دانلود گزارش کارآموزی روابط عمومی در شرکت سهامی بیمه ایران
فهرست مطالب
پیشگفتار
روابط عمومی در نگاهی کلّی
مقدمه ای کلی برای کاروزی
فصل اول : شرکت سهامی بیمه ایران
تأسیس
نمودارسازمانی
شروع فعالیت ها، اهداف، سیاست ها
طرحهای اجرایی و برنامه ریزی های اینده
فصل دوم: روابط عمومی شرکت سهامی بیمه ایران
شرح عملکرد
نمودار سازمانی
شرح وظایف کلی / عناوین شغلی
انتشار ترازنامه مالی شرکت به منظور شفاف سازی
آشنایی با نشریه پیام بیمه
فصل سوم : ضمائم ـ منابع
ضمائم
منابع
پیشگفتار :
یکی از عواملی که در سرنوشت هر مؤسسه، گروه و فرد اهمیت و ارزش اساسی دارد و آنها رادرنیلبه هدفها یاری میدهد ; کیفیت رابطه آنها با افرادو مؤسساتی است که باآنها سروکار دارند و همچنینبا افکار عمومی جامعهای است که در آن به فعالیت مشغولند. هر اندازه این ارتباط به شکل مؤثری گسترش یافته باشد، به همان اندازه آن فرد، گروه و مؤسسه در دستیابی به اهداف خود موفقتر میباشد . اکنون به عنوان یک اصل اساسی در مدیریت پذیرفته شده که افراد و مؤسسات برای رسیدن هرچه بهتر و راحتتر به مقاصد خود نیازمند به حسن رابطه و درک متقابل و توسعه تفاهم با یکدیگر و عموم مردم میباشند .
مدیران مؤسسات به دلایل فوق، در تشکیلات خود اقدام به تأسیس دفتر، واحد یا بخشی تحتعنوان روابط عمومی نمودهاند تا از طریق آن ارتباط مفید و مؤثر را با افراد داخل و خارج سازمان برقرارنمایند و با آگاه کردن، تشویق و ترغیب آنان، به اهداف مدیران، سریعتر، راحتتر و با هزینه کمتر جامهعمل بپوشانند . دست اندرکاران چنین دفاتری همه روزه در تلاشند تا با استفاده از تکنیکها وتخصصهای حرفه روابط عمومی، به گسترش تفاهم و ارتباط مؤثر بپردازند . دکتر حمید نطقی بنیانگذار روابط عمومی علمی در ایران در تعریفی که از روابط عمومی از او خواسته شد معتقد است : روابط عمومی وکیل مدافع سازمان در بیرون و مدعی العلوم در داخل سازمان است . دراین گزارش به برخی مباحث روابط عمومی و تبیین جایگاه آن در شرکت سهامی بیمه ایران پرداخته می شود .
در خاتمه ضمن سپاس ازکلیه اساتید ، پژوهشگران ، دانشجویان و دست اندرکارانی که از ابتدا تا کنون در راه پیشبرد اهداف روابط عمومی همت گمارده اند لازم میدانم از استاد گرانقدر جناب آقای غنی زاده جهت محبت های دلسوزانه ای که از شهریور ماه ۱۳۸۵ تا کنون نسبت به اینجانب داشته اند همچنین یاری ایشان در راه گردآوری این گزارش تشکر و قدردانی فراوان بعمل آورم .
روابط عمومی در نگاهی کلّی
تاریخچه روابط عمومی در ایران :
آنچه ما اکنون به عنوان روابط عمومی چه از نظر لغت و چه از نظر شغل می شناسیم برای اولین بار در مرداد ماه سال ۱۳۳۲ هجری شمسی در نمودار سازمانی شرکت سهامی تصفیه نفت ایران در آبادان مستقر بود اداره تاسیس شد که آن را روابط عمومی نامیدند.در سال ۱۳۴۰ به بعد به اقتباس از این شرکت وزارتخانه ها و موسسات بزرگ دیگر ایران به تدریج واحدهایی به نام انتشارات، مطبوعات، تبلیغات و اطلاعات که بعداً همگی به روابط عمومی تغییر یافت .
پس از تشکیل واحدهای روابط عمومی در ایران نیاز به آموزش مسئولین روابط عمومی ها و کارکنان این واحد احساس شد و توسط کلاسهای کوتاه مدت آموزشی تشکیل شد که مقدمات اصول و فنون و روابط عمومی توسط استادان و صاحب نظران تدریس می شد همچنین نخستین سمینار روابط عمومی در ایران در تاریخ سی آذر ۱۳۴۳ در آبادان برگزار شد.در سال ۱۳۴۵ برای تشکیل دانشکده ای در رشته روابط عمومی، مطالعاتی به عمل آمد و در سال ۱۳۴۶ موسسه عالی مطبوعات در روابط عمومی تشکیل شد.موسسه عالی مطبوعات در روابط عمومی در سال تحصیلی ۴۷ -۴۶ فعالیت خود را آغاز کرد.از سال ۱۳۵۰ ادارات روابط عمومی با شکل و ترکیب فعلی و با آئین نامه ها و اساس نامه ها و شرح وظایف خاص خود از گسترش بیشتری برخوردار شدندو توسط سازمان امور اداری و استخدامی کشور و وزارت اطلاعات و جهانگردی وقت( وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی) از سال ۱۳۴۵ تشکیلات جدید روابط عمومی در سازمانها به تصویب رسید و به تدریج رشد و توسعه ادارات روابط عمومی به حدی رسید که امروز شاهد آن هستیم که هر موسسه، سازمان، کانون و نهادها دارای روابط عمومی می باشند.
(((برای دانلود کلیک کنید )))
:: موضوعات مرتبط:
گزارش کارآموزی ,
,
:: برچسبها:
دانلود گزارش کارآموزی روابط عمومی در شرکت سهامی بیمه ایران ,
:: بازدید از این مطلب : 1706
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0