنیت ۶۶
شکل (۱۸-۲) - اختلاف کسر تبلور مجدد ۶۹
شکل (۱۹-۲)- اختلاف کسر تبلور مجدد ۷۰
شکل (۲۳-۲)- اختلاف کسر تبلور مجدد ۷۳
شکل (۲۴-۲)- طرح  ۵/۰t در برابر دمای معکوس فولاد ۰۴۳/۰ وانادیوم]۳[ ۷۵
شکل (۲۶-۲)- طرح  ۵/۰t در برابر دمای معکوس فولاد ۰۹۳/۰ وانادیوم]۳[ ۷۷
جدول (۷-۲)- دمای بحرانی تبلور مجدد ۸۰
الف) فولاد با ۰۴۳/۰ وانادیوم ۸۲
ب) فولاد با ظرفیت ۰۶۰/۰ وانادیوم ۸۲
ج) فولاد با ظرفیت ۰۹۳/۰ وانادیوم ۸۲
۲-۳-۲- نمودارهای دما و زمان رسوب PTT ۸۴
شکل (۳۰-۲)- نمودارهای PTT فولاد ۰۴۳/۰ وانادیوم ]۳[ ۸۶
شکل (۳۲-۲)- نمودارهای PTT فولاد ۰۹۳/۰ وانادیوم]۳[ ۸۷
شکل (۳۳-۲)- نمودارهای PTT فولاد ۰۶۰/۰ وانادیوم]۳[ ۸۸
۳-۳-۲- مقایسه ی بین Tnr , SRCT ۸۸
جدول (۹-۲)- ترکیب شیمیایی فولادها ۱۰۰
۲-۴-۲-پردازش و عمل آوری ترمو مکانیکی ۱۰۲
جدول (۱۰-۲) – پارامترهای فرایند و داده های میکروساختاری]۴[ ۱۰۴
شکل (۳۴-۲) – طرح TMP برای صفحه و تیر]۴[ ۱۰۴
۳-۴-۲- ریز ساختار ۱۰۶
۴-۴-۲- تنش تسلیم دمای فزاینده : ۱۰۸
شکل (۳۷-۲)- وابستگیa -تنش تسلیم وb-UTS با دما برای فولادهای A-G ]4[ ۱۱۰
جدول (۱۱-۲)- خواص کششی فولادهای آلیاژی]۴[ ۱۱۳
جدول (۱۲-۲) – سختی ضربه ای دمای محیط ۱۱۳
شکل(۳۹-۲) – وابستگی رسانندگی حرارتی ۱۱۶
شکل (۴۰-۲)- منحنی های دما ۱۲۶
۲-۵-۲- پیشرفت های بعدی ۱۲۸
۶-۲- بهبود استحکام ضربه و خواص کششی در فولاد میکروآلیاژی ۱۳۰
۱-۶-۲- خواص مکانیکی ۱۳۴
شکل (۴۲-۲)- a - نمودار شماتیکی فرایند ترمو مکانیکی]۶[ ۱۳۶
شکل (۴۳-۲)- درصد تغییرات طول با سرعت سرد سازی و گرم کردن مجدد ۱۳۷
شکل (۴۶-۲)- اختلاف استحکام تسلیم و استحکام کشش با سرعت سرد سازی]۶[ ۱۴۰
شکل (۴۸-۲)- تغییرات اندازه متوسط دانه آستنیت با دمای گرم کردن مجدد]۶[ ۱۴۲
شکل (۵۰-۲)- نمونه های بارزی از حضور و توزیع آستنیت گرم شده ۱۴۷
۳-۶-۲- میکروساختار ۱۵۰
۱-۳-۶-۲- تاثیر دمای گرم کردن مجدد : ۱۵۰
۲-۳-۶-۲- تاثیر سرعت سرد سازی : ۱۵۳
۳-۳-۶-۲-آستنیت باقی مانده : ۱۵۴
۴-۶-۲- خواص مکانیکی ۱۵۵
شکل (۴۵-۲)- منحنی های مهندسی فشار- کشش ۱۵۷
فصل سوم ۱۵۹
نتیجه گیری و پیشنهادات . ۱۵۹

یشنهادات: ۱۶۴

REFRENCES  : ۱۶۵

Abstract 176

 چکیده
فولادهای میکروآلیاژی به عنوان خانواده‌ای از فولادهای کم آلیاژ با استحکام بالا هستند تولید فولادهای میکروآلیاژی یکی از مهمترین پیشرفت های متالورژیکی چند دهه اخیر بوده است ، این فولادها به خاطر داشتن ترکیب عالی از خواصی همچون استحکام بالا ، چقرمگی مطلوب ، انعطاف پذیری و قابلیت جوشکاری مناسب ،‌از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند مقادیر بسیار جزئی از عناصر میکروآلیاژی می توانند تأثیر به سزایی بر خواص نهایی فولاد داشته باشند .
از آنجایی که این فولادها هنوز در دست تحقیق می باشند و همچنین از آنجائیکه یکی از روش های بهبود خواص در فولادهای میکروآلیاژی فرآیندهای ترمومکانیکی (‌از قبیل Hot  rolling  Forgingو...) می باشند لذا در این پروژه هدف ، بررسی این فرآیند ها و همچنین معرفی و طبقه‌بندی فولادهای میکروآلیاژی می باشد .

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , ,
:: برچسب‌ها: دانلود پروژه معرفی و طبقه بندی فولادهای میکروآلیاژی ,
:: بازدید از این مطلب : 357
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 8 دی 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

دانلود پروژه مطالعه و بررسی پدیده سایش Wear به عنوان یک معضل در صنعت

مطالعه و بررسی پدیده سایش (Wear) به عنوان یک معضل در صنعت

فهرست مطالب

- تعریف سایش و عوامل موثر بر آن ۶
۱- چدنهای سفید Ni-hard ۷
۲- چدنهای سفید پرکرم ۸
فصل اول : ۹
چدنهای کرم دارمقدمه: ۹
مقدمه: ۱۰
چدنهای کرم دار ۱۰
اثر ساختار میکروسکوپی ۱۲
جدول ۱ ۱۳
انتخاب زمینه ۱۳
شکل ۱ ۱۵
ترکهای ناشی از سنگ زنی ۱۹
ارتباطات فازی ۲۰
شکل ۲- سیستم سه تایی لیکیدوس (FE-CR-C ). ۲۱
شکل ۳- منطقة ۹۰۰- ۱۰۰۰- ۱۱۵۰ درجه سانتی گراد نقشة سیستم سه تایی لیکیدوس(FE-CR-C ). ۲۲
سختی پذیری ۲۳
مقادیر کربن و کرم ۲۴
شکل۴- ترکیب اصلی چدنهای پرکرم طبق استاندارد ASTM-A-532 ۲۵
شکل ۵-  ۱۲% Chromium- hardened ۲۷
شکل۶ ۲۷
شکل ۸-  ۲۵% Chromium- hardened ۲۸
عناصر آلیاژی دیگر: ۲۹
شکل۹- چکش و سندان در سنگ شکن کوبیت از آلیاژ چدن پر کرم ۳۱
شکل۱۰- نمای قسمتی از آسیاب سیمان که نشانگر بدنه های مختلف و گلوله ها ا ۳۳
شکل ۱۱- نمای داخلی دستگاه مخلوط کن بتون. جنس تیغه ها و بدنه ها از چدن پر کرُم می باشد. ۳۴
شکل۱۲- نمایی از پمپ ضد سایش با آلیاژ چدن پر کرُم ۳۵
عملیات حرارتی چدنهای پر کرم ۳۹
- روش آستنیته کردن ۴۰
دمای کوئنچ (آبدادن) ۴۴
شکل ۱۳- چدن با ۱۵% کرم که آنیل شده است. ساختار کاریدهای یوتکتیکی کرم در زمینه پرلیت. ۴۷
فصل دوم: ۴۸
چدنهای نیکل دار ۴۸
Ni-Hard ۴۸
ترکیب شیمیایی ۵۳
جدول۳- حدود متوسط ترکیب شیمیائی Ni- Hard ۵۳
منگنز ۵۵
نیکل ۵۶
ساختمان میکروسکوپی (Microstructure) ۵۷
شکل۱۶- چدن سفید مارتنزیتی (Ni- Hard)ریختگی در قالب فلزی ۵۹
شکل۱۷- چدن سفید مارتنزیتی با عنصر آلیاژی زیاد ۶۱
ذوب در کوره کوپل : ۶۲
ذوب در کوره های برقی : ۶۴
ذوب در کوره های بوته ای (Crucible Furnaces) : ۶۵
ذوب در کوره های شعله ای (Air Furnaces): ۶۵
قراضه های نیکل – سخت : ۶۷
ماهیچه سازی : ۶۸
جلوگیری از پیچیدگی قطعات مبرددار : ۶۹
شکل۱۹- قطعات قابل تراوش برای جا دادن در داخل قالب ۷۱
ریختن مذاب و تغذیه قطعه ریختگی ۷۲
عملیات تمیز کاری ( Fettling) : ۷۳
تعیین سختی : ۷۴
جدول ۴- تبدیلات تقریبی سختی ۷۵
آنالیز شیمیایی : ۷۷
شکل ۲۱- دستگاه نمونه گیری از مذاب نیکل سخت ۷۸
مطالعات میکروسکوپی: ۷۸
عملیات حرارتی Ni-Hard : ۷۹
شکل۲۲- Ni-Hard عملیات حرارتی ۸۱
شکل۲۳- Ni-Hard عملیات حرارتی دو مرحله ای شده نشاندهندة مارتنزیت تمپر شده و عدم وجود آستنیت باقیمانده. ۸۲
۱۰۰۰× اچ در محلول ۲ درصد نایتال ۸۲
Ni-Hard یوتکتیک: ۸۳
جوشکاری ۸۴
جدول ۵- الکترودهای جوشکاری ۸۴
عملیات تکمیلی و نهایی ( Finishing) ۸۵
عملیات سنگ زنی : ( Grinding Operations) ۸۶
ماشینکاری ۸۷
ماشینکاری بدنة پمپ های گریز از مرکز ۸۸
ماشینکاری میله (Bar Srock) ۸۸
صفحات مقاوم در  مقابل سایش (Wear Plates) ۸۸
فصل سوم: ۹۰
شرح آزمایش و نتیجه آزمایشعنوان‌آزمایش : ۹۰
عنوان‌آزمایش : ۹۱
نمونه ۱- بزرگنمایی ۱۰۰X ۹۱
نمونه ۲- بزرگنمایی ۱۰۰X ۹۱
نمونه ۳- بزرگنمایی ۱۰۰X ۹۲
نمونه ۴- بزرگنمایی ۱۰۰X ۹۲
نمونه ۵- بزرگنمایی ۱۰۰X ۹۲
نمونه ۵-T=600ºC ۹۶
فاز زمینه ۹۷
نتایج به دست آمده از آزمایش : ۹۸

 

چکیده :
 پدیده سایش (Wear) یکی از معضلاتی است که صنعت از دیرباز با آن مواجه بوده است . برخورد منطقی در جهت رفع این مشکل ، مرهون بررسی دقیق پدیده و عوامل موثر بر آن می باشد . بدین منظور برخی از مواد مناسبی که با توجه به مبانی متالورژیکی در عمل قابل استفاده می بانشد مانند (چدنهای سفید کرم دار، Ni-hard) مورد بررسی قرار می دهیم .
- تعریف سایش و عوامل موثر بر آن
سایش عبارت است از تلفات مکانیکی ماده از سطح یک جسم بواسطة تماس آن با سطح یا جسم دیگر علیرغم مکانیکی بودن این پدیده ، گاه با واکنشهای شیمیایی نیز همراه می شود .

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , ,
:: برچسب‌ها: دانلود پروژه مطالعه و بررسی پدیده سایش Wear به عنوان یک معضل در صنعت ,
:: بازدید از این مطلب : 510
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 8 دی 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

دانلود پروژه کاربرد میکروکنترلرها در وسایل الکترونیکی و کامپیوترها

کاربرد میکروکنترلرها در وسایل الکترونیکی و کامپیوترها
فهرست مطالب
۱-۱- مقدمه ۴
۲-۱ اصطلاحات فنی ۷
۳-۱ واحد پردازش مرکزی ۸
۴-۱ حافظه نیمه رسانا: RAM ROM 10
5-1 گذرگاهها : آدرس،‌داده و کنترل ۱۱
۱-۶-۱ ابزارهای ذخیره سازی انبوه ۱۴
۲-۶-۱ ابزارهای رابط با انسان ۱۵
۳-۶-۱ ابزارهای کنترل / نظارت ۱۵
۷-۱ برنامه ها : بزرگ و کوچک ۱۶
۱-۹-۱ معماری سخت افزار ۲۲
۲-۹-۱ کاربردها ۲۳
۳-۹-۱ ویژگیهای مجموعه دستور العمل ها ۲۵
۱۰-۱ مفاهیم جدید ۲۷
خلاصه سخت افزار ۳۰
۱۰-۲-۲ اتصالات تغذیه ۳۸
۱-۳- موتور پله‌ای چیست و مشخصه های اساسی آن کدامند؟ ۴۰
۲-۳- تاریخچه ابتدایی موتورهای پله‌ای ۴۲
۳-۳- فعالیتهای دانشگاهی ۴۵
۱-۴- سیستم های کنترل حلقه- باز ۴۷
۱-۱-۴- ترکیب سیستم ۴۸
۲-۱-۴- پله و نمو ۵۰
۱-۲-۴- زاویه پله کوچک و چگونگی دستیابی به آن ۵۳
۲-۲-۴- گشتاور بازیابی و نگهدارنده بالا ۵۵
۳-۲-۴- خطای تعیین موقعیت جمع ناپذیر ۵۶
۱٫ خطای موقعیت پله. ۵۷
۴-۲-۴- رفتار دینامیک بسیار خوب ناشی از نسبت‌های گشتاور به اینرسی بالا ۵۸
۱-۳-۴- موتور VR 60
1-4-4- تحریک تکفاز ۶۴
۲-۴-۴- عملکرد تحریک دو فاز ۶۶
۳-۴-۴- روش نیم پله ۶۶
۴-۴-۴- تحریک موتور هیبرید دو فاز ۶۷
۱-۲-۵- توالی ساز یوینورسال MSI 71
1-1-6- چاپگرها ۷۲
۲-۱-۶- رسام‌های گراف ۷۳
۳-۱-۶- تمایلات جدید به موتورهای پله‌ای خطی/ سطحی ۷۴
۴-۱-۶- درایوهای دیسک سخت/ فلاپی ۷۵
۱-۷- اساس طراحی و ساخت ۷۷
۱-۱-۷- فلسفه طراحی کارخانه ۷۸
۲-۱-۷- تولید انبوه و تولید گروهی ۷۸
۱-۲-۷- تعیین مشخصات نهایی ۷۹
مشخصات الکتریکی ۸۱
مشخصات مکانیکی ۸۱
۲-۲-۷- اهمیت مشخصات گشتاور نگهدارنده ۸۳
۳-۲-۷- اهمیت دقت تعیین موقعیت ۸۴
صفحه کلید ۸۶
۱-۱- مقدمه
گر چه کامپیوترها تنها چند دهه ای است که با ما همراهند، با این حال تأثیر عمیق آنها بر زندگی ما با تأثیر تلفن ، اتومبیل و تلویزیون رقابت می کند. همگی ما حضور آنها را احساس می کنیم، چه برنامه نویسان کامپیوتر و چه دریافت کنندگان صورت حساب های ماهیانه که توسط سیستم های کامپیوتری بزرگ چاپ شده و توسط پست تحویل داده می شود. تصور ما از کامپیوتر معمولا داده پردازی است که محاسبات عددی را بطور خستگی ناپذیری انجام می دهد.
ما با انواع گوناگونی از کامپیوترها برخورد می کنیم که وظایفشان را زیرکانه و بطرزی آرام، کارا و حتی فروتنانه انجام می دهند و حتی حضور آنها اغلب احساس نمی شود. ما کامپیوترها را به عنوان جزء مرکزی بسیاری از فرآورده های صنعتی و مصرفی از جمله،‌در سوپرمارکت ها داخل صندوق های پول و ترازوها؛ در خانه، در اجاق ها، ماشین های لباسشویی، ساعت های دارای سیستم خبردهنده و ترموستات ها؛ در وسایل سرگرمی همچون اسباب بازی ها، VCR ها، تجهیزات استریو و وسایل صوتی؛ در محل کار در ماشین های تایپ و فتوکپی؛ و در تجهیزات صنعتی مثل مته های فشاری و دستگاههای حروفچینی نوری می یابیم. در این مجموعه ها کامپیوترها وظیفه «کنترل» را در ارتباط با “دنیای واقعی” ، برای روشن و خاموش کردن وسایل و نظارت بر وضعیت آنها انجام می هند. میکروکنترلرها (برخلاف میکروکامپیوترها و ریزپردازنده ها ) اغلب در چنین کاربردهایی یافت می شوند.

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , ,
:: برچسب‌ها: دانلود پروژه کاربرد میکروکنترلرها در وسایل الکترونیکی و کامپیوترها ,
:: بازدید از این مطلب : 363
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 8 دی 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

دانلود پروژه شرح کامل و مفصل از سخت افزار کامپیوتر و رفع عیوب مختلف یک کامپیوتر

شرح کامل و مفصل از سخت افزار کامپیوتر و رفع عیوب مختلف یک کامپیوتر

فهرست مطالب

کاوش در پردازنده ها ۹
نکته فنی: ۱۰
ساختار کلی یک پردازنده ۱۲
گذرگاه آدرس (Address Bus) ۱۵
دستورالعمل های MMX ۱۸
بررسی اجمالی عملکرد یک پردازنده ۱۹
پنتیوم قدیمی اینتل ۲۰
درون پردازندة پنتیوم ۲۱
پنتیوم MMX اینتل، طراحی که روز به روز پیشرفت می کند. ۲۳
بررسی بیشتر  MMX ۲۴
پنتیوم II: جبران شکست P6 ۳۴
تکنولوژی ساخت پنتیوم II برمبنای موفقیتهای P6 ۳۴
AMD K6 : بازگشت یک رقیب ۳۷
نگاهی به K6 ۳۷
جزئیات ۶x86Mx ۴۰
Cyrix 6×86  و AMD K5 : پردازنده های بهتر از پنتیوم ۴۱
ارتقای یک پردازنده ۴۳
ارتقای یک پردازنده چگونه انجام می شود؟ ۴۴
اصل مهم ۴۷
چگونه یک پردازنده را ارتقا دهیم ۴۷
نصب فیزیکی یک پردازندة ارتقایی ۴۹
نرم افزاری که برای ارتقای پردزنده لازم است ۵۵
انتخابهای ممکن برای ارتقای پردازنده ۵۷
وقتی که ارتقای پردازنده موجب ارتقای مادربرد می شود ۵۷
امکان ارتقای سیستم را در نظر بگیرید. ۶۱
نیازهای خود را بررسی کنید ۶۳
تعمیر یک پردازنده: به این موضوع دوباره فکر کنید ۶۳
رفع عیب: رفع مشکلات مربوط به پردازنده ۶۶
رفع عیب: ۷۱
حرارت و توان مصرفی ۷۶
تست پردازنده جدید ۷۸
همه چیز درباره AMD ۸۴
فن آوری های بکار گرفته شده در این پردازنده عبارتند از : ۸۹
خلاصه ۹۲
گردش علمی بزرگ ۹۶
نکته فنی: ۹۹
گذرگاههای روی مادربرد ۱۰۱
بایوس (BIOS) ۱۱۰
راه اندازی (بوتیک، Booting ) کامپیوتر ۱۱۴
پیکربندی BIOS ۱۱۷
پورتهای سریال ۱۲۲
گذرگاه سریال جهانی (Universal Serial Bus) ۱۲۴
سازگاری و قابل اطمینان بودن ۱۲۹
مادربردهای باریک و اختصاصی ۱۳۱
خرید یک سیستم جدید به جای تعویض مادربرد ۱۳۴
بیرون آوردن مادربرد قدیمی ۱۳۶
نصب مادربرد جدید ۱۳۹
نوسانات برق ۱۴۷
مشکلات مربوط به باطری ۱۴۸
حافظة پنهان چگونه کار می کند ۱۵۱
حافظة پنهان چه کار می تواند بکند ۱۵۲
تکنولوژی پیشرفته حافظة پنهان ۱۵۵
Pipeline Burst SRAM ۱۵۹
پیداکردن حافظة پنهان روی مادربرد ۱۶۰
عیب یابی ۱۶۱
تصمیم گیری برای خرید حافظة پنهان ۱۶۲
تشخیص عیب و رفع عیب ۱۶۳
رفع عیب از حافظة پنهان ۱۶۵
ارتقای حافظه پنهان ۱۶۶
خلاصه ۱۶۸
RAM ۱۷۰
بررسی اجمالی ۱۷۰
موضوع سرعت در RAM ۱۷۲
نصب کنید و کار را شروع کنید ۱۷۴
آشنائی با حافظه های جدید ۱۸۰
Fast Paging Mode (FPM) DRAM ۱۸۱
Extended Data Out (EDO) DRAM ۱۸۲
SYNCHRONOUS DRAM ۱۸۳
مشخصات بارز حافظه ۱۸۶
کانکتورهای طلائی یا قلع ۱۸۹
عیب یابی حافظه ۱۸۹
علائم خرابی حافظه ۱۹۰
مفهوم پیغامهای خطای مربوط به PARITY ۱۹۱
مشکلات مربوط به حافظه بدون PARITY ۱۹۲
علائم نیاز به ارتقای RAM ۱۹۴
برنامه های سودمند ویندوز برای حافظه ۱۹۵
POST ۱۹۶
SYSTEM PROPERTIES SHEET ۱۹۶
سایر برنامه های سودمند برای مدیریت حافظه ۱۹۸
ارتقای حافظه ۲۰۰
ارزیابی برنامه های کاربردی ۲۰۰
مادربرد سیستم شما چه مقدار حافظه را می تواند قبول کند؟ ۲۰۱
آنچه که می بینید همان است که بدست می آورید ۲۰۲
نصب RAM ۲۰۳
خلاصه ۲۰۵
مبانی هارد دیسک ۲۰۸
کالبد شکافی هارد دیسک ۲۱۰
تکنولوژی هدهای خواندن و نوشتن: ۲۱۶
ذخیره سازی داده ها ۲۱۹
تعویض یا افزودن درایو به سیستم: ۲۲۰
برنامه ریزی برای خرید ۲۲۴
ScanDisk ۲۲۸
ارتقای هارددیسک ۲۳۰
چه موقع نیاز به ارتقای هارددیسک دارید؟ ۲۳۱
نحوه نصب گام به گام یک هارددیسک ۲۳۱
نصب و راه اندازی درایو ۲۳۳
تعویض هارددیسک درایو ۲۳۵
نحوه افزودن درایو دوم به کامپیوتر ۲۳۷
فرمت سطح پایین هارددیسک ۲۴۰
پارتیشن بندی هارددیسک ۲۴۰
خلاصه ۲۴۳
کنترل کننده IDE ۲۴۷
کنترل کننده‌ها، درایوها، آداپیتورهای میزبان ۲۴۹
دستگاه‌های اصلی و ثانویه ۲۵۱
مزایا و معایب SCSI ۲۵۴
تصمیم گیری نهایی برای خرید ۲۵۵
کنترل کننده های روی برد (Onboard Controllers) ۲۵۸
درایوهای IDE چندگانه ۲۶۲
کنترل کننده های چندگانه ۲۶۴
پایان دهنده زنجیرة (Terminator) SCSI ۲۶۷
ایجاد تأخیر در شروع به کار قطعات ۲۷۰
افزودن قطعات به سیستم به طور جداگانه ۲۷۰
محکم بودن کابلها ۲۷۰
افزودن یک کارت کنترل کننده داخلی به کامپیوتر ۲۷۱
رفع اشکال ۲۷۲
قوانین ارتقای کنترل کننده ها ۲۷۳
نصب کارت کنترل کننده ۲۷۶
خلاصه ۲۷۷
کارت گرافیک چیست؟ ۲۸۱
چگونه کارتهای گرافیکی کارایی سیستم را بالا می برند؟ ۲۸۱
مبانی کارت گرافیک ۲۸۲
انتقال بلــوک های بیتـی: ۲۸۴
قراردادن بخشی از صفحه نمایش در حافظه گرافیکی ۲۸۵
شتاب دهنده های ویدئویی ۲۸۶
دسترسی مستقیم به بافر فریم ۲۸۹
تبدیل میدان رنگ ۲۹۰
درون یابی پیکسلها ۲۹۱
چگونه کیفیت کارت گرافیکی را تشخیص دهیم؟ ۲۹۳
کارایی ۲۹۵
شتاب دهنده های سه بعدی ۲۹۶
استانداردهای کارت گرافیک ۲۹۷
استانداردهای سه بعدی در حال تحول اند! مراقب باشید! ۲۹۸
درک گرافیک های سه بعدی ۳۰۰
عملیات هندسی: ۳۰۱
پردازنده های کمکی گرافیک ۳۰۴
حافظه گرافیکی ۳۰۶
تصمیم به خرید ۳۱۴
دستیابی مستقیم به حافظه ۳۱۶
وضعیت گذرگاهها قبل از AGP ۳۱۹
ملاحظاتی در مورد سیستم ۳۲۱
توجه به موارد استفاده ۳۲۳
کارت گرافیکی را از کجا بخریم؟ ۳۲۴
عیب یابی و رفع عیب ۳۲۷
مشکلات ناشی از تنظیم های گرافیکی ۳۲۸
نشانه های Overdriving ۳۲۹
تعمیر یک مانیتور Overdiver شده ۳۳۰
نحوه برخورد با مشکلات مربوط به راه اندازها ۳۳۴
ارتقای کارت گرافیکی ۳۳۷
چه موقعی نیاز به ارتقا می باشد؟ ۳۳۷
طرز نصب یک برد گرافیکی ۳۳۹
اضافه کردن حافظه به کارت گرافیکی ۳۴۱
خلاصه ۳۴۴
ورودی ها و خروجی های سیستم صوتی یک کامپیوتر ۳۴۷
کارتهای صوتی ۳۴۸
مبانی کارت صدا ۳۵۰
تولید صوت ۳۵۲
FM MIDI ۳۵۷
چهره جدید کارت های صوتی ۳۶۴
سازگاری با Sound Blaster ۳۶۶
خرید کارت صوتی ۳۶۹
ملاحظات مهم خرید ۳۶۹
سازگاری ۳۷۱
کیفیت صدا: انتظارات خود را پایین بیاورید ۳۷۳
توصیه: ۳۷۶
عیب یابی و رفع عیب ۳۷۷
مدیریت منابع ۳۷۸
استفاده از ویندوز ۹۵ برای تنظیم کارت صوتی ۳۸۰
ارتقای یک کارت صوتی ۳۸۲
نصب یک کارت صوتی جدید ۳۸۳
نصب یک کارت ارتقای فرعی (Daughter card) ۳۸۷
نصب حافظه های مربوط به جدول موج MIDI ۳۸۹
ورودی ها و خروجی های مربوط به میکروفن ها و بلندگوها ۳۹۰
بلندگوهای کامپیوتری ۳۹۱
میکروفن ها ۳۹۳
خلاصه ۳۹۴
مرور کلی ۳۹۶
نگاهی به منبع تغذیه ۳۹۷
تکنولوژی سوئیچ کننده ۴۰۰
جلوگیری از نوسانات برق، اولین مرحله محافظت از سیستم ۴۰۲
منابع تغذیه وقفه ناپذیر (UPS) ۴۰۳
چکیده مطلب ۴۰۴
Standby UPS ۴۰۵
Online UPS ۴۰۶
Line-Interactive UPS ۴۰۷
ویژگیهای دیگر ۴۰۷
نکاتی در مورد دستگاههای قابل حمل ۴۰۹
منبع تغذیه ۴۱۰
چه منبع تغذیه ای مورد نیاز است؟ ۴۱۱
اندازة منبع تغذیه برق ۴۱۲
خرید محافظ برق ۴۱۵
تشخیص عیب و رفع عیب ۴۱۵
مسیر برق را کنترل کنید ۴۱۶
خرابی منبع تغذیه ۴۱۷
نصب یک منبع تغذیه در کامپیوتر ۴۱۸
خلاصه ۴۲۰

منابع ۴۲۴
ضمیمه ۱ ۴۳۲
پردازنده
یک کامپیوتر از قسمتهای مختلفی تشکیل شده است ولی هیچ کدام از آنها اهمیت پردازنده، (CPU) را ندارند. این واحد قطعه ای مربع شکل از جنس سیلسکون است که به عنوان روح هر کامپیوتر شناخته می شود. پردازنده نقش زیادی در کارآیی کامپیوتر دارد و تولیدکنندگان، قیمت کامپیوتر خود را باتوجه نوع به سرعت پردازنده آنها تعیین می کنند. اگر در صدد خرید کامپیوتر جدید و یا ارتقای کامپیوتر قدیمی خود هستید، لازم است طرز کار پردازنده را بشناسید تا بر این اساس، تصمیمات صحیح را اتخاذ نمائید.
امروزه برای خرید یا ارتقا یک سیستم کامپیوتری انتخابهای بسیاری وجود دارند. البته این جنبة مثبت قضیه است. جنبه منفی آن این است که تنوع زیاد پردازنده ها، باعث گیج شدن خریداران می شود. شرکت Intel به تنهایی بیش از ۳۰ نوع پردازندة مختلف تولید کرده است. AMD و cyrix هم بیش از این مقدار، پردازنده وارد بازار نموده اند.
تکنوژی پردازنده ها به سرعت در حال پیشرفت است به طوری که حتی عمر مفید سیستمهای دارای پردازنده های سریع، حداکثر ۵ سال می باشد. ممکن است این زمان طولانی به نظر برسد، ولی آن روی این قضیه، قانون Moor است که توسط مؤسس اینتل یعنی گوردن مورد مطرح شده است. این قانون می گوید که قدرت پردازنده ها ) که معیاری است از تعداد مداراتی که می توان در داخل یک فضای ثابت جای داد) هر ساله دو برابر می شود. این فصل به شما کمک می کنند تا طرز کار پردازنده های سازگار با X86 را بهتر درک نمائید.

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , ,
:: برچسب‌ها: دانلود پروژه شرح کامل و مفصل از سخت افزار کامپیوتر و رفع عیوب مختلف یک کامپیوتر ,
:: بازدید از این مطلب : 530
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 8 دی 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

 

بررسی انسان شناختی خانواده و میزان تأثیر محیط زندگی بر آن

فهرست مطالب

چکیده ۵
فصل اول : طرح تحقیق ۶
۱-۱- طرح مسئله ۷
۲-۱- ضرورت و اهمیت تحقیق ۸
۳-۱- اهداف تحقیق ۹
۴-۱- سؤالات تحقیق ۱۰
۵-۱- مدل تحقیق ۱۲
۶-۱- روش تحقیق
۷-۱- مشکلات تحقیق
۸-۱- پیشینه تحقیق
۹-۱- تعاریف و اصطلاحات تحقیق
۱۰-۱- چارچوب نظری

فصل دوم : معرفی صادقیه (آریا شهر)
۱-۲- بررسی موقعیت جغرافیایی
۲-۲- معرفی صادقیه با توجه به نقشه اجتماعی
۳-۲- زبان،‌مذهب و قومیت ساکنان
۴-۲- بررسی وضعیت اقتصادی ساکنین
۵-۲- وضعیت مهاجرت
۶-۲- رویدادها و وقایع مهم در صادقیه
۷-۲- مراکز خرید و تجاری صادقیه
۸-۲- مسیرهای منتج به صادقیه

فصل سوم : خانواده
۱-۳- تاریخچه تحول سبک خانواده در ایران
۲-۳- چارچوب مفهومی مطالعه خانواده
۳-۳- روابط خانواده و جامعه
۴-۳- سبک زندگی خانواده های ساکن در صادقیه
۵-۳- انواع خانواده
۶-۳- کارکردهای خانواده
۷-۳- اجتماعی کردن در خانواده
۸-۳- تهدیدها برای خانوادة امروزی
۹-۳- عوامل فراری دادن اعضاء از کانون خانواده
۱۰-۳- از هم گسیختگی خانواده
۱۱-۳- تأثیر محیط زندگی بر خانواده
۱۲-۳- تأثیر شرایط و اعضای خانواده بر زندگی خانوادگی
۱۳-۳- تأثیر محیط کار بر خانواده
۱۴-۳- اشتغال زنان و خانواده
۱۵-۳- آموزش و پرورش و خانواده
۱۶-۳- رسانه، تکنولوژی و تأثیر آن بر خانواده

فصل چهارم: انحرافات اجتماعی در صادقیه
۱-۴- مقدمه ای بر انحراف اجتماعی
۲-۴- تأثیر خانواده بر انحرافات اجتماعی
۳-۴- تأثیر رسانه بر انحرافات اجتماعی
۴-۴- ادغام اجتماعی و تمایل به مثل دیگران شدن
۵-۴- بزهکاری
۶-۴- جوان
۷-۴-برقراری ارتباط میان دو جنس در آریاشهر
۸-۴- رشد اخلاقی
۹-۴- بیماری روانی
۱۰-۴- نابرابری اجتماعی
۱۱-۴- مواد مخدر
۱۲-۴- انواع مواد مخدر
۱۳-۴- حالت های عمومی نشئه گی مواد
۱۴-۴- تأثیر مواد مخدر بر روی زندگی خانواده ها
۱۵-۴- ارتباط میان خانواده و اعتیاد
۱۶-۴- نگرش های گوناگون به مواد،از دیدگاه انسان شناسی
۱۷-۴- نیروی انتظامی در صادقیه

فصل پنجم : نتیجه گیری و راهکارها
منابع
ضمائم
- نمونه پرسشنامه
- مصاحبه ها

(( برای دانلود کلیک کنید ))

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , ,
:: برچسب‌ها: دانلود پروژه بررسی انسان شناختی خانواده و میزان تأثیر محیط زندگی بر آن ,
:: بازدید از این مطلب : 365
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 8 دی 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد
دانلود پروژه نقش دانشجویان در تحولات اجتماعی و سیاسی
نقش دانشجویان در تحولات اجتماعی و سیاسی
فهرست مطالب
- بحث محوری ۲
- آیا جنبش دانشجویی در ایران کمال گراست؟ ۶
- در سالهای پس از نهضت ملی ۹
- قدمت جنبش دانشجویی در ایران ۲۶
- بحث محوری، بررسی نقش جنبشهای دانشجویی در تاریخ تحولات سیاسی- اجتماعی ایران است. این جنبش یک پیشینه تاریخی دارد که با تاسیس دانشگاه تهران در آغاز قرن حاضر (خورشیدی) شروع می‌شود و تا امروز ادامه می‌یابد. البته در مقاطعی با افت و خیزها و فراز و نشیبهایی روبه‌روست. اگر موافق باشید گفتگو را از همین نقطه آغاز کنیم.
- تصور من این است که جنبش دانشجویی ایران را باید در قالب و چارچوب تئوریک نگاه کنیم؛ آن وقت این سوال مطرح است که دانشجو از چه رده سنی است؟ و در چه موقعیت اجتماعی قرار دارد؟
اگر از لحاظ رده سنی نگاه کنیم و هستی‌شناسی جوان  را مورد بررسی قرار بدهیم، این سوال مطرح می‌شود که «جوان چه نیازهایی دارد؟» با این تعریف می‌بینیم که دوران جوانی دوران انرژی‌زایی است اما در مقابل این انرژی‌زایی، جوان دچار یک مجموعه پرسشهای جدید می‌شود. یعنی با تحولاتی که در وجود بیولوژیک او مطرح است، از درونش یک دسته فشارها و محرکهای جدید پدید می‌آید که این محرکها برای او پرسش ایجاد می‌کنند. اما وقتی می‌گوییم دانشجو، مسئله دیگری را هم اضافه کرده‌ایم؛ یعنی علاوه بر اینکه او فشارها و محرکهای درونی او مطرح است، محرکهای بیرونی هم وجود دارد. یعنی دانشجو خود را در چارچوب خانواده، محله و موقعیت اعتقادی معرفی نمی‌کند، بلکه خود را در چارچوب شغل هم مطرح می‌سازد؛ یعنی به یک انتخاب جدید می‌رسد.
- … یعنی وقتی از محیط خانوادگی دور می‌شود به عنوان یک «طبقه»ی جدید، یک هویت نوپیدا می‌کند؟
- دقیقاً همین‌طور است. او می‌خواهد یک هویت جدید پیدا کند. او یک دسته زمینه‌های هویتی پیشینی اولیه دارد. مثل خانواده و ابعاد اعتقادی، که کشفی است. وقتی که کودکی در یک خانواده به دنیا می‌آید، قومیت و اعتقادات خانواده بر روی او تاثیر می‌گذارد. اما این جوان وقتی وارد دانشگاه می‌شود رشته تحصیلی انتخاب می‌کند. انتخاب این رشته، سرنوشت چهل- پنجاه ساله زندگی او را تحت تاثیر قرار می‌دهد و این انتخاب دیگر یک بحث «کشفی» نیست بلکه بحثی است «تاسیسی». او در اینکه «قومیتش» چیست، از اعتقاد خانواده که به او القا شده تاثیر می‌پذیرد. اما این وضعیت جدید «القا» نشده، بلکه «انتخاب» شده است، یعنی او به جای رشته (الف) رشته (ب) را انتخاب کرده است.
معمولاً در دوران دبیرستان نیز چنین وضعیتی به وجود می‌آید، اما حقیقت این است که در آن زمان جوان به آن رشد نرسیده که بپرسد: «چرا این رشته؟» محرکهای محیطی به انتخاب منجر می‌شود؛ مثلاً رفتن به رشته‌های ریاضی، ادبیات یا طبیعی بدون یک محاسبه عقلایی سنجیده. اما وضعیت در دانشگاه بسیار متفاوت، ملموس و روشن است. یک دانش‌آموز وقتی «ریاضی» می‌خواند نمی‌داند که نتیجه این رشته قطعاً به «مهندسی» می‌انجامد یا نه و اگر می‌انجامد به چه گرایشی از مهندسی؟ یا اگر «تجربی» می‌خواند، آیا حتماً به پزشکی ختم می‌شود؟ اما وقتی او به دانشکده می‌آید این شغل برایش «انضمامی» شده است. دانشجوی علوم سیاسی یا دانشجوی عمران یا دانشجوی پزشکی دارای چارچوب شغلی تقریباً مشخصی است.
- … چرا شغل؟
- به دلیل آنکه دانشگاه اصولاً برای رفع نیازهای «پسینی» به وجود آمده است. حالا ممکن است در دانشگاه به فلسفه بپردازند، ولی وقتی به دانشگاه می‌روید «رشته»، تخصصی است، این تخصص در مواردی به نیاز معنوی نپرداخته است. مثلاً مهندسی عمران را در نظر بگیرید، این وضع دقیق‌تر است.
اما هنوز در علوم سیاسی این تاثیرات خیلی روشن نیست. در رشته‌های سیاسی به دو نکته می‌اندیشید: یکی آزادی فردی، دیگری استقلال ملی. یعنی مفهوم رشته سیاسی یک مفهوم امنیتی است: راههای ارتقای قدرت ملی برای تامین منافع ملی. ولی در جامعه ما این نکته هنوز جا نیفتاده است. رشته‌های علوم انسانی بسیار مظلوم واقع شده‌اند. اما وقتی یک نفر رشته مهندسی مکانیک را انتخاب می‌کند، هدف او مشخص است. یا اگر رشته‌های پزشکی را انتخاب می‌کند در حقیقت برای تامین شغل است. بنابراین هویتهای پیشینی با این هویتهای پسینی در مقابل هم قرار می‌گیرند.
- … و این یک تعارض است؟
- تعارض نه، تباین است! چون هویت پیشینی انسان جزو «وجود فلسفی» اوست. آیا این وجود فلسفی پیشینی که بدیهی است (یعنی انسان خود را در آن کشف می کند) با شغلش در تعارض است؟ تصور من این است که چنین نیست.
دو گروه این امر را در تعارض می‌بینند. سنتی‌ها که نگرش متافیزیکی دارند و با تاکید بر هویت پیشینی، پسینی را رها می‌کنند؛ یعنی می‌گویند که دنیا چه اعتباری دارد، بنابراین برای آنها «ملی» هم چیز بدی است، «تخصص» هم چیز بدی است و به هیچ یک هم توجه نمی‌کنند. گروه دیگر کسانی هستند که همه نکته‌های پیشینی را نقد می‌کنند و بر پسینی تاکید می‌کنند و با پسینی به تعارض پیشینی می‌روند. اما در دنیای امروزی به موازات اینکه مسائل پسینی مثل اقتصاد، صنعت و شغل پیشرفت کرده، خودآگاهی فرهنگی هم زیاد شده است. قبلاً تصور می‌شد که در کنار این پیشرفتهای تمدنی (صنعت، اقتصاد و …) که راحتی و آسایش می‌انجامد. به همین لحاظ است که این عزیزان گاه دچار اشتباه می‌شوند و تمدن و فرهنگ را یکی می‌گیرند. پس گروه سنتی، تمدن و فرهنگ را یکی می‌گیرد و تمدن را مقهور فرهنگ می‌داند، یعنی لایه فرهنگی را تقویت می‌کند، در نتیجه تاکیدش بر روی هویتهای پیشینی است. در مقابل، گروه دیگر تاکیدش بر تمدن است و فرهنگ را ناشی از تمدن می‌داند.
تصور ما این است که باید، تلفیقی از این دو صورت گیرد و در این تلفیق دو حرکت وجود دارد. یکی حرکت انبساطی است که به سوی آسایش، راحتی، رفاه و توانمندی می‌رود. این توانمندی برای آمریکایی یا ایرانی، برای طبقه پایین یا طبقه بالا فرقی نمی‌کند. توانمندی، بیرون از انسان است. در برخورد مبتنی بر زور یک تانک در مقابل یک خودرو، با هر اعتقادی که شما داشته باشید، غلبه با تانک است. من به ابعاد توانمندی می‌گویم: تمدنی!
دانشجو وقتی وارد دانشگاه می‌شود رشته انتخاب می‌کند: مهندسی، پزشکی، داروسازی. نکته‌ای که ابتدا از این مبحث، در نظرش مجسم می‌شود تمدنی است که به او توانمندی بدهد. ما معتقدیم که این توانمندی برای معدودی از افراد این پرسش را به وجود می‌آورد که کمال تو چیست؟ همان ارزشهای پیشینی است که فلسفه انسان است؛ اعتقاد و قومیت انسان است که من به آنها می‌گویم کمال فرهنگی.
- آیا جنبش دانشجویی در ایران کمال گراست؟
- ابتدا می‌خواست کمال گرا باشد و به توانمندی نمی‌اندیشید. یعنی اگر امروز با دانشجویان آن زمان درباره نظام حکومتی شاه صحبت کنید (دانشجویانی که مبارزه می‌کردند) و بپرسید: مشکل شما با شاه چه بود؟ مجموعه جملاتی را به شما می‌گوید که همگی فعلیه است: دزد بودند، فاسد بودند، وابسته بودند، کثیف بودند، خود فروخته بودند و … حال اگر بپرسید: آیا توانمندی داشتند یا نه؟ ممکن است جوابهایی به شما بدهند که با بخش او در تعارض باشد. غرض من این نیست که بگویم آنها خوب بودند یا بد، اینجا بحث تایید یا تکذیب مطرح نیست.
در آن زمان دانشگاههایی که به وجود آمده بودند درونی نشده بودند. البته هنوز هم این مشکل را داریم. اگر به دانشجو بگویید: آقای مهندسی، آقای دانشجوی علوم سیاسی، شما وارد دانشگاه شدید که قصد دارید چه توانمندی‌ای داشته باشید؟ شاید برنامه‌ دقیقی نتوانند ارائه دهند.
جامعه ما در ۳۰-۴۰ سال اخیر دچار تحول بنیادی شده و بحث شغل و تخصص مطرح گردیده است. یعنی یک نفر که در پی کسب تخصص است، می‌داند که این تخصص به او امکانات و رفاه می‌دهد و او در عمل می‌تواند کمال خود را حفظ کند. بی‌دلیل نیست که هم اکنون در ایران کسانی صاحب قدرت و منصب هستند که در رشته‌های مهندسی و پزشکی تحصیل کرده‌اند. یعنی گروهی که تخصصهای پول‌ساز و توانمند ساز داشته‌اند توانستند در رشته‌های سیاسی- فرهنگی- ملی هم فعال باشند. در حالی که کسانی که رشته‌های سیاسی یا علوم انسانی خوانده‌اند، نتوانسته‌اند. یعنی وجود تخصیصی‌شان تابعی از محیط بوده است.
- به این نکته اشاره کردید که در ۳۰-۴۰ سال اخیر شغل مطرح شده است. یعنی در سال ۱۳۱۳ دانشگاه تهران تاسیس می‌شود و ۱۰ سال بعد محصولات این دانشگاه وارد جامعه می‌شود و آثار علوم جدید را در کشور آشکار می‌سازد.
- آثار؟ نه، می‌خواهم بگویم گروه اولی که به دانشگاه آمدند آثار را ندیده بودند بلکه به خاطر پرستیژ وارد دانشگاه شدند.
- بعد که وارد جامعه می‌شوند کسان دیگری آثار تحصیل آنان را می‌بینند. بنابراین دیگر رفتن به دانشگاه برای کسب پرستیژ نیست بلکه به یک ضرورت تبدیل می‌شود.
- علت این است که تا قبل از انقلاب که روحانیت به عنوان نیروی عمده مخالف شاه مطرح بود، یک نظام دو قطبی در داخل جامعه مطرح می‌شد. البته بعضی از روحانیون مبارزات سیاسی نداشتند. غرضم تمجید یا تکذیب نیست. پرسشهای ما پایه‌های اخلاقی داشت و این سوالات اخلاقی اجازه نمی‌داد مباحث تخصصی مطرح شود. صحبتی که مطرح می‌شد و نگرشی که در جامعه نسبت به مسائل سیاسی وجود داشت و جنبش دانشجویی از آن متاثر بود، این بود که آیا اینها وابسته هستند یا نه، فاسد هستند یا نه، سالم هستند یا نه، آزادیخواه هستند یا نه. به اصطلاح مفاهیم کیفی مطرح می‌شد.
با آمدن روحانیت به صحنه دیگر نمی‌شد چنین مسئله‌ای را مطرح کرد. دیگر این موضوع کیفی زمینه‌ها را برای مسائل کمی آماده کرد. دیگر آمدن به دانشگاه بعد تخصصی پیدا کرد. به نظر من با این ترتیب مدرن‌سازی از اول انقلاب در ایران به یک حرکت بنیادی تبدیل شد.
دیگر اینکه مسئولان فاسد هستند یا نیستند موضوعیت خود را از دست داده و این موضوع مطرح شده که توانمند هستند یا توانمند نیستند. بحث ما این است که چطور بین این دو تفکیک ایجاد کنیم. در حقیقت برای دانشجوی قبل از انقلاب ما موضوع مشخص بود، بویژه با توجه به صحنه بین‌المللی. نظام جهانی دو قطبی بود و بازیهای شرق در برابر غرب و بالعکس کاملاً روشن. از آنجا که رژیم سیاسی ما بویژه پس از زمان رضاشاه، در حوزه تمدنی و فرهنگی غرب قرار گرفته بود، طبیعی بود که نگرشها چگونه شود و جنبش دانشجویی چگونه خط بگیرد و به طور ناخواسته در جناح چپ و مقابل ملی‌گراها صف‌آرایی کند. از آن زمان که مذهبی‌ها مطرح شدند، یک هویت جدید هم افزوده شد، یعنی وارد هویت سه گانه شد.
- این تعادل در چه مقطعی به هم خورد؟
- در سالهای پس از نهضت ملی. در نهضت ملی دو نگرش وجود داشت. یک نگرش تحولی بود که حاملان آن معتقد بودند بر سر آن به اتفاق می‌رسیم. از طرف دیگر توده‌ای‌ها بودند که کاملاً به رفتن به سوی شرق اعتقاد داشتند و دیدی انتقادی نسبت به غرب را ترویج می‌کردند.
از سال ۴۲ به بعد در برخوردهایی که به وجود می‌آید، بازیگران چندگانه می‌شوند. گرایشهای انقلابی رادیکال چریکی به وجود آمد که در شکست همین نهضتها ریشه داشت و سپس گرایش سومی از سال ۴۲ مطرح شد که گرایش مذهبی‌هاست. شاید سرکوب سال ۴۲ در بین مذهبی‌ها راه سومی را مطرح کرد. شما می‌بینید که در سال ۳۲ مذهبی‌ها مواضع سیاسی مشخصی ندارند. احتمالاً بعضیها هم در موضع محافظه‌کارانه قرار دارند و ملی‌ها و چپ‌ها هستند که در مقابل هم موضع گرفته‌اند. اما سرکوب مذهبی‌ها در سال ۴۲ که پس از اصلاحات ارضی مطرح می‌شود یک مسئله هویتی برای آنها به وجود می‌آورد. این مسئله هویتی راه سومی را می‌گشاید و اینجاست که جنبشهای دانشجویی متکثر می شوند. ولی باز مسئله هنوز کیفی است. بحثها کیفی است و ارزشها ارزشهای کیفی است: یعنی فاسد کیست؟ خوب کیست؟ اما پس از انقلاب که روحانیت قدرت را به دست می‌گیرد و بسیاری از مبارزان ملی- مذهبی به قدرت می‌رسند، بحث توانمندی مطرح می‌شود. اینجا شاخه‌ها خیلی زیاد می‌شود. یک گروه هستند که دستاوردها را که می‌بینند به سراغ توانمندی می‌روند؛ در مقابل کمال. شاید پس از انقلاب است که بحث سکولاریسم در قالب لیبرالیسم مطرح می‌شود. اگر قبل از انقلاب با یک دانشجوی سیاسی صحبت می‌کردید و می‌پرسیدید سکولاریسم چیست و آیا با دین تعارض دارد یا نه، شاید متوجه پرسش شما نمی‌شد، چون موضوعیت نداشت. پس از انقلاب است که وقتی مذهبیون در راس قدرت قرار می‌گیرند، این بحث مطرح می‌شود که آیا آنها می‌توانند نیازها را برطرف سازند.
خوبی و بدی یک مسئله است و پاکی و ناپاکی یک مسئله؛ وابسته و ناوابسته بودن یک مسئله، توانمندی و ناتوانی یک مسئله دیگر. اینجاست که بعد از انقلاب، نهضت دانشجویی ما دچار چندگانگی می‌شود.
- به اعتقاد بعضی از صاحبنظران، در دهه ۵۰ با ورود تفکر دکتر شریعتی به عرصه تحولات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی ایران، در حقیقت دانشجویان مذهبی صاحب نوعی شناخت و تفکر می‌شوند. یکی از دلایل این اتفاق هم آن است که اولاً طبقه دانشجو به سرعت در حال رشد است و تعداد دانشگاهها به سرعت رو به افزایش. درآمدهای ناشی از صعود قیمت نفت به طبقات فرودست جامعه اجازه داد تا فاصله خود را با طبقات میانی کم کنند. این جابه‌جایی طبقاتی بویژه در قشر دانشجو به یک تضاد طبقاتی نیز می‌انجامد. این جابه‌جایی چه تحولی در این قشر ایجاد کرده است؟
- توجه کنید! جابه‌جایی طبقاتی که هنوز در مورد دانشجو صدق نمی‌کند. هنوز طبقات دانشجو عوض نشده‌اند، ولی زمینه‌ساز هستند. یعنی یکی از ابزارهای قدرت که اندیشمندان از آن صحبت می‌کنند همین طبقه دانشجو است که از طریق تحصیل، موضوعیت یا هویت جدیدی پیدا می‌کند. متخصص در مقابل غیر متخصص، یک ابزار قدرت محسوب می‌شود. منتهی این دانشجو نیست که در آن موقع به این قدرت نایل آمده است. بین خود دانشجویان هم تفرقه به وجود می‌آید. بعضی می‌توانند به قدرت برسند و سطح خود را به صورت کیفی تغییر دهند و بعضی نمی‌توانند. اما مسئله‌ای که در نهضتهای دانشجویی مطرح می‌شود، امید و آرمانگرایی است. یعنی کسی که آمده رشته‌ای را انتخاب کرده و وارد دانشگاه شده، این امید را دارد که جایگاه طبقاتی خود را عوض کند.
من می‌خواهم در اینجا بحثی را مطرح کنم. بحث این است که چه جامعه متحول شده باشد. چه نشده باشد، دانشجو وجودی در حال گذار است. یعنی خود هویت پیشینی را از خود جدا کرده و هویت پسینی گرفته است. پیش از انقلاب چون جامعه وارد دوره گذار نشده بود، گذار از بیرون بود و نه از درون؛ به لحاظ اینکه گروههای مذهبی اصولاً وارد این گذار نمی‌شدند. بسیاری از رهبران مذهبی در مقابل انقلاب سفید و حتی در مقابل مصدق و نهضت ملی موضع گرفتند، یعنی این تحولات را نامیمون و نامبارک می‌دیدند. به دلیل اینکه این گذار از بیرون بود، از درون نبود. یعنی مدرنیزاسیون و تحولی که به وجود آمد از بیرون بود. شکست ما در مقابل روسیه و انگلیس، باعث شد که عده‌ای از روشنفکران ما از خود بپرسند که چرا آنها پیروز شدند و ما شکست خوردیم. کجا رفت این سابقه ۲۵۰۰ ساله ایران؟ چرا ایران ۲۵۰۰ ساله باید از یک کشور خارجی شکست بخورد؟

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , ,
:: برچسب‌ها: دانلود پروژه نقش دانشجویان در تحولات اجتماعی و سیاسی ,
:: بازدید از این مطلب : 728
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 8 دی 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

دانلود پروژه برنامه ریزی شهری جهت توسعه پایدار و عدالت اجتماعی

برنامه ریزی شهری جهت توسعه پایدار و عدالت اجتماعی
فهرست مطالب
فصل اول
( بیان مسئله ، ادبیات موضوع ، تعاریف مفاهیم ، پیشینه تحقیق، روش تحقیق)
فصل دوم
(بیان داده ها واطلاعات)
فصل سوم
(مطالعات اقتصادی ، اجتماعی )
فصل چهارم
( ارزیابی فرضیه ها و پیشنهاد ها )
چکیده:
دسترسی عادلانه به زمین و استفاده بهینه از آن از مولفه های اساسی در توسعه پایدار و عدالت اجتماعی است . امروزه مفهوم زمین وفضای شهری هم به لحاظ طبیعی وکالبدی و هم به لحاظ اقتصادی اجتماعی تغییر کیفی پیدا کرده ودر نتیجه ابعاد واهداف کاربری اراضی شهری نیز بسیار غنی و وسیعتر شده است . بدیهی است که اسفاده از زمین وفضا به عنوان یک منبع عمومی ، حیاتی و ثروت همگانی باید تحت برنامه ریزی اصولی انجام پذیرد. برنامه ریزی شهری به طور عام و برنامه ریزی کاربری اراضی شهری به طور اخص و در ارتباط با هم میتوانند در جهت ایجاد محیطی بهتر و سالمتر برای سکونت انسانها به کار گرفته شوند. برنامه ریزی کاربری اراضی شهری به مثابه آمایش اراضی شهری ، به چگونگی استفاده وتوزیع وحفاظت اراضی ،ساماندهی مکانی – فضائی فعالیتها و عملکردها بر اساس خواست ونیازهای جامعه شهری میپردازد و انواع استفاده از زمین را مشخص میکند .
مقدمه:
در شهرسازی سه مفهوم از تراکم قابل توجه است :
۱)تراکم جمعیت :نسبت جمعیت منطقه به مساحت منطقه
۲) تراکم ساختمانی مسکونی: نسبت سطح زیر بنای ساختمانهای مسکونی به مساحت منطقه
۳) تراکم ساختمانی : نسبت سطح زیربنای ساختمانها (مسکونی و غیر مسکونی)به مساحت منطقه
تعیین انواع تراکم در سطح شهر و پیشنهاد آن به عنوان ضابطه ای برای جایگزینی جمعیت وتاسیسات وابسته به آن در طرح های توسعه شهری از اهمیت زیادی برخوردار است .جامعه شناسان در مورد نحوه پراکندگی تراکم و اثرات ترکم زیاد بر جمعیت ، معتقد هستند که تراکم دارای  یک سلسله اثرات مثبت و منفی میباشد.اثرات منفی تراکم زیاد را در روابط غیر صمیمی افراد و معاشرت خشک مردم با یکدیگر ،ایجاد سرو صدا ونارسائی های روانی ، گرانی زمین واجاره خانه ، بزهکاری و جنایت ، امکان مخاطرات بهداشتی وبروز بیماریهای واگیر دار میدانند. تاثیرات مثبت تراکم را در تراکم سرمایه وجمعیت در کنار یکدیگر ،امکان ایجاد شبکه های برق وآب وبهداشت و امکان اجرای برنامه های عمرانی و توسعه شبکه های ارتباطی ونتیجتا رشد شهرها تفسیر میکنند. یکی از نکات مهمی که میبایست در نظر داشت این است که در قسمتهائی از یک شهر اگر به افزلیش طبقات ساختمانی مسکونی وغیر مسکونی به اندازه ای بیش از حد قابل قبول اقدام شود ،معنایش آن است که تاسیسات وتجهیزات شهری مثل شبکه های آب و برق وفاضلاب وغیره نیز میبایستی افزایش یابد و اگر نه بین جمعیت منطقه و خدمات و تسهیلات به نوعی نارسائی به وجود خواهد آمد و بحران شروع میشود .بنابر این تعیین تراکمها ضمن آنکه در رابطه مسائل اقتصادی وفیزیکی قرار دارد از نظر اجتماعی نیز دارای اهمیت است. در این تحقیق سعی بر آن شده تا امکان افزایش تراکم ساختمانی در منطقه ۴ شهر شیراز بررسی شود.

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , ,
:: برچسب‌ها: دانلود پروژه برنامه ریزی شهری جهت توسعه پایدار و عدالت اجتماعی ,
:: بازدید از این مطلب : 572
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 8 دی 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

دانلود پروژه نوع پوشش مردمان در ایل قشقایی

نوع پوشش مردمان در ایل قشقایی

فهرست مطالب
استان فارس
نام فارس
سابقه تاریخی
ایل قشقایی
وجه تسمیه قشقایی
نقش زنان و مردان در ایل قشقایی
صنایع دستی در ایل قشقایی
صنایع پوست در ایل قشقایی
موقعیت جغرافیایی ایل قشقایی
لباس و شرایط جغرافیایی
لباس زنان ایل قشقایی
چارقد
دستمال سر
کلاهچه
 پیراهن زنانه
ارخالق زنانه
زیرجامه یا دامن ( تنبان)
پاپوش زنان ایل
لباس مردان ایل
کلاه دو گوشی
ارخالق مردان
شال
پیراهن مردانه
شلوار مردانه
پاپوش مردانه
پاپیچ
چقه و زنهاره
کرک ( کینک)
لباس نوزاد
لباس عروس
منابع و مآخذ
استان فارس
استان فارس با مساحتی در حدود ۱۲۳۲۹۸ کیلومتر مربع از سطح دریا حدود ۱۴۹۱ متر یکی از استانهای بزرگ ایران به شمار می آید.
از شمال به اصفهان و یزد از جنوب به هرمزگان از غرب به بوشهر و بویراحمر و ازشرق به استان کرمان محدود است.
از لحاظ اب و هوایی در منطقه خشک قرار دارد و دارای زمستانهای معتدل و بهار و تابستان گرم می باشد.
حدود ۵ ماه ار سال از اردیبهشت تا شهریور ماه بدون بارندگی بوده و تفاوت حرارت شب و روز در فصل تابستان به علی خشکی هوا زیاد میباشد.
نام فارس:
فارس یا پارس منسوب به یکی از شعب آریا است که نزدیک به ۱۱۰ ق.م به این سرزمین آمده پس از تصرف این سرزمین توسط اعراب واژه پارس به فارس تبئیل گردیده.این استان از لحاظ تاریخی از اهمیت زیادی برخوردار است که از دوره های مختلف آثار زیادی به جای مانده:تخت جمشید،پاسارگاد،نیشابور،غارشاپور،کاخ فیروزآباد،معبد آناهیتا و از لحاظ جاذبه های طبیعی:بهشت گمشده،آبشار مارگون و دشت مرغاب و…
سابقه تاریخی:
منطقه کنونی مقر اصلی طوایف پارس بوده که در زمان حکومت هخامنشیان از طرف شمال به ماد و از جنوب به خلیج فارس از مغرب به سوریان و از شرق به کرمان محدود بوده.
ایل قشقایی:
در استان فارس سکونت دارد و یکی از ایلهای بزرگ کشور است قشقاییان معروفترین قبائل کوچنده هستند که در واقع از چندین طایفه تشکیل شده
و در سراسر منطقه فارس پوشاکی که مشخص باشد و بتوان آن را جدا به حساب آورد همان پوشاک قشقایی هاست.

(( برای دانلود کلیک کنید ))

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , ,
:: برچسب‌ها: دانلود پروژه نوع پوشش مردمان در ایل قشقایی ,
:: بازدید از این مطلب : 312
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 8 دی 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

دانلود پروژه سیستم های نمایش اعداد در سیستم های کد گذاری

سیستم های نمایش اعداد در سیستم های کد گذاری 
فهرست مطالب
سیستم عدددهی ( Decimal ) : 2
تبدیل نمایش یک عدد از سیستم ده دهی به غیر از ده دهی : ۲
روش تقسیمات متوالی : ۳
مجموع حاصلضرب های هر رقم در وزن متناظرش ۳
تبدیل نمایش یک عدد از سیستم غیر ده دهی به غیر ده دهی : ۳
کد گذاری : ۴
مزایای کد گذاری : ۴
شرایط کد گذاری : ۵
کد گذاری BCD ( Binary coded decimal ) 6
بیت توازن ( parity ) : 8
کد همینگ : (hamming ) 10
تشخیص وتصحیح خطا در کد همینگ ۳ بیتی : ۱۱
‹‹ جلسه سوم›› ۱۲
حداقل فاصله( minimum disancc ) در کدگذاری : ۱۴
فصل دوم : جبر بول و آشنایی با گیت های منطقی پایه : ۱۵
جلسه چهارم : ۲۰
اصول هانینگتون : ۲۰
جبر بول دو ارزِشی : ۲۱
اصل دوگان (duatity ) : 21
ساده سازی عبارت منطقی : ۲۲
جمله حاصل ضرب یا product حاصلضرب متغیر ها ( AND ) 23
مینترم(Minterm ) 23
ماکسترم( maxterm ) : 24
جدول کارنو ۲ متغیره: ۲۶
حالت Don’t Care 32
طراحی مدارات ترکیب ۳۳
مدار مبدل کدها ۳۴
طراحی مدار جدول گری به باینری ۸ بیت ۳۵
مدار مقایسه‌کننده ۳۸
Full Comp 2 39
مدارات تولید توازن ۴۲
سناریو: ۴۲
مدارات جمع‌کننده (Adder) 44
نیم‌جمع‌کننده (Half Adder) 44
مدار تمام جمع‌کننده (Full Adder) 45
تأخیر انتشار (Propogation) 46
دیکودر (Dicoder) 48
پیاده‌سازی توابع بولی به کمک دیکوردها ۴۹
دیکودر BCD به Decimal 49
ورودی Enable یا Chip Select 52
روش ساده سازی عبارت منطقی با استفاده از جدول کارنو:
هر جدول کارنو به تعدادمینترم ها یا ماکسترم های یک تابع منطقی دارای سلول استپس برای یک تابع n مینترمی دارای   سلول است .
اگر ما بتوانیم مینترم ها یا ماکسترم های یک تابع را به گونه ای در کنار هم قرار دهیم که سلولهای مجاور تنها یک بیت اختلاف داشته باشند آنگاه می توان   را که دارای ‘ ۱′
( مینترمی )یا ”۰” (ماکسترمی) هستند را با هم ترکیب کرد .
حالت Don’t Care
در پیاده‌سازی بعضی از توابع برخی از مقادیر یعضی از مینترم تأثیری در خروجی تابع ندارد، یعنی می‌توان آنها را ”۰” یا ”۱” فرض کرد. در این حالت اگر یک قرار دادن کمکی به بهتر ساده کردن تابع مورد نظر بکند می‌توان آن را در جدول ”۱”  در نظر گرفت تا تعداد یک بیشتری با هم ترکیب کرد به این حالت، حالت Don’t Care  یا بی‌اهمیت گویند و معمولاً در جدول با علامت ضرب یا D.C نشان داده می‌شود.

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , ,
:: برچسب‌ها: دانلود پروژه سیستم های نمایش اعداد در سیستم های کد گذاری ,
:: بازدید از این مطلب : 427
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 8 دی 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد

دانلود پاورپوینت کدینگ و اینکدینگ اطلاعات در شبکه‌های کامپیوتری

کدینگ و اینکدینگ اطلاعات در شبکه‌های کامپیوتری 

فهرست مطالب

چکیده
کدینگ و مدالاسیون
انتقال داده‌های آنالوگ و دیجیتال
داده ها و سیگنال ها
مدولاسیون
تبدیل دیجیتال به دیجیتال
کدینگ قطبی
دوفازی
کدینگ دو قطبی
تبدیل سیگنال‌های دیجیتال به آنالوگ
روش FSK
PSK چهار سطحی
تبدیل سیگنال‌های آنالوگ به دیجیتال
مدولاسیون پالس کد شده
مدولاسیون دامنه

(( برای دانلود کلیک کنید ))

 



:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , ,
:: برچسب‌ها: دانلود پاورپوینت کدینگ و اینکدینگ اطلاعات در شبکه‌های کامپیوتری ,
:: بازدید از این مطلب : 407
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 8 دی 1392 | نظرات ()