نوشته شده توسط : محمد

دانلود پروژه مطالعه و بررسی دلایل خوردگی در خطوط لوله حمل نفت

مطالعه و بررسی دلایل خوردگی در خطوط لوله حمل نفت

فهرست مطالب

مقدمه: ۷
فصل اول: ۹
انواع خوردگی ۹
۲-۱- خوردگی گالوانیکی یا دو فلزی: ۱۱
شکل ۲-۱- مقطع یک باطری خشک ۱۲
جدول ۲-۱ نیروی الکتروموتوری استاندارد فلزات ۱۳
۲-۲-۱ اثرات محیط ۱۸
۳-۲-۱- اثر فاصله دو الکترود: ۱۹
۴-۲-۱- اثر سطح ۲۰
شکل ۴-۱ جزئیات تانک فولادی که در یک قسمت آن روکش فولاد زنگ نزن بکار رفته است ۲۳
۳-۱ خوردگی شیاری ۲۵
شکل ۷-۱ خوردگی شیاری یک کویل حرارتی نقره ای ۲۶
شکل ۹-۱ خوردگی شیاری – مراحل اولیه ۳۰
شکل ۱۰-۱ خوردگی شیاری- مراحل بعدی ۳۰
۳-۳-۱ مبارزه باخوردگی شیاری ۳۳
۴-۳-۱ خوردگی فیلامنتی ۳۴
شکل ۱۱-۱ شکل شما تیکی یک فیلامنت خوردگی که در حال پیشروی سطح فولاداست ۳۶
مکانیزم ۳۸
شکل ۱۳-۱ مقطع یک فیلامنت خوردگی روی سطح فولاد ۳۹
شکل ۱۶-۱ حفره دار شدن یک لوله کندانسور از جنس فولاد زنگ نزن ۴۴
شکل ۱۹-۱ فرآیندهای اتوکاتالیتیک در داخل یک حفره ۴۶
شکل ۲۰-۱- مکانیزم رشد لوله خوردگی ۴۹
شکل ۲۱-۱ تأثیر سرعت بر حفره دارشدن فولاد رنگ نزن ۵۲
شکل ۲۳-۱ عمق حفره به عنوان تابعی از سطح نمونه که در معرض محیط خورنده قرار دارد. ۵۵
شکل ۲۴-۱ نمایش شماتیکی مرزدانه ها در فولاد زنگ نزن نوع ۳۰۴ که حساس شده است. ۶۰
شکل ۲۷-۱ خوردگی بین دانه ای در منطقه پوسیدگی جوش ۶۲
۳-۵-۱- کنترل فولادهای زنگ نزن آستینتی ۶۵
شکل ۳۱-۱ شیب کربن قطعات ریختگی از جنس ۳-CF. ۶۹
۴-۵-۱ خوردگی شیار چاقو ۷۱
۶-۱- جدایش انتخابی ۷۵
۱-۶-۱- زدایش روی، ویژگی ها ۷۶
شکل ۳۵-۱ زدایش یکنواخت روی در یک لولة برنجی ۷۷
شکل ۳۶-۱ زدایش روی از نوع موضعی ۷۷
شکل ۳۷-۱ مقطع یکی از نقاط نشان داده شده در شکل ۳۵-۱ ۷۸
۴-۶-۱- گرافیت شدن ۸۱
۵-۶-۱- سیستم های آلیاژی دیگر ۸۳
۱-۷-۱- پوسته های سطحی ۸۷
شکل ۴۴-۱ خوردگی سایش فولاد زنگ نزن ۳۴۷ بوسیله اسیدنیتریک دودکننده سفید درF°۱۰۸ ۹۵
۳-۷-۱- تلاطم یا توروبولانس ۹۵
شکل ۴۵-۱ خوردگی زانو در خط کاندانس بخار ۹۷
۵-۷-۱- اثرات گالوانیک ۹۸
شکل ۴۸-۱ اثر تماس با سرب در خوردگی سایشی آلیاژ ۱۰۰
۸-۷-۱- خسارت حبابی: ۱۰۶
شکل ۴۹-۱ نمایش شماتیکی مراحل خوردگی حبابی ۱۰۹
شکل ۵۰-۱ مثالی از محلهائی که خوردگی فرسایشی اتفاق می افتد. ۱۱۱
شکل ۵۱-۱ تئوری اکسیداسیون- سایش بطور شماتیکی ۱۱۳
جدول ۱۱-۱ مقاومت مواد مختلف از نظر خوردگی فرسایشی ۱۱۴
شکل ۵۳-۱ مقطع ترکهای scc در فولاد زنگ نزن (×۵۰۰) ۱۱۷
شکل ۵۷-۱ scc بین دانه ای برنج ۱۲۲
شکل ۶۱-۱  سرعت پیشروی ترک نسبت به عمق ترک تحت بارکششی ۱۲۵
جدول ۱۲-۱ محیطهایی که ممکن است باعث scc فلزات و آلیاژها گردند ۱۲۹
شکل ۶۶-۱ scc اتوکلاو از جنس فولاد زنگ نزن۳۰۴ ۱۳۱
شکل ۶۷-۱ scc خارجی فولاد زنگ نزن۳۰۴ ۱۳۲
شکل ۶۹-۱ scc سیمهائی از جنس آهن- نیکل- کرم در محلول ۴۲% کلرورمنیزیم جوشان ۱۳۴
۶-۸-۱- مکانیزم ۱۳۶
شکل ۷۲-۱ دیاگرام شماتیکی نشان دهنده محدودههای پتانسیل ۱۴۳
جدول ۱۶-۱ ۱۴۶
جدول ۱۹-۱ ترک خوردن در اثر خوردگی توام با تنش در محیطهای مختلف- سیستمهای آلیاژی ۱۴۷
ادامه جدول ۱۹-۱ ۱۴۸
۳-۸-۸-۱ مکانیزهای هیدروژن ۱۵۲
۹-۸-۱ روشهای جلوگیری ۱۵۳
شکل ۷۳-۱ نمایش شماتیکی شکستهای ناشی از خستگی و خوردگی- خستگی ۱۵۶
۲-۱۱-۸-۱ فاکتورهای محیطی ۱۶۳
شکل ۷۶-۱نمایش شماتیکی مکانیزم تاول زدن در اثر هیدروژن ۱۶۴
شکل ۷۸-۱ منحنی های خستگی استاتیکی در غلظتهای مختلف هیدروژن که با پختن فولاد ۴۳۴۰ در ۳۰۰ درجه فارنهایت در زمانهای مختلف حاصل شده است. ۱۶۷
۱-۹-۱- انتخاب مواد ۱۷۳
خالص کردن فلز ۱۷۶
مواد حذف کننده عوامل مضر: ۱۸۲
جدول ۲۰-۱ لیست مراجع ممانعت کننده های خوردگی ۱۸۵
۲-۹-۱- طراحی ۱۹۱
شکل ۸۰-۱ حفاظت کاتدی یک تانک زیرزمینی با استفاده از روش اعمال جریان خارجی ۱۹۸
شکل ۸۲-۱ حفاظت یک لولة زیرزمینی با یک آند منیزیمی ۱۹۹
شکل  ۸۳-۱ الکترود مقایسه مس- سولفات مس ۲۰۱
شکل ۸۴-۱ اندازه گیری پتانسیل لولة زمینی بوسیله الکترود مرجع ۲۰۱
شکل ۸۵-۱ جریان های سرگردان ناشی از حفاظت کاتدی ۲۰۴
شکل ۸۶-۱ جلوگیری از خوردگی ناشی از جریانهای سرگردان با طراحی صحیح ۲۰۵
مقایسه حفاظت آندی و کاتدی ۲۰۸
جدول ۲۵-۱ مقایسه حفاظت آندی و کاتدی ۲۰۹
آبکاری الکتریکی: ۲۱۲
پاشیدن مشعلی: ۲۱۳
ایجاد تغییرات در سطح فلز: ۲۱۸
لایه رویی: ۲۲۲
تجهیزات تازه ونو: ۲۲۷
تعمیر ونگهداری : ۲۲۷
جدول۲۸-۱  تخمین هزینه های آماده سازی سطح و کاربرد پوشش ها برای حالات مختلف ۲۲۹
استانداردهای کنترل خوردگی ۲۲۹
ج- پوشش میانی ۲۳۰
فصل دوم ۲۳۳
آلیاژهای مورداستفاده درلوله های انتقال نفت وگازAPT-5L ۲۳۳
۴-۲ خواص مکانیکی : ۲۳۶
تست مجدد: ۲۳۹
فصل سوم ۲۴۲
خوردگیهای خطوط انتقال نفت و گاز ۲۴۲
آب نمکدار: ۲۴۳
۲-۳ خوردگی از خارج: ۲۴۸
۴-۲-۳ فولاد لوله قدیمی و جدید: ۲۵۰
جدول۱-۳ خواص فیزیولوژیکی جانوران میکروسکوپی ۲۵۶
موجودات ماکروسکوپی ۲۵۷
شکل ۱-۳  جریان های سرگردان ناشی از حفاظت کاتدی ۲۶۳
شکل ۲-۳ جلوگیری از خوردگی ناشی از جریان های سرگردان با طراحی صحیح ۲۶۴
مقاومت در برابر دیس باندینگ: ۲۶۸
انواع پوشش ها: ۲۶۹
پوشش های اپوکسی پیوند خورده با ذوب: ۲۷۲
مدارهای الکتریکی اصلی همسایه: ۲۸۱
تکنیکهای ساخت: ۲۸۳
کابل های لوله ای سیستم الکتریکی: ۲۸۹
سلول های پلاریزاسیون: ۲۹۰
فصل چهارم ۲۹۲
بررسی علل شکست خط لوله انتقال نفت خام ۲۹۲
شمایی از قسمت سالم لوله ۱۶ اینچ (۱) ۲۹۵
شمایی از سطح شکست در منشأ شروع ترک (۴) ۲۹۶
جدول شماره ۱-۴ نتایج آنالیز شیمیایی آلیاژ لوله در مقایسه با استاندارد. ۳۰۰
* نتایج آنالیز ترکیبات داخل لوله: ۳۰۰
جدول شماره ۲-۴  نتایج آزمایش کشش لوله ۳۰۲
بحث و نتیجه گیری: ۳۰۴
نتیجه گیری: ۳۱۲
توصیه ها برای جلوگیری: ۳۱۳

چکیده :
نیاز بررسی و تحقیق در زمینه خوردگی در خطوط لوله حمل نفت خام ما را بر این داشت تا به بررسی کوتاه در این زمینه بپردازیم ابتدا با مقدمه ای مختصر در مورد خطوط لوله و نقش آنها در چرخه تأمین سوخت مورد نیاز .و حمل و نقل نفت و گاز و حجم عملیات انجام گرفته و توجیه اقتصادی بررسی های خوردگی و تحقیقات انجام گرفته در این زمینه پرداختیم و سپس انواع خوردگی را مورد بررسی قرار دادیم در یک فصل مجزا به بررسی انواع خوردگی در خطوط لوله پرداختیم.
در ادامه با بررسی انواع جنس های مورد استفاده در ساخت لوله های انتقال نفت خام و ترجمه قسمتی از استانداردها در این زمینه این پخش را تکمیل نمودیم. در پایان مورد عملی را که در طی پروژه انجام داده شده بود. و یک مورد انهدام لوله نفت خام بود را آوردیم که مثال خوبی از یک مورد تحقیقی بود و روش و فرایند این نوع تحقیقات را بیان می کرد و تجربیات و اطلاعات خوبی در زمینه این نوع پروژه ها را در بر دارد و می توان در موارد مشابه از این تجربیات استفاده کرد.

 





:: موضوعات مرتبط: پروژه ها , ,
:: برچسب‌ها: دانلود پروژه مطالعه و بررسی دلایل خوردگی در خطوط لوله حمل نفت ,
:: بازدید از این مطلب : 904
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 بهمن 1392 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: