دانلود پروژه بررسی و مقایسه خلاقیت کودکان اجتماعی و انزوا طلب حدود سنی ۸ ساله شهرستان ابهر
نوشته شده توسط : محمد

 

دانلود پروژه بررسی و مقایسه خلاقیت کودکان اجتماعی و انزوا طلب حدود سنی ۸ ساله شهرستان ابهر

فهرست مطالب

 فصل اول : ۱

 فهرست مطالب

مقدمه ۲

کلیات ( بیان مساله )                                                                               ۴

 اهمیت و ضرورت مساله                                                                        ۱۲

 اهداف ۱۳

 فرضیات ۱۴

تعاریف عملیاتی متغیرها                                                                         ۱۴

 فصل دوم : ۱۶

یادگیری خلاق ۱۷

 تحریک نیمکره های مغز                                                                         ۱۹

 گسترش دامنه فعالیت مغز                                                                      ۲۱

 حافظه ۲۳

 شناخت حافظه                                                                                     ۲۴

 حافظه در تشبیه                                                                                   ۲۴

 حافظه و عضله                                                                                     ۲۵

 حافظه و انبار ۲۵

تفاوت های فردی در صفات اجتماعی مختلف                                              ۲۶

ارتباط و مکالمه                                                                                     ۲۸

مبادلات کلامی ۲۹

 آفرینندگی ۳۱

 توانایی ها آفریننده                                                                               ۳۳

 ویژگی های افراد آفریننده                                                                      ۳۴

 آفرینندگی و هوش و استعداد تحصیلی                                                     ۳۶

 روش آموزش آفرینندگی                                                                       ۳۶

 فصل سوم ۴۳

 روش تحقیق                                                                                       ۴۴

 جامعه ۴۶

حجم  نمونه ۴۷

 ابزار گردآوری اطلاعات                                                                        ۴۸

  داده های خام نمرات اجتماعی و انزوا و خلاقیت                                        ۴۹

 نمودار شماره ۱ فراوانی کودکان منزوی و اجتماعی                                    ۵۱

نمودار ۵۶

فصل چهارم ۵۹

تحلیل یافته ها ۶۰

تحلیل نموداری یافته ها                                                                          ۶۲

 تحلیل استنباطی یافته ها                                                                         ۶۳

 تحلیل آلفای کرونباخ                                                                             ۶۴

 اعتبار و روایی ابزار گردآوری اطلاعات                                                   ۶۵

 فصل پنجم : ۶۸

 نتیجه گیری ۶۹

 محدودیت ها و مشکلات تحقیق                                                               ۷۲

 پیشنهادات ۷۵

ضمائم و پیوست ها (خلاقیت تورنس)                                                       ۷۷

منابع و مأخذ ۹۲

 

مقدمه :

 خلاقیت اصطلاح و واژه اغی است که امروزه در محافل علمی و آموزشی و دانشگاهی و کارگاهی و حتی اذهان عموم مردم کاربرد فراوانی دارد.

فراوانی این کاربرد و استفاده از این اصطلاح به موقعّیت فعلی و رشد و ترقّی و پیشرفت جامعه، مربوط می شود. البته این بدان معنی نیست که در سال های گذشته خلاقیت وجود نداشته است زیرا زمینه های پیشرفت و توسعه و رشد و تعالی در عرصه های مختلف که امروزه شاهد هستیم در گذشته پی ریزی شده است.

اما آنچه که در حال حاضر احساس می شود یک نیاز عام و عمومی است ولی در گذشته این اصطلاح و واژه بصورت خاص در میان عدّه ای از فرهیختگان و نخبگان مشهود بود. زیرا این عدّه خاص در دانشگاه ها و مراکز علمی کارهای بدیع و نو خلق می کردند ولی امروزه شاهد خلاقیت بسیار جدید و بدیع یک کارگر ساده در کارخانه یا یک کشاورز در تولید یک محصول خاص یا یک گاودار در تربیت و اصلاح نژاد یک دام و یا یک معلّم در ابداع روش جدید تدریس و مطالعه و یا یک تولید کننده در تولید قطعات صنعتی و یا یک خانه دار در طرز استفاده از مواد غذایی و حفظ و نگه داری از آنها هستیم. و این امر در هر حال حاضر باعث توجّه عده زیادی از دسته های مختلف شغلی و عملی هم شده است.

خلاقیت بیانگر فرآیندی است که طی آن درک کامل و همه جانبه از یک موضوع پدیده و بازیابی آن در درک زوایای ناپیدا و کشف روابط میان مفاهیم و تجزیه و تحلیل داده ها در فضایی از ابداع و نوجویی بوجود می آید (شجری ۱۳۷۹)

تعریف کلی خلاقیت شامل عناصر و پارامترهای چندی است که اولاً خلاقیت یک فرآیند و جریان است و در ضمن در طی فرایند اطلاعات و آگاهی کامل از موضوع که به درک کامل اشاره شده وجود دارد در کنار این آگاهی کامل بازیابی و بازشناسی همه فرایند پدیده یا موضوع در ذهن همراه با زوایا و عناصر مجهول و کشف روابط آن و نیز تجزیه و تحلیل داده ها در هر بخش در انگیزه و فضایی از ابداع و اختراع امر خلاقیت را محقق می سازد.

در این گزارش که به موضوع خلاقیت پرداخته ایم به مقایسه این امر در میان کودکان اجتماعی و منزوی حدود سنی ۸ ساله اقدام شده است، هر چند از همان آغاز پاسخ این سئوال روشن است که خلاقیت کودکان انزوا طلب و اجتماعی چگونه است؟ ولی باید غافل نبود که گاهی کودکان انزوا طلب اتفاقاً به دلیل خلاقیت و در فکر فرو رفتن به خاطر موضوعی منزوی شده اند و باید دقت کافی بعمل آید که در این تحقیق به زمینه های این موارد اشاره شده است.

(((برای دانلود کلیک کنید)))

 





:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , ,
:: برچسب‌ها: دانلود پروژه بررسی و مقایسه خلاقیت کودکان اجتماعی و انزوا طلب حدود سنی ۸ ساله شهرستان ابهر ,
:: بازدید از این مطلب : 600
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 آبان 1392 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: