دانلود پروژه شرکت سهامی ایران خلیج کو گروه بهمن
مقدمه:
شالوده ثروت هر سازمانی ، کارکنان آن می باشد که مجموعه ای از دانش ، مهارت و انگیزه های متفاوت را شکل داده اند و موثرترین راه بدست آوردن مزیت رقابتی در شرایط فعلی هستند . طبیعی است که اتخاذ تدابیری موثر در جذب و نگه داری ، بهسازی و کاربرد مطلوب منابع انسانی ، انسان های توانا با شخصیت و خلق و خوی متناسب با فرهنگ و ما موریت سازمان به وجود می آورد که به جای نیاز به کارگیری ابزار کنترل و نظارت مستمر ، خود آن ها از وجدان و فرهنگ کاری عمیقی برخوردار هستند .
در حقیقت ، حیات و پویایی سازمان در گرو رشد و تعالی نیروی انسانی و رشد این نیرو منوط به شناخت و درک صحیح وی از محیط به عنوان یک کل و دریافت جایگاهش در این کل خواهد بود . در این میان نیروی انسانی جوان به عنوان پر انرژی ترین و مستعد ترین نیروی کار نقش و جایگاه حساس را داراست . شناخت این نیروی ارزشمند نسبت به سازمان ، قوانین حاکم و امکانات موجود در آن علاوه بر تسهیل در انجام امور و افزایش بهره وری در سازمان ، زمینه ساز پویایی او خواهد بود .
تاریخچه تاسیس:
گروه بهمن در سال ۱۳۳۱ تحت عنوان ((شرکت سهامی ایران خلیج کو))با سرمایه اولیه ۶۰۰ هزار ریال به منظور انجام عملیات حمل و نقل از جمله حمل و نقل دریایی و حق العمل کاری نمایندگی های تجاری تاسیس و شروع به کار نمود .
این شرکت از سال ۱۳۳۸ با اخذ مجوز ساخت از سوی وزارت صنایع و معادن اقدام به مونتاژ وانت سه چرخ مزدا با ظرفیت ۲۰۰کیلوگرم نمود و سپس در سال ۱۳۵۰ با افزایش سرمایه ، ُموضوع فعالیت خود را به ساخت و مونتاژ انواع وانت های مزدا تبدیل کرد و وانت مزدا با cc 1000 با ظرفیت ۵۰۰ کیلوگرم را به مرحله تولید رسانید . ُدر این سال نام شرکت به کارخانجات اتومبیل سازی مزدا تغییر یافت . بعد از آن در سال ۱۳۶۳ وانت مزدا ۱۶۰۰ cc نیز به انواع تولیدات شرکت اضافه و نام شرکت به ایران وانت تبدیل گردید . در سال های ۶۶-۶۵ ، شرکت به مونتاژ وانت مزدا cc 1800 پرداخت و از اواخر سال ۱۳۷۲ در پی واگذاری سهام به بخش خصوصی ، دگرگونی قابل ملاحظه ای در روند فعالیت شرکت به وجود آمد ، به طوری که موضوع فعالیت شرکت به تولید و بهره برداری ، طراحی و ساخت خودروی وانت دو کابین cc ۲۰۰۰ و آمبولانس cc 1600 تغییر داده شد .
در تاریخ ۲۸/۴/۱۳۷۸ و بر اساس مصوبه مجمع عمومی فوق العاده صاحبان سهام و با تغییر اساسنامه ، نقطه عطف حیات شرکت در زمینه های مختلف از جمله تولید انواع سواری مزدا ۳۲۳F ، ۳۲۳GLX ، ۳۲۳FL ، تولید خودرونده اتوماتیک ، تولید انواع شاسی و شاسی قابل حرکت ، تولید قطعات ریخته گری ، تولید انواع موتور سیکلت و انواع دوچرخه در دستور کار قرار گرفت .
اهداف و راهبردهای کلان گروه بهمن :
۱- ایجاد ارزش افزوده اقتصادی
۱-۱- افزایش مستمر بهره وری سرمایه های موجود
۲-۱- توسعه فضا های جدید فعالیت
۳-۱- دگرگونی مستمر فعالیت های اقتصادی گروه
۴-۱- شکار فرصت ها
۵-۱- توسعه تفکر مدیریت بر سرمایه
۲- ایجاد یک قدرت اقتصادی
۱-۲- پیش تازی در فعالیت ها
۲-۲- ارتباط قوی با مر اکز اقتصادی ایران و جهان
۳-۲- ارتباط مستحکم با طرف های تجاری
۴-۲- ایجاد ارتباط با بازارهای جدید
۵-۲- ارتباط مستمر با اتحادیه های صنفی
۳- کادر سازی
۱-۳- نهادینه سازی ارزش ها و کرامات انسانی
۲-۳- تربیت مدیران شایسته
۳-۳- توسعه فعالیت های گروهی
۴-۳- توسعه شایسته سالاری
۴- رشد شاخص کلان جامعه ایران
۱-۴- فعالیت مثبت اقتصادی
۲-۴- تلاش برای اصلاح مقررات اقتصادی شرکت
۵- مدیریت ریسک دارائیها
۱-۵- تنوع دارائیها با توجه به اصل مزیت یا بلدیت
۲-۵- انجام سرمایه گذاری های مالی
گروه بهمن بطور کلی در سه سطح به شرح زیرTop chart طراحی گریده است:
سطح اول :
راس کاربردی (راس هرم) می باشد که مدیران عالی و ارشد گروه شامل هئیت مدیره و مدیران عامل در این سطح قرار می گیرند .
سطح دوم :
ستادهای تخصصی و عمومی ، شامل مدیران میانی گروه با عنوان های معاونت و مدیریت مستقل ، قسمت های مختلف ستاد گروه را تشکیل می دهند و عبارتند از : معاونت اقتصادی و برنامه ریزی ، معاونت اداری و منابع انسانی ، معاونت مالی و معاونت طرح و توسعه و مدیریت مستقل امور حقوقی و مدیریت مستقل حسابرسی داخلی و مدیریت مستقل فناوری اطلاعات
سطح سوم :
شامل مرکز بهمن واحدهای کسب و کار استراتژیک در فضاهای مختلف فعالیت گروه ((SBU
استاندارد و همچنین شرکت های تابع و وابسته
(((برای دانلود کلیک کنید )))
:: موضوعات مرتبط:
پروژه کارآفرینی ,
,
:: برچسبها:
دانلود پروژه شرکت سهامی ایران خلیج کو گروه بهمن ,
:: بازدید از این مطلب : 746
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0